El col·lectiu «Perquè no ens fotin el tren» es planteja «elevar el to» de la protesta

Continuen les cassolades mensuals a l’estació de Torelló per demanar la inclusió a Rodalies, la tarifa integrada i l’augment de la freqüència dels trens, entre d’altres aspectes

per Pere Pratdesaba , 2 de setembre de 2013 a les 11:27 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 2 de setembre de 2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Cassolada a l'estació de Torelló, el passat divendres. Foto: Facebook / Perquè no ens fotin el tren

El col·lectiu “Perquè no ens fotin el tren” no fa vacances i continua les cassolades de caràcter mensual a l’estació de Torelló, per tal de protestar contra l’automatització de l’estació de Torelló i per demanar la seva inclusió a la zona de Rodalies, entre d’altres aspectes. El passat divendres, 30 d’agost, a dos quarts de 9 del vespre, es va fer una nova concentració, amb cassolada inclosa, a la que hi van assistir una vintena de persones.


El col·lectiu està a l’expectativa de dues resolucions parlamentàries on s’especifica que Rodalies hauria d’arribar fins a Ripoll. En aquest context i segons cap a on vagin les accions (o inaccions) del Govern, “Perquè no ens fotin el tren” es planteja “elevar el to” de les seves reivindicacions, tal com ha explicat aquest matí a Osona.com un portaveu del grup. La manera com “s’elevarà” aquest to encara no està definit i es decidirà en una reunió els propers dies.

La campanya ha anat evolucionant i ara, el que bàsicament es persegueix, és que es millorin molts aspectes de la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà, especialment en el tram nord, a partir de Vic, i que l’estació de Torelló es converteixi en un dels centres neuràlgics de la zona.


El col·lectiu, davant “el maltractament continuat” que pateixen els usuaris del tren i “les continues amenaces d’abandonament del servei i de les infraestructures”, reivindica la incorporació de Manlleu, on s’ha activat un nou grup, Torelló i Ripoll a la sisena corona de Rodalies per tal que els usuaris d’Osona Nord, la Garrotxa i el Ripollès es puguin beneficiar dels avantatges de la tarifa integrada (o sigui, que amb el mateix bitllet es pugui agafar el metro i el bus a Barcelona), de l’augment de la freqüència de pas dels trens i de la combinació que aquesta integració permetrà conjugar amb altres mitjans de transport públic.

Pel que fa a l’estació de Torello, es reclama que esdevingui un punt estratègic d’enllaç entre Barcelona i la Garrotxa, la Vall del Ges i el Bisaura. I per què això pugui ser possible caldria, segons el col·lectiu, establir una tarifa integrada amb el transport públic de carretera de la Garrotxa i la Vall del Ges, potenciar o incorporar la parada de bus de l’estació de Torelló com a punt de destinació del transport públic rodat de la Vall del Ges i la Garrotxa, i estudiar la possibilitat de fer-hi arribar, en hores puntes, un servei des del Bisaura. A més, consideren que s’hauria d’habilitar un aparcament de cotxes amb un nombre important de places prop de l’estació de Torelló.

Notícies publicades del tema

 

Participació