Vaga de mestres? Jo no
Per Josep Romeu el 14 de febrer de 2008 a les 08:05
(publicat a http://blocdejosepromeu.blogspot.com/2008/02/vaga-de-mestres-jo-no.html)Avui hi ha convocada una vaga de mestres per protestar contra les bases del que hauria de ser una nova llei d'Educació. A part de la manca d'habilitat del Conseller Maragall a l'hora de tractar amb els sindicats, es tracta d'una mobilització no tant per demanar res com per enfortir la posició dels sindicats abans de la negociació del text en si. Diguem que és una vaga preventiva, perquè encara no hi ha res en ferm i només unes propostes per a encetar el debat. Per a secundar o no la vaga, personalment em plantejava tant l'oportunitat i les formes com el fons de la qüestió. I per unes i altres raons, jo, com la majoria dels professors del meu centre, he decidit no fer vaga.No seré pas jo qui surti a defensar Ernest Maragall com a Conseller d'Educació, perquè em sembla que no té ni idea del que té entre mans i el seu Departament va a la deriva (http://josepromeu.bloc.cat/post/12286/209688 . Ara bé, la mateixa acusació que li fan els sindicats, de presentar-los un document de bases ja fet (encara que només és això, un document previ) sense haver-los consultat prèviament, la podríem fer els mestres en la mesura que els sindicats també ens han presentat la proposta de vaga ja com una decisió presa, i a la qual ens hi podíem sumar o no. El Departament potser va a la seva, però els sindicats també. I la vaga es planteja com cop d'efecte per a reforçar la seva posició en una futura negociació.Però és que després hi ha el contingut de la plataforma reivindicativa. A grans titulars, els sindicats afirmen que la proposta de Margall "obre les portes a la privatització de l'Escola Pública", que "afavoreix l'escola concertada en detriment de la pública", que "empitjorarà les condicions laborals dels docents"... Em sembla senzillament exagerat fer aquestes afirmacions llegint detingudament el document de bases presentat pel Conseller d'Educació. Que el tripartit, pretesament d'esquerres, ha tirat endavant en totes les àrees de govern processos de privatització que CiU no hauria gosat ni insinuar és un fet. Però bé, teòricament tenim el govern més progressista possible amb l'actual configuració política, i aquesta proposta no és la d'un tal Ernest Maragall, sinó la d'un Conseller que forma part d'un govern del qual en formen part solidàriament tant el PSC com ERC i IC-V.Però aquí el que s'hi amaga és un esperit corporatiu i funcionarial que prefereix quedar-se amb la idea de "drets adquirits" que plantejar-se noves formes d'organització i de gestió dels centres. És el concepte de la funció pública al servei del funcionariat, enlloc de supeditar-la a les necessitats de la societat. No estic pas d'acord amb tot el que es diu en la proposta del Govern de la Generalitat, però tampoc en totes les crítiques que hi fan els sindicats. A mi no em semblen gens malament que es tendeixi a una major autonomia dels centres, amb més capacitat innovadora, amb més possibilitat de crear equip docents amb projectes sòlids, perfils específics adequats a la realitat de cada centre, etc. Que això pot tenir problemes? Està clar. Com també en té l'actual sistema, excessivament anquilosat i funcionarial.Bé. Jo avui, aniré a treballar precisament perquè estic a favor d'una escola pública, de qualitat, i al servei de l'educació. I no estic gens convençut que el model actual en sigui cap garantia.
Estem ben arreglats!!
Per Anònim el 13 de febrer de 2008 a les 19:39
Una frase molt vella a nivell de l´universitat deia , que si vals vals , i si no empresarials, jo ara i afegiria empresarials o magisteri , que molta gent hi va a parar sense tenir cap tipus de vocació docent. A veure Sra Mestra , tinc gens ,una mica o molta raó , que et sembla?
a la suposada mestra
Per Anònim el 13 de febrer de 2008 a les 13:57
El que han de fer els mestres és educar, i sempre amb criteris de racionalitat i centralitat. No tot s'hi val. Sé del que parlo, l'única cosa que els interessa a aquetsts suposats mestres és no perdre la mamella. Volem que cada centre pugui decidir els criteris educatius, volem que cada centre pugui triar el professorat que millor eduqui. no volem que els mestres tinguin privilegis, com cap altre sector. Volem que l'esforç i el treball sigui l'únic criteri per contractar, cobrar i educar. No volem poltrones, no volem gent sense escrúpols, volem llibertat per escollir, volem democràcia.
No es lo que sembla.
Per Jan el 12 de febrer de 2008 a les 23:49
Això ja es una vaga per demanar mes peles (perdó leuros).Lo que passa es que com sempre ho camuflen. Seria impresentable que els mestres que cobren mes del mon fesin una vaga per demanar aument de sou, per tant tenen de fotri imaginació, que ja tenen prou temps per fer-ho.
Qui no entengui que no comenti!
Per Mestra el 12 de febrer de 2008 a les 22:23
Dirigit aquesta persona que es fa anomenar vergonyés, nomès dir-li que més vergonya li hauria de fer a ell criticar una tema que pel que es veu no té ni idea de perquè es fa. Esperem que no tingui fills perquè si els educa en aquesta ignorància si que anem bé!
IR-PRE recolça la vaga
Per Partit Republica d'Esquerra el 12 de febrer de 2008 a les 18:40
IR-PRE recolza la vaga unitària del 14-F en contra de la Llei d'Educació de Catalunya convocada pels sindicats.IR-PRE (Izquierda Republicana Partit Republicà d'Esquerra) considera que les bases presentades de la nova Llei d'Educació de Catalunya (LEC) són un atac directe al model d'ensenyament públic i constitueixen una bateria de mesures neoliberals encaminades a desmantellar d'Educació pública i desregularitzar la professió docent. La llei impulsada pel conseller Maragall obre les portes a que entitats privades amb ànim de lucre gestionin els centres públics amb diner públic, i que puguin definir el seu currículum de forma autònoma, provocant la competitivitat entre centres i la gestió dels centres amb mentalitat empresarial, amb direccions jerarquitzades i estratificades, i amb capacitat de selecció del personal docent. Això significa allunyar el professorat de la gestió democràtica dels centres, quan són els propis docents els que coneixen la realitat i les necessitats de l'alumnat.La proposta de llei també suposa un empitjorament de les condicions de treball del professorat, l'abolició dels drets laborals bàsics de la funció pública, augmentant la inestabilitat amb la idea d'adscriure als docents a zones educatives i no a centres, i apostant per un model d'avaluació dels docents i dels centres basat en els resultats acadèmics de l'alumnat, lligat a la incentivació retributiva i la promoció. Entenem que aquestes mesures fomenten la desigualtat entre el sector docent, ja que estableixen condicions de treball desiguals ordenant la funció pública docent en diferents cossos de funcionariat, entre d'altres mesures. IR-PRE considera que l'ensenyament públic és fonamentalment un dret i un mecanisme de correcció de les desigualtats socials, així com la garantia de la igualtat d'oportunitats per a tothom, i considerem que amb aquesta llei passaria a empitjorar i reproduïr les desigualtats i els problemes educatius que pateix la nostra societat. No volem una llei que ens porti a un model d'educació privada coma a Anglaterra o els Estats Units, on ja s'apliquen mesures semblants, i amb un fracàs manifest des del punt de vista educatiu. Per a IR-PRE aquesta llei no correspon a un govern que s'anomena "d'esquerres" donat que aposta clarament per l'ensenyament privat i no respon a les necessitats educatives de Catalunya, sinó a les directrius del Banc Mundial i la OMC, dirigides cap a la desmantellació de l'Estat del Benestar, la privatització i la mercantilització dels serveis públics. Cal una llei que enforteixi l'ensenyament públic català, un model d'escola pública laica i democràtica, participativa i consensuada amb la comunitat educativa, amb criteris pedagògics que donin resposta als reptes de l'educació. Per tot això, IR-PRE recolza la jornada de vaga del 14-F en defensa de l'ensenyament públic.
VERGONYÓS
Per Anònim el 12 de febrer de 2008 a les 16:50
I després faran vaga perquè volen cobrar més. I més tard faran vaga perquè són uns incompresos. I després faran vaga perquè estan cansats d'anar a esquiar, i després faran vaga perquè no entenen res, i després faran vaga perquè ho diuen ells.Vergonya de professors, com coi voleu educar així ?