Josep M. Membrado guanya el 43è Ral•li Osona per només una dècima de segon

La pluja del darrer tram Alpens-Les Llosses ha resultat decisiva. Jordi Gaig i Albert Orriols completen un podi de luxe.

Redacció osona.com
03 de juliol del 2011
Josep M. Membrado i el seu copilot, Josep Ramon Ribolleda, a la cerimònia del podi.
Josep M. Membrado i el seu copilot, Josep Ramon Ribolleda, a la cerimònia del podi. | Escuderia Osona
Josep M. Membrado i el seu copilot, Josep Ramon Ribolleda, a la cerimònia del podi. Foto: Escuderia Osona

La 43a edició del Ral•li Osona no ha decebut els aficionats del motor. La prova, tal com va ja succeir l’any passat, ha tingut un final d’infart i s’ha decidit en el darrer tram Alpens-Les Llosses.

La cursa, que s’ha disputat aquest dissabte, dia 2 de juliol, ha estat un frec a frec impressionat entre Josep M. Membrado (Mitsubishi Lancer Evo X), guanyador de sis de les darreres vuit edicions de la prova (2003-2008), i Jordi Gaig, l’actual líder del Campionat de Catalunya. De fet, els dos pilots s’han distribuït els diversos trams: Membrado ha guanyat les dues passades a la Vola; Gaig els trams del Circuit d’Osona i la Trona; i els dos s’han repartit la Costa dels Gats i Alpens, amb una victòria per a cada un.

El ral•li s’ha decidit en el darrer tram, Alpens-Les Llosses, el més llarg de tots. En aquest punt, l’equip Gaig-Astudillo liderava la classificació per només 3,9 segons d’avantatge sobre Membrado-Ribolleda. Si no hi havia poca emoció, el temps hi ha posat cullerada. A la primera part del tram, uns 3 o 4 quilòmetres, ha caigut un xàfec que ha deixat molla la carretera i ha fet afluixar el peu als corredors, que anaven amb pneumàtics de sec (en aquesta segona passada, els primers cotxes han trigat uns 20 segons més que a la primera). La circumstància l’ha aprofitada Membrado, amb un vehicle 4x4 amb millor tracció que el Porsche de Gaig, amb tracció al darrera. El resultat, un final espectacular: Membrado ha tret 4 segons a Gaig i s’ha emportat el ral•li per una sola dècima.

Josep M. Membrado, al tram del Circuit d'Osona.

Al final del ral•li, el pilot d’Olost es mostrava molt satisfet. “Sabíem que seria molt difícil, el Porsche de Gaig corre molt i hem hagut d’atacar des del primer moment”, ha dit.


Orriols i Llinàs sumen i Balasch torna a la competició amb força

Bon paper del binomi Albert Orriols-Manel Muñoz. El primer equip classificat de l’Escuderia Osona ha quedat en tercer lloc, a 1’49.3 del guanyador. Tot i algun petit problema mecànic, el Mitsubishi ha funcionat molt bé i l’osonenc es mostrava content. “Al final, com que ja no podíem atrapar els dos primers, ens hem dedicat a administrar l’avantatge sobre els que ens venien al darrera”, ha reconegut Orriols.

En quarta posició s’han classificat Joan Segu i Alberto Gil, que han tingut una gran actuació a la segona part del ral•li, i en cinquena, Eduard Garcia-Isaac Pujol.
En la sisena hi apareix un altre equip de l’Escuderia Osona: Carles Llinàs-Kiko Torra. El binomi ha tingut una actuació irregular, en la que ha destacat el tercer lloc al primer tram de la Vola. Tot i això, Llinàs ha sumat uns punts que el refermen al segon lloc del campionat català, més si tenim en compte que altres pilots com Climent Domingo o Xavier Vidales han hagut d’abandonar. “El nostre objectiu és el campionat i hem de continuar amb aquesta regularitat”, ha dit Llinàs.

Capítol apart es mereix Dani Balasch (foto, a la dreta), que reapareixia a la competició després de cinc anys. El pilot de l’Escuderia Osona, amb Jordi Barrabés de copilot, ha aconseguit un meritori vuitè lloc, a 3 minuts justos de Membrado. El resultat és extraordinari, tenint en compte que Balasch només havia provat el seu cotxe durant una hora i s’hi ha hagut d’anar adaptant a mesura que avançava la cursa. Balasch no descarta participar en alguna altra cursa del campionat.

Pel que fa a la resta d’equips de l’Escuderia Osona, els resultats han estat excel•lents. Han acabat la cursa, a més d’Orriols, Llinàs i Balasch, nou pilots més. Són els següents:

16è. Adrià Gibert-Francesc Gibert
18è. Josep Trasserra-Ramon Abad
21è. Josep Maria Salvans-Josep Autet (foto, a la dreta)
25è. Antoni Barba-Jordi Barba
26è. Gonçal Ambti- Carles Guisset
32è. Emili Prats-Xavier Crosas
36è. Francesc Olivé-Albert Pérez
39è. Jordi Puigbó-Gemma Molist
42è. Llorenç de Ferrer-Guillem Paredes
Pel que fa a la Copa de Catalunya de la Regularitat, el vencedor ha estat Josep M. Juvanteny. L'han acompanyat al podi Josep Pujol i Josep M. Ferrer.


Una cursa molt dura

L’Escuderia Osona ha preparat per a la 43a edició del Ral•li Osona un espectacular recorregut amb cinc trams cronometrats, amb dues passades cadascun. La cursa d’enguany presentava una novetat important. Després de més de 15 anys, es recuperava el bonic tram d’Alpens-Les Lloses, que al final ha estat decisiu. També, per segona vegada en la història de la cursa, s’ha disputat una Súper Especial a dins del Circuit d’Osona. La resta de trams eren els tradicionals: la Costa dels Gats, la Trona i la Vola. En total, el 43è Ra•li Osona tenia 473,90 quilòmetres, dels quals 100,32 eren cronometrats.

Al final, hi han participat 102 pilots (76 al Campionat de Catalunya i 28 a la Copa de Catalunya de Regularitat). El ral•li ha estat molt dur, amb una calor molt intensa. Això ha provocat un munt d’abandonaments, fins a un total de 19 a la cursa del Campionat de Catalunya, alguns d’ells importants, com Climent Domingo, Oscar Barroso o Xavier Vidales, i quatre més a la Copa de Catalunya de Regularitat.
Podeu consultar totes les classificacions, general i tram per tram, al nostre web www.escuderiaosona.com

Vegeu totes les classifacions, general i per trams, i informacions complementàries

Més informació, al web de l'Escuderia Osona





---------------
Galeries de fotos del Ral·li Osona:

2011 (2)

2011 (1)

2010

2009

2007 (1)

2007 (2)












Albert Orriols, al tram del Circuit d'Osona. Foto: Escuderia Osona