19
de setembre
del
2013
La Delegació del Govern de la Generalitat a la Catalunya Central va presentar el passat dilluns el Canal Empresa a Osona, un portal de tràmits i serveis per a empreses, professionals i intermediaris. Ho va fer el mateix delegat del Govern a la Catalunya Central, Juli Gendrau, en el marc del Consell d’Alcaldes d’Osona, que es va celebrar a la seu del Sucre, a Vic. Gendrau va aprofitar per presentar-se oficialment i es va oferir com a interlocutor amb els representants locals.
El Canal Empresa és un nou canal electrònic que aplega tots els tràmits i els serveis que les administracions públiques ofereixen a empresaris, professionals i intermediaris. El portal, ja en funcionament des del mes de juny, és una eina que té com a objectiu ajudar a empreses i emprenedors.
En el marc del Pla d’Implementació de la Finestreta Única Empresarial, el Govern, a través del Departament d’Empresa i Ocupació ha impulsat aquesta iniciativa amb l’objectiu de reduir les càrregues administratives a les empreses i facilitar la seva activitat econòmica.
Una nova eina telemàtica
Canal Empresa ofereix una eina àgil de gestió, amb una visió transversal, que genera una comunicació proactiva i bidireccional entre administració i empresari. El Canal unifica i ordena la informació tenint en compte les necessitats de l’empresari. D’aquesta manera, aquest nou canal es fonamenta amb tres premisses “ Amb un clic trobaràs tot el que necessites”; “Donem resposta a les teves preguntes” i “Ens posem en el teu lloc”.
El portal, pel que fa a la seva estructura, té dues àrees diferenciades:
- Àrea pública: conté tots aquells continguts o serveis als que les empreses poden accedir sense que calgui la seva identificació prèvia. El canal ofereix continguts públics i accés a serveis de consultes, queixes i suggeriments o sol·licituds de tràmits que no requereixen identificació.
- Àrea privada: es conforma de tots els continguts i serveis de l’àrea pública, però personalitzats segons les preferències i característiques de l’empresa identificada. Aquesta àrea també ofereix accés a aquells serveis que requereixen identificació prèvia per sol·licitar-los, com per exemple l’accés al detall dels tràmits realitzats, la gestió de dades pròpies o les sol·licituds de tràmits que requereixin identificació.
En relació a la seva funcionalitat, el Canal Empresa permet:
- Als empresaris i professionals, l’accés a les informacions necessàries per a qualsevol moment de la vida d’una empresa: tramitació electrònica, cita prèvia, consultes, queixes i suggeriments, seguiment de l’estat de les gestions realitzades, subscripcions a notícies o avisos per temàtica, entre d’altres.
- Als intermediaris, permet la gestió de clients.
- A l’Administració, coneixement de les necessitats reals de l’empresari i la realització d’una comunicació proactiva segons els seus requeriments, com enviament d’avisos individualitzats sobre noves convocatòries o finalització de terminis i caducitats de llicències.
Una altra novetat és la incorporació de l’eina de cerca guiada de tràmits, que permet conèixer, a partir de l’activitat de l’empresa, i una sèries de preguntes i respostes, tots els tràmits que ha de fer, ordre en que s’han de fer, lloc, requisits, documents, taxes que haurà de pagar i formularis necessaris.
El Govern, a través del Departament d’Empresa i Ocupació, segueix treballant en el Pla d’implantació de la Finestreta Única Empresarial (FUE), que permetrà eliminar el 20% dels tràmits que afecten a l’activitat empresarial i simplificar-ne el 68% dels restants abans de 2014.
El Canal Empresa és un nou canal electrònic que aplega tots els tràmits i els serveis que les administracions públiques ofereixen a empresaris, professionals i intermediaris. El portal, ja en funcionament des del mes de juny, és una eina que té com a objectiu ajudar a empreses i emprenedors.
En el marc del Pla d’Implementació de la Finestreta Única Empresarial, el Govern, a través del Departament d’Empresa i Ocupació ha impulsat aquesta iniciativa amb l’objectiu de reduir les càrregues administratives a les empreses i facilitar la seva activitat econòmica.
Una nova eina telemàtica
Canal Empresa ofereix una eina àgil de gestió, amb una visió transversal, que genera una comunicació proactiva i bidireccional entre administració i empresari. El Canal unifica i ordena la informació tenint en compte les necessitats de l’empresari. D’aquesta manera, aquest nou canal es fonamenta amb tres premisses “ Amb un clic trobaràs tot el que necessites”; “Donem resposta a les teves preguntes” i “Ens posem en el teu lloc”.
El portal, pel que fa a la seva estructura, té dues àrees diferenciades:
- Àrea pública: conté tots aquells continguts o serveis als que les empreses poden accedir sense que calgui la seva identificació prèvia. El canal ofereix continguts públics i accés a serveis de consultes, queixes i suggeriments o sol·licituds de tràmits que no requereixen identificació.
- Àrea privada: es conforma de tots els continguts i serveis de l’àrea pública, però personalitzats segons les preferències i característiques de l’empresa identificada. Aquesta àrea també ofereix accés a aquells serveis que requereixen identificació prèvia per sol·licitar-los, com per exemple l’accés al detall dels tràmits realitzats, la gestió de dades pròpies o les sol·licituds de tràmits que requereixin identificació.
En relació a la seva funcionalitat, el Canal Empresa permet:
- Als empresaris i professionals, l’accés a les informacions necessàries per a qualsevol moment de la vida d’una empresa: tramitació electrònica, cita prèvia, consultes, queixes i suggeriments, seguiment de l’estat de les gestions realitzades, subscripcions a notícies o avisos per temàtica, entre d’altres.
- Als intermediaris, permet la gestió de clients.
- A l’Administració, coneixement de les necessitats reals de l’empresari i la realització d’una comunicació proactiva segons els seus requeriments, com enviament d’avisos individualitzats sobre noves convocatòries o finalització de terminis i caducitats de llicències.
Una altra novetat és la incorporació de l’eina de cerca guiada de tràmits, que permet conèixer, a partir de l’activitat de l’empresa, i una sèries de preguntes i respostes, tots els tràmits que ha de fer, ordre en que s’han de fer, lloc, requisits, documents, taxes que haurà de pagar i formularis necessaris.
El Govern, a través del Departament d’Empresa i Ocupació, segueix treballant en el Pla d’implantació de la Finestreta Única Empresarial (FUE), que permetrà eliminar el 20% dels tràmits que afecten a l’activitat empresarial i simplificar-ne el 68% dels restants abans de 2014.