Vic invertirà més d'un milió d'euros en tres projectes per pacificar el trànsit

La rambla Hospital canviarà totalment la seva fisonomia, amb espais generosos per als vianants i un sol carril per als vehicles | L'accés al carrer Nou quedarà prohibit als cotxes

Imatge virtual del projecte de la rambla Hospital
Imatge virtual del projecte de la rambla Hospital
Pere Pratdesaba
24 de setembre del 2014
Actualitzat a les 17:53h
Imatge virtual del projecte de remodelació de la Rambla Hospital de Vic

L’Ajuntament de Vic va aprovar, en el passat ple municipal, una modificació de crèdits del pressupost per a l’exercici 2014 valorada en gairebé dos milions d’euros. En la partida d’inversions, destaquen tres projectes que s’activaran en les properes setmanes, amb un pressupost d’1,1 milions d’euros.

Es tracta de les obres de reforma de la rambla Hospital i la plaça Gerbert d’Orlhac (700.000 euros), el carrer Nou (202.197 euros) i el Pla Balenyà i Pare Coll (207.485 euros). Les tres propostes tenen com a objectiu pacificar el trànsit al centre de la ciutat, augmentant les zones per a vianants.

El projecte més emblemàtic és el de la rambla Hospital, que canviarà tota la seva fisonomia, des del carrer Verdaguer fins al carrer Sant Pere. El més rellevant és que la superfície quedarà en un sol pis, asfaltat, “tal com van demanar els veïns”, segons explica el regidor d’Economia, Serveis i Urbanisme, Antoni Serrat. Només quedarà un  marge de 1,80 metres als costats, amb lloses.

El carrer estarà obert al trànsit, tot i que no hi haurà cap senyal pintat al terra i només s’habilitarà un carril, que quedarà delimitat per unes pilones i uns arbres amb uns grans escocells, alguns de dos metres, que actuaran com a petits jardinets. L’espai reservat als vianants, doncs, augmentarà significativament. “Donarà una gran tranquil·litat a la zona i els cotxes, encara que hi podran passar, es trobaran fora de lloc”, apunta Serrat.

Imatge virtual del projecte de remodelació del carrer Nou de Vic

Plànol del projecte de remodelació del Pla de Balenyà

El projecte, tal com es va comprometre l’equip de govern, haurà de passar pel ple municipal abans no s’aprovi definitivament, la qual cosa pot endarrerir la seva execució en unes setmanes. Les obres s’allargaran tres mesos i es podrien iniciar el novembre (es faria una aturada per Nadal per facilitar l’activitat comercial).

Pel que fa al carrer Nou, l’actuació abastarà el tram entre el carrer Manlleu i el carrer Sant Sebastià. El terra també quedaria en un mateix nivell, en aquest cas, però, de formigó i en plaques grosses (a sobre de l’asfaltat actual). La gran novetat del projecte és que el tram quedarà restringit als vianants, i només podran circular cotxes de veïns i serveis. El projecte contempla la instal·lació d’unes jardineres grosses, amb molt d’arbust, “que donaran un toc de color”, segons Serrat.  El termini de les obres és semblant al de la rambla Hospital.

Finalment, el projecte del Pla de Balenyà es farà efectiu entre els carrers Manlleu i Pare Coll. Aquest tram quedarà dividit en dos: una part per a vianants, o sigui, trànsit restringit a excepció de serveis i veïns, que continuarà el model ja establert als carrers Manlleu i Nou; i una segona amb accés de vehicles, just fins a l’entrada del pàrquing. A la primera zona, augmenta l’espai dedicat a la vorera i els arbres seran “generosos”, segons Serrat.

Imatge virtual del projecte de remodelació de la plaça Gerbert d'Orlhac

 
Arxivat a