Nàiades-Cor de Noies guanya el Festival de Corals de Malgrat

El cor osonenc comparteix el premi amb el Coro Municipal de la Ciudad de Mendoza.

per Redacció osona.com , 8 d'octubre de 2009 a les 08:16 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 8 d'octubre de 2009 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.



Nàiades-Cor de Noies va rebre diumenge el primer premi del concurs de cors femenins del quart Festival de Corals de Malgrat de Mar. El jurat va decidir atorgar el guardó exaequo entre la formació osonenca i el Coro Municipal de la Ciudad de Mendoza (Argentina), amb una àmplia i reconeguda trajectòria en certàmens d’aquest tipus, i que en el concurs de Malgrat es va emportar tres primers premis (es presentava en tres categories, cors mixtos, cors d’homes i cors femenins) a més del que atorga el públic.

“És un premi compartit amb un cor de molt nivell, i per a les noies ha representat una injecció de moral”, diu Buia Reixach, directora de Nàiades juntament amb Alba Boada. El concurs de Malgrat ha estat el primer en què Nàiades ha pres part. 

A més de Nàiades i el Coro Municipal de la Ciudad de Mendoza, que van rebre 1.250 euros, a la categoria de cors femenins hi participava el Cor Aglepta, de Sant Cugat del Vallès, que va obtenir el segon premi, dotat amb 1.000 euros. El tercer premi va quedar desert.

El Festival de Corals de Malgrat de Mar va començar divendres amb un concert de les formacions participants (quatre cors mixtos, dos cors d’homes i tres de dones) a l’església de Sant Nicolau. Al mateix escenari, dissabte s’hi va fer el concurs. Nàiades va cantar “Tota pulchra es Maria”, de Maurice Duruflé, i “Salve Regina”, de Miklos Kóksar, a més de la peça obligatòria, “El testament d’Amèlia”. El jurat -format per Rita Ferrer, Júlia Sessé, M. Àngels Parareda, Joaquim Miranda i Xavier Pastrana- va valorar especialment la interpretació que el cor osonenc va fer d’aquesta cançó tradicional catalana. Segons Reixach, “van considerar que era la millor versió” d’entre les que van presentar les tres corals femenines. El so, l’energia i el rigor van ser altres aspectes que es van destacar de l’actuació de Nàiades.

A més de l’èxit del premi, des del cor de noies es fa una valoració molt positiva de la primera experiència en una competició. D’una banda, perquè “suposa una pressió i una tensió diferent a les d’un concert”, i de l’altra, perquè ha permès a les integrants de Nàiades conèixer altres cors “i veure com canten i com treballen”, afirma Reixach.

El CordHomes obté el segon premi

Per la seva banda, el CordHomes, dirigit per Buia Reixach, va rebre diumenge el segon premi del quart Festival de Corals de Malgrat de Mar, en la categoria de formacions masculines, en què es van imposar els homes del Coro Municipal de la Ciudad de Mendoza (Argentina). Tot i que eren els dos únics representants que competien en aquest apartat, “no esperàvem el segon premi, ens va sorprendre molt. El primer premi es va donar a una coral extraordinària, i la diferència de nivell era més que evident. Com a molt, haguéssim pogut imaginar un segon premi declarat desert, i un tercer per al CordHomes”, explica Reixach. La directora considera “el cor va fer molt bé el que sap fer” en l’actuació del concurs, possiblement “això és el que va valorar el jurat”. El guardó està dotat amb 1.000 euros.

Després d’intervenir divendres en el concert de totes les formacions participants al certamen, el CordHomes  va concursar dissabte interpretant dues obres de Felix Mendelssohn, Beati Mortui i “O lux beata”, a part de la cançó obligatòria, “La calma de la mar”, peça popular catalana amb harmonització de Cohí Grau.

El Festival de Corals de Malgrat de Mar és el primer en què ha participat la formació osonenca. Segons Buia Reixach, “vam pensar que podia ser positiu anar-hi, per tenir una experiència nova, i haver de cantar amb una pressió i una tensió diferents a la d’un concert”.

 

Osona.com estrena butlletí setmanal
Vols rebre els apunts imprescindibles de la setmana a Osona?

Subscriu-te aquí gratuïtament

 

Participació