Sant Quirze prepara els assentaments per eixamplar el pont de la carretera

Les obres segueixen els terminis previstos i podrien acabar entre el juny i juliol de l’any que ve

Redacció Osona.com
29 de desembre del 2014
El pont de Sant Quirze, aquest dimarts.
El pont de Sant Quirze, aquest dimarts. | Adrià Costa
El pont de Sant Quirze, el passat dimarts. Foto: Josep M Costa

Les obres d'eixamplament del pont de la carretera BV-5227 sobre el riu Ter a Sant Quirze de Besora van iniciar-se el passat mes de setembre. El projecte representa una inversió d’1,5 milions d’euros, i té per objectiu fer més segur el pas pel pont, tant per als vianants com per al trànsit rodat.

Des del mes de setembre, s’està treballant en el cantó de Montesquiu. Havent passat festes, es començaran a fer els assentaments al pont que culminaran amb el tall del trànsit. Les obres segueixen els terminis previstos i es podrien acabar entre juny i juliol de l’any que ve, segons explica l’alcaldessa de Sant Quirze de Besora, Rosa Vestit.

Amb l'ampliació del pont es pretén adaptar-lo a les necessitats de circulació actuals, respectant l'estil representatiu d'aquest element i interferint el mínim possible en l'activitat del municipi. Així, durant les obres de remodelació, i atès que el pont és un element essencial per a les comunicacions d'ambdues parts del municipi, s'ha plantejat un sistema constructiu que permetrà compatibilitzar la intervenció amb el pas dels vianants durant el dia. I, pel que fa al trànsit rodat, quedarà tallat completament i s'habilitarà un desviament provisional que unirà els municipis de Sant Quirze i Montesquiu, per un camí paral·lel a la via del tren.

El pont, que està format per tres arcs apuntats rebaixats de formigó armat, units al tauler amb envans situats cada 2 metres, salvant una longitud de 63,7 m, té una amplada de 6 metres, i està format per una calçada de 4,5 m, una vorera no transitable de 0,4 m i l'altra, transitable, de 0.9 m. Aquestes característiques dificulten el pas dels vianants per la vorera transitable, així com l'encreuament de vehicles pesants i lleugers per la calçada. Això es tradueix diàriament en inseguretat i incomoditat per als vianants, i en conflictes de trànsit rodat.

La intervenció per solucionar aquests problemes tindrà com a resultat una estructura que mantindrà l'elegància i serenitat pròpies de l'estètica racionalista del pont original, i una remodelació dels equipaments, així com del sistema d'il·luminació.

Les principals actuacions seran la construcció d'un nou tauler, de 10,7 m d'amplada, l'ampliació de la calçada a 6,6 m, la construcció de dues voreres amb un ample útil de 1,5 m, la construcció d'una barana rígida de formigó que separarà la calçada i la vorera, per a la protecció dels vianants, i d'una barana exterior metàl·lica d'1,2 m d'alçada.

El pressupost de licitació de l'obra ascendeix a la quantitat de 1.559.765,92 euros, cost que serà assumit per la Diputació de Barcelona, a través de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat, des de la qual s'ha elaborat i es dirigeix el projecte.

Les obres del pont de Sant Quirze, el passat dimarts. Foto: Josep Maria Costa