El desdoblament parcial del tren tindrà un cost d'uns 60 milions

La inversió, tretze vegades inferior dels 800 milions d'euros del projecte íntegre, ha de permetre construir tres trams de doble via entre Montcada i Vic

Redacció
23 de novembre del 2013
Actualitzat el 21 d'octubre del 2014 a la 13:02h
Vídeo Santi Vila
Vídeo Santi Vila

El conseller Santi Vila, entrevistat a El 9 TV

Poc a poc es van coneixent els detalls del projecte de desdoblament parcial de la línia de tren que ha assumit el Ministeri espanyol de Foment. El conseller Santi Vila, en una entrevista a El 9 TV, va explicar que la inversió prevista és de 60 milions d'euros per tal de construir tres trams de doble via entre Montcada i Vic.

El calendari passa per tal que el 2014 es redacti el projecte informatiu de l'actuació –que podrà aprofitar bona part dels treballs realitzats pel del desdoblament íntegre- així com els projectes constructius. Concretament, segons va explicar Santi Vila, es treballa amb la idea de dos trams de doble via al Vallès Oriental –entre Montcada i la Garriga- i un tercer ja a Osona entre Centelles i Tona. L'objectiu és duplicar les freqüències dels 30 als 15 minuts així com augmentar el nombre d'expedicions semidirectes.

Tot plegat ha de suposar, segons les primeres previsions, una inversió d'uns 60 milions d'euros. Un cost 13 vegades inferiors als vora 800 milions que s'estimaven en el projecte informatiu per desdoblar íntegrament la línia entre Montcada i Vic. El calendari també preveu licitar les actuacions abans d'acabar l'actual legislatura espanyola, és a dir, el 2015.

El titular de Territori i Sostenibilitat també va reiterar la voluntat de convertir Torelló en el punt de referència ferroviari de la Garrotxa. Una iniciativa que no passaria per construir una nova estació a la zona de la Cabanya sinó per dotar d'un aparcament a l'actual que permeti als usuaris garrotxins combinar tren i cotxe particular o bé autobús.
Arxivat a