21
de febrer
del
2013
L’empresa d’autobusos Sagalés ha fet pública la seva intenció de reduir el nombre de viatges a Sant Vicenç de Torelló i Sant Pere de Torelló, a causa de la manca de viabilitat econòmica del transport, ja que no l’utilitzen gaires veïns. Concretament, la reducció del servei entre les dues poblacions i els municipis veïns afectarà la freqüència de pas i un canvi en els horaris actuals . Aquesta mesura suposarà una retallada de gairebé la meitat del servei que està realitzant en aquests moments.
Els ajuntaments de Sant Pere i Sant Vicenç ja han mostrat el seu desacord i preocupació per la mesura i han iniciat els primers contactes amb l’empresa i amb la Generalitat de Catalunya per tal de trobar una solució al problema i evitar que es faci efectiu aquest canvi. Els dos alcaldes dels municipis, Jordi Fàbrega i Joan Sadurní, també han demanat que el tema es tracti al Consell d’Alcaldes d’Osona que se celebrarà el proper 6 de març.
La comarca d’Osona havia d’entrar l’any 2011 en el sistema de tarifa integrada que hagués suposat pagar un preu molt més ajustat per part dels usuaris del transport públic, tal i com ja es fa en comarques veïnes com el Bages o el Vallès. Per motius econòmics, però, la Generalitat de Catalunya al final no va integrar el transport de la nostra comarca. “És evident que els preus actuals no són econòmics i segurament si aquests fossin més ajustats i assequibles el servei s’utilitzaria molt més del que s’està utilitzant”, expliquen els dos ajuntaments en una nota conjunta.
Els alcaldes de Sant Pere de Torelló i Sant Vicenç de Torelló entenen que cal potenciar el transport públic i més en el seu cas, ja que el servei d’autobús és gairebé l’únic del que disposen els veïns per al desplaçament a d’altres poblacions. “Pensem que com més es redueixi l’horari més perdrà la credibilitat aquest servei la qual cosa comportarà encara més la reducció dels usuaris i acabarà essent l’argument de l’empresa per eliminar-lo completament i deixar així la comunicació entre pobles totalment nul·la”, afegeix la nota.
Els ajuntaments de Sant Pere i Sant Vicenç ja han mostrat el seu desacord i preocupació per la mesura i han iniciat els primers contactes amb l’empresa i amb la Generalitat de Catalunya per tal de trobar una solució al problema i evitar que es faci efectiu aquest canvi. Els dos alcaldes dels municipis, Jordi Fàbrega i Joan Sadurní, també han demanat que el tema es tracti al Consell d’Alcaldes d’Osona que se celebrarà el proper 6 de març.
La comarca d’Osona havia d’entrar l’any 2011 en el sistema de tarifa integrada que hagués suposat pagar un preu molt més ajustat per part dels usuaris del transport públic, tal i com ja es fa en comarques veïnes com el Bages o el Vallès. Per motius econòmics, però, la Generalitat de Catalunya al final no va integrar el transport de la nostra comarca. “És evident que els preus actuals no són econòmics i segurament si aquests fossin més ajustats i assequibles el servei s’utilitzaria molt més del que s’està utilitzant”, expliquen els dos ajuntaments en una nota conjunta.
Els alcaldes de Sant Pere de Torelló i Sant Vicenç de Torelló entenen que cal potenciar el transport públic i més en el seu cas, ja que el servei d’autobús és gairebé l’únic del que disposen els veïns per al desplaçament a d’altres poblacions. “Pensem que com més es redueixi l’horari més perdrà la credibilitat aquest servei la qual cosa comportarà encara més la reducció dels usuaris i acabarà essent l’argument de l’empresa per eliminar-lo completament i deixar així la comunicació entre pobles totalment nul·la”, afegeix la nota.