Casa Tarradellas, segona empresa catalana amb més queixes per l'ús del català

Plataforma per la Llengua i Consum Català – Associació catalana de consumidors presenten l'informe anual conjunt.

Redacció Osona.com
06 de juny del 2012
La Plataforma per la Llengua i Consum Català – Associació catalana de consumidors han presentat l'informe de queixes rebudes durant l'any 2011, fruit de l'acord de col·laboració entre les dues entitats. El document explica que durant l'any 2011 s'han rebut 1.117 queixes lingüístiques sobre dèficits d'ús del català i vulneració dels drets lingüístics.

El major nombre de queixes (394) es van rebre per la disponibilitat, o sigui, per la capacitat de les empreses per atendre i entendre per escrit o oralment en català i/ o per posar a disposició dels clients els documents d'oferta i serveis, així com documents oficials de facturació. La segona queixa del rànquing (328) va ser per a l’etiquetatge i la tercera (222), per la retolació de l’establiment.

Entre les empreses que han rebut més queixes, destaca Casa Tarradellas, amb 52, només superada per Unilever, amb 53. Darrera se situen Panrico, Nutrexpa i Nestlé, amb 49, 46 i 42 queixes respectivament. Molt més lluny ja, hi trobem Cobega, amb 28, i Movistar, amb 14.

Llegiu informe