Saura autoritza la Falange a manifestar-se dissabte al mig del mercat de Vic

Interior ha donat permís per a una concentració a les 11:30 h davant l'Ajuntament. El govern municipal reunirà dimecres la Junta de Seguretat. Un fort operatiu policial haurà d'impedir que es produeixin incidents amb els grups espanyolistes.

| 07/12/2009 a les 22:45h
Especial: Referèndums d'autodeterminació a Osona
Arxivat a: Política, Joan Saura, consulta independència
Aquesta notícia es va publicar originalment el 07/12/2009 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Sorpresa i estupefacció serien les paraules que millor definirien la reacció que ha causat a l'Ajuntament de Vic la notificació que el departament d'Interior de la Generalitat ha donat permís al partit ultradretà Falange Española per manifestar.se per la unitat d'Espanya el dissabte que ve al matí, vigilia del referèndum d'independència, en ple mercat de la plaça Major de la ciutat.

El conseller Joan Saura va denegar que les concentracions sol·licitades per aquest partit tinguessin lloc el dliumenge, tal com s'havia sol·licitat. Un ambigu comunicat difòs a la premsa, redactat d'una manera prou confusa, ha fet que fins ara la majoria de la població entengués que no hi hauria actes de Falange a Catalunya contra les consultes. Però resulta que es van prohibir pel dia 13, però no pel dia 12.

Tot seguit, Falange va decidir concentrar en algunes localitats molt concretes les seves forces. i una d'aquestes és la ciutat de Vic. Aquest dimecres es reunirà la Junta de Seguretat, que coordina l'Ajuntament i els cossos de seguretat per preveure com haurà de ser l'operatiu que canalitzi la desfilada ultraespanyolista pel bell mig del mercat dels dissabtes a la plaça Major.

De moment, alguns portaveus municipals han manifestat a Osona.com que cal fer una crida a la població perquè mantingui la serenitat, en especial la gent jove i la militància independentista, que no respongui a cap provocació i que es facin els possibles perquè la vigília del referèndum no passi res que pugui espantar la gent i fer decaure la participació.

L'Ajuntament havia proposat d'altres ubicacions quan va saber que Saura autoritzava la demostració espanyolista, com la plaça de l'Estació o la plaça del Carbó, al final del Passeig, però el conseller d'Interior va mantenir la ubicació que havia demanat Falange, concretament al número 1 del carrer de la Ciutat, és a dir, a l'entrada principal de l'edifici de l'Ajuntament.

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Poblacions
Anònim, 08/12/2009 a les 00:24
+0
-0
Sabeu a quines poblacions aniran ??
a veure
Anònim, 08/12/2009 a les 00:47
+0
-0
jo els anire a veure, no he vist mai un falangista de veritat i m' agradaria veure com son.
Drets
Laura Sans, 08/12/2009 a les 08:12
+0
-0
Els drets d'uns pocs no tenen de ser un obstacle pel dret de molts a portar una vida normal (anar el mercat). Drets actius d'uns pocs contra els drets passius de molts.
festa
Anònim, 08/12/2009 a les 09:31
+0
-0
Podem convidar al Saura a la mani?
fem-los invisibles
Anònim, 08/12/2009 a les 10:07
+0
-0
Estaria bé que tothom fes veure que no els veu, ni als bars, ni els paradistes, ni els botiguers, ni cap persona que es trobn pel carrer, talment com si veiéssim un gos petener
pels simis
Anònim, 08/12/2009 a les 10:35
+0
-0
El que podem fer és anar-los a tirar cacauets, així es distreuran una miqueta. Tireu-los pelats però que ja sabem que els seus cervellets de feixista no donen per gaire.
vergonya
Anònim, 08/12/2009 a les 11:52
+0
-0
Que un "d'asquerras i aculuxista da dabo" permeti una manifestacio feixista te merit, pero que a sobre la permeti per el mig de mercat ja es per fer-li una estatua... a la curtesa mental
TOTS
Pep L.M., 08/12/2009 a les 12:24
+0
-0
Las regiones,como Catalunya,si son democráticas no deben tener ningún miedo a la manfestación de la Falange de José Antonio Primo de Rivera. O todos o ninguno......
Desinformació..
Anònim, 08/12/2009 a les 14:16
+0
-0
Áquesta és la manera de "desinformar", i de coartar la llibertat d'expressió que té aquest diari digital, osona.com. Es publiquen comentaris com el de dalt, tractant de "simis" (sinònim de micos, en castellà: monos), a unes persones perque tenen unes idees politiques que no els hi agraden.
I no es publiquen comentaris que diuen veritats com un temple (com el que vaig fer fa uns dies, dient que el sr. alcalde de Vic, sr. Josep M. Vila d'Abadal, no pot votar en aquest consulta, perque viu a Barcelona, i no està empadronat, per tant, en cap població d'Osona de les que es fa la consulta).
Srs. d'Osona.com. seguiu així, en aquesta linia partidista i d'autèntica desinformació, de fer d'altaveu dels insults d'uns. I de callar les veritats d'uns altres. La censura hauria de servir, just pel revés de pel que la feu servir vosaltres. Per no publicar merda, i insults que no venen al cas. I per publicar les coses que siguin certes, encara que no agradin. I no vagin en la linia oficial del diari.
Xavier solà
Anònim, 08/12/2009 a les 15:09
+0
-0
Si CIU es tant independentista com van dient els ultims mesos, deixara que es manifesti un grup franquista amb una ciutat governada per ells???
increible
Anònim, 08/12/2009 a les 17:12
+0
-0
Ara si que l'ha liat el conseller. Aquest conseller és un ignorant. Això és increible. Dissabte tots a plaça. Això si que és provocar al personal!

és una broma?
anna, 08/12/2009 a les 17:16
+0
-0
Aquest senyor Saura , voleu dir que sap el que`fa. Això és una provocació als ciutadans de Vic i d'Osona en general. Si no volia merdé... ho està gestionant fatal. Tots a plaça al mercat , com sempre i a passar d'aquests falangistes!SAURA DIMISSIÓ
pallasos
Anònim, 08/12/2009 a les 18:39
+0
-0
La culpa de que aquest xixarelo tingui algún poder és d'ERC que els hi va donar la clau, sino no pintaríen res de res, i no tindrien l'ocasió de jugar amb foc, deixan que aquestos fills de la gran dictadura campin amb llibertat i no estiguin engabiats. De tota manera ara ja no fan por ni als nadons. Tots a votar
ESPAÑA DEMOCRATICA
Toni g.g., 08/12/2009 a les 18:58
+0
-0
La Falange es un partido más del sistema democrático español al que pertenece Catalunya. O sea que menos lobos.
joer
Anònim, 08/12/2009 a les 19:32
+0
-0
Si aplicaran la ley de partidos a la Falange estarian cómo Batasuna...unos tanto y otros tan poco.., no?
massa anònims porucs o potser covards?
Josep Sales Rovira, 08/12/2009 a les 20:29
+0
-0
Aquesta gent són unionistes i tenen dret a manifestar-se. El que no tenen dret és a portar banderes faixistes ni a fer la salutació nazi amb el braç aixecat. A Alemanya els detenen si ho fan. Aquí els hi permeten tot. Vivim en un país de pendereta. Sobre en Saura m'estimo més no opinar no fos cas que em fessin fora del cos de Bombers. Ah! jo votaré si al referèndum, i li donaré un vot de confiança a en Carretero quan es presenti. Necessitem renovació política. Guardiola president.
Reflexions i dubtes
Jordi, 08/12/2009 a les 20:50
+0
-0
Diverses coses a comentar i preguntes que llanço a l'aire:

1.-Jo també tinc curiositat de saber com és un falangista. Fa gràcia i tot.

2.-En Saura hauria de dimitir perquè permetent aquesta manifestació sap que se'n pot liar una de ben grossa. A més la permet a la Plaça Major, davant la Casa de la Ciutat i en dia de Mercat, on hi ha molta gent gran i canalla que si hi ha problemes poden resultar ferits.

3.-Una pregunta: L'ajuntament pot prohibir la manifestació encara que en Saura digui que sí? Mana més ell que el nostre consistori dins de Vic?

4.-Una altra pregunta: Les ciutats no poden fer com els locals i tenir dret d'admissió? No podem prohibir-los l'entrada als de la Falange?

5.-Si passa alguna cosa greu, qui serà el responsable? Els falangistes per haver vingut? Els ciutadans de Vic per rebutjar la seva presència a la nostra ciutat? En Saura?

6.-Per què no es permet la manifestació en un altre lloc de la ciutat, per exemple a les afores? Per què a la Plaça? Hi ha algun interés?

7.-La campanya pel referèndum acaba el divendres 11. S'entén que el dissabte 12 és dia de reflexió. Permetre una manifestació com aquesta no és coaccionar i amenaçar alguna gent per tal que no voti o que voti no? I fer-ho en dia de reflexió no és un acte il·legal? Si un partit demòcrata fa un míting el dia abans d'unes eleccions no seria sancionat?

8.-I la darrera i més important: què hem de fer, com hem de reaccionar els vigatans davant de la presència d'aquesta gent? Se m'acudeixen unes quantes possibles reaccions...
saura
Anònim, 08/12/2009 a les 21:03
+0
-0
Saura ets un pucu jipi, els pocs vots que tenies perquè anaves amb bicicleta els as perdut! Visca la terra!!
espanya antidemocrata
Anònim, 08/12/2009 a les 21:06
+0
-0
que diu aquest fatxa?? si espanya fos democrata ens ho preguntarien ells si volem ser lliures, i o existiria la llei de partits, que es pels independentistes i no pels de la bandera amb el pollastre!!
OUS
Anònim, 08/12/2009 a les 21:40
+0
-0
Mercat? Falange? Ostre que bé tindrem ous i tomàquets a mà....
IGNORANTS
Català, 08/12/2009 a les 21:48
+0
-0
La Falange té tot el dret de manifestar-se a la Plaça. Em de ser els catalans qui els fem callar, igual que ells han fet durant dècades al nostre poble. Tots a la plaça amb banderes independentistes i cridar contra ells.
Respostes al jordi...
un, 09/12/2009 a les 00:28
+0
-0
Per tú jordi:
1. Un falangista, exteriorment, és una persona qualsevol. Té dués cames, dos braços, normalment, un cap, dos mans i dos peus (a la variant de falangista ex-combatent, però, li pot mancar algún d'aquests accesoris). Tenen també un cor, situat a l'esquerra normalment (cosa que els fot bastant, suposo). I la sang sol ser vermella (cosa que els acaba de fastidiar). En la variant emparentada amb la noblesa, aquest detall pot variar, també, i ser de color blau.
Per tant, si més no per fora, són bastant similars als radicals independentistes. I intelectualment, si et refereixes a això, solen ser bastant capquadrats, com ells.
A diferència d'aquests últims, per això, solen anar bastant més nets.
2. En Saura ha fet el que havia de fer, ja que el dret de manifestació, pacífica, és un dret recollit per la Constitució. I si és en dissabte, i en dia de mercat, el que havia de haver fet és autoritzar-la en diumenge, que és festiu. I que és quan la van demanar. I que no hi han nens, ni gent comprant. Ni res de tot això.
3. SI: hi ha un precepte bàsic en Dret, i que sap gairebé tothom (menys tú, pel que es veu) que diu que les resolucions dictades per un organisme de rang superior, com és la Generalitat, prevalen sobre les dictades per un organisme de rang inferior, com és un simple Ajuntament.
4. NO (i sort que això és així). De fet, l'article 19 de la Constitució espanyola, que és la llei màxima, per la que ens regim, de moment, diu que: "Los españoles tienen derecho a elegir libremente su residencia, y a circular por el territorio español”. I Vic, i Catalunya segueixen essent Espanya, de moment.
5. Evidentment, el que, com diu la Biblia, llenci la 1ª pedra. O sigui, agredeixi a l'altre. I no posis als ciutadans de Vic, tots al mateix sac. Que els quatre exaltats que aniràn a cridar, no seràn ELS ciutadans de Vic. En tot cas, seràn uns quants.
6. Perque és una manifestació, no unes colònies escolars. I les manifestacions es solen fer on hi ha la gent, perque et vegin (sense anar més lluny, per exemple, les del dia del orgull gai, a barna, es fan a les Rambles, i a la Plaça Catalunya. No a la desembocadura del Besòs).
7. NO, perque aqui, lo únic que no és legal (o, si més no, es alegal), és el referèndum aquest. Per tant, no se li poden aplicar les normes aplicables a una votació de les de veritat. En tot cas, aquesta gent tampoc ve a fer aqui cap míting, perque en cas de que això fòssin unes eleccions normals, la Falange tampoc s'hi presenta, Així que, el teu comentari, no seria aplicable en aquest cas.
8. Doncs no acostumo mai a dir a ningú el que ha de fer (acostumo a tractar amb gent que ja són prou grandets per saber-ho), però la resposta és clara. Cadascú, segons li dicti la seva consciència. El més inteligent, però, i ja que ho demanes, seria fer la teva i fer vida normal. I no fer-els hi gaire cas. Que vinguin, que diguin el que els hi sembli, per la megafonia. I que se'n vagin. Que, al capdavall, només seràn una gent exercint el seu dret a manifestar-se lliurement. Com vareu fer molts de vosaltres, fa uns quants mesos, per exemple, manifestant-vos a Barcelona, pel famós: "Dret a decidir"...O és que vosaltres si que podeu? i ells no?. En tot cas, i ja que dius que se t'acudeixen unes quantes reaccions, si alguna d'aquesta és respondre de forma violenta a la seva presència, hauria de rectificar. I dir-te que la resposta a la teva pregunta número 5, és: TÚ (i tots els que reaccionin com tú).
I per últim, recordar a tothom que aquesta gent, ja es van manifestar a Arenys, i eren una seixantena, no més. I no va passar absolutament res. Van marxar per on van venir. Quedarem els de Vic, per més vàndals i intolerants que els d'Arenys? Esperem que no.
Resposta a un
Un Altre, 09/12/2009 a les 07:53
+0
-0
No estic d'acord amb tot lo que diu en Jordi.Però amb lo que si estic d'acord, es en que no es el dia, ni el lloc per fer la manifestació, es un dia que hi ha molta gent ( sobretot nens i gent gran ) que segurament no sabrant que es tot alló.No vull dir que la facin fora de la ciutat, però si en un altra lloc.Per cert, ets pare o mare d'un nen que vagi al mercat els Dissabtes?, jo si....
som-hi
Anònim, 09/12/2009 a les 08:31
+0
-0
Tots a plaça a xiular. Tenim el govern que ens mereixem!
Un
Anònim, 09/12/2009 a les 08:33
+0
-0
dius que Arenys es van manifestar i no va passar res, pero saps que els van aillar en una plaça, que hi van arribar en autocar van fer cuatre crits i van torna a marxa. Diguem com hi arribaran a la plaça en ple mercat.
NO, NO i NO
Josep, 09/12/2009 a les 11:50
+0
-0
Ho diré en poques paraules, falange és un partit polític anticonstitucional. Doncs respresenta les idees de l'antic règim, ho sigui que no pot entrar en el joc democràtic, no l'haurien d'haver legalitzat mai.
Que vinguin!
D.M.S, 09/12/2009 a les 12:04
+0
-0
La falange ve a Vic a predicar "la unidad de españa", clar en Saura, pretent que no passi absolutament res, peró i si els catalans anessim a la plaça Colon de Madrid(on hi ha la banderota gegant)a predicar la seperació d'españa que passaria? segur que ens rebrien amb els braços oberts, oi? Va, home va! Aquest dissabte tots a plaça, defencem la terra!!!!
pels cabrons!
Anònim, 09/12/2009 a les 18:40
+0
-0
bahh, aqui catalans i ben catalans! No necessitem per res a la Falange, i, per sobre de tot, que en Saura si tant li agrada la Falange, que se'ls emporti cap a casa. La sort q tenim és q aquest escrit els de la Falange no l'entendran perq és amb català i ells evidentment no en tenen ni idea del que és catalunya!
QUEDEU-SE A CASA VOSTRA!
Es de ser inutiles eee
Anònim, 09/12/2009 a les 23:46
+0
-0
Aviam en Saura veig k te la puta costum de cagarla cada cop k obre la boca i aquest cop ha set dels millors. Ha permes una manifestació de fatxes a la capital del catalanisme. Ja et dic jo que no acabara be pero eske es normal. X mi entrar a la plaça de vic amb una bandera de la falange es profanarla. Esque senzillament, es un suicidi.
Jo intentaré ser-hi, i no em cauen gaire be els desgraciats aquells, ja veurem com acaba.
Per a "UN"
Jordi, 10/12/2009 a les 02:15
+0
-0
Apreciat "Un", sóc en Jordi! Gràcies per les teves respostes en les quals només fas que posar-te amb mi quan només llençava preguntes que m'he plantejat jo mateix! Faig reconsideracions!


1.Pel que veig ets molt poc coherent i tens una doble cara a l'hora d'escriure. T'ampares amb el dret de la Falange a manifestar-se però no te n'estàs de qualificar d'il·legal (encara que tu n'hagis dit "alegal" per dissimular) la consulta ciutadana que els ciutadans d'Osona farem de forma lliure. I doncs? No érem tots iguals? Ells es poden manifestar i nosaltres no podem posar un paper en una urna dient el que pensem sobre el nostre país?

2.-Dius que en Saura ha fet el que havia de fer. Doncs a mi i a molta gent de Vic no ens sembla que hagi fet el que havia de fer. El que havia de fer és NO autortizar aquesta manifestació o autoritzar-la en un lloc aïllat perquè clarament, com sap tothom (menys tu pel que es veu), és una manifestació per provocar i per intimidar els ciutadans de Vic.

3.-Dius que el que diu la Generalitat mana més que el que diu l'Ajuntament de Vic. M'agradarà veure-ho, el nostre alcalde ha dit que de cap manera vol que la Falange entri a Plaça. Gràcies alcalde! Jo tampoc ho vull!

4.-Veig que t'agrada la Constitució i diu que tots els espanyols poden residir on vulguin, raó per la qual defenses la manifestació de la Falange. Però bé, la Falange ve aquí per quedar-s'hi a viure o per manifestar-s'hi? Per què em parles d'un article de residència quan jo demano si se'ls pot prohibir l'entrada per manifestar-se? D'altra banda hi hagut casos en què s'ha expulsat a gent de municipis de forma legal, com tothom sap (menys tu pel que es veu).

5.-Per què em dius que poso als ciutadans de Vic en un mateix sac? Que hi cabem tots a Plaça els ciutadans de Vic? Has estat mai a Vic? La Plaça és gran però no tant!

6.-A mi sí que em semblen unes colònies escolars això de la Falange... Els paguen l'entrepà, els posen l'autobús... Què vols que et digui! M'hi jugo el que vulguis que més de la meitat no saben ni on van, ni què van a fer, ni a quina hora tornaran! (Veus, amb això sí que no s'assemblen a unes colònies escolars, els nens saben que tornen a les 5!)

7.-El que fem diumenge, no és un referèndum alegal com dius tu. Si us plau, no inventis paraules per confondre la gent o utilitza un diccionari. Quan dius "alegal" et mors de ganes de dir "ilegal". El que fem diumenge és una consulta popular totalment legal encara que a molta gent com tu no li agradi, i em sembla a mi que ningú té dret a coaccionar els ciutadans per tal que no vagin a votar.

8.-Abans em dius que no posi tots els cuitadans en el mateix sac. I ara a mi em poses en el sac dels que van anar a manifestar-nos a Barcelona pel dret a decidir. Jo no hi vaig pas anar! Per tant, sigues coherent amb el que demanes quan escrius els teus arguments. A més, Per què m'acuses de violent parlant de "tots els que raccionin com jo?" En quin moment del meu discurs he defensat una reacció violenta? L'únic que he fet és llençar preguntes a l'atzar i sobre la de les reaccions, ho torno a dir, se m'acudeixen unes quantes reaccions possibles que pot tenir la gent davant la presència de la Falange.

9.-Compte amb l'ortografia i amb l'ús dels pronoms! Aquí flaqueges!
Respostes al jordi (2)
un, 10/12/2009 a les 16:11
+0
-0
Benvolgut Jordi: Res més lluny de la meva intenció que polemitzar amb tú. Ans al contrari. Però com que he llegit la teva resposta, i no puc per menys que estar en desacord amb gairebé tot el que dius (i per segón cop, ja) t'haig de dir que:
Ja en la teva 1ª frase, dius coses que no són certes. Dius: "Gràcies per les teves respostes en les quals només fas que posar-te amb mi quan només llençava preguntes que m'he plantejat jo mateix"...cosa que és mentida. Ni jo m'he FICAT (no "posat") amb tú (només he contestat unes preguntes que tú mateix has "deixat anar", segns les teves pròpies paraules), ni és cert que te les hagis plantejat tú mateix, sinós que, les has deixat escrites en un fòrum, obert a tothom. I l'has has deixat en el aire, també, segons tú mateix dius. Altre cosa és que no t'hagin agradat les meves respostes, que, suposo, no eren les que esperaves. Questió de gustos.
1. Poc coherent, dius? Preguntes: "Ells es poden manifestar i nosaltres no podem posar un paper en una urna dient el que pensem sobre el nostre país?" ....I és clar que sí. La prova és que vosaltres ho fareu, lo del paper, que dius, i la urna (alguns ja ho han fet). I ells en canvi, no es podràn manifestar. Perque, a hores d'ara, ja els hi han prohibit. Jutga tú mateix.
2. El dret de manifestació, d'aquesta i de qualsevol altre, és un dret recollit per la Constitució. I per tant, totalment legítim (i LEGAL, ja que t'agrada tant parlar d'això, encara que nop sàpiqes ben bé, que significa). Que és una provocació, dius? Be, és la teva opinió, totalment discutible, per cert. Que ho sap tothom, dius? estàs tú dins del cervell de TOTHOM? per saber que és el que pensen? No, oi? doncs parla per tú. I no parlis del que sap TOTHOM, que no saps el que és. Per tú (i per molts) pot ser una provocació que unes persones es manifestin en favor de la unitat d'Espanya. I per uns altres (moltíssims, també), pot ser una provocació que alguns es manifestin (o votin) en favor de la segregació de Catalunya d'Espanya. És una pura questió de matissos.
3. Jo no dic que la Generalitat mani més que l'Ajuntament. He dit (i ho pots rellegir, si vols) que les resolucions de la Generalitat haurien de prevaldre per sobre les d'un Ajuntament. Com les de l'Estat, també, haurien de prevaldre per sobre de les de la Generalitat. Però no és que ho digui jo. És que ho diuen les LLeis. I el Dret, que és en el que ens hauriem de basar per governar-nos. Altre cosa és que aqui, les lleis, ens les passem per on calgui. I fem el que ens dongui la gana. I així vivim millor. Cosa que saben molt bé, entre tants d'altres, gent com en Fèlix Millet, en Montull, en Prenafeta. O en Macià Alavedra. Per citar-ne només alguns, que ara estàn molt de moda.
4. Aquest punt és el que em demostra realment, la teva talla intelectual. Dius que m'agrada la Constitució. Doncs no. Ni m'agrada ni em desagrada. Dic que és la llei màxima, per la qual ens regim, de moment. Tu, jo. i tots els catalans. I tots els espanyols. Un article de "residència", dius? T'ho torno a escriure. I t'ho recalco amb mujúscules. A veure si així ho entens, millor: diu l'article 19: "Los españoles tienen derecho a elegir libremente su residencia, y a CIRCULAR por el territorio español”. I Vic, i Catalunya segueixen essent Espanya, de moment. O sia, que no parla nomès de quedar-s'hi a viure, sinòs de la lliure CIRCULACIÖ per tot el territori espanyol, Osona incluida. Coses de llegir amb presses, suposo.
5. Lo del mateix sac és una expressió figurada, que és fa servir molt sovint. I que, després de llegir el teu escric, comprenc que no entenguis. Vé al cas perque dius; "Si passa alguna cosa greu, qui serà el responsable? ELS ciutadans de Vic per rebutjar la seva presència a la nostra ciutat?". ELS ciutadans de Vic (TOTS els ciutadans de Vic) no seràm responsables de res, si passès alguna cosa greu. O no, que no passarà. Perque no vindràn, sembla ser. Podeu estar contents. En tot cas, els responsables serien "ALGUNS" ciutadans de Vic (o vinguts de fora. Que també n'hi haurien, segur). Espero que puguis captar el matís. És bastant diferent.
6. Dius que els paguen l'entrepà, que els paguen l'autobús, que "t'hi jugues el que JO vulgui" a que la majoria no saben on van, ni quan tornaràn....Que semblen unes colonies escolars. Cara'm, si que estàs informat. Que hi has anat mai tú, a una concentració de la Falange, per saber-ne tantes coses??? Perque, si és així, hi devies anar ben camuflat: Perque, pensant como penses, igual t'haurien fet una cara nova (per cert, ja que t'hi vols apostar alguna cosa. Tens un bon cotxe, tu? t'el vols jugar amb mi? és que el meu ja comença a estar vellot, i m'aniria be de canviar-me'l. Que l'altre dia ja em va deixar tirat. I em fastidia bastant haver-me'l de canviar. Ara, que si em surt de franc, doncs collonut, tú).
I si. Hi estat unes quantes vegades, a Vic. De fet, hi vaig nèixer. I ja fa algunes dècades que hi visc. I hi treballo. Afortunademt (que duri).
7. Dius també: "El que fem diumenge, no és un referèndum alegal com dius tu. Si us plau, no INVENTIS paraules per confondre la gent o utilitza un diccionari. Quan dius "alegal" et mors de ganes de dir "ilegal". Jo no m'invento res. I el que necessita un diccionari ets tú, em sembla a mi. Trobo que "alegal" és una paraula que defineix prou bé, això d'aquesta CONSULTA, noi. I si tú no saps el que vol dir, jo no tinc ni temps ni ganes d'explicar't-ho. Mira-ho al diccionari. O millor encara. posa-ho al Google. I dóna-li a Buscar. Et sortiràn com uns 70.000 resultats, de la paraula aquesta, que m'he inventat. Que una cosa és ser un incult. I unaltre cosa, bastant més greu, és esbombar-ho als 4 vents.
8. Et poso al mateix sac de tots els que demaneu al Independencia, ja sigui a Barcelona, manifestant-se lliurement (estàven en el seu dret. Igual com també ho estàven els falangistes, a venir a mnaifestar-se aqui. I se'ls hi ha negat), com votant diumenge a favor del SI.
També dius: A més, Per què m'acuses de violent parlant de "tots els que raccionin com jo?" (és reaccionin, no "raccionin", ja que sembles tan preocupat per l'ortografia". Aquesta última frase, ja em demostra del tot que no t'has llegit el meu escrit, abans de contestar. I si ho has fet, em fa dubtar de les teves capacitats de comprensió lectora, de veritat. Jo no t'acuso de violent. Jo he escrit, exactament, això: "En tot cas, i ja que dius que se t'acudeixen unes quantes reaccions, si alguna d'aquesta és respondre de FORMA VIOLENTA a la seva presència, hauria de rectificar. I dir-te...." I si no pensaves en això (que a mi molt em sembla que si. Però tant se val. De fet, no crec que siguis capaç de tocar-li un pel, tú, a un falangista. Si més no, tú sol) doncs molt millor. I passa del tema. I no et donguis per al-ludit. I no posis en boca meva coses que jo no he dit.
9. Oblida't de la meva ortografia. I en quant als pronoms aquests, els febles i els forts, també, se me la repampinflen bastant. Trobo que tinc un català prou correcte, si més no, pel que es pot veure i llegir per aqui, que em serveix prou per la vida diària, tan personal com per la meva feina. Aqui, en un lloc, on si no parles i escrius prou bé el català, ets el pitjor dels analfabets.
A reveure. I el diumenge, a votar de gust!
Perspectiva
Peric, 10/12/2009 a les 20:23
+0
-0
Recordeu que tots som éssers humans amb l'únic objectiu en aquesta vida d'acabar amb el patiment propi i dels demés i contribuir a que tothom visqui en pau.

Estic llegint comentaris que no van gens per aquest camí sino pel contrari.

Penseu-vos bé com podeu fer que el món sigui un lloc agradable per estar-hi fins que ens morim (inclòs aquest trocet on vivim que es diu Osona, Catalunya, Europa, o com us doni la gana de fraccionar l'espai).
mare meva...
Anònim, 10/12/2009 a les 20:28
+0
-0
salutacions als catalans.

m'agradaria donar la meva opinio sobre el senyor, senyora o personatje que li agrada tan fer llargs escrits de "respostes" al senyor jordi.

deixet estar de tanta redaccio de diccionari i tanta constitucio.

els falangistes tenen dret a manifestar-se pacificament???
si, pero clar...
de veritat creus que la falange es un organitzacio que es manifesta pacificament??

totom sap que son els mes radicals en tema de l'españolisme
i si creus el contrari, ets un enganyat.

i la solucio es que els ciutadans de la catalunya interior com es osona, s'organitzin i montin una contra-manifestacio per evitar que la falange pugui celebrar aquet event.

per cert. es vergonyos que una persona que escrigui el catala com tu, SENSE FALTES DE ORTOGRAFIA, tingui aquesta visio de les coses.

que consti que no vui ofendre, nomes mostru la meva opinio cap a la teva persona.
Últim escrit
Jordi, 11/12/2009 a les 00:20
+0
-0
Hola UN, jo també estic en total desacord en gairebé tot el que dius, així que no val la pena polemitzar més. Et contesto per última vegada i ni em molestaré a entrar més en aquest post –ja caducat-. O sigui que si vols contesta, però només ho llegiràs tu i algún nostàlgic de notícies d’aquí uns mesos.

Sí que t’has posat amb mi (consulta un diccionari o una gramàtica sobre l’ús del verb “ficar” si us plau), ets el típic que entra als fòrums per polemitzar inclús amb coses tan lògiques i que veu tothom, com és el fet que no es pot fer una manifestació de la falange a la Plaça de Vic en dissabte. No sé quin interès tens en defensar la falange i els seus drets quan ells mai han respectat els de ningú

1.-A la falange no li han prohibit la manifestació. Li han deixat fer. Són ells els que han fet un comunicat en què desistien de venir a Vic a manifestar-se. Et pots informar en aquest mateix lloc web, ja ho explica molt bé.

2.-Sí, em sembla una provocació manifestar-se pel que es manifesta aquesta gent en una ciutat tan catalanista com és Vic. A l’igual que ho seria si els catalans anéssim a demanar la independencia amb estelades a la "plaza del sol". Seria una provació i una cosa molt insensata. A més, des de quan la manifestació és per "la unidad de España"? No era contra el referèndum? D’on ho has tret això? Ai que se’t veuen els colors.

3.-He rellegit. No has dit “haurien de prevaldre”. Has dit “prevalen”. Hi ha molta diferència. Et torna a fallar la coherència.

4.-És qüestió de gustos noi. Per mi la meva máxima llei és l’Estatut, i Vic no és Espanya, és Catalunya, i com va dir un exalcalde nostre, la capital de la Catalunya catalana. Per això rebutgem la Falange. Coses de pensar amb presses suposo!

5.-No, al final no vindran i ens n’alegrem gairebé tots els vigatans. I si passés alguna cosa, potser seria responsabilitat dels falangistes, perquè dubto que vinguessin amb una floreta per regalar-nos. Ja sabem com les gasten aquesta gent. Tu també ho saps. Ells mai s'han ficat amb ningú! I ara! Mai! Són uns sants!

6.-En el punt 6 et deixes ben retratat. Rellegeix tot el que has escrit. M’has titllat de violent. Queda demostrat que el violent ets tu.

7.-Torna a agafar el diccionar. T’aconsello el de l’Institut d’Estudis Catalans, el més oficial. El pots trobar pel google si escrius “DIEC”. Busca'l i utilitza'l. Veuràs com no trobaràs la paraula “alegal” per molt apropiada que et sembli. Busca busca “alegal” al DIEC. Va, el que em jugo el cotxe sóc jo ara! Va i si no et convenç, busca el de la Gran Enciclopèdia Catalana. Busca alegal busca. Fins ara m’avorries, ara ja em fas riure. Per favor, com pots buscar si existeix un mot a través del google! Utilitza els diccionaris home! Conclusió simple: "Surt al google, doncs és correcte"! Des d'avui el diccionari oficial del català és el Google! Així anem amb gent com tu, destrossant el català.