Quan el PP prometia la doble via de tren fins a Puigcerdà

Enric Millo, fa només dos anys, apostava per un desdoblament íntegre de la línia fèrria

Arnau Urgell
16 de novembre del 2013
Actualitzat el 21 d'octubre del 2014 a la 13:02h
Enric Millo, en una visita a Ripoll. Foto: ElRipollès.info

El desdoblament del tren –almenys fins a Vic- és una reivindicació històrica d'institucions i societat del Vallès Oriental, Osona i el Ripollès. Al llarg dels darrers anys s'han escoltat moltes promeses i anuncis i, al mateix temps, s'han incomplert terminis i els projectes han quedat al calaix. L'hemeroteca n'és plena d'exemples però en destaca un de recent: la promesa d'Enric Millo de fer arribar la doble via fins a Puigcerdà.

Va ser l'octubre de 2011, en plena crisi econòmica i enmig de la campanya electoral de les eleccions espanyoles. El candidat del PP per la demarcació de Girona –tot i que després va renunciar a l'escó per no abandonar el Parlament de Catalunya- va destacar en una visita al Ripollès "la importància de la línia fèrria que l'uneix amb la regió metropolitana i amb la Cerdanya". En aquest sentit va apostar per desdoblar el tren íntegrament malgrat que ni tan sols s'havien resolt les alegacions del projecte informatiu per construir la doble via entre Montcada i Vic.

En aquelles eleccions estava clar que el PP aconseguiria recuperar el poder a la Moncloa i per això van sorprendre molt les paraules de Millo. De fet, la demanda majoritària ha estat reclamar la doble via fins a Vic (o com a molt, Torelló) i, en una segona fase, fins a Ripoll. Ara, els fets han posat les coses a lloc ja que el desdoblament que assumeix el Ministeri de Foment serà descafeïnat, és a dir, parcial entre Montcada i Vic. A l'espera que dijous vinent el conseller Santi Vila en doni detalls, des de Territori s'ha explicat que hi haurà doble via en "dos o tres trams" del Vallès i Osona.

En la visita a Ripoll Millo va assegurar que "en els darrers anys" el Ripollès havia estat "abandonat pel govern de Zapatero" ja que la majoria dels grans projectes de competència estatal seguien aturats. En aquest sentit va posar com a exemple la carretera de la collada de Toses que en aquests dos anys no ha avançat gens.