13-D: 33 municipis d'Osona votaran sobre la independència

| 16/11/2009 a les 12:32h
Especial: Referèndums d'autodeterminació a Osona
Arxivat a: Política, Osona Decideix, referèndum, independència, 13-D
La consulta abastarà el 91% de la població de la comarca | -En total, es muntaran 117 meses electorals, en llocs tan diversos com la la rectoria de Santa Eulàlia de Riuprimer o el temple Romà de Vic | -Hi participaran 1.725 voluntaris | -Veure POWERPOINT de presentació, amb dades globals i municipis que hi participaran
Aquesta notícia es va publicar originalment el 16/11/2009 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.




Com en Juli Cèsar abans de travessar el Rubicó “Alea jacta est”. “Ja està tot decidit” , ara només cal l’esforç final. Aquesta és la tesi d’Osona Decideix, la plataforma responsable del referèndum sobre la independència de Catalunya que es celebrarà el vinent 13 de desembre a la comarca. Aquest dilluns el nucli dirigent d’Osona Decideix, formada per Alfons López Tena, Jeroni Vinyet, Jordi Fàbrega i Marça Orri ha presentat el full de serveis del que serà la primera consulta sobiranista a nivell comarcal de Cayalunya (foto).

Osona decideix ha tancat la llista de 33 municipis dels 51 d’Osona que podran exercir el dret a vot. En total es muntaran 117 meses electorals distribuïdes en 51 col•legis electorals que coparien el 91% de la població d’Osona, uns 135.937 habitants. El que seria una ratio d’una mesa per cada 1.000 habitants. Alhora, els organitzadors destaquen els 1.725 voluntaris que participaran en l’organització de la jornada.

Els locals seran de tota mena des del Temple Romà de Vic passant per la rectoria de Santa Eulàlia de Riuprimer.

Municipis: l’Ajuntament de Centelles no vol donar el llistat del cens

L’Ajuntament de Centelles, amb majoria absoluta del PSC, és l’únic municipi que encara no ha lliurat la documentació censal sol•licitada per l’organització. És a dir, la documentació pública del número d’empadronats al municipi que té l’obligació legal de lliurar. De moment, l’organització s’esperarà a dimecres per emprendre les accions legals o civils que corresponguin. 

Per altra banda l’Ajuntament de Vic ha prohibit que es pengin 300 banderoles anunciant la convocatòria del referèndum amb l’argument que és “publicitat comercial i aquest espais estan reservats per publicitat institucional”.

Val a dir que municipis on el plenari de l’Ajuntament ha donat suport a la celebració de la consulta, no es farà i d’altres on no s’hi ha donat suport, sí.



Per altra banda, la subdelegació del govern espanyol a Girona ha remès cartes als ajuntaments que han aprovat mocions de suport advertint-los que els sotmetran a un "control exhaustiu i rigoróes de la legalitat".

Qui podrà votar

Tothom majors de 16 anys amb DNI, o NIE, i amb el justificant de l'empadronament de cada municipi. A fi i efecte de facilitar el vot es publicaran fulls explicatius en català, espanyol, xinès, àrab, anglès, francès i polonès.

El dia 25 de novembre, a Madrid

Osona decideix presentarà al consulta als mitjans internacionals i espanyols a Madrid, al cèntric hotel Villa Real, a la Carrera de San Jerónimo, just al davant del Congrés de Diputats. L’acte serà el 25 de novembre.

El pressupost, 60.000 euros

L'organització ha taxat en 60.000 euros el cost de l'organització de la consulta sobiranista.

- Web Osona Decideix, amb seguiment permanent de les novetats a Osona
- La consulta de Ripoll, a les monges

COMENTARIS

Jo votare a la Mesquita
Anònim, 16/11/2009 a les 13:16
+0
-0
JO votare a la mesquita però no em penso treure les sabates. Ens dixaran visitar el temple ?
Voluntariat
Rosa, 16/11/2009 a les 16:30
+0
-0
Tants voluntaris!!! i que per la fam al món no n'hi hagi tants!!! què fort!
Que tothom vagi a votar sense excuses barates.
Albert, 16/11/2009 a les 17:24
+0
-0
Sóc ateu i entenc que la fe queda restrictivament a l'àmbit privat. Precisament la Mesquita és un local privat, les normes de la qual no depenen de l'administració. Les consultes només poden fer-se en locals privats perquè l'Estat no permet fer-les en locals públics. Tenint en compte que el Bisbat de Girona ha prohibit deixar locals per a fer les consultes trobo molt postitiu que la Mesquita de Manlleu s'hagi ofert. Així que si cal treure's les sabates es treuen i es va a votar que és allò que compte.
tv3
Pep, 16/11/2009 a les 17:24
+0
-0
Tv3 aquesta vegada no s'ha fet ni ressó de la convocatòria de tota una comarca encara que sigui per gent de la societat civil. Des de el govern estan demostrant una por terrible a que parli la gent, encara que sigui de forma alegal. Em sembla que Catalunya va de bon camí cap a la independència encara que hi han molt llops vestits de xai entre els nostres polítics que manen a la Generalitat.
VOT
Anònim, 16/11/2009 a les 17:54
+0
-0
Si, si, jo també vull exercicir el vot a la mesquita; ostres es que penso que será l'única manera de veure com és la mesquita. Espero la deixin visitar.
el 13D tots a votar
Anònim, 16/11/2009 a les 18:10
+0
-0
No hauriem ni de contestar segons quins arguments. Nosaltres a la nostra fent que la gent vagi a votar tan si és a favor com en contra de la independència. El que importa és la democràcia. Aquí donem veu fins i tot a algun energúmen com el que critica les mesquites. A Osona no es fallarà, tothom a votar!
Ai, rosa....
Adrià, 16/11/2009 a les 18:26
+0
-0
Realment els antidemòcrates no sabeu enpescar-vos alguna altra excusa més bona, que dir que quan cal moure's per la fam al món, ningú és mou? Ridícul, i més quan Catalunya si alguna cosa té, és que es mou per totes les causes de món:Palestina, No a la Guerra, Deute Extern, 0,7%,...en fi intenteu pujar una mica el llistó de les vostres crítiques, perquè són ridícules.

Espero doncs rosa, que siguis la primera en moure't per les mil i una causes al Món, o em creuré que dius aquestes bestieses, perquè només sents les injustícies si aquestes estan a 2000 km de distància, de la teva llar i no quan estan a la porta de casa...
PUNTS DE VOTACIÓ A MANLLEU
MANLLEU DECIDEIX, 16/11/2009 a les 18:34
+0
-0
Des de la Comissió MANLLEU DECIDEIX hem de rectificar la informació relativa a la possibilitat de votar a la Mesquita, ja que entre els tres llocs on es podrà votar el dia 13D, no hi figura aquest centre religiós.
Els llocs de vot, s'han determinat en base a criteris estrictament geogràfics i són els següents:

- CAN PUGET (Sala Polivalent) entrada per Pl.Dalt Vila
- TEATRE DE GRÀCIA (Vestíbul)
- CCOO (Barri de l'Erm - Plaça del Mercat Municipal)

En qualsevol cas, l'important seria anar a votar el 13D, i el lloc on es faci la votació hauria de quedar en un segon terme.

Diumenge, 22 de novembre, a la tarda: Presentació de la campanya als Jardins de Can Puget, de Manlleu. Hi esteu tots convidats.

Moltes gràcies.

MANLLEU DECIDEIX - 13D: VOTA!
Vaja "pàjaru"
Anònim, 16/11/2009 a les 18:49
+0
-0
Culleres l'Arisa!!! Vaja "pàjaru" i amb la cara de bonifaci que fa!!!!!! qui ho diria....
I la meva dona ?
Anònim, 16/11/2009 a les 19:49
+0
-0
Jo votaré a la Mesquita però la meva dona no se si pot votar a la Mesquita. Li diré que porti un mocador per si de cas. VISCA CATALUNYA
Referèndum?
un, 17/11/2009 a les 00:18
+0
-0
Veig que els cartells de la taula d'aquest senyors posen:
"13D - Referèndum sobre la independència de Catalunya":
Busco la paraula "Referèndum" al meu exemplar de la Enciclopèdia Catalana, al moble del menjador. Posa això:

Referèndum: "Votació que fa el poble per aprovar o no una reforma constitucional o una nova constitució, proposada pel cos legislatiu o pel cap d'estat".

De la qual cosa, dedueixo que el sr. Lopez Tena i companyia, o no tenen l'Enciclopèdia Catalana. O no se l'han mirada. O, senzillament, que no saben el que és un referèndum.
mesquita
Anònim, 17/11/2009 a les 04:20
+0
-0
Tenint en compte de que el 32% d'habitants de manlleu són d'origen magrebí i que tindran dret a vot al referèndum. Senzillament crec que fer un col·legi electoral en una mesquita seria una jugada mestre per part de manlleu decideix.
Mesquita si o no ?
Anònim, 17/11/2009 a les 09:15
+0
-0
Es pot votar a la Mesquita si o no ? Jo vull votar a la Mesquita però m' han d' assegurar que podre fer-ho. Uns amics meus magrebins m' han dit que aniran tots a votar perque aquest tema els interesa molt i és una forma més de ser catalans de primera amb tots els drets que te qualsevol ciutada europeu. Endevant Osona Decideix !!!
per un
Anònim, 17/11/2009 a les 09:33
+0
-0
els referèndums no són únicament per a reformar la constitució, faltaria més.
Una altra cosa és que a l'estat espanyol no es fassin servir massa per res (ja que això de donar la paraula al poble no agrada massa per aqui..).
Però la realitat del referèndum diu que es poden fer servir per qualsevol tipus de coses. A mode d'exemple, als EEUU escullen, entre d'altres moltes coses, fins i tot el carter, al cap de policia, bombers.. etc...

PD:certament la teva enciclopèdia o és tècnicament equivocada o només contempla referèndums a l'espanyola, i ni així, doncs enlloc diu que només es puguin refrendar constitucions.

Així que deixa't de tonteries i a votar.

PD2: quan el sabi assenyala la lluna el tonto mira el dit
No a la mesqu
Independentista, 17/11/2009 a les 09:56
+0
-0
Si els immigrants en situació irregular voten, i a sobre ho fan en un centre religiós (sembla que s'ha desmentit, però no està gaire clar), desvirtuen un procés que hauria de ser exemplar. Quina imatge transmetrem al país??? Siguem seriosos, sisplau.
I QUI PAGA?
Anònim, 17/11/2009 a les 13:05
+0
-0
QUI PAGA ELS DEU MILIONS DE PESSETES QUE VAL MUNTAR AQUEST TINGLADO? EL SENYOR DELEGAT DEL GOVERN AMB PART DEL SEU SOU? JA HO SAP EL CONSELLER SAURA? JA HO SAP EL PRESIDENT MONTILLA? AI, AI ,AI...
El dit? Quin dit?
un, 17/11/2009 a les 20:36
+0
-0
No crec que l'Enciclopedia Catalana pugui ser acusada d'espanyolista, precisament. I la definició, no només parla de per a què serveixen els referèndums. Sinós, i bàsicament, de QUI els pot organitzar (I Qui NO). En quant a lo d'anar a votar. Acostumo a fer-ho, sempre que serveix d'alguna cosa, és clar.

(Per cert, de quin color tens el dit?...). En quant a lo d'uns inmigrants marroquins, amb papers o sense, votant o no sobre la possile independència de Catalunya, no deixa de ser una situació, si més no una mica cómica. En qunat a lo dels setze anys, no fa gaires dies hi havia aqui montada una bona polèmica sobre l'Anglada i no se què d'un menor. Això si, de disset anys. Curiosa edat aquesta, que amb 17 anys, ets un menor per insultar i faltar al respecte a algú. I no s'et pot tocar. I en canvi, amb setze anys, ja ets un adult per a votar en un tema com aquest. En què quedem? Menors? o adults?.
Per "un"
un altre, 18/11/2009 a les 11:55
+0
-0
Es tracta d'un referèndum no vinculant organitzat per la societat civil, no costa tant d'entendre. A més la gran majoria compta amb el suport moral de l'Ajuntament, amb mocions aprovades al ple democràticament. Serveix per a mostrar clarament que exercir el dret a l'autodeterminació és possible i no comporta cap mena d'alteració social ni cap intervenció militar de l'estat (com han venut sempre els que estan/eu en contra que la ciutadania es pronunciï sobre aquest tema).
Ja sabem que t'incomoda que la gent pugui expressar-se lliurement sobre aquest tema, ja que en cap moment t'agradaria que Catalunya fos independent car atacaria frontalment el teu sentiment identitari espanyol. Per això només et queda el recurs d'atacar sense aportar cap mena d'argument en contra que la gent pugui pronunciar-se lliurement sobre quin vol que sigui el futur de Catalunya.

Com diuen a València, a fer la mà.