El director de l'ACN creu que el futur de la premsa està a Internet

Joan Maria Clavaguera lliura a Vic el cinquè premi de l'Associació de Premsa Comarcal a un estudi sobre el públic jove.

ACN
30 de maig del 2011

El director de l'Agència Catalana de Notícies (ACN), Joan Maria Clavaguera, ha assegurat aquest dissabte que "no podem ser romàntics, el futur passa per aquí", en referència a Internet com a suport dels mitjans de comunicació. En un acte fet a Vic, Clavaguera ha entregat el cinquè premi de l'Associació de Premsa Comarcal, amb què s'ha guardonat el treball "El públic jove front la premsa comarcal i local: diagnòstic i propostes d'actuació". El coordinador de l'estudi, el professor Andreu Casero, ha destacat que els joves "potser no llegeixen molta premsa però sí que s'informen". En aquest sentit, ha subratllat que l'índex d'interès d'aquest públic per la informació és del 7,51 sobre 10.

El cinquè premi de l'Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), patrocinat per l'Agència Catalana de Notícies, ha estat per un treball sobre el consum de premsa comarcal i local que fa el públic més jove. El professor Andreu Casero, de la Universitat Jaume I de Castelló, ha destacat durant la presentació de l'estudi que aquesta feina de recerca els proporciona dades per analitzar quin interès tenen els joves per aquests productes i quines actuacions es poden fer per potenciar-ne el consum.

Andreu Casero ha assenyalat que, fruit de l'estudi, han detectat que la majoria de joves, un 70%, combinen la lectura en paper amb la digital. És a dir, a través d'Internet. Alhora, ha indicat que "les xarxes socials es revelen com a suports molt destacats dels lectors joves". Com a escletxa per fer més atractiva la premsa comarcal, ha afegit que el públic jove valora la proximitat, perquè el 54,4% llegeix "per informar-se del que passa al municipi o a la comarca".

Per la seva banda, Joan Maria Clavaguera ha subratllat que, segons l'estudi, el 58% accedeix gratuïtament a la xarxa, i que el 72% ho fa mitjançant les xarxes socials. "N'hauríem de prendre molt bona nota", ha assegurat Clavaguera, tot afegint que ell llegeix "en paper, però les noves generacions de consumidors ho faran en plataformes multimèdia".

En clau d'agència, el director ha afirmat que el que no es deixarà de fer mai des de l'ACN és treballar per un "producte de qualitat, al servei dels mitjans de comunicació de Catalunya amb informació fidedigna i que tingui un valor pels usuaris". Uns usuaris que, ha matisat, "no són només la premsa comarcal sinó la premsa general del país".

A l'acte també hi ha estat present Jordi Montaña, rector de la Universitat de Vic. La UVic és la institució que ha acollit l'entrega de premis i, durant la mateixa jornada, la presentació del Llibre Blanc 2011 de la Premsa Comarcal i Local. De presentar el llibre blanc se n'ha encarregat Enric Yarza, assessor de l'ACPC i director general de Media Hotline.

Arxivat a