El pont de la Gleva tindrà pas alternatiu durant un mes

La Diputació hi farà treballs de manteniment

per Redacció Osona.com, 14 de gener de 2014 a les 16:58 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 14 de gener de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Un camió circulant pel pont de la Gleva, aquest dimarts al matí. Foto: Adrià Costa

El pont de la Gleva de la  carretera BV-4608, que uneix Manlleu i les Masies de Voltregà, tindrà pas alternatiu, regulat per semàfors, durant un mes, a causa d’unes obres de manteniment, segons ha comunicat fa uns minuts el Servei de Trànsit a Osona.com. La via disposarà de dos petits carrils a cada costat per on podran treballar els operaris.


El pont va tenir el pas restringit durant el cap de setmana i fins i tot va arribar a estar tallat unes hores. La Diputació de Barcelona, l’ens titular de la via, va prendre la mesura després de constatar que una barana estava a punt de caure.

Els tècnics de la Diputació van analitzar ahir l'estat de l'estructura del pont per constatar s’hi  havia perill d’esfondrament. Un cop avaluats els danys, es va decidir reparar-lo.

La Diputació de Barcelona ha emès el següent comunicat explicant els detalls de l’actuació.

------------------

Comunicat de premsa de la Diputació de Barcelona

REPARACIÓ DEL PONT DE LA GLEVA SOBRE EL RIU TER SITUAT A LA BV-4608 ENTRE ELS PP.KK 19+432 i PK 19+560. TM. MANLLEU I LES MASIES  DE VOLTREGÀ


El passat dissabte 11 de gener de 2014, la Diputació de Barcelona va rebre una trucada dels Mossos d’Esquadra, que comunicaven desperfectes en el citat pont, per la qual cosa es va tallar, per precaució, provisionalment, la carretera en aquest tram.
Una vegada presentats els tècnics de la Diputació al lloc dels fets, es va observar un desplaçament d’uns 20 cm cap l’exterior del pont de les contencions i el corresponent congreny de fonamentació, així com danys al tauler. La zona afectada té una llargada d’uns 20 m. El sinistre probablement va ser ocasionat per un accident o impacte contra el mateix congreny. En conseqüència les contencions, en aquest punt, han perdut l’eficàcia.

El mateix dissabte, es van senyalitzar els desperfectes amb cons, cinta i varetes. Com a conseqüència és va perdre un dels dos carrils, i la Diputació va instal·lar un semàfor per ordenar el corresponent trànsit alternatiu.

El dia següent, diumenge, es va iniciar la col·locació d’un filera de contencions New Jersey de formigó, a tota la llargada afectada del pont, en el marge on van succeir els desperfectes.

Els semàfors donen pas alternatiu. Foto: Adrià Costa

El dilluns 13 es va continuar instal•lant New Jersey en el mateix costat del pont, fins a finalitzar la zona afectada. El  dimarts 14 es va començar a col·locar New Jersey a l’altre costat del pont, és a dir en el marge esquerre, preveient finalitzar aquests treballs el mateix dimarts màxim. Donada l’estretor resultant, s’ha fet necessari realitzar talls totals de la via, de curta durada, que s’han anat repetint a mesura que les feines avançaven.

Per tant, una vegada realitzats els treballs, el pont té un sol carril d’una amplada de 3,50 m, bordejat per contencions tipus New Jersey, i ordenat pel semàfor esmentat, que estableix trànsit alternatiu.

Aquesta situació és provisional, a l’espera de la concreció de les actuacions necessàries per a restituir el trànsit a les condicions inicials, treballs que en aquest moment estan en procés de definició. Una vegada determinada la solució se sabrà la temporalitat de la situació provisional.

En tot cas, les actuacions que s’hauran de portar a terme són la demolició dels elements inestables i la restitució de la biga d’ancoratge de les contencions. A més, s’haurà d’estudiar la consistència i  capacitat d’ancoratge del tauler i de tots els elements estructurals del pont. Aquesta setmana està previst la realització d’una campanya d’assaigs, que determinaran les futures actuacions, és a dir, els elements del pont que s’hauran de substituir i els que es podran conservar. Per aquest motiu també s’hauran de fer talls puntuals a la circulació del pont.

La Diputació de Barcelona, concretament la matèria d’Infraestructures Viàries, ha estat treballant i treballarà amb la màxima rapidesa i eficàcia possible per a garantir la seguretat dels usuaris d’aquesta carretera.

Gerència de Serveis d’Infraestructures Viàries i Mobilitat
Diputació de Barcelona


Vehicles circulant pel pont de la Gleva, aquest dimarts al migdia. Foto: Adrià Costa


Un obrer dóna pas alternatiu. Foto: Adrià Costa

 

Participació