«Salvem les adoberies!», campanya a Vic contra la urbanització de l'històric barri

| 28/02/2007 a les 12:53h
Arxivat a: Municipis
 
L'associació Maulets Osona va presentar ahir a la tarda la seva campanya "Salvem les adoberies!", una iniciativa de mobilització popular que té per objectiu aturar el projecte urbanístic que l'Ajuntament té previst per a l'històric barri de Vic. A l'acte, que  va tenir lloc davant les adoberies (foto), es va fer públic també l'informe elaborat per l'entitat sobre la història i la situació actual de les adoberies a la ciutat.
En el marc de la campanya es faran diverses xerrades i tallers per intentar conscienciar els ciutadans i s'impulsarà la creació d'una plataforma de pressió (primera reunió al Centre Social Alou, el 10 de març a les 6 de la tarda). Maulets proposa la rehabilitació del barri, amb la conservació dels edificis històrics i la seva reconversió en equipaments culturals.
La postura de l'Ajuntament Fonts del departament d'Urbanisme de l'Ajuntament de Vic consultades per osona.com diuen que la modificació del Pla General del sector Teneries (zona de les adobaries) la va aprovar la Generalitat el 24 de desembre de 2002, per tant, consideren que la reivindicació de Maulets es fa "massa tard i fora de temps". A més, les cases que donen al riu, segons aquest pla, no es tiraran a terra si no que es rehabilitaran i es convertiran en habitatges. No està previst fer-hi cap tipus d'equipaments culturals. "Els edificis són de propietat privada i se suposa que els seus propietaris hi voldran fer vivendes o locals comercials", apunten des d'Urbanisme.
- Més informació
Aquesta notícia es va publicar originalment el 28/02/2007 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Estic amb vosaltres !
Anònim, 28/02/2007 a les 09:51
+0
-0
Aquest ajuntament governat pels d'Uniò, té un criteri molt fet a al seva a l'hora de salvar el patrimoni históric. Si un particular vol rehabilitar el seu edifici tot son problemes, en canvi ells no tenen cap problema per tirar a terra un edifici com va passar amb l'antic Museo Episcopal, i posar al mig del casc antic una aberració estètica com l'actual museu.
Si senyor.
Andreu, 28/02/2007 a les 09:56
+0
-0
Nois us hem de felicitar! si senyor! Comencem per les adoberies després cap el torrental de calldetenes i acabem per el pujular de taradell. Ja està bé de tanta especulació, i el final per rès perque a la fi ni els nostres joves de la comarca es poden comprar els pisos degut als preus tant alts que estan estipulats. Endavant joven, el futur és vostre.
Cal dir prou
Regidor inmobiliària, 28/02/2007 a les 10:35
+0
-0
Molt bé per la iniciativa, espero que això sigui només l'inici del despertar dels ciutadans de Vic. No pot ser que no fem res per aturar tota aquesta colla de lladres que ens estan encimentant la comarca. Ja és massa tard per aturar el mal que ja han fet però encara sóm a temps d'evitar la ciutat de 80.000 habitants.

D'acord amb el regidor inmobiliària
Albert, 28/02/2007 a les 11:57
+0
-0
Sóc vigatà de tota la vida i m'estimo molt aquesta ciutat, la considero una de les més boniques dels Paissos Catalans, i no estic disposat que l'espatllin com han fet amb casi tots els pobles del Vallès. A Vic no hi poden haveri 80.000 habitans perque senzillament la ciutat està preparada amb el tema de serveis. Ja està bé de tanta especulació siguem més civics tots plegats senyors de l'ajuntament.
JA N'HI HA PROU!
Anònim, 28/02/2007 a les 12:13
+0
-0
És molt trist que els vigatans ens haguem d'enterar ara que el 2002 és va aprovar un pla General per el sector de les teneries. O que no tinguem res a dir sobre la transformació de Vic en una gran ciutat de 80.000habitants. Que el PAUM contempli la construcció de més de 10.000 habitatges mentre que actualment n'hi ha 3.000 de buits és una presa de pel. Visca la transparencia i la informació constant que l'Ajuntament dóna als ciutadans. Per favor una mica de seny! Parlem i informem als ciutadans i decidim entre tots la ciutat que volem, no permetem que els especuladors del territori decideixen en un despatx com ha de ser la nostra ciutatSegons aquest pla el conjunt històric no anirà a terra però es contempla la possibilitat de que es declarin en estat ruïnos i que per tant poguin anar a terra i ser substituides per edificis de nova planta.Ja està bé de TANTA desinformació i manipulació!Suposo que també és culpa dels particulars que un barri amb segles d'història s'hagi convertit en un indret degredat i marginal! Au va! . No podem permetre aquestes atrossitats. Salvem el patrimoni històric.
Reunió de cració de la plataforma
Adobaire, 28/02/2007 a les 12:33
+0
-0
La reunió per crear la Plataforma Salvem les adoberies es fa el Dissabte dia 10 al Centre Social Alou (C/ Anselm Clavé nº6 baixos)a les 18:00 h.Hem de ser molts!!Salut i lluita!!
Especulació
Torrental, 28/02/2007 a les 13:08
+0
-0
Des de Calldetenes, us donem tot el suport. Tot i ser un poble més petit, també hi ha ESPECULACIÓ!!!! Jo personalment no podré venir, ja que seré fora el cap de setmana, però teniu tot el meu suport. Ànims i Lluita!!!! No esteu sols. www.torrental.orgCrec que ens hem d'organitzar a nivell de comarca, i impulsar una plataforma a nivell osonenc.
endavant jovent
Josep Mª, 28/02/2007 a les 14:39
+0
-0
Com a ex-pellaire i com a vigatà, dono tot el meu suport a aquesta campanya. Els de l'ajuntament ens amaguen alguna cosa... Si diuen que és de propietaris, perquè sortia a la premsa que l'Ajuntament es va vendre els terrenys a unes conegudes immobiliaries? No ho entenc, aquí hi ha gat amagat.Doncs dit això, si puc venir a la reunió, allà estaré.Salut
Manifestació
Jordi, 28/02/2007 a les 16:06
+0
-0
No seria hora de convocar una manifestació en contra la destrucció de Vic???Però s'hauria de fer desde tots els àmbits socials, no només d'un sector social, perquè segons qui la convoca, és evident que molta gent no hi aniria.Hem de parar els peus a tots els polítocs
desitjos de canvi
jove propietari vigatà, 28/02/2007 a les 16:37
+0
-0
contemplo amb preocupació com el nostre ajuntament destrossa patrimoni històric, aboca recursos en obres i carrers que no necessiten reformes, com el carrer de gurb que ja tenia encant tal i com era, i en canvi oblida importants zones de la ciutat a la seva sort o dissort simplement pq la gent que hi viu per qui governa, són gent de segona o tercera categoria. SÓN UNS FATXES QUE NOMÉS BUSQUEN LA PELA. El que els cal és passar a l'oposició. FORA CIU d'una vegada i per totes de l'ajuntament de Vic, cal gent competent i culturalment potent al capdavant del govern municipal d'una ciutat com Vic. No ens calent Ignasi's Puig, ni Jacints Codina's, ni molt menys Ramon's Espadalers, que per més inri no és de Vic. A Vic se l'ha d'estimar i entendre de forma polièdrica. Hi ha molts Vics, però tots som vigatans i tots volem la qualitat de vida que diuen que té la ciutat. I també tots volem preservar el seu paissatge, i no vendre'l perquè algú en vagi gras. MÉS CULTURA i MENYS TOTXOS SENYORS. això és el que els cal ficar-se al cap. CIU FORA DEL GOVERN LOCAL DE VIC.
Per contactar amb nosaltres
Adobaire, 28/02/2007 a les 20:30
+0
-0
Si us interessa informar-vos o contactar amb nosaltres per aquest tema podeu utilitzar el correu:[email protected]
No
Jordi, 01/03/2007 a les 00:01
+0
-0
Apreciat amic, aquest no és un problema de CiU, em sembla que aprofites aquí per fer campanya electoral ja... És un problema de TOTS els polítics! Si et penses que fent fora CiU començaran a plantar arbres, vas equivocat. Posa un tripartit a Vic si vols, que tot seguirà igual, perquè ja els va bé. És la societat qui ha de parar els peus a tots els polítics i a tots els especuladors -curiosament alguns d'ells ja estan de regidors als ajuntaments-.
tampoc
regidor especulaire, 01/03/2007 a les 10:42
+0
-0
Penso que als llocs on governa la dreta (CIU o PP) són més propenços a l'especulació i el creixement desmesurat ja que ells es deuen al poder econòmic i si no acontenten els especuladors i l'empresariat que els dona suport (donatius anònims) sel's acaba la moma. Tot i això podem veure com els que es diuen d'esquerres també s'estan afegint a la festa. Mirem sinó el que està passant a Calldetenes amb el torrental o a Vic mateix on ERC dóna suport a un cosistori que vol convertir Vic en una metròpolis.Són tots una colla de lladres. Fa falta foc nou.

VIGATANA
LAURA, 01/03/2007 a les 11:31
+0
-0
em sembla molt perfecte que una vegada per totes la gent de la ciutat de Vic es mobilitzi per una causa tant justa com pot èsser l'especulació.
Prou especulació!
Anònim, 09/03/2007 a les 09:52
+0
-0
Vic cada dia s'assembla més a qualsevol altra ciutat catalana impersonal, amb la insulsa reforma del passeig i el seu mobiliari urbà, la barbàrie urbanística i arquitectònica del museu episcopal, les noves construccions a la plaça del Mil.lenari, etc. Si ara es perden les adoberies, què ens quedarà?