El ple de Roda de Ter manté l'adjudicació del servei de l'aigua a l'empresa Aqualia

La decisió es va prendre per unanimitat | Sorea, que fins ara oferia el servei, ha portat el tema als jutjats i demanava que se suspengués el traspàs

Redacció Osona.com
04 d'octubre del 2013
L’Ajuntament de Roda de Ter va celebrar un ple extraordinari aquest dijous, 3 d’octubre, amb només dos punts de l’ordre del dia. El primer feia referència a la no suspensió de l’acord d’adjudicació del servei municipal de l’aigua en règim de concessió administrativa a l’empresa Aqualia. L’acord va ser aprovat per unanimitat.

En el ple de juliol es va aprovar l’adjudicació del contracte per a la gestió del servei municipal d’aigua potable de Roda de Ter i que, a partir d’ara, el servei s’oferirà mitjançant la modalitat de concessió. L’empresa que va rebre més puntuació, i que per tant va quedar declarada com a oferta més favorable, va ser Aqualia gestión integral del agua SA (Aqualia), d’entre les quatre empreses que es van presentar al concurs. Sora, que era l’empresa que fins ara oferia el servei i que l'havia estat oferint durant els últims 30 anys, també s’havia presentat al concurs.

L’adjudicació va ser aprovada per unanimitat, la qual cosa es va valorar molt positivament per part de l’equip de govern d’ERC, tenint en compte que és una decisió que afectarà al municipi durant els propers 15 anys, ampliable a 10 anys més. L’alcalde de Roda de Ter, Jordi Serra, va assegurar en el ple de juliol que s’havia portat a terme un concurs “modèlic” a l’hora de fer l’adjudicació del servei i que la decisió final no va recaure només en el tema econòmic sinó que també es van tenir en compte aspectes tècnics i de manteniment de la xarxa d’aigua.

Per la seva part, l’empresa Sorea va interposar un recurs per via administrativa i va demanar a l’Ajuntament de Roda de Ter que suspengués el traspàs del servei de l’aigua potable al municipi de Roda de Ter a Aqualia fins que el jutjat competent resolgués sobre la seva sol•licitud de mesures cautelars que va presentar.

El ple extraordinari d’aquest dijous, es va desestimar la petició de Sorea i es va declarar la no suspensió de l’acord d’adjudicació del ple en sessió ordinària del 30 de juliol de 2013, ja que s’ha de prestar ineludiblement el servei públic municipal d’aigua als veïns de Roda, sense que l’execució suposi un perjudici irreparable a l’empresa que no havent guanyat té extingit el seu contracte d’arrendament per expiració del termini legal i en no concórrer cap causa de nul•litat de ple dret.

El segon punt de l’ordre del dia del ple extraordinari d’octubre va ser la ratificació de la resolució de l’alcalde d’oposició al recurs contenciós administratiu interposat per Sorea contra l’adjudicació del servei de subministrament d’aigua potable de Roda de Ter. Aquest punt també va ser aprovat per unanimitat.

---------------------------------------------
Carta als veïns del municipi sobre la nova concessió
Ajuntament de Roda de Ter

Amb l'objectiu de millorar el servei municipal d'aigües, un cop acabat el contracte amb l'empresa que fins ara el gestionava, des de l'Ajuntament de Roda de Ter s'ha cregut oportú oferir el servei en règim de concessió administrativa i convocar un concurs públic d’adjudicació. Després d’efectuar tots els procediments legals, la mesa d’avaluació i contractació, amb el suport tècnic de la Diputació de Barcelona, ha valorat que l’empresa que ha proposat millor oferta econòmica i tècnica ha estat la presentada per Aqualia. Per aquest motiu, a partir del dia 1 d’octubre, el servei municipal d’aigua del nostre municipi serà gestionat per l’empresa de Serveis d’Aigües Aqualia, sense la necessitat de cap gestió per part seva.

Aqualia és una empresa que atén més d’1,5 milions d’habitants a Catalunya, que en època estival es converteixen en prop de 3 milions. El coneixement de les peculiaritats en gestió integral de l’aigua capacita l’empresa per oferir les millors solucions adaptades a qualsevol situació. Gràcies a la nova gestió del Servei Municipal d’Aigües, millorarem la gestió de l’aigua i dotarem el municipi d’una infraestructura moderna. A més, Aqualia aporta un important valor afegit pel que fa a la qualitat de serveis i l’atenció al client. Per això, a partir d’ara té a la seva disposició el Centre d’Atenció al Client, un servei telefònic creat per donar respostes a les seves necessitats.
Arxivat a