Dos vigatans s'emporten el Rally Costa Brava Històric

Carles Miró i Jesús Arriezu guanyen després de 1.100 km de cursa.

Redacció
04 d'abril del 2011
Carles Miró i Jesús Arriezu-
Carles Miró i Jesús Arriezu-
Carles Miró i Jesús Arriezu

El Rally Costa Brava Històric, la prova clàssica més important de l'Estat espanyol, va travessar aquest dissabte Osona en la seva tercera i darrera etapa. Després de 1.110 km (475 de regularitat) la victòria va ser pels vigatans Carles Miró i Jesús Arriezu (Porsche 911) mentre que van completar el podi Felip Rigat i Sebastià Gispert (BMW 2002) i Gustavo Martel i Nicolás Sánchez (Porsche 911-T).

-------------------------
NOTA DE PREMSA
Després de 1.100 km de recorregut dividits en tres etapes i prop de 475 de regularitat
 
Carles Miró-Jesús Arriezu (Porsche) guanyen el VIII Rally Costa Brava Històric

 
Lloret de Mar (Girona), 3 d´abril de 2011.– “Ha estat molt dur, hem patit però la recompensa val la pena, és un gran triomf que hem treballat a fons”, així resumia Carles Miró la seva participació en el VIII Rally Costa Brava Històric, després d´alçar-se vencedor juntament amb el seu copilot, Jesús Arriezu, al volant del flamant Porsche 911 SC amb el dorsal 97. Tots dos són vigatans.

Curiosament, segon quedava el participant amb el dorsal 79, Felip Rigat-Sebastià Gispert (BMW 2002), completant el podi un altre Porsche 911, el dorsal 12 de Gustavo Martel-Nicolás Sánchez. Després de vuit edicions, aquesta és la quarta victòria d´un pilot “de casa” i la sisena aconseguida per Porsche.
 
El Rally Costa Brava Històric sortia el dijous des de Les Fonts de Montjuïc de Barcelona per efectuar una curta primera etapa que portava als participants, un total de 127 equips, a Lloret de Mar. Aquest primer dia, el tàndem belga Daniel Reuter-Robert Vandevrost, amb Porsche 914/6, era el millor, seguit ja de Miró-Arriezu.
 
La segona etapa partia l´endemà amb 12 trams de regularitat per davant, passant també pels circuits de Sils i de Catalunya. Aquesta jornada, amb trams molt clàssics dels ral•lis catalans, aportava 240,53 km de regularitat puntuable i veia novament acabar a Miró en el més alt de la classificació, en aquesta ocasió amb Salvador Tallada-Toni Bagó (VW Golf) i Dani Canals-Felip Uriel (Porsche 924), secundant-lo.
 
El tu a tu entre Miró i Tallada era evident en bona part de la tercera jornada, igualment llarga i amb 12 trams per disputar, però que per temes de molt tràfic veia com alguns dels seus trams eren anul•lats. En aquesta etapa es disputava un tram de regularitat molt llarg i temut per tots, amb gairebé 90 minuts de concentració entre Collsaplana i Taradell. Al final, Miró –encara que amb un lleuger contratemps a Ossor que el feia penalitzar 9 punts– s´imposava, per davant de Rigat i de Martel, i amb Norberto Fernández-Alberto de Pablos (Lancia Fulvia) i a continuació Tallada, pràcticament enganxats, seguits dels renombrats Jose Lareppe-Denis Giraudet (Opel Kadett GT/I), sisens.
 
“Encara no sé com ho hem aconseguit però heus aquí la victòria. Guanyar, estar per davant de noms com Fiorito, Horgnies que vencia aquí en 2010, el propi Lareppe,, és per a nosaltres una gran fita. Estem molt contents”, sentenciava Miró, actual Campió en títol de Regularitat RallyClassics.
 
Cal destacar la gran brillantor d´una prova eficaçment organitzada de nou per RallyClassics, que ha comptat amb un gran públic tant en la sortida de Barcelona, en l´epicentre de la prova de Lloret de Mar i en tots els trams i que ha seguit convocant aficionats en realitzar-se dos trams espectacle en ple nucli de la capital de la Costa Brava, un dels quals retransmès en diferit per la cadena Esport3.
 
Tan sols 17 dels 127 equips han hagut d´abandonar, entre ells alguns noms importants com Xavier Piña (Peugeot 205 T16), Andrea i Gianmaria Francone (Lancia Stratos), Víctor Sagi o José Luís Marcó (tots dos amb Porsche 911), per citar alguns noms. Tres dels guanyadors d´anteriors edicions han quedat fora dels deu primers: l´italià Carlo Fiorito (14è), el belga Raymond Horgnies (15è) i el portuguès Joao Mexia (37è). Salvador Cañellas (Porsche) ha finalitzat 40è.
 
Classificació final del VIII Rally Costa Brava Històric


1-Carles Miró-Jesús Arriezu (Espanya/Porsche 911 SC/1r grup G-H), 103,3 punts
2-Felip Rigat-Sebastià Gispert (Espanya/BMW 2002), 109,1 punts
3-Gustavo Martel-Nicolás Sánchez (Espanya/Porsche 911-T/1r grup F), 110,5 punts
4-Norberto Fernández-Alberto de Pablo (Espanya/Lancia Fulvia HF 1600), 114,0 punts
5-Salvador Tallada-Toni Bagó (Espanya/Volkswagen Golf GTI), 114,8 punts
6-José Lareppe-Denis Giraudet (Bèlgica-França/Opel Kadett GT/E), 115,2 punts
7-Ricardo Alonso-Moisés Alvarez (Espanya/Ford Escort Mk1), 115,8 punts
8-Manuel Macho-Manuel Macho (Espanya/Porsche 911 SC), 115,9 punts
9-Dani Canals-Felip Uriel (Espanya/Porsche 924), 116,8 punts
10-Daniel Reuter-Robert Vandevorst (Bèlgica/Porsche 914/6), 120,7 punts

33-Jordi Martí-Xavi Tibau (Espanya/Montesa Enduro 250 HT/1r grup M), 198,7 punts
57-Vicenç Roselló-Carles Roselló (Espanya/Renault 4/4/1r grup E), 305,5 punts

 
Palmarès del Rally Costa Brava Històric


2011 – VIII – Carles Miró-Jesús Arriezu (Espanya/Porsche 911)
2010 – VII - Raymond Horgnies-Christophe Hayez (Bèlgica/Porsche 911)
2009 – VI - Joao Mexia-Nuno Sales (Portugal/Porsche 911)
2008 – V - Salvador Tallada-Toni Bagó (Espanya/VW Golf)
2007 – IV - Carlo Fiorito-Luigia Fiorito (Itàlia/Autobianchi A-112)
2006 – III - Carlo Fiorito-Luigia Fiorito (Itàlia/Autobianchi A-112)
2005 – II - Antonio Zanini-Glòria Zanini (Espanya/Porsche 911)
2004 – I - Jaume Tobella-Alex Santacatalina (Espanya/Porsche 911)

  Més informació del Rally Costa Brava Històric