La Universitat gestionarà la creació de la nova Marca Vic

El procés, que durarà dos anys, vol ser participatiu i situar Vic amb força de cara al futur

Redacció
24 de juliol del 2013
Acte de signatura entre Ajuntament i Uvic.
Acte de signatura entre Ajuntament i Uvic.
Acte de signatura entre Ajuntament i Uvic.

Aquest dilluns va quedar formalitzat l’acord entre l’Ajuntament i la Universitat de Vic per la creació d’una nova marca de la ciutat. La institució acadèmica, a través de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC)i del grup de recerca Traducció Audiovisuals, Comunicació i Territori (TRACTE), aportaran la direcció i coordinació tècnica del projecte que s’allargarà durant dos anys i comptarà amb un àmplia participació social.
 
L’acord va comptar amb la presència de l’alcalde de Vic, Josep M. Vila d’Abadal; el rector de la Universitat de Vic, Jordi Montaña; la 1a tinenta d’alcalde i regidora de Turisme, Anna Erra; i la vicerectora de Recerca i Transferència del Coneixement de la UVic, Marta Otero.
 
L’alcalde de Vic, Josep M. Vila d’Abadal va expressar que en aquests moments la nostra nació s’està redefinint extern i internament i és necessari que la ciutat de Vic també faci aquest treball d’anàlisi per saber què som i projectar-nos més enllà de la ciutat i comarca. “Vic té molt futur”, dins aquesta nova societat, va afirmar Vila d’Abadal. D’altra banda, l’alcalde també va destacar el paper que hi juga la nostra universitat i que ara serà l’encarregada de fer aquest treball.
 
Per la seva banda, el rector de la UVic, Jordi Montaña va afirmar que Vic té una visió clara per projectar-se al món i seran els especialistes de la Universitat i l’Eumogràfic que dirigiran aquest procés. Montaña també va recordar que crear una marca és una reivindicació interna i per aquesta mateixa raó la ciutat aposta per la idea de replantejar-se; la idea de projectar-se i la idea de definir la seva identitat.
 
Anna Erra, 1a tinenta d’alcalde i regidora de Turisme, va destacar que aquest treball, que s’allargarà durant dos anys, permetrà posicionar-nos dins del territori.  Un projecte que anirà més enllà de definir estratègies de reclam pel turisme, sinó que ha d’invitar a altres agents a contribuir a la dinamització d’altres àmbits com poden ser noves empreses.
 
La vicerectora de Recerca i Transferència del Coneixement de la UVic, Marta Otero va afirmar que aquest treball “ha de definir i orientar la ciutat cap a una marca unitària de projecció interna i externa, i d’identificació pels habitants de la mateixa ciutat”.  Otero va exposar les diverses fases que se seguiran dins aquest procés: una primera que consistirà en un treball de camp a partir de la recollida de dades i de diagnosi inicial, que permetrà disposar d’una radiografia dels actius territorials tangibles i intangibles.

La segona fase, més participativa, es farà a partir d’entrevistes en profunditat a referents territorials que facilitarà una primera mirada de definició dels actius de la marca de ciutat. Aquesta fase, a la vegada, es complementarà amb la creació d’uns grups focals de discussió amb diversos representants del teixit econòmic i social del territori. Amb aquestes dues primeres fases es podrà desenvolupar un diagnòstic per començar un treball de conceptualització de la marca que s’acabarà concretant amb la producció d’un material gràfic i visual.
 
La vicerectora va explicar que tot aquest treball estarà encapçalat pel Dr. Jordi de Saneugenio, investigador del grup de recerca de Traducció Audiovisual, Comunicació i Territori de la UVic i especialista en marques de territori.
 
Arxivat a