El Fòrum de Debats ha programat per a aquest divendres, 15 de gener, una conferència amb el títol de "El soroll: el turment que ens envolta”, que anirà a càrrec de Lluís Gallardo, advocat i membre de l’Associació catalana contra la contaminació acústica. L'acte tindrà lloc al Museu de l'Art de la Pell de Vic, començarà a les 8 del vespre, i anirà seguit de col•loqui.
La problemàtica que s’exposarà sorgeix d’una col•lisió de drets: per una banda el del lleure i divertiment, juntament amb el de la llibertat d’empresa, i per l’altra banda el dret al descans, el de la salut i els fonamentals de la intimitat i la inviolabilitat del domicili. Normalment en l’època estiuenca és quan més sovint hi ha conflictes en aquest sentit i cada vegada els ciutadans estan més conscienciats dels efectes nocius de la contaminació acústica. La normativa que regula aquesta problemàtica és encara massa laxa i l’administració actua amb excessiva tolerància envers els infractors, quan no són els mateixos ajuntaments o altres institucions públiques els que promouen activitats que poden resultar molestes i sorolloses.
Lluís Gallardo és advocat, ex-lletrat de l’Ajuntament de Barcelona (Serveis tècnics del districte de Ciutat Vella) i cofundador de l’Associació Catalana Contra la Contaminació Acústica (ACCCA), l’any 1998, i de la Associació Juristas contra el Ruido, l’any 2002.