La jornada de la UVic i el Grup Nació Digital sobre mitjans digitals reuneix més de 40 professionals

Redacció osona.com
01 de juliol del 2010
Taula rodona: La premsa digital en català i la captació de publicitat als mitjans digitals.
Taula rodona: La premsa digital en català i la captació de publicitat als mitjans digitals. | Adrià Costa
Taula rodona: La premsa digital en català i la captació de publicitat als mitjans digitals. Foto: Adrià Costa

Aquest dijous, dia 1 de juliol, s'ha celebrat a la Torre dels Frares de la Universitat de Vic (UVic) la jornada “Les audiències dels mitjans digitals i la captació de publicitat: reptes i neguits”. La trobada està organitzada per la UVic i el Grup Nació Digital. Hi han participat unes 40 persones, que venen d’àmbits diversos de la comunicació.

La jornada ha començat a les 9:30 h amb la intervenció de Jordi Font, director d’Estratègia del Grup ND, sobre el tema “El Grup Nació Digital, un model català de premsa digital”. Font ha explicat la història del Grup i ha plantejat els reptes que s’han marcat de cara al futur.

Tot seguit, ha estat el torn de David Sánchez, director de Serveis al Client de Nielsen Online. Sánchez ha parlat del sistema de mesures de Nielsen i dels estudis i instruments necessaris per tal de rendibilitzar les campanyes publicitàries.

Després d’una pausa, ha iniciat la seva ponència Maribel Morales, directora tècnica d’OJD Interactiva. Morales ha explicat l’auditoria en la medició d’audiència a Internet.

En aquests moments, ha iniciat la seva xerrada Joan Sabaté, director general de Fundacc, Baròmetre de la Comunicació i la Cultura. Parla de les "Audiències digitals: miratges i realitats".

A la 1 del migdia, ha iniciat la seva xerrada Joan Sabaté, director general de Fundacc, Baròmetre de la Comunicació i la Cultura. Parla de les "Audiències digitals: miratges i realitats".

Sabaté, en una ponència amena i fins i tot provocadora, ha defensat el periodisme però ha assegurat que el paper “és mort”. El director de Fundacc ha explicat les tendències de consum en la societat actual, en la que destaquen el creixement dels canals temàtics de televisió, els mitjans digitals i Internet. En canvi, baixen la ràdio i la premsa, sobretot la generalista (esportiva i gratuïta aguanten l’embranzida).

A la recerca d’un model de negoci viable


A les 4 de la tarda, ha començat el debat al voltant de la premsa digital en català i la captació de publicitat en el sector. Hi ha participat Jordi Font, del Grup Nació Digital; Joan Vall, de l’Avui-El Punt; Lluís Gendrau, de l’APPEC; Vicent Partal, de Vilaweb; Joan Sabaté, director general de Fundacc; i Josep Comajoan, d’El 9 Nou. El moderador és Diego Linares, de la UVic.

Pel que fa als sistemes d’audiències, Partal ha instat a “abandonar” Nielsen a causa del seu desgavell. Sabaté ha avançat que el Baròmetre volia “recuperar” el País Valencià.

L’eix del debat ha estat ha estat marcat per la necessitat de trobar un model de negoci viable que faci rendible la premsa, tant en diaris digitals com en els de paper. “La clau és qui i com ha de pagar la informació”, ha dit Gendrau.

La majoria dels ponents han coincidit en que l’actual model de paper està acabat. “La situació de les empreses de paper és dramàtica. El seu model actual és absurd”, ha emfatitzat Partal. En la mateixa línia s’ha expressat Miquel Macià, editor dl Grup Nació Digital, en el torn de preguntes: “El temps dels grans imperis s'ha acabat, la xarxa serà atomitzada i més petita, però més eficient i diversa”.

- Comentari, des del bloc de Vicent Partal
- Notícia publicada al web de l'escacc
- Més informació de la jornada
- Programa de la Jornada (PDF)
Web de la Jornada “Les audiències dels mitjans digitals i la captació de publicitat: reptes i neguits”.
Web de la Universitat d’Estiu de Vic.
Web del Grup Nació Digital

Joan Sabaté, director general de Fundacc, Baròmetre de la Comunicació i la Cultura. Foto: Adrià Costa
Arxivat a