Benito Urban canvia la direcció general per intentar redreçar el rumb

El belga Steve Vernelen vol triplicar la producció en sis o set anys | L’empresa ha patit els efectes de la crisi i ha tingut pèrdues considerables els darrers exercicis

Pere Pratdesaba
07 d'abril del 2014
L`edifici El Ter de Manlleu, que ara només funciona com a showroom Foto: Adrià Costa

Benito Urban ha nomenat el belga Steve Vernelen com a nou director general de l’empresa, en substitució de Marcos Carrasquillas. L’executiu es va presentar als treballadors el passat divendres i aquest dilluns ja està al seu nou lloc de treball.
Vernelen ha treballat en diverses firmes d’àmbit internacional i els últims anys ha estat el cap de vendes de l’empresa de iots de luxe Dufour .

En la seva primera trobada amb l’equip de Benito Urban, l’executiu els va comunicar el seu principal objectiu: arribar als 100 milions d’euros de facturació en sis o set anys, gairebé el triple del que es factura ara, uns 36 milions d’euros.

A títol anecdòtic, destacar que Vernelen va confessar als treballadors que fa unes setmanes no sabia ni una paraula de castellà, l’idioma que va utilitzar en la seva primera conversa, i que l’ha aprés a corre-cuita.

Una crisi virulenta

Benito va viure un període d’or amb el boom immobiliari, quan va aconseguir facturar fins a 102 milions d’euros l'any 2007. En els darrers exercicis, a causa de la crisi, Benito Urban ha vist com es reduïa dràsticament la facturació, sobretot a l’Estat espanyol. L’empresa fabrica mobiliari urbà i té com a principals clients les administracions, que han retallat de manera important els seus pressupostos.

Fa tres anys, l’empresa va patir un canvi d’accionariat , amb l’entrada majoritària del grup d'inversions industrials belga Groupe Bruxelles Lambert (GBL), la inversió del qual es va canalitzar a través d’una de les seves empreses, Ergon Capital Partners. L’estratègia dels nous propietaris passava per reduir despeses i afrontar plans de creixement, sobretot en els mercats internacionals.

El pla de l’empresa durant aquests tres anys ha inclòs, entre altres mesures, una retallada de sous i el trasllat de la seu central de Manlleu a Sant Bartomeu del Grau , a les antigues naus de Puigneró, on també es porta a terme una part de la producció. En total, l’empresa té més d'un centenar de treballadors, la meitat dels quals només tenen la seu central com a ubicació puntual (molts són comercials).

En aquests moments, el pla d’expansió internacional ha funcionat en llocs com França, on ja es factura una quarta part del total de la producció de l’empresa, uns 10 milions d’euros. En tot cas, la dràstica caiguda de la demanda interna ha fet estralls i la firma va tenir 12.462.000 euros de pèrdues el 2012. L’exercici de 2013 tampoc va millorar i els números es van tancar amb un saldo negatiu d’uns 10 milions d’euros.
Arxivat a