Vic ofereix un pis per raons humanitàries a la família desnonada

La parella i el seu nen hi residiran de manera provisional, fins a trobar una sortida alternativa.El desnonament s'ha produït en un ambient tens entre un grup de 60 manifestants i les forces de seguretat.

| 09/02/2011 a les 11:51h
Arxivat a: Societat, desnonament, hipoteca
Aquesta notícia es va publicar originalment el 09/02/2011 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Anita, la dona desnonada, embarassada de 8 mesos i mig ha estat traslladada amb ambulància a l'Hospital. Foto: Adrià Costa

Actualitzat a les 15:00 hores

Els tres integrants de la família desnonada han estat traslladats a un pis social de l’Ajuntament de Vic, que s’utilitza per casos d’emergència. En aquests moments, ja hi estan dinant, segons han informat fonts municipals. “D’acord amb els tècnics de serveis socials, hem considerat que es tractava d’una emergència”, ha explicat el regidor d’Acció Social, Joan López. “Se’ls ha ofert aquest pis tutelat, basant-se en fonaments humanitaris”, ha afegit. En principi, la família es quedarà en aquest pis de manera provisional. L’Oficina d’Habitatge està estudiant possibles alternatives, que passarien per trobar un pis accessible.


El regidor d’Acció Social, Joan López. Foto: Adrià Costa

-----------------------------
Publicat a les 11:50 hores

Avui, 9 de febrer, el jutjat de Vic ha desnonat una família del seu habitatge, a petició del Banc Santander, que el reclama en execució de la seva hipoteca. A l'habitatge, al passegi Pep Ventura número 8 de Vic, hi viu l'Ernest i la seva família. Ell està a l'atur i cobra provisionalment 600 euros. No tenen altres ingressos. La seva esposa, Anita, està embarassada de quasi nou mesos. També tenen dos fills, un nen de sis anys i un altre d'un any i escaig. No tenen on anar.

La Plataforma per el Dret a l'Habitatge d'Osona i la Plataforma de Afectados por la Hipoteca (PAH) ha convocat una protesta durant aquest matí, al davant de l’immoble. L’acció ha concentrat unes 60 persones i molts mitjans de comunicació, alguns d'àmbit nacional.

“Aquest és un exemple més que dramàtic del que està passant al costat de casa nostra. És la injustícia en majúscules. Us convoquem a protestar per aquesta actuació inhumana, i per donar un cop de mà a la família de l'Ernest i l'Anita. Demanem la condonació del deute (dació en pagament) que s'aturi el desnonament i es garanteixi el dret a l'habitatge mantenint la família al mateix pis en règim de lloguer o si no garantint el seu reallotjament en un habitatge digne!”, reclamen des de les dues Plataformes.

Aquest matí, els fets s'han succeït envoltats de molta tensió. A primera hora, ja amb els carrers tallats, han arribat diverses dotacions de Mossos d’Esquadra i agents judicials, que volien adreçar-se als afectats per donar-els-hi l’ordre del jutge. Els manifestants han tapat l’entrada de l’edifici de manera pacífica i no han deixat entrar els agents de la policia autonòmica, que han hagut de marxar.

Uns minuts més tard han tornat a venir amb més dotacions, un total de prop de 15 agents, entre mossos i Guàrdia Urbana. Un dels caps policials ha parlat amb els manifestants per tal de calmar els ànims i convèncer-els. Finalment, els mossos han tret arrosegant les persones que tapaven l'entrada i han facilitat que dues agents judicials entressin a l'immoble.

A les 11 i alguns minuts ha arribat al lloc una furgoneta amb antiavalots dels Mossos d'Esquadra. Els agents han pujat a dalt del pis, on hi havia la família desnonada. Tot seguit, la dona embarassada de la família desnonada ha ha estat traslladada a l'Hospital General de Vic amb una ambulància i els antiavalots han sortit de l'edifici. 

A tres quarts de dotze s'ha acabat tot. Agents de la policia municipal han traslladat amb un cotxe la resta de la família, l'home i el nen, cap a les dependències judicials. Els manifestants han abandonat la zona, molt indignats.

Al lloc, també s'hi ha pogut veure el president de PxC i regidor de l'Ajuntament de Vic, Josep Anglada. Les televisions han decidit fer-li el boicot i cap li ha enregistrat declaracions.

Dossier del desnonament (PDF)




L'Ernest i l'Anita amb un dels seus fills, aquest matí abans del desnonament. Foto: Adrià Costa Els manifestants han acudit a la protesta amb pancartes. Foto: Adrià Costa

Foto: Adrià Costa

Els Mossos d'Esquadra treient per la força als manifestants concentrats a l'entrada de l'edifici. Foto: Adrià Costa

També us pot interessar

 

COMENTARIS

La solució
Anònim, 09/02/2011 a les 11:22
+63
-34
La solució és fer-se musulmà. Ni t'embarguen ni et desnonen, perquè seria racisme. Ara, si ets del país, que Déu t'agafi confessat!
PAGAR
JJ, 09/02/2011 a les 11:24
+77
-63
qui no paga el que deu , es queda sense propietat! res de manifestacions ni tonteries , quan agafem un compromis de pagament s'ha de complir . O vosaltres donarieu diners sense esperar retorn? començem a situar les coses, tots paguem rebuts !!
Jo sí em sento estafada
Anònim, 09/02/2011 a les 11:29
+60
-50
aquesta pancarta de "em sento estafat" ja la tinc molt vista...molt probablement "els manifestants" d'avui no sabien ni que feien al passeig pep ventura.

En fi, sense comentaris
no en teniu ni idea
Anònim, 09/02/2011 a les 11:40
+38
-44
Mare meva!

Quins comentaris més patetics que feu! No sabeu ni de què va res, com goseu!
Ja m'agradaria veure el dia que us facin fòra de la feina, tingueu una hipotèca per pagar, no pogueu i us facin fòra i ENCARA tingueu el deute pendent!

Això si, sort que teniu el sofà calent a casa eh?

Malgirbats!
no entenc res
TR, 09/02/2011 a les 11:51
+34
-19
A veure si ho entenc...
Jo no tinc res >>> Demano que em deixin calers per tenir una propietat >>> No els torno >>> Continuo sense tenir res >>> Em sento estafat.

mmm ... Ostres! Curiós no ??

resposta a PAGAR
guille, 09/02/2011 a les 11:54
+30
-12
Espero que mai et vegis en una situació com la de milers de famílies que no PODEN pagar. I t'hauries d'informar: el deute no es cancel·la amb la propietat, aquest és l'escàndol! La llei està a favor dels bancs: es queden l'habitatge al 50 % de la taxació a la subhasta judicial (si queden desertes, cosa que ara passa sempre), i la família al carrer i amb un DEUTE DE PER VIDA.

Que cadascú jutgi si això és o no una injustícia flagrant...i un negoci per alguns.
obligacions
Anònim, 09/02/2011 a les 11:57
+31
-16
no han obligata fer hipotecas a ningu,qui les fa les ha de tornar.drets i deures
Increíble
Lucia, 09/02/2011 a les 11:59
+26
-11
Estem parlant nd'unes situacions en les que no només la gent es queda al carrer per una situació sobrevinguda (aquesta família no paga perquè NO POT i no pas perquè no vulgui), sdel que estem parlant aquí és que amb la llei actual, l'entitat financera es queda la vivenda pel 50% del preu de taxació (que ells mateixos van dur a terme en el seu dia) i a la gent desnonada li reclamen l'altre 50% de per vida, més despeses judicials i interessos d'impagament que no deixen d'acumular-se. Això suposa empènyer milers de famílies a una condemna econòmica de per vida! I mentrestant, l'entitat financera posarà el pis que s'ha quedat pel 50% a la venda per una xifra superior al deute pendent, per tornar a treure-li un rendiment econòmic.

I JO EM PREGUNTO..QUI POT ESTAR D'ACORD AMB AQUESTA LLEI TAN ABUSIVA QUE DEIXA INDEFENSES LES FAMÍLIES FRONT LES ENTITATS FINANCERES?????? Per favor!!!
Vergonya
Ignorant, 09/02/2011 a les 12:05
+33
-17
Quina vergonya! No veieu que els desnonats eren immigrants i els immigrants no han de pagar ni hipoteques ni lloguers! Que per això ja hi han els serveis socials i si aquests no tenen ni un duro, com ara, els propietaris han d'esperar. Només faltaria. Seria xenofòbia, home. Això si, jo he de continuar pagant la meva hipoteca ja que soc del país...
Molt bé càmeres
Anònim, 09/02/2011 a les 12:08
+17
-15
"Al lloc també s'hi ha pogut veure el president de PxC i regidor de l'Ajuntament de Vic, Josep Anglada. Les televisions han decidit fer-li el boicot i cap li ha enregistrat declaracions."

No hi podia faltar... sort que els càmeres i alguns periodistes són més assenyats que alguns directors d'informatius.
He dit
Predicador, 09/02/2011 a les 12:10
+18
-1
No tinc elements per jutjar qui té la raó. El que no faré serà posar-me demagògicament d'un bàndol o de l'altre.
En aquesta situació em decanto per creure en el jutge que ha dictaminat conforme a la llei.
Si el jutge ha obrat malament: denuncieu-lo per prevaricacio
Si les lleis estan malament: Comenceu una ILP
Si no hi ha injustícia no hi ha res a dir
Com funcionen el bancs?
Un hipotecat , 09/02/2011 a les 12:20
+18
-4
JJ, no tens ni idea de com funcionen el bancs.Fins al 2006 donen credit barat sense preguntes y es forren de comissions.A partir del 2006 fan pujar l'euribor fins el 5.45% y les cuotes de les hipotèques es dupliquen aconseguint que durant els anys 2007,2008 y 2009 molta gent no pugui pagar, aleshores es queden les cases y continúen demanant la diferència.Negoci rodó. Premeditat,provocat,calculat i executat.I gairebé ningú se n´ha adonat.
No m'agraden les formes
Ivan, 09/02/2011 a les 12:22
+12
-2
Estic d'acord que el que no paga fora, ara bé, s'ha de recordar que els bancs són els principals causants de la crisi i que una hipoteca de 500€ passi a una de 900€...
D'aquesta manera és normal i comprensible que la gent és senti estafada, els primers estafadors són els propis bancs i caixes, ja que fan i desfan com volen i a damunt recolzats per l'administració, i diré més, rescatats per l'administració...cert, el Banc Santander no, el qual ha tornat a tenir beneficis, que no ingressos, de milions d'euros, si no recordo malament.
Llavors hem de mirar les formes, i com el ciutadà està en una posició desfavorable davant la justicia, l'exemple ha sortit aquesta setmana a les noticies, una parella amb un pis on hi ha una sentència que s'ha d'executar i si no recordo malament, està demanada l'execució, no poden fer fora del pis a uns que fa dos anys que no els hi paguen...i va el banc de santander i té els cossos de seguretat al seu costat...
No m'agraden les formes...ni tampoc el canvi que es vol fer al sistema de caixes...que no arreglaran res.
INCREÏBLE
Anònim, 09/02/2011 a les 12:52
+30
-12
hi ha gent que es pensa que els bancs son ong's, si no pots pagar el pis no tinguis 3 criatures!!!!

JO HI ERA
QUIM, 09/02/2011 a les 12:57
+11
-8
EL MÉS IMPORTANT DE TOT ÉS QUE ELS VEÏNS HAN ESTAT EN TOT MOMENT AL COSTAT DEL REGIDOR DE L'AJUNTAMENT DE VIC JOSEP ANGLADA. AQUEST VOTAN, LES CAMERES NO VOTAN. TINDRÍEU D'HAVER SENTIT LES CONVERSES...
jo mateixa
Anònim, 09/02/2011 a les 13:05
+16
-16
Potser us penseu que els manifestants d'avui no en paguen de factures...i tant com en paguen però tenen més dignitat i humanitat que xenofobs egosites com els que aquí escriuen! Si això ho trobeu just i normal és que esteu malalts! Per favor!
De pezqueñines i taurons
Anònim, 09/02/2011 a les 13:12
+20
-3
No ens enganyem, això pasa a famílies d'inmigrants i d'autòctons. Tots som responsables dels nostres actes, però quan el sistema actúa massivament contra gran part de la societat, i es ceba en les classes baixes i mitges, és normal que la gent s'organitzi i es revolti. És l´únic mecanisme de defensa enfront del poder. Enlloc de buscar solucions, es desnona, el banc es queda el pis i el posa als balanços amb major valor que el real, i després ve l'estat i amb els diners de tots els salva. Perquè no comencem salvant el peix petit enlloc del tauró?
populisme
Jo X, 09/02/2011 a les 13:22
+18
-12
si tens deutes i no els pagues, passen aquestes coses. La resta és populisme del més barat.

salut
no trobarnos
Mari, 09/02/2011 a les 13:25
+15
-0
Yo lo unic que dic a tothon que millor no trobarnos,ja que avui es una familia d'inmigrants,peró qui sap si demà hens tocara a nosaltres.Si no tenen feina con voleu que paguin.
Solidaridad e Independencia.
Abate Marchena, 09/02/2011 a les 13:41
+27
-2
Cuando las barbas del teu vecino veas cortar, pon la tuya a remojar.

La crisis económica provocada por los PODEROSOS, se llevará por delante a muchas personas HUMILDES. La Banca está ganando igual ó más dinero que antes.

Túnez, Argelia, Egipto, Siria.... están recupetando la DIGNIDAD.
¿Cuando lo hará CATALUNYA? ¡¡INDEPENDENCIA YA!!
Jo també em sento estafat!
Anònim, 09/02/2011 a les 13:45
+28
-12
A mi també m'agradaria tenir un pis de propietat o de lloguer i poder-hi viure. Encara estic amb els pares, i no em passa res. Però jo sé el que costa pagar les factures de cada mes, i si no hi puc anar, no hi vaig.
Si aquesta gent van poder comprar un pis, és que tenien prous diners per fer-ho, on són aquests diners?
Quan em deixen diners, els torno, i si no ho faig, assumeixo les conseqüències i no faig manifestacions ni res!
Per altra part, també m'agradaria anar a viure a un altre país, però no puc, i no hi vaig!
Si no poden viure ací, que tornin al seu país!
Que pagui Millet!
Tomàs, 09/02/2011 a les 13:58
+10
-1
Per en JJ. I llavors perquè donem diners als bancs sense esperar que els retornin? Els bancs s'estàn enriquint amb la crisi que ells mateixos han provocat. Es queden amb els pisos que queden buits i cada dia hi ha més gent sense casa. Vosaltres mateixos però jo em sento estafat, de veritat creieu que així sortirem de la crisi? El que fa falta és controlar els bancs que no pot ser que facin el que vulguin i s'enriquèixin a costa d'aquells que treballen. Cada cop estem més precaris per mantenir el seu enriquiment. Ja n'hi ha prou sense justícia econòmica no hi ha democràcia, el que ha passat avui és l'inici d'una lluita que guanyarem, banquers i polítics còmplices sou uns vertaders lladres!!!

Per l'anonim de les 11:22
Carles, 09/02/2011 a les 13:58
+12
-8
Si, si, si que sabíem que hi fèiem. Declarar la nostra impotència davant d'un exemple mes de com roben als pobres per financiar les perdudes dels que es juguen els diners en el gran Casino Mundial en que han convertit l'economia!!
Nosaltres, a pagar i callar.
Jan, 09/02/2011 a les 14:03
+12
-4
Potser que començem tots a no pagar el que debem, a veure si també tindrém tanta solidaritat. A no, que alguns sols servim per pagar impostos que llavors s'utilitzen per recapitalitzar bancs i caixes.
Habitatge digne
Ciutadà, 09/02/2011 a les 14:22
+6
-6
Doncs no senyor, estas fora del joc, aquesta família i moltes famílies més, quan van comprar aquesta vivinda el valor que van comprimir a pagar era una cosa però després es troben que el valor que han de pagar és el doble, Per tant, perquè?
Aquesta família a comprat aquesta vivinda perquè en el seu momnet ells estavan convinçuts que poden pagar aquesta vivinda, però el valor que ells hi demanen ara, ja és massa, perquè aquest preus que pagan avuí per una vivinda ,un ciutadà normal amb un salari de 1000€ és impossible a pagar una vivinda. Doncs alternatives ???
Pobrets negrets
Anònim, 09/02/2011 a les 14:27
+8
-18
quina injusticia una dona embarrrrasada
...
Anònim, 09/02/2011 a les 14:32
+41
-6
Es per flipar, un matrimoni que no te ingresos ,2 fills i ara a per el 3er? els hi falta diners i nomes pensen en tenir un altre fill que donara mes gastos? aixo no es racisme ni es res, si el matrimoni fos d'aqui pensaria igual, que son uns Irresposables! es temps de crisis i tothome esta en apurs , pero no fotem, saps que estas en una situacio dificil i penses en tenir un altre fill cuant ia en tens 2?
Vingueres
Ostes, 09/02/2011 a les 14:38
+36
-8
Si no fós pels Mossos, et diuen que és Burkina Faso i t'ho creus.
Quina pena
Anònim, 09/02/2011 a les 14:55
+22
-9
Quina pena, si si pena de veure això a la meva ciutat. Però que es pensen, que aquí qui no paga té de tot gratis, per favor, el que tenen de fer es marxar al seu pais, i deixar-se d'exigències.
llastima
Anònim, 09/02/2011 a les 15:06
+7
-21
pobre gent, ens estem tornant inhumans, ho sento per aquesta familia i en especial pels nens
PER A PAGAR
Anònim, 09/02/2011 a les 15:10
+9
-3
L'estafa cosisteix en que quan no es pot pagar l'hipoteca, et "prenen" el pis (cosa que tots la podem considerar lògica) però el que no és tant lògic, és que com que el banc se'l queda per un valor del 50% de la taxació (això ho poden fer per llei), un cop t'han fet fora, encara els deus MOLTS diners.
banquers usurers
Anònim, 09/02/2011 a les 15:11
+7
-2
S´ha de trobar una solució al problema de l´usura que practiquen els bancs.
Aquesta gent, a part de perdre la vivenda, quedarán amb el sou embargat i condemnats a la marginació social.
El banc posarà a subhasta l´immoble i si no se l´adjudica ningú, el banc el readquirirà al 50% del valor de tassació.
Aixó és una immoralitat. I motiu d´un problema que s´està aixamplant i que a la fi i el cap l´haurem de pagar entre tots en forma d´ajudes econòmiques a la multitud de famílies que s´etan quedant al carrer.
No hi tenen cap responsabilitat els bancs en haver donat els diners d´un crédit -si més no- de dub´tosa amortizació?
Demà seràs tu
Anònim, 09/02/2011 a les 15:19
+9
-3
Ningú demana no haver de pagar. El que no pot ser és que a algú li embarguin el pis i es quedi amb un deute pràcticament igual al preu de compra. Els bancs han sobretaxat, han especulat, no posen pisos a la venda o lloguer per no fer aflorar la bombolla immobiliària que han creat, i encara hi ha persones que els aplaudeixen...
A la que es sent estafada, al que demana que s'ha de pagar, només dir-vos que potser demà sereu vosaltres.
vergonya
Anònim, 09/02/2011 a les 15:22
+10
-1
els bancs provoquen la crisi,ens estafen i assobre hem de pagar la facrtura... si tan capitalistes son perquè collons s'han de salvar els bancs? el mercat ja s'encarregarà d'eliminar els que no són rendibles o els que ho han fet malament... i per altra banda és totalment injust que un cop entregada la casa no quedi eixugat el deute amb el banc... és immoral!
als altres pobres
Anònim, 09/02/2011 a les 16:15
+15
-3
qualsevol dia aixo passara al meu portal, tenim un vei que no paga els gastos d'escala ni la hipoteca, pero el que m'afecta a mi es el deute que te a la comunitat per que deu ja mes de 1000 eurus, necesitem una rampa al portal per una cadira de rodes i no la podem fer...ens sentim desprotegits.qui es manifesta per nosaltres?, qui ens ajudara?
Trist...
Anònim, 09/02/2011 a les 16:19
+14
-3
Algú hauria de mirar de fer pedagogia i intentar reduir el nombre de fills..., sap greu que passin aquestes coses però no es pot cobrar 600€ i tenir 3 fills...!No serà ni el primer ni l'últim em fa l'afecte...
Vergonya!
Anònim, 09/02/2011 a les 16:30
+8
-1
Si us plau, preneu-vos el temps de veure aquest vídeo, i us adonareu del que havien d’haver estat les nostres Caixes, i no han estat al voler fer de banc. Qui fa de banc, no es pot queixar de que l’obliguin a convertir-se en banc.




Patètic tot plegat
Anònim, 09/02/2011 a les 17:42
+13
-4
Ho trobo molt patètic.
1- Jo tinc 35 anys i visc amb els meus pares perquè amb el meu sou i el de la meva parella no ens podem posar a hipotecar-nos tal com està ara tot. Sabent que s'apujen les hipotèques i les despesses que comporta un pis, ens és impossible. Però esclar, nosaltres ens ho hem pensat molts cops, no ens hem posat una bena als ulls i endavant. Perquè, i més si vols criatures, tot suma, i falta que un dels dos es quedés sense feina perquè ens trobéssim com aquesta família. Només per això no ens hi trobem, cosa que en el seu dia i pels motius que sigui no van fer ni l'Ernest ni l'Anita.
2- Es molt injust que els bancs i caixes continuin lucrant-se de les penes dels altres i la llei ho defensi.
3- Es molt patètic l'espectacle que s'ha donat a vic amb tot això perquè la policia estava fent la seva feina, per la qual cobra, per un cop que es veuen treballar.. I si no hi hagués hagut tanta gent intentant impedir lo impossible, potser amb 2 mossos hagués estat i no hagués semblat que s'atentava contra la humanitat.
Aquestes persones han tingut sort d'estar a Catalunya, perquè per sort tractem bé els immigrants, tant com es tracta als d'aquí, i si no tinc malentès s'els hi ha donat un piset on poden estar fins que trobin alguna cosa (que d'altra banda de ben segur que no serà demà).
Tot 100
Anti capitalista, 09/02/2011 a les 17:49
+6
-5
Si en comptes de demar els diner als bancs els demanessiu als amics no us passarien aquestes coses.
és el que hi ha
Anònim, 09/02/2011 a les 18:31
+9
-5
Al que diu:
"Ja m'agradaria veure el dia que us facin fòra de la feina, tingueu una hipotèca per pagar, no pogueu i us facin fòra i ENCARA tingueu el deute pendent!
Això si, sort que teniu el sofà calent a casa eh?"

La majoria dels que parlem aquí paguem hipoteca i sabem el que hi ha, jo el dia que la vaig signar vaig veure molt bé la lletra petita on deia que si se'm quedaven la casa perquè no podia pagar havia de continuar pagant. Vaig signar la hipoteca igual sabena al que m'exposava però veient que tinc una feina més o menys estable i uns petits estalvis que em permetien arriscar-me. La culpa no és dels bancs, la culpa és del que demana calers sense saber segur si els podrà tornar. No fotem home, a algú li van obligar a demanar hipoteces. A tots ens costa arribar a final de més però fem el que podem i sobretot, si no podem més fills no en tenim.

Per cert, això a l'Anglada li anirà de conya.
??????????
Jordi, 09/02/2011 a les 18:53
+22
-5
"MORALEJA": SI NO PAGUES L'HIPOTECA... CAP PROBLEMA, L'AJUNTAMENT JA T'AJUDARÀ.
que paguin els bancs!
estupefacte, 09/02/2011 a les 19:12
+5
-0
No només són immigrants, els perjudicats per les hipoteques. Qui tingui aquest problema cal que es mogui, que es posin en contacte amb els altres perjudicats. Tan és el color de pell que tinguin. Si no, els bancs faran la festa a gust i ells en patiran les conseqüències.

Els que estan d’acord amb el desnonament… després es queixaran que a un pis hi ah massa gent. Què volen, que visquin al carrer?

Els que es solidaritzen amb els bancs, potser que pensin en quan ens costen a tots nosaltres, les seves imprudències enormes i la seva pressa per enriquir-se sense contemplacions. No és just que tots paguem les seves imprudències.

Els que tenen veïns que no poden pagar la hipoteca ni l'escala, que reclamin al banc. Ells sí que poden pagar.
tots plegats
Peret, 09/02/2011 a les 20:12
+10
-0
la llei de la valoració del pis ambargat al 50% es injusta i cal canviar-la. Ata be aquesta gent no saben lo que es el seny, immigrants, treball precari o atur i dos fills i apa, anem pel tercer.
S'han equivocat de mon. .... o no. Potser saben prou lo que es fan.
Aqui sempre trobaran ajudes. De moment tenen pis, fins quant? ves a saber, potser sempre més.
Una mica de coherencia
Anònim, 09/02/2011 a les 20:23
+20
-6
Si, sap greu que algú s'hagi de veure en aquesta situació però siusplau una mica de coherencia. Tothom sap que si es compra alguna cosa s'haurà de pagar i aixó inclou un habitatge. Es lícit que demanem tots els nostres drets però per la mateixa regla de tres també hem de ser conseqüents amb els nostres deures i pagar el que comprem forma part d'aquests deures. Tots podem tenir o hem tingut la mala sort de quedar sense feina però aixó no justifica que fem com el conte de la lletera. No estic gens a favor dels bancs però no es poden demanar calers alegrement sense saber si els podrem tornar i llavors fer manifestacions amb pancartes de "em sento estafat". Estafat per qui ? Siguem seriosos els pisos s'han de pagar i els fills s'han de poder mantenir i aixó ha de valer per tothom
ELS MOSSOS FLIPEN!!!!
Anònim, 09/02/2011 a les 21:07
+17
-5
Cada dia és fan desnonaments arreu de catalunya, avui s'en fa un a Vic i vinga ja la tenim liada!!! I a sobre surten aquests progres de plataformes que no n`hi cap que visqui amb les condicions que viuen els desnonanats!!! I per acabar-bo d'adobar a sobre la senyora de color té dos fills i n'espera un altre...Això si que és la Republica Independiente de tu casa!!! Només havieu de mirar la cara del Mossos...Ho deia tot.N'estant fins els collons de sectarismes i de parafarnalies...Com si fos el primer desnonament que fan...Mare meva que Deu o qui sigui ens agafi confesats, estem ben arreclats. Això si la plana major politica allà fent el politicament correcte!! Que hipòcrites!!
La gent no pensa les coses
Ona, 09/02/2011 a les 21:34
+9
-1
Crec que la gent es va enredar amb hipoteques sense fer numeros i els bancs també la cagavem donan hipoteques a tot quisqui. Jo tinc una filla de 30 anys funcionaria (mestre infantil) i mai s'ha atrevit a fer una hipoteque, està farta de fer numeros i no vol "hipotecar" la seva vida per una vivenda, en canvi hi ha gent sense un duro i s'hi va fotre de cap. Una mica de "seny" falta a la gent.
videoclub
vigatana, 09/02/2011 a les 21:35
+5
-1
Mireu-vos el video recomenat per:anónim !6:30. Es la pura realitat.Tens que preveure les teves possibilitats i no viure per sobre,llavors pagues les consequencies.
Carai
Anònim, 09/02/2011 a les 21:49
+17
-5
Ja tenen pis, així que les pancartes i els numerets han funcionat, dons apa, animo a tots els vigatans a no pagar les hipotèques, l'ajuntament ja ens donarà un piset .............................
VIC
Anònim, si, 09/02/2011 a les 21:58
+1
-3
Quina pila de comentaris! va, en posarem un altre...


...PAU!
Video Recomenable
Jordi de Vic, 09/02/2011 a les 22:05
+3
-0
Per a l'Anònim (09/02/2011 a les 16:30, molt interessant el video. Gràcies!
Arrogància
Anònim, 09/02/2011 a les 22:08
+3
-7
Tots els que ara amb tanta arrogància penseu que esteu per sobre d\\\\\\\\\\\\\\\'aquesta situació aviat viureu situacions en les vostres pròpies carns que encara no os podeu ni imaginar.
Els inmigrants han fugit dels seus països per la fam i l\\\\\\\\\\\\\\\'explotació, fomentada pel poder bancari global. Aquí els empresaris i els bancs els van acollir amb els braços oberts, amb papers o sense papers, amb la complicitat dels gobernants, per seguir explotan-los. Ara fan nossa a tothom.
La globalització a la que els \\\\\\\\\\\\\\\"amos\\\\\\\\\\\\\\\" d\\\\\\\\\\\\\\\'aquest món ens han portat no es altre cosa que un món d\\\\\\\\\\\\\\\'esclaus sense drets ni llibertats. Desperteu! Mireu al vostre voltant!
Només amb humanitat i solidaritat entre les persones tindrem una oportunitat.
felicitats lopez
Anònim, 09/02/2011 a les 22:26
+9
-4
Felicito a en Joan López per proporcionar uns quants vots més al nefats partit de l'Anglada. Actuacions com la d'avui fan que els vots augmentin.
Quina cagada. Hi ha moltes maneres de resoldre-ho segur. però aquesta... és nefasta per loa ciutat. Per cert jo no et votaré
QUINA PIFIA
Anònim, 09/02/2011 a les 22:32
+4
-3
L'Ajuntament l'ha pifiat. Ara tothom farà l seu discurs. Es podia haver justificat de moltes maneres però ara han fet que Angladaa tingui més votants. Es deu estar fregant les mans... Quina poca visió de la jugada
Polítics servils
Tomàs, 09/02/2011 a les 22:59
+8
-2
Veig que hi havia la noia que es presenta de cap de llista de la CUP. Molt bé sereu els únics que representin els ciutadans i el poble sense demagògies ni servilisme.

Aquests que us penseu que els desnonaments només són cosa de immigrants informeu-vos una mica!

Aqui el problema rau entre poderosos i empobrits no entre autòctons i emigrats.
PXC
Anònim, 09/02/2011 a les 23:02
+9
-8
ANGLADA PROPER ALCALDE DE VIC

VOTA PXC
Roda el món
Miquel, 09/02/2011 a les 23:21
+3
-0




Lliçons d'economia i perles de l'Emilio Botín, Banco de Santander&company

Dedicat als maniàtics que pretenen ordenar les persones.

Vinga salut i coneixament, que escasseja!
?????
Manel, 09/02/2011 a les 23:37
+7
-7
Us heu tornat bojos o què tots plegats? Potser una família treballadora no té dret a un pis de 60 o 70m2? Què haurien d'haver fet, viure al carrer?

Efectivament, això és igualet al que deia Bertol Brecht. Vosaltres seguiu pensant que això us queda molt lluny no i volent-ne veure l'origen de debò (el poder enorme de les grans empreses i dels bancs a casa nostra).

Un dia vindran a buscar-vos i embargar-vos a vosaltres i aleshores ja no hi haurà ningú que us pugui donar un cop de mà.
tots iguals
observer, 10/02/2011 a les 02:12
+9
-3
Les LLeis les tenen de cumplir els d'aquí i també els immigrans, estic fart d'aquesta gent inconcients que quatre somia truites els hi solucionen els problemes.
A Vic hi ha miseria entre els vigatans, que no poden demanar les ajudes, ni rebre , les que tenen aquets sense haber aportat mai un duro a les arques municipals o catalanes.
JA N'HI HA PROU, SI NO TENEN FEINA QUE FOTIN AL CAMP AL SEU PAIS, els hi regalem un viatge de tornada i ens sortirà barat.
KE N'APRENGUIN!!!!
Anònim, 10/02/2011 a les 02:15
+7
-4
Jo com que no tinc cap problema d'aquests, tant se m'hen fot!!! Visc en una casa de puta mare, amb piscina i jardi. Tinc un Porsche, vaig de vacances cada any i de moment tinc salut tu!!! Cobro bastants diners i amb foto uns dinars i sopars als millors restaurants fins que hem sorten els llagostins per les orelles!!! La meva pregunta és: On hi veieu el problema?? Si els que ho tenen que solucionar prediquen amb aquest exemple meu!!! Que us penseu que viuen amb un pis de mala mort i no poden pagar la hipoteca??? Au va, a veure si desperteu d'una vegada que per sortir per la tele, tothom vol quedar bé!! Ah, per cert, espero el que dirà el 9 Nou el divendres d'aquesta noticia...Cap on ens decantarem??? Apa salut, que aquest cap de setmana vaig esquiar als Alps, osea!!!
Desnonament
Anònim, 10/02/2011 a les 07:27
+12
-2
Cada dia a Catalunya hi ha families catalanes que els hi passa això i no monten aquest espectacle i no hi ha càmeres de ningú. Aquests que són estrangers si, ai pobrets kina llàstima.
Abans mirem pels de qui no?
Així va tot.
Vergonya de pais.
xocant
Anònim, 10/02/2011 a les 09:18
+17
-3
es perfecte,inmigrant inconcient carregat de canalla ,encarregar-los es gratis i mes si tels mantanen,cobre 600 euros ,dels nostres impostos.i a sobre li cedeixen pis ara qui es el guapo que el fot fora de aqui?
si aquesta familia aqui no te posibilitats de treballa i tirar endabant que fan aqui?
dons viure que aqui s'et d'ona tot sense d0onar res a cambi
xocat?
xoc, 10/02/2011 a les 11:27
+0
-5
Què et xoca, Xocant? Qui cobra la prestació d'atur no ho fa amb càrrec als nostres impostos. Ho fa perquè abans ha cotitzat. No ho sabies? Doncs abans de carregar-te els altres convindria informar-se...
incredulos
xarnego, 10/02/2011 a les 11:51
+3
-3
Primero fueron los murcianos, verdad, tenían otra sangre y eran alborotadores, esto a principio de siglo. Después vino el ejército invasor de los xarnegos, gandules, maleantes, incivilizados. Ahora vienen de África y son todos musulmanes. Pero los empresarios de Vic bien gorditos con sus panzas de barril repletas, això si, de vi de la casa i fuet d'olot. Quien vea en este acto un trato de favor por el color de piel, es que no es consciente de su futuro, ahi está la trampa: si no fuesen negros, entonces? no estaría mal? Bravo por la PAH, que no distingue por color de piel, sino por personas en apuros. Que nadie se piense que sin inmigrantes las injusticias no cesarían.
Banca
Anònim, 10/02/2011 a les 12:33
+6
-0
Lo que hauriem de fer es retirar tots els diners dipositats als bancs aviat se acabarien els desnonaments , perque al final ells jugan amb els nostres diners.
inmigracio
Anònim, 10/02/2011 a les 12:49
+6
-8
L´unica soluciò es anar al Valle de los Caidos i aixecar la tapa i reanimar aquell senyor que els duïa ben posats.
osonenc
Anònim, 10/02/2011 a les 13:06
+4
-4
LA CULPA ES DEL SISTEMA BANCARI: REVOLTA SOCIAL CONTRA LA BANCA.
aixo d'anar donant classes..
Jo X, 10/02/2011 a les 14:28
+6
-2
Per en Xoc.

Les ajudes socials es donen amb "càrrec" als nostres impostos. el pis que l'ajuntament ha cedit a aquesta familia, et penses que és quelcom gratuit? Les ajudes a la inserció, els 425 euros d'en Zapatero, l'ajut al lloguer del tripartit, això d'on surt? et penses que surt de les cotitzacions a la seguretat social? O potser surt de l'immens deute que tenen les administracions públiques?

salut
Ànims que ja us arrivarà
Un altre, 10/02/2011 a les 14:35
+3
-3
És cert, si assumeixes un deute, hi has de fer front, siguis del color que siguis, però també és cert que bancs, taxadors i immobiliàries van inflar les valoracions dels immobles per anar-ne bé. De les immobiliàries, a la majoria ja els ha arrivat el seu St. Martí, els taxadors tranquils, en el judici final us posaràn al mateix banc que els advocats, i les entitats de crèdit, no patiu, les fusions posaràn a lloc tots els directorets que s'han posat de cul quan algú hi ha anat a renegociar el deute.
Per cert, un que diu que ell no es compra pis i continúa vivint amb els pares, que sàpigues que la nevera no s'omple sola i que per deixar els calçotets hi ha un cistell al costat de la rentadora.
ARA PLA ||||||
Anònim, 10/02/2011 a les 15:50
+7
-2
Jo me les veig negres par arribar a fi de mes...el meu pis es del banc,pero m'hi deixa viure...fins quant??? no ho se pas,pero si no puc pagar tambe espero que em donin un piset per anar tirant...jo tambe pago impostos...feia 1 any i mig que no pagaven,tampoc la comunitat de veins,ja se'ls va donar un plaç de 2 mesos per trobar algun lloc per anar...i mira,el gran espectacle mediatic,amb totes les cadenes com lleons i fent entrevistes pactades aixi com els lemes de les pancartes...i molts amics per recolzar...si,si...dels que cridaven a favor cap es troba en la mateixa situacio,es mes algu molt ben estant i tot hi havia,massa hipocresia tot plegat...de tota manera no estaria malament fer un "boicot" generalitzat als bancs...primer ajudem als d'aqui,que prou penuries passen alguns i despres als nouvinguts...en fi,una opinio
Curnuts i paga el veure..
Pep, 10/02/2011 a les 17:21
+4
-3
Si aixó em pasa a mi aquesta nit hagues dormit al ras i demà en parlarian fins i tot els diaris de Madrid...a casa seva no tindrian,casa,ni cotxe,ni moto,ni credit ni etc aqui com ja paguem nosaltres es mes fàcil tenir de tot,aqui no pagues i no pasa res,per aixó estem com estem i no som enlloc...Votem Anglada ,visca Sant Anglada,Anglada ,Anglada,Anglada...amen...
Proposo
Anònim, 10/02/2011 a les 17:47
+5
-0
Proposo que els militants i simpatitzants de les CUPS, es facin càrrec de totes aquells immigrants que no poden pagar el seu pis, i no es tingui de fer càrrec l'ajuntament amb diners de tots. Lo de humanitari n'han moltes famílies que s'han quedat sense pis i no he vist que els ajuntaments lis donin pisos, aixi que tots o ningú.
els altres pobres
Anònim, 10/02/2011 a les 19:09
+2
-1
Ei, Sr, estupefacta,

Que vol explicarme si us plau com es fa per anar a un banc i dir que fulano que no paga la hipoteca ni els gastos d'escala que s'en cuidin ells de pagarnos els gastos d'escala sense que et prengin per alguna cossa estranya???
DEUTES ES PAGUEN
IC, 10/02/2011 a les 19:29
+1
-1
Molt bona idea senyor JJ. que paguin ............................. els bancs toooot els diners que l'estat li ha lliurat quan va esclatar la crisi el 2008. Estic segura que vostè estarà d'acord `
patetic
david, 11/02/2011 a les 09:41
+3
-0
Una paraula,"""patetic"" jo tinc coneguts del pais que els a passat el mateix.....qui els a ajudat? quina televisió a vingut? l'ajuntament els a ajudat? res de res.....
però les eleccions tornaran a parlar aixó son vots per pcx
Jo també vull un pis!!
Anònim, 11/02/2011 a les 11:53
+4
-0
Jo també vull que em deixin un pis, gent d´aquí s´ha d´espavilar.
Si que tenen necessitat,però que un deixi de pagar només una multa veurà quin pa hi donen a l´ajuntament de Vic? Sempre tan generosos amb els immigrants!
bancs
Anònim, 11/02/2011 a les 12:58
+1
-0
Els bancs haurien de ser qui paguin els plats bruts ja que ells han anat tirnat del fil fins que l'han trencat. Ara, fan pagar els plats trencats al poble, més concretament a la classe baixa. Això no és just i si els bancs tenen perdues es el seu problema i sinó, haver pensat dues vegades avans de taxar i deixar tants diners provocant aquesta inflació.

No pots pagar i tens l'aval del pis, doncs això hauria de ser suficient per cobrir el deute i sinó que ho assumeixin ells, fins aquí estem d'acord.

Però tot això de tantes ajudes i donar pisos i perdonar pagaments i aquestes practiques que es porten a terme només fan que ensorrar-nos una miqueta mes cada vegada. Estem trinxant un model social que funcionaba i quan hom manifesta que l'inmigració es un greu problema del que es donen compte a Europa i aquí tenim encara la vena als ulls, a un l'hi diuen racista i mala persona.

El que han de fer tots aquests inmigrants que tant es queixen es tornar als seus paísos i deixar-nos aquí reempendre el vol. Després, si tenim demanda de feina, si de cas ja tornaran.
Són il.legals ?
Jaume S., 16/02/2011 a les 17:07
+3
-2
Si ho són han de tornar al seu país .
No pagues y veras
Anònim, 22/03/2011 a les 12:27
+2
-0
Si tu eres del pais, no pagues y veras que te pasa, vas a la calle rapidamente, es lamentable que la gente se quede sin hogar, pero si yo no pago la hipoteca ¿quien me ayuda a mi que soy de Catalunya?.
Els contractes s'han de respectar
Cornellanenc, 21/06/2011 a les 16:08
+1
-0
Els contractes, quan es firmen, són per complir-los. I si no, primer que els llegeixin. Si no hi estan d'acord que no els signin. Anar al banc i demanar diners per comprar-se un pis (si te'ls donen) et compromet a una sèrie de deures. I si no t'agraden, no signis el contracte. Una societat que no respecta els contractes signats, es carrega la confiança entre les persones, ja que allò que firmen es converteix en paper mullat. Una altra cosa és que es canviï la llei per tornar el pis i no haver de pagar el deute de la hipoteca (que tampoc ho tinc clar; però tot és plantejable). Els ciutadans hem de ser responsables i assumir els nostres deures i deutes, ja que molt han volgut viure per sobre de les pròpies possibilitats, com a nous rics.
Poc seny!
Anònim, 29/06/2011 a les 07:10
+1
-0
Primera, per ser tan atrevits de comprar-se un pis i empenyorar-se de per vida i segona, per tenir tants fills tot i estan a l'atur. Ho sento, però la gent autòctona sovint no té fills per tenir el seny de preveure que no els podrà donar el que es mereixen.
Ningu els manava de comprar
Anònim, 29/06/2011 a les 09:49
+1
-0
Ningú els manava de comprar. Aquí tothom s'ha dedicat sent un pobre desgraciat, sense feina remunerada o de qualitat a fer-se el milionari ... volent ser propietari d'un pis a preus astronòmics o d'un cotxe tot terreny o TV plana, o qualsevol altra merda que et posin pel davant .... Representa que si no compres no ets res.... au, vinga .. a veure si la gent s'espavila d'un cony de vegada i aprenen la lliçó. Ni els bancs, ni el govern, ni les empreses ... la culpa de tot plegat és de la ignorància de la gent, que són uns cap de cony, tòfols que fa esgarrifar, burros acabats!

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
01/01/1970
El grup paga més de 2.500 milions d'euros per adquirir tota la companyia americana de cable amb la planta de producció de Manlleu inclosa
La façana de l'ajuntament de Vic, aquest dilluns | Carles Fiter
Carles Fiter
01/01/1970
L'ajuntament de la capital penjarà una altra pancarta a favor de la llibertat d'expressió
Pista de gel de la plaça Fra Bernadí, en una imatge d'arxiu | Adrià Costa
01/01/1970
Durant un mes el municipi organitza un ampli ventall d'activitats del Badanadal
Un operari, protegit per la Guàrdia Civil, carrega obres traslladades a Sixena | ACN
01/01/1970
El trasllat de les obres del Museu de Lleida a l'Aragó intensifica les crítiques del sobiranisme a les formacions que van avalar l'aplicació de l'article 155, amb especial intensitat cap al PSC | Àngel Ros es converteix en diana dels manifestants per la complicitat dels socialistes amb PP i Ciutadans
01/01/1970
Totes les notícies de NacióDigital relacionades amb el procés d'independència i les eleccions del 21 de desembre
 23:28 L'independentisme, a les portes de la majoria absoluta segons una enquesta sobre el 21-D. ERC guanyaria les eleccions amb 33 escons però la suma dels partits independentistes es quedaria amb 66 diputats, a dos de la majoria absoluta.
 22:22 PÒQUER DE CAMPANYA 11 de desembre: Dante Fachin es mulla, Domènech evoca, Rajoy avisa i Parlon ataca; per Ferran Casas. 
 21:53 Més de 200 persones rebutgen les maniobres de l'exèrcit espanyol a Tarragona. La Coordinadora Tarragona Patrimoni de la Pau ha manifestat "la nostra oposició als exèrcits, que mai no poden ser garantia de pau" i ha rebutjat "l'ús de les instal·lacions del territori com a base d'operacions o maniobres militars". La protesta ha acabat davant la Delegació de Defensa. 
 21:57 El litigi de Sixena alimenta l'enfrontament entre blocs camí del 21-D. Crònica de l'abast polític d'una jornada de tensió a Lleida, a càrrec d'Àlvar Llobet. El trasllat de les obres del Museu de Lleida a l'Aragó intensifica les crítiques del sobiranisme a les formacions que van avalar l'aplicació de l'article 155, amb especial intensitat cap al PSC.
 21:52 La Junta Electoral exigeix la retirada de la pancarta «Llibertat presos polítics» a Sabadell. Ho fan davant la denúncia de Ciutadans i PP. L'Ajuntament, de moment, no ha respost què farà.
 21:50 LA CARAVANA. L'aniversari de noces més trist de Joaquim Forn: el conseller d'Interior, empresonat a Estremera, celebrava aquest divendres els 25 anys de casa amb la seva dona, Laura. Per Oriol March.
 21:36 La CUP presenta al cinturó que Ciutadans és «el cavall de Troia de l''aznarisme'». L'exdiputat David Fernàndez demana que ningú es pensi que el partit d'Arrimadas és una formació d'esquerres. Informa Aida Morales des de l'Hospitalet de Llobregat. 
 21:28 Gabriel Rufián, a l'acte d'ERC a la Ràpita: "L'1 d'octubre aquí van entrar a sang i us van moldre a pals, recordeu-ho perquè el 21 de desembre els hem de moldre a vots", ha dit a un públic que, emocionat, ha tornar a omplir el pavelló que estava ple de gent votant el dia del referèndum fins que va irrompre la Guàrdia Civil.
 21:21 Iglesias aposta per un govern de «reconciliació» que inclogui independentistes. Ho expliquen Sara González i Jonathan Oca des de Tarragona.
 

El líder de Podem, Pablo Iglesias, al míting dels comuns a Tarragona Foto: Dani Gago / Catalunya en Comú




 21:16 Raül Romeva, a l'acte d'ERC a La Ràpita: "Avui fa una setmana que sortíem sis persones de la presó després d’un mes de captiveri, i havia de ser un dia de felicitat després d’un mes. Ja us podeu imaginar que no ha estat fàcil. I no ho va ser, i malgrat que ens va fer una il·lusió enorme abraçar aquells que estimem, quatre pesones romanen tancades. Això va fer que quan vam sortir ens vam conjurar a sortir a guanyar". 
 21:01 Puigdemont alerta que hi haurà més empresonaments si guanya el bloc del 155. El president de la Generalitat, en un míting a Tortosa, assenyala que l'Estat vol privar de llibertat "tothom que passava per allà" en la maquinària del referèndum. Per Oriol March des de Tortosa.
 20:58 LA CARAVANA Ciutadans per terres càtares; la contracrònica de Pep Martí sobre la campanya de Ciutadans. 
 20:58 
 20:39 
 20:29 L'alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, escalfa la campanya i acusa Carles Puigdemont d'haver governat amb "tics de tirania". Parlon retreu que l'actuació del president català en moments com l'1-O deriva en insults homòfobs a Miquel Iceta i que a ella l'insultin amb un "xarnega de merda"; informa Jordi Bes.
 20:18 Eduard Pujol, portaveu de Junts per Catalunya, carrega amb molta duresa contra Miquel Iceta i Àngel Ros, del PSC, pel seu suport al 155 i pel trasllat de les obres de Sixena. La candidatura de Puigdemont calcula que té vots fronterers decisius amb els socialistes.
 20:19 
 20:18 
 20:14 Arrimadas va al feu d'Antoni Balmón amb els vots socialistes en el punt de mira, informa Pep Martí. 
 20:11 Mònica Sales, candidata per Tarragona i dirigent del PDECat a les Terres de l'Ebre, recorda que Joaquim Forn celebra aquest dilluns 25 anys de casats amb la seva dona i que, des de la presó, no l'ha pogut abraçar.
 20:11 El cap de llista dels "comuns", Xavier Domènech: "Necessitem un acord que permeti canviar Catalunya per canviar també Espanya i fer fora el PP" 
 

Xavier Domènech, al míting de Tarragona Foto: Dani Gago / Catalunya en Comú

 20:06 Comença el míting central d'ERC a les Terres de l'Ebre. Un miler de persones reben d'empeus el conseller Romeva amb el crit de "llibertat" omplint d'emoció el  pavelló firal de La Ràpita, on hi va haver la brutal càrrega policial el passat 1 d'octubre.
 20:06 El candidat a la presidència de la Generalitat per Catalunya en Comú Podem, Xavier Domènech, recorda que "nosaltres tenim la clau de la sortida d'aquest país, els blocs només bloquegen" i afegeix que "els oblidats tenen memòria" i que seran els que faran possible el canvi.
 20:04 Segons Parlon, governar amb "tics de tirania" provoca "un efecte en cadena" que provoca que un professor universitari de prestigi s'atreveixi a proferir insults homòfobs contra el candidat socialista al 21-D, Miquel Iceta, o que a ella mateixa que per ser filla de migrants li diguin "xarnega de merda".
 20:04 En el míting del PSC a Badalona, l'alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, ha retret a Carles Puigdemont que hagi governat amb "tics de tirania", com quan va dir que s'havia d'interpel·lar els alcaldes que no volien cedir espais municipals per al referèndum de l'1-O, ja que llavors "tothom s'atreveix a actuar com un tirà".
 20:03 Domènech recrimina a Iceta, ja que va dir que els catalans havíem viscut per sobre de les nostres possibilitats i li ha etzibat que "no així Miquel, han robat per sobre de les nostres possibilitats". "Que no ens expliquin històries i que no ens diguin que no hi ha recursos".
 20:03  Domènech carrega contra Arrimadas per voler canviar l'escola pública i això és perquè no l'ha trepitjat mai" perquè "si ho hagués fet sabria que no se l'ataca, se la defensa".
 20:03 Xavier Domènech afirma que "la dinàmica de blocs en la que ens volen atrapar deixa fora a la gent i Catalunya s'ha de construir amb la gent, amb els seus anhels i no sense ells".
 19:56 
 19:51 Inés Arrimadas diu a Corrnellà que "Catalunya es tornarà a aixecar" i que el 21-D "és una oportunitat que no podem deixar escapar".
 19:52 Sáenz de Santamaría: «La factura econòmica del procés és molt profunda». La vicepresidenta del govern espanyol exigeix un executiu català "dins la llei" per no "cronificar" els "danys" en els sectors del turisme, el comerç i la restauració. No descarta tornar a aplicar el 155.
 19:45 Yolanda López, candidata de Catalunya en Comú Podem per Tarragona, carrega contra el projecte de Hard Rock -antic BCN World- i afirma que "no volem ser Las Vegas, volem ser Sillicon Valley".
 19:42 El secretari general de Podem tanca la seva intervenció demanant que no s'utlitzi el vot com una venjança i que es faci servir per canviar les coses. 
 19:41 Iglesias afirma que "les banderes no omplen la nevera" i, per aconseguir el vot dels indecisos, assegura que la candidatura dels "comuns" porta "fets i no promeses".
 19:35 Pablo Iglesias, assegura des de Tarragona que es impossible independitzar-se de Mariano Rajoy: "Cal fer fora Mariano Rajoy". Per això cal un govern compromès a fer-ho, i recorda que el PDECat va votar en contra d'una moció de censura contra el govern del PP.
 19:34 El portaveu de Ciutadans al Congrés, Juan Carlos Girauta, diu en el míting que el partit fa a Cornellà que "el nacionalisme ja ha perdut perquè s'ha acabat el silenci".
 19:33 
 19:33 Soraya Sáenz de Santamaría aposta per reimpulsar la marca Barcelona però considera "crucial" un canvi de govern a Catalunya "per tenir un interlocutor dins la llei que es preocupi per donar la volta a la situació econòmica".
 19:29 Pablo Iglesias intervé al míting de Catalunya en Comú Podem a Tarragona: "Hem dit moltes veritats incòmodes als monàrquics, els hem dit que utilitzen la repressió per tapar la seva corrupció".
 19:19 Ferran Bel, alcalde de Tortosa, al míting de Junts per Catalunya en aquesta ciutat: "La lectura que es farà la nit del 21-D a totes les cancelleries d'Europa es basarà en dues coses: el resultat de Puigdemont i el resultat del sobiranisme".
 19:15 
 19:14 La Junta Electoral desestima el recurs de Barcelona i manté la prohibició sobre la il·luminació groga. Insisteix que aquesta actuació té una "finalitat partidista" i que l'Ajuntament ha vulnerat el principi del respecte a la neutralitat política.
 19:13 El PP denuncia TV3 per l'especial sobre la manifestació de Brussel·les que mai va fer. Els populars consideren que la cobertura de la mobilització que va fer la cadena va ser contrària al que estableix la llei electoral.
 19:05 EL DIARI de CAMPANYA del 36 5 de febrer: Gil Robles defineix les eleccions com la batalla decisiva contra la revolució. El líder de la dreta espanyola crida a "esclafar la subversió" i començar una etapa de construcció nacional d'Espanya. Una nova entrega, en blanc i negre, del diari de campanya del 36 a càrrec de Pep Martí.
 18:11 Fachin i Castells participaran en actes de campanya d'ERC. L’ex-secretari general de Podem Catalunya serà dimarts al míting dels republicans al Casinet d'Hostafrancs de Barcelona mentre que l'exdiputada de CSQP serà aquest vespre a Sant Carles de la Ràpita. Tots dos havien estat en negociacions amb la CUP per incorporar-se a la seva llista de cara al 21-D, però no hi va haver prou temps per arribar a un acord.
 18:06 LA CARAVANA. David Fernández aixeca el to; el cupaire més mediàtic entra en acció. L'exdiputat de la CUP realitza un dels discursos més aclamats durant el míting central de campanya a Barcelona; La contracrònica d'Aida Morales.
 17:55 LA CARAVANA La «família política» de Comín també va ser a Brussel·les. Treballadors del departament de Salut van ser a la capital europea per donar suport al conseller i li van lliurar un emotiu escrit. Per Esteve Plantada.
 17:53 Cop de porta d'ERC i el PSC al tripartit de Domènech. Socialistes i republicans expliciten els vetos creuats i es neguen a governar junts com proposen els "comuns". Ho explica Sara González.
 17:48 L'expresident del govern espanyol José Luis Rodríguez Zapatero participarà en l'acte central de la campanya del PSC al 21-D, que el partit celebrarà al Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB), al costat del Fòrum. Hi intervindran també Miquel Iceta, Pedro Sánchez, Josep Borrell, Eva Granados, Núria Marín i Jaume Collboni.
 17:33 El CDR de Cambrils denuncia que Correus no té sol·licituds per votar per correu i recorda que aquest dilluns s'acabava el període per poder demanar aquesta opció de vot de cara al 21-D. Fonts de l'oficina del municipi del Baix Camp han afirmat que s'han quedat sense però "quan faltava una hora per tancar" i han informat que n'han tramitat més de 500.
Entrades anteriors »
01/01/1970
ERC guanyaria amb 33 escons però la suma dels partits independentistes es quedaria amb 66 escons, a dos de la majoria absoluta