CentreVic aposta per la formació especialitzada adreçada als comerciants

L’associació signa un conveni amb Escodi, entitat vinculada a la Universitat Autònoma.

Redacció Osona.com
12 de juny del 2013
L’associació de comerciants CentreVic i Escodi, l'Escola Superior de Comerç i Distribució, van  signar aquest dimarts un conveni. L’acte va comptar amb la presència de Pere Trasserra, president de CentreVic, i Núria Beltran, directora d'Escodi, entitat vinculada a la Universitat Autònoma de Barcelona (foto, a la dreta / CentreVic).

El marc d’aquest conveni, el primer que es firma a nivell de Catalunya, estipula que CentreVic esdevindrà una antena comarcal d’Escodi i organitzarà conjuntament amb l’escola formació especialitzada i adreçada a comerciants.

“Escodi, encara que la seu la tinguem a Terrassa, sempre hem tingut vocació de ser una escola per Catalunya i aquest conveni refleteix una voluntat de poder tenir una relació estable amb CentreVic per tal que els comerciants puguin tenir la facilitat de rebre una formació propera, d’intercanvi i reforçament tècnic”, va dir Beltran. “La formació ens ha de servir per expandir la visió perquè en una situació tan complexa com l’actual, on el comerç autòcton està competint amb empreses internacionals, no importa des de quina ciutat estigui, el comerç ha de disposar de tècniques i capacitat empresarial per poder fer estratègia”, va afegir.

Per la seva banda, Trasserra va defensar que “la formació és una de les grans apostes de la nostra associació pels propers anys i ja fa temps que buscàvem una formació més especialitzada en comerç i que complementés la que actualment hi ha a Osona”. I va afegir: “Val a dir que la formació en sí potser no ens traurà de la greu situació econòmica en la que ens trobem però sí que ens pot ajudar a estar més preparats i a comprendre més i millor els canvis que succeeixen i succeiran a partir d’aquesta crisi”. Per finalitzar, Trasserra destacava que “amb tot això m’agradaria agrair a Escodi la oportunitat que ens han donat de poder oferir aquest servei a la nostra ciutat. Els nostres comerciants s'estalviaran desplaçaments, temps i diners i de ben segur que guanyaran en una formació que potser no haguessin pogut fer.”

L’inici de la relació entre CentreVic i Escodi es recollirà en tres eixos temàtics que es realitzaran de setembre a novembre d’aquest any:

1) Innovar, sorprendre, seduir

L’objectiu d’aquesta formació és el de despertar l’interés dels comerciants per moure’ls a l’acció, analitzant la realitat actual i la que aquesta exigeix dels comerciants, i mostrant alguns exemples de casos reals per donar consells pràctics per implantar a les botigues.

2) Innovació i retail: Connectar amb els valors del client és negoci

Identificar el valors que mouen els comerciants i quins connecten amb els clients que volen tenir.

3) Mesurar per millorar: gestionar l’activitat amb indicadors per millorar

En els negocis comercials, és important saber mesurar l’activitat amb indicadors, amb la finalitat de tenir la informació necessària per encarar millor el present i el futur. Les grans empreses de retail ho tenen clar, i ja fa temps que utilitzen aquests indicadors per prendre decisions estratègiques. Analitzant el que passa a les botigues, es troben maneres de millorar i d’implantar-ho de forma ràpida i àgil, i així millorar els resultats de l’any.
Arxivat a