El Concert per la Llibertat fa por

«Fallen sobretot, els artistes en oberta expansió professional, els més competitius, els que estan construint una carrera»

| 28/06/2013 a les 00:01h
Aquesta notícia es va publicar originalment el 28/06/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
En el Concert per la Llibertat no hi ha ni Manel, ni Mishima, ni Antònia Font, ni Mazoni, ni Sanjosex, ni Sílvia Pérez Cruz, ni Roger Mas, ni El Petit de Cal Eril, ni La Pegatina, ni Txarango, ni Obrint Pas, ni Inspira, ni Pau Vallvé, ni, en fi, molts dels artistes moderns que més tinta fan anar al llarg de l’any. N’hi ha que han adduït compromisos previs: Manel actuen a Burjassot, Pérez Cruz a Loulé (Portugal) i La Pegatina a Orense. Però sorprèn que ara que la nostra música de nova planta es troba en un moment creatiu tan pletòric tingui tan poca presència en un concert que, suposem, pel seu to i per la quantitat d’artistes seleccionats, una seixantena, té una voluntat de representar la creació musical del país.

Cada cas és un món, i les motivacions, múltiples. Però, tot fent una repassada al cartell, veiem que hi ha, sobretot, tres tipus d’artistes: veterans assentats en el mercat català i catalanista (Marina Rossell o Maria del Mar Bonet); veterans que no ho estan particularment o exclusivament però que operen pel damunt del bé i del mal (Paco Ibáñez, Peret), i novells molt novells que no volen desaprofitar aquesta oportunitat per anunciar al món que existeixen (Joana Serrat o Ivette Nadal). Fallen, doncs, sobretot, els artistes en oberta expansió professional, els més competitius, els que estan construint una carrera amb el vent de cara, que s’hi juguen el pa i hi tenen molt a perdre si van maldades. Un cas diferent és el de Serrat i Raimon, a qui, d’altra banda, no se sol esperar en cap mena de concert col·lectiu ni amb mòbil ideològic.

El dret a decidir i la independència poden ser transversals i de domini públic, però les coses es veuen diferent si, per exemple, tens un peu posat en el mercat espanyol. Mayte Martín i Pedro Guerra s’hi han donat de baixa després de rumiar-s’ho. Qui promogui certs linxaments que pensi abans quin preu està pagant per la seva puríssima militància. És en el cost personal on hi ha la mesura de l’exigència.

El Concert per la Llibertat fa por a molts artistes: per ser-hi (i que això els perjudiqui Ponent enllà) i per no ser-hi i haver-ne de donar explicacions (i que siguin titllats aquí d’anar contra el procés). I hi ha altres motius: no a tots els músics els ha il·lusionat que un col·lega del mateix gremi, Gerard Quintana, en sigui el director artístic, ni que mig concert estigui consagrat a l’obra d’un únic autor, Lluís Llach, ni que els artistes participants no cobrin… Això és així, senyors.

Al capdavall, tindrem un Concert per la Llibertat que és un reflex de les febleses del país. Un espectacle que no ajudarà els artistes que ho necessiten perquè no volen ser ajudats, i que farà encara més gran l’aura d’un creador, Lluís Llach, que està retirat i a qui ja no li calen aquests fastos. Tot sigui per al procés. Recordem, però, abans d’assenyalar ningú, que aquest esdeveniment es diu Concert per la Llibertat. Sí, llibertat.

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Por?
Anònim, 28/06/2013 a les 00:45
+27
-3
Visca la ideologia!
Xafaguitarres
Anònim, 28/06/2013 a les 00:48
+56
-27
I tu ets un carallot xafaguitarres
Manel, Antònia Font, Mishima...
Robert, 28/06/2013 a les 02:12
+47
-65
Aquests grups no volen saber res de concerts polítics, com tants i tants grups de la nova escena. El pop indie no es vol mullar, van bastant a la seva. El que em sorprèn moltíssim que no hi sigui és Roger Mas. De fet, tot el programa és bastant per a gent gran: Maria del Mar Bonet, Dyango, Paco Ibáñez, Peret, Marina Rossell, la Dharma..., i Llach col·locant tot el seu repertori per acabar cantant només dues cançonetes. Realment, tot plegat és bastant estrany.
Concert per la Llibertat
ANNA R., 28/06/2013 a les 07:39
Interessant
+55
-2
Trobaré a faltar molt la presència de Raimon. Esperava que hi fos.
libertad
Reusenc v.2.0., 28/06/2013 a les 07:50
+22
-114
Mientras aquí hacen negocio apropiándose de la palabra libertad y criticando a los que libremente no desean asistir ni de público ni de artista, en Madrid Bon Jovi dio una lección de solidaridad.
No m'ho puc creure!
Joan Cassademunt, 28/06/2013 a les 08:16
+47
-65
Queeeee?? un comentari crític i amb objetivitat i rigor d'un periodista al Nació Digital???

Però... que ja ho sap el senyot Cot això??

Em sembla, Jordi, que de seguir això no tens molt futur per aqui. I prepara a rebre insults de molts comentaristes tan amants de la "llibertat" i la "democràcia".

De totes maneres, felicitat per l'article i per dir en públic el que molts pensem d'aquest concert. Ep! que no dic que sigui una mala idea... però em sembla que el resultat (vista la llista de participants) ens ha deixat en evidència i una mica freds.
Pasta
Anònim, 28/06/2013 a les 08:21
+14
-3
Pot ser treballen i no van molt sobrats de pasta?
i pot ser veient que ja s'ho feien han optat per pensar el seu treball?
Omplir el Cam Nou ja es un exit.
Anònim, 28/06/2013 a les 08:32
+61
-14
De cagats que no donen la cara n'hi ha molts, podrien dir que no son de la societat civil catalana sino de la catalana. Tenim Llacs, Diangos,Perets, Serrat no ho es tota la vida ha estat del PSC, i tambe tenim Oleguers, avui Xavi, Pique (aquest ja es español, Pujol, Cesc, Busquests, etc son amb la seva "Roja" amb la xarlotada de la Confederaciones pero per la pasta val la pena mullar-se i perdre la forma per a l'equip que els paga. Pero aquesta gent serán catalans a l'autoexili per que no han tingut la catadura moral de dir jo soc catala.
NI EL TITOL DEL CONCERT TE LLIBERTAT
pepbetzina, 28/06/2013 a les 08:41
+44
-76
No han tingut pebrots de posar CONCERT PER A L'INDEPENDÈNCIA.
No ho veieu que la majoria que hi aniran voten CiU, PSC i ERC. Es pot deixar d'una vegada de fer el présec. Jo faria cantar a la Muriel Casals
Bianciotto, no emprenyi !.
Canyís, 28/06/2013 a les 09:16
Molt interessant
+133
-16
A part de Lluis Llach i pocs més, al comprar les entrades del Concert no sabiem quins cantants més hi col·laborarien, ens interessava relativament poc... Estic segur que la majoria dels assistents pensem el mateix, hi aniriem igualment encara que els cantants fossin uns altres. Volem assistir a un acte lúdic d'afirmació independentista. Pel to del seu escrit, crec que no ha entés la motivació del Concert... Ah, aquest Concert no mereix una crítica musical, no es tracta d'això... en tot cas mereix uns crítica política.
Efectivament, Concert per a la Llibertat
CarlesQF, 28/06/2013 a les 09:19
+25
-6
Perquè el Concert per a la Independència, l'única paraula que no és cap eufemisme, ni hi és ni se l'espera.
Etica, dignitat, diners, experiència.
Anònim, 28/06/2013 a les 09:20
+40
-6
De Serrat no n'esperava res, ja fa massa que viu de rendes, però de Raimon si. Tants anys compromés fins al moll de l'ós i ara sembla que el compromís era un altre que no creiem. No se què pensar i m'agradaria que fos el propi artista qui fes cinc cèntims.

Pel que fa als nous grups, hi haurà de tot, inclús tremolor de cames davant una cita amb aquest pes asfixiant, només apta per a artistes amb dos collons (o dos ovaris).

El que és cert és que al seu currículum no constarà aquest acte, mai podrán dir: jo hi vaig ser. Salvant les distàncies, quants artistes no donarien un dit per dir: jo vaig ser a Woodstock? Si tenien un compromís, tant sols enviant un missatge, un vídeo grabat, haurien fet acte de presència.
vaques sagrades
Carles Puyol, 28/06/2013 a les 09:32
+33
-14
Particularment patètics són Serrat i Raimon.
Només estimen les seves particulars llibertats. La pela és la pela.
Tot es pot millorar.
Anònim, 28/06/2013 a les 09:47
+33
-5
D´oportunitats per a millorar, no en faltaran. Ara, tenim el que tenim i amb això tirarem endavant. Altres ocasions tindrem per a reivindicar-nos. Sense anar més lluny l´11-9, amb la Cadena humana. No desespereu, que on hi hagim de ser, la SOCIETAT CIVIL CATALANA HI SERÀ. Endavant amb pas ferm !!!
No és un dia per als pessimistes!
Xavier V, 28/06/2013 a les 10:11
+36
-2
Fa només tres anys, hagués estat impensable que molts d'aquests artistes actuéssin en un concert per la independència (perdó, per la "llibertat"). No cal ser tan pessimistes, coi!!!!
woodstock???
Anònim, 28/06/2013 a les 10:11
+27
-38
de debò penseu que és comparable aquest concert de lema i convocatòria tan rancis amb woodstock? on heu estudiat?
Ganes de tocar la pera
Antonio, 28/06/2013 a les 10:46
Interessant
+75
-8
Crec, sr. Bianciotto, que poc favor ha fet a aquests grups que no hi assisteixen.

Jo, com molts d'altres, no ens havíem arribat a qüestionar perquè uns artistes i són i els altres no. De fet, per a la majoria de la gent que hi va, la música és un element secundari i poc ens importa qui canta i qui no.

Vos, en canvi, especuleu amb els motius i volent-ho o no, els etiqueteu com a covards, venuts i botiflers (amb altres paraules, és cert), sense que ningú que jo hagi vist, sentit ni llegit, ho hagi fet. O és que heu vist que algú hagi especulat per què Mishima no hi va, o per què no hi serà Roger Mas?

Dieu... "Fallen, doncs, sobretot, els artistes en oberta expansió professiona (…) que s’hi juguen el pa i hi tenen molt a perdre si van maldades”.

Tots? Deixeu-me’n dubtar. No crec, per exemple, que en Roger Mas falli perquè s’hi juga el pa. Més quan va fer campanya per l’Oriol Junqueras les darreres eleccions.

Suposo que cada artista tindrà els seus motius, alguns perquè tenen compromisos previs, d’altres perquè no volen, d’altres perquè no els han convidat…

En definitiva, un article de fonaments egòlatres, totalment simplista, amb ganes de polemitzar allà on ningú no hi ha vist ni crec pas que hi vegi cap mena de polèmica… Un article, com diu un comentarista que em precedeix, digne d’un complet aixafaguitarres.

Feu-me cas, deixeu els fantasmes a l’armari i si esteu pel dret a decidir, aneu al concert i gaudiu-ne. I si no, no toqueu els collons. Especialment als músics que per una raó o altra no hi seran. Però també a tots els que hi són i que, aquests sí, heu criticat en tot l’article.
//*//
Carta a la independència, 28/06/2013 a les 10:54
+15
-3
El que importa és que hi podien ser, però després es trobaràn a faltar. A part els joves no volen ser polítics tota la vida a la que baden boca Navarro ja corre a fer-s'hi fotos.

Per cert, acabat el Concert apareixerà Navarro dient que no sols "el pensament "únic"" cap a la independència s'ha menjat un concert sencer si no que si votessim independència seria un "pensament "únic"" (mania amb aquesta frase que té) i que no seria vàl.lid perquè no hi ha altres pensaments com la birria autonomista que ofereix i que el catapulta cap als pitjors escons a l'existència del PSC...
No fa por
Fofito , 28/06/2013 a les 10:56
+18
-3
"El Concert per la Llibertat fa por a molts artistes: (...)per no ser-hi i haver-ne de donar explicacions (i que siguin titllats aquí d’anar contra el procés)."

Això no fa por a ningú. Al contrari, tot (la xarxa, en realitat) és ple d'"entremeliats" neuròtics mirant de fer punts a base d'insultar els catalans i fer veure que són importantíssims operadors mundials.
Llibertat??
Aleix, 28/06/2013 a les 11:29
+12
-29
La música d´aquest pais no te res de lliure i menys d´independent! tot está montat pels mateixos de sempre amb els seus amiguets, es la corrupció cultural de sempre i m´emprenya que es facin seu el lema "Pel dret a decidir". Vosaltres la majoria de periodistes i teniu molt a veure.Siusplau I d´una puta vegada parleu de bona música. Salut i llibertat!!!
Llibertat??
Aleix, 28/06/2013 a les 11:30
+8
-28
La música d´aquest pais no te res de lliure i menys d´independent! tot está montat pels mateixos de sempre amb els seus amiguets, es la corrupció cultural de sempre i m´emprenya que es facin seu el lema "Pel dret a decidir". Vosaltres la majoria de periodistes i teniu molt a veure.Siusplau I d´una puta vegada parleu de bona música. Salut i llibertat!!!
No veiem fantasmes
Anònim, 28/06/2013 a les 11:33
+18
-5
Aquests grups tenen una agenda prou atepeïda, són grups que per cada concert cobren uns diners importants i que a més saben que a) això pot no durar-los per sempre i b) no pots anar cancel·lant concerts alegrement perquè després contractaran un altre de més seriós.

Per tant, evidentment, els grups que són al cim de la seva carrera i no se senten plenament consolidats no et vindran a un concert, a sobre, gratuït.

O vosaltres deixaríeu d'anar un dia a treballar, perdent el salari d'aquest dia, per a anar a fer de voluntari de franc?
Em quedo, com a resum...
Carles Viñals Casado, 28/06/2013 a les 11:55
+27
-3
...de l'artice amb "És en el cost personal on hi ha la mesura de l'exigència." Jo ho dic amb altres paraules: "La mesura de l'amor és el grau de sacrifici." I així com la mare està disposada a morir perquè el fill visqui, l'autètic fill lluita fins a la mort en defensa de la mare.

Catalunya ha tingut homes que ho han donat tot per la mare (molt pocs en proporció), i moltíssims que mai no han fet res per ella. Potser això tingui quelcom a veure amb el fet que la mare no sigui encara lliure.
alguns be que ho han aprofitat....
Pescador, 28/06/2013 a les 12:04
+32
-3
Penso que l'implicació en un concert com aquest per part dels grups que "no hi seràn", perquè la veritat sigui dita no hi son perquè es cagarien les calçes si el procés sobiranista no tirés endevant només pensant amb les repercussions que podria tenir tot plegat! fins aqui els que an tingut una incontinència súbita s'els podria entendre...., però si no serveixen per defensr el nostre país devant del procés per la llibertat de Catalunya que tampoc acceptin les subvencions mil.lionàries rebudes per alguns d'ells des de Cultura de la Generalitat i altres ents politics, Diputacions etc..!!
Jo puc dir que el grup que lidero "Els Pescadors de l'Escala" va ser el primer en dir no a una actuació oferta després de l'11 S per el PP a Plaça Catalunya de Barcelona en la que haguessin pagat el que haguéssim demanat i més perquè hi anèssim a actuar, i vàrem dir nó!! només per principis..., i si ara ens haguessin convidat hi haguessim anat i ensenyant pit i posant collons com a bons catalan i com sempre em fet!! la llàstima es que no hens hagin convidat..., nosaltres tot i els nostre 50 anys d'història i les mes de sis mil actuacions en directe... no s'om de la "categoria musical" dels artistas que s'eperava que hi anèssin a actuar...la musical potser no, però la moral la tenim guanyada amb escreix!!
Quants oblits!
La Pasquala, 28/06/2013 a les 12:08
+19
-7
Ha obviat Pastora, Gossos, Lídia Pujol, l'Andreu Rifé, els Amics de les Arts...
Digui'm...: -Ho ha fet espressament?
El seu ofici és criticar, però hom pot escollir entre criticar amb fonament, o criticar per que sí. Però com que facis el que facis igual et paguen! Fotre merder sempre surt més rendible, clar.
Fins els nassos del Quintana
Hèlia Ruiz, 28/06/2013 a les 12:08
+22
-6
O sigui, que tirarse el rotllo durant un concert, per dir només que xorrades que no interessen a ningú, et fa mereixedor de rebre encàrrecs com aquest. Es que no tenim promotors i organitzadors de concerts experimentats, i molt més bons que el Quintana? Què passa amb el Pep Blai, l'Albert Puig, etc. etc. que són professionals i saben el que fan? Perdoneu, però el Quintana, a part d'aprendre a cantar i deixar de donar la pallissa parlant, s'hauria de dedicar a fer cançonetes. Però, això també em fa descobrir que som un pais normal! Visca, aquí també tenim els nostres plastes particulars. Bé, ja sabeu que vull dir, si no saps cantar, fas veure que si i després et dediques a recòrrer passadissos i platós de televisió per participar a tot quant debat et deixin. I, mira, amb el temps aconsegueixes fer creure a la gent que tens discurs i que tu fas més pais que cap altre. Perdoneu, però algú ho havia de dir! Ah! Per cert, jo hi aniré perquè soc independentista i m'estimo Catalunya.
Catalans de 'butxaca'...
Francesc, 28/06/2013 a les 12:13
+9
-19
Prenc nota dels absents... i del seu 'grau de catalanisme de butxaca'.
LA PELA ÉS LA PELA
Anònim, 28/06/2013 a les 12:17
+6
-14
No tinc ni idea si per tocar el concert de la llibertat els artistes cobren. Però els que no hi son si que van a altres festivals (rebrot, acampada jove,...) de caire independentista, això si aquests cobrant! Si el concert de la llibertat fos per els artistes una oportunitat de €€€€, segur que toquen! TENIM ELS ARTISTES QUE ENS MEREIXEM?
Ja enteneu de què va això?
Anònim, 28/06/2013 a les 12:18
+39
-6
L'important del Concert per la Llibertat no és qui canta sinó les 90.000 persones que hi seran.

L'impacte mediàtic i la difusió internacional s'obtindrà amb la foto del Nou Camp ple i el mosaic gegant. Aquestes seran les imatges que sortiran a la premsa internacional que és el que ens interessa. O la foto de Lluis Llach a dalt l'escenari ja que tothom sap qui és.

Ara, si voleu li podeu seguir buscant els tres peus al gat...
I tant que en fa, de por...
Farabundo Vilasanjuán Dumall-Martigomez, 28/06/2013 a les 12:26
+7
-0
En podem trobar motls a faltar, i de diferents estils. No hi són els que s'esmenten a l'article (sorprèn dir que a Serrat no se l'espera en concerts amb contingut ideològic...será amb determinats continguts ideològics), però tampoc no hi són Moncho o Josep Carreres. Els motius a mi se m'escapen. En el que sí estic plenament d'acord és que tota una segona part versionant Llach (a qui admiro) em sembla fora de lloc. En sentit oposat, el més significatiu és que els Dyangos i els Perets s'hi hagin afegit. No hi és Serrat però sí Josep Gomez Romero. Significatiu.
Visca Catalunya lliure!
Jordi M, 28/06/2013 a les 12:26
+17
-6
Un post anterior ens recrimina que ens haguem 'apropiat' del terme 'llibertat'. Aquest va ser un gran encert. La lluita de la nació catalana és per la seva llibertat. Estem sotmesos. Volem ser lliures. Mira que senzill. Un gran encert perquè la llibertat és inobjectable i impossible d'estigmatitzar. I també un encert d'oportunitat perquè ha significar neutralitzar la pretensió de Colonos C's, de defensar la castellanització en termes de llibertat individual.
L'autentica por
Anònim, 28/06/2013 a les 12:29
+23
-9
A mi el que em fa realment por son els individus com vostè, queixiques de mena, ploraners de professió, alliçonadors de pacotilla. Ara bé, nomès quan els interessa. Desprès quan és l'hora de veritat, de treure les cartes, de crear, d'empendre, de construir un pais, llavors s'amaguen tots, ells nomès sòn mestres de la crítica, mestres del disfraç. Doncs bé sr.bianciotto el que no necessita aquest pais, ja que mès aviat ens sobra sòn actituds com la seva. Necessitem critícs constructius, que generi! No nomès que vomitin. Si no li agrada al concert, vostè en pot muntar un altre amb tots els grups que creu que hi falten i segur que també ens hi apuntarem tots, i segur que tambè se'n deixarà d'imprescindibles. Si alguna cosa necessita aquest pais és gent activa, emprenedors en tots els sentits!!
Si senyor, que valent!
Petrus, 28/06/2013 a les 12:36
+20
-9
Molt interessant llevat que tot el que diu són obvietats...

però és deixa la més òbvia de les obvietats,

que les entrades es van esgotar el primer dia quan ni tant sols es coneixia la totalitat del cartell ni el format de l'esdeveniment, NINGÚ QUE VAGI A UN ESDEVENIMENT COM AQUEST HO FA PELS ARTITSTES QUE HI PARTICIPEN, SINO PER PARTICIPAR-HI ELLS.

No sé qui és pensa que és aquest personatge, però és d'aquests que donen els últims "coletassos", un sermonejador amparat per la comoditat de dir el que ja sap tothom i disfressar-ho de gran descoberta i de valentia personal...

És com tants de la corda progre passada a federalista... que al final s'han rendit a l'evidència (diguem 'el Jiménez', diguem-ne tants d'altres...) aquest és dels que arriba tard, però és igual perquè tampoc l'esperava ningú.

I oblida el més important, que la majoria de gent que està per la llibertat i la democràcia, amb independència inclosa o no, no hi anirà perquè simplement no els interessa l'esdeveniment perquè anar a un concert així és més un esforç que un goig.
no hi anem pas per qui canrta
xerric, 28/06/2013 a les 12:40
+17
-3
Personalment jo aniria al concert encara que qui cantès fos la meva espardenya, tots sabem pq hi anem i els cantants son excusa i divertimento-reflexió mentrestant ens admirem de ser tants i tants amb el mateix pensament i anhel.
Em sorprèn però en Raimon, esperava que hi fos. Deu tenir els seus motius, però a partir d'ara quan escolti alguna de les seves cançons més misterioses, la desencriptaré menys en clau catalana i més genèrica, penso que perderàn una mica.
Pregunto, en Pi de la Serra hi serà?
Antònia Font
Anònim, 28/06/2013 a les 12:52
+6
-11
Antònia Font és un grup mallorquí que ni tan sols resideix al Principat. Si els organitzadors del concert no volen saber res dels Països Catalans (independència només per al Principat i els altres països catalans que es fotin, com deia la Rahola),per què hi haurien de participar?
No et queixis, Jordi....
un, 28/06/2013 a les 13:05
+2
-23
Però si hi aniràn autèntics "artistassos" que estàn en la flor i nata de la seva carrera. Com: Marina Rosell, Dyango, l'organitzador LLuis Llach, Maria del Mar Bonet, en Peret, etc... Es veu que en Raimon i en Sisa han confirmat que no hi asssitiràn, un perque se l'ha endut "El Vent", i l'altre perque te hora amb el geriatra (coses de l'artrosi) jajajaja.

Els artistes del segle en que vivim, que comentes (Manel, Mishima, etc....), igual tenen prou feina obrint-se mercat a l'estranger, i buscant-se qui vagi als seus concerts, i comprant els seus cd's (i quan dic estranger, hi incloc, principalemnte, les Espanyesss). Encara que, segurament, com diu un comentari que he llegit per aqui, d'aquest concert, la música és el que menys ens importa. Feu bé. Com a mètode per a poder dormir, els que els hi costi agafar la son, aquest concert està recomanat per el seu farmacèutic.
Perdoni però s'equivoca
Anònim, 28/06/2013 a les 13:08
+13
-3
Em temo molt Sr. que es confon o que poder no s'ha informat vosté de segons quines dades. Per començar el Barça, del que vosté no fa cap mena de comentari, no cedeix el Camp Nou, si no que en fa pagar un lloguer i no és baix.

Per una altre banda, qui diu que els cantants no cobren? parli vosté amb el Sr. Quintana i que li expliqui.

Aquest article l'hauria vosté d'haver fet un cop acabat el concert, per tal de lloar-lo si ha anat bé, o deixar-lo per terra si ha estat un desastre.

Periodista vosté, no? ja es veu ja.
Enhorabona
BCN, 28/06/2013 a les 13:40
+15
-19
Chapeau per l'article, Jordi. És molt d'agrair.
Concert per la Independència
Anònim, 28/06/2013 a les 13:41
+14
-0
Jo vaig al Concert i alguns dels que hi toquen m'agraden força. Però siguem serioros: algú pot pensar que artistes de la categoria d'en Serrat, en Raimon, en Sisa o en Pau Riba s'avindran a fer de teloners d'un colega que juga tot sovint a l'ara vinc i ara me'n vaig? El de Verges, que m'agrada molt, tampoc no ho faria en cas contrari. D'altra banda, crec sincerament que el nombre total d'artistes del recital en dificulta l'agilitat. Jo hauria preferit un format com el del Som una Nació (81) o el del LLach (85). També crec que el rol d'en Quintana, per diverses raons, pot haver desengrescar a més d'un. I per últim, les coses pel seu nom, de llibertats n'hi pot haver diverses, però l'objectiu del recital n'expressa una manifestació concreta i particular: Independència. I no tota la cantautoria i grups de Rock del país hi han de combregar forçosament.
Només és un concert perque els diaris en parlin
Anònim, 28/06/2013 a les 13:52
+14
-2
Només és un concert perque els diaris en parlin, no és la presa de la Bastilla. La batalla democràtica va per un altre canto: Forçar el referendum o la negativa política clara i documentable d'Espanya a les pretensions de la nació catalana.
Amb els artistes i el públic que hi va n'hi de sobres.
Quants talibans, déu meu senyor!
Loren, 28/06/2013 a les 14:24
+17
-14
Carai, tots aquests comentaris on no accepteu cap crítica cap el concert, déu n'hi do, sort que es diu Concert per la Llibertat... Si ningú no diu coses com les que diu l'article correm el perill de convertir-nos en un país secta, un país petit, on tot és cofoi, i bonic, i superpositiu, i amb zero capacitat crítica, així volem fer un estat? Tot el que diu l'article ho pensa molta gent, i molts músics, i no ho diuen, i jo crec que el periodisme és exactament això.
A Loren:
Antonio, 28/06/2013 a les 17:13
+13
-3
El problema Loren és que el sr. Bianciotto barreja naps i cols i dóna per fet que tots aquests grups i cantants no van al concert perquè tenen por.

No crec que hagi contrastat els motius de cada un d'ells abans de publicar l'article, tot sabent que alguns estan ben compromesos amb el procés, com per exemple en Roger Mas, que fins i tot ha participat en campanyes electorals d'ERC.

O Obrint Pas... algú creu que no hi van per por a les espanyes? Va, home, va!

Els motius que cadascun d'ells tinguin per no ser al concert segur que deuen ser ben diversos, però el sr. Bianciotto els fot tots al mateix sac: el de la por i la covardia. I es queda tan ample.

Però bé, ja ha tingut el seu minut de glòria i ja el comencen a citar altres mitjans. Enhorabona.
No teniu gaire idea musical
Enric Casaduran, 28/06/2013 a les 17:14
+3
-13
Els amics de les arts, Quintana, andreu rifé?? us faig un resum..

Aquests grups són una broma de mal gust.. Evidentment que els ha obviat.
I Gerard Quintana és un patata que vol està sempre d'actualitat.

Molt bé ha parlat dels grups que s'estan fent una carrera, tot i que n'hi ha molts més.. i de molt més interessants que tenen més futur, el temps dirà.

Ai las!
Anònim, 28/06/2013 a les 17:20
+11
-3
Sr "Libertad" Aquest concert és per la Llibertat, per la solidaritat ja tenim La Marató de TV3 que pot donar lliçons al món sencer i no li cal subastar les calcetes de la Pantoja com feu vosaltres.
Tota aquesta gent, un cop independents oldran sumar-se al carro, però Rome traditoribus non praemiat
LLIBERTAT
Anònim, 28/06/2013 a les 17:25
+11
-4
CONCERT PER LA LLIBERTAT, PER EL QUE VOLGUI VINDRA I VOLGUI CANTAR, ES L'ESPRESSIÓ D'UN POBLE QUE VOL LLIBERTAT,
100000 PERSONES CRIDAN INDEPENDENCIA, NO ES UN CONCERT PER PROMOCIONAR A NINGÚ, ES PER REIVINDICAR LA LLIBERTAT DE CATALUNYA
MÒMIES
VISCAESPARTA, 28/06/2013 a les 17:34
+3
-14
Et deixes un quart grup: els Pep Sala, Gossos, etc. que aprofiten això per veure si rasquen algu
Molt d'acord en tot
Anna Amat, 28/06/2013 a les 18:41
+4
-15
No sento que sigui un concert normal, un concert actual ni un concert representatiu. Donar mitja part sencera al Llach fa que em sembli adreçat a gent gran, de més de quaranta o de cinquanta anys. Jo en tinc 24 i no vaig córrer com una boja a buscar entrades, precisament, perquè no motivava. Sí que un concert per la llibertat, la idea, m'agrada, però motiven molt més els que fan cada Onze de Setembre a Arc de Triomf. M'hi falten grups, m'hi falta xixa.. Té pinta de ser súper avorrit!

Esclar que havien de vigilar a quin públic es dirigien, perquè tots no hi cabem, al Camp Nou..
Hi fan falta alguns matisos i un fet clau (no hi anem pels artistes!)
Pere Arenys, 28/06/2013 a les 18:42
+5
-2
L'article té la virtut de posar negre sobre blanc però oblida algunes coses (la gent no hi va pels cantants sinó pel fet en si, per ser un crit al món de FREEDOM FOR CATALONIA) i caldria matisar-hi algunes "cosetes". A saber:

1. Els artistes no cobren però...els organitzadors cobren? Si els darrers cobren i els primers no em semblaria molt malament però si cap d'ells cobra no em sembla justa la queixa

2. La por no té la mateixa magnitud: o sigui no es pot comparar el linxament que rebrà un espanyol per participar en el concert amenaces físiques, insults a la tele, ràdio, diaris, no el tornaran a cridar més, etc- al d'un català per no ser-hi (algun articlet en algun diari i poca cosa més). De fet no he llegit cap article de crítica contra els grupets catalans que prefereixen la pela a lluitar per la llibertat del seu poble. I compte, entre la llibertat del seu poble compta poder votar lliurement per continuar amb el multisecular exterminador (el que ha prohibit la nostra llengua i cultura "només" en 260 anys dels darrers 300)

3. No s'explica els motius per no ser-hi de tots els que no hi són i caldria saber-los per parlar-ne amb cura, precisió i no entrar en el camp de les fabulacions.

Pere
Papallones a l'estómac
Montse, 28/06/2013 a les 18:49
+9
-14
Sr. Jordi Bianciotto, el felicito pel seu article. Quanta raó que té. Malauradament.
Cal?
Lluna, 28/06/2013 a les 19:03
+10
-1
Tot i que m'agradaria que hi fossin grups que no hi seràn, crec que l'articles és simplista i massa populista, donat que els grups de renom tenen l'agenda feta des de fa mesos y, per contracte, no poden modificar-la quan els vingui de gust, però, a més, el principal error és considerar que l'acte és únicament un concert musical, aquí el que importa no és el que cantin o qui ho canti, sino la reunió de 90.000 persones en un lloc tant emblemàtic com el Camp Nou, per fer una crida al món per la seva llibertat.
No és cert
Anònim, 28/06/2013 a les 19:06
+10
-0
No és cert. A les espanyes no es ven res en català. Ni participant en concerts pro llibertat ni sense participar-hi. I els artistes ho saben.Que li preguntin a Sopa de Cabra, que es van convertir a la fe independentista quan no van vendre ni un sol disc del seu primer treball en espanyol (Mundo Infierno) i ja els està bé, per ingenus.
Un aplaudiment al comentari de l'Antonio (10:46)
Selrac, 28/06/2013 a les 19:08
+3
-0
Havia intentat escriure un comentari sobre l'article i just abans d'enviar-lo he llegit el que ha fet l'Antonio a les 10:46. Com que diu el que jo penso, i ho diu molt millor que jo, he esborrat el comentari. Però busqueu el que us comento i llegiu-lo: senzillament és impecable.
Independència encara que sigui sense vedettes.
Un català, 28/06/2013 a les 19:33
+8
-2
Com sempre els espanyols unionistes i autonomistes disfressats de demòcrates, foten cullerada i buscant les mil una justificació per dir al final que som quatre els que volem la independència i que els intel·ligents i brillants "mai i seran". Jordi o no as entès res de que va la pel·lícula, o ets un quintacolumnista despistat.
ves
Anònim, 28/06/2013 a les 19:56
+9
-1
Si home, ara resultarà que els Obrint Pas no venen perquè resulta que no volen que se'ls identifiqui amb una ideologia.
Ditxosa Transició!
Berto, 28/06/2013 a les 20:30
+4
-1
Quedi clar d'entrada que d'aquest Concert no és el més important, com ja s'ha dit, fer-ne una crítica musical; i sobretot que cadascú és lliure de fer el que vulgui... Jo, també. Tinc la meva interpretació, que no intenta molestar a ningú, del perquè uns quants conjunts no hi van. L'espai és curt i la diré curtament i a la brutesca, amb tots els riscos.
La nostra joventut durant la Transició no va ser educada en la democràcia plena, majoritàriament no es podia educar amb sentit de país, i l'egoïsme i l'individualisme, per tant la manca de compromís, han anat guanyant terreny en general (campi qui pugui). Ara majoritàriament i en tots els àmbits la gent "fa carrera" més que no pas lluitar per uns objectius col·lectius, sigui els que siguin. És molt legítim, però aqui hem arribat.
crear problemes
Anònim, 28/06/2013 a les 20:31
+8
-3

Aquest articulista sembla que encara no s´assebentat de que va el Concert. Els artistes que venen no és rrellevant.El que és important és que 100.000 persones, artistes i no artistes, serem allà per demanar les nostres Llibertats. Crear problemes amb els artistes que venen o que no venen són ganes de crear problemes on no n´hi ha!
Quin greu l'absència de Txarango.... :-(
Kike.cat, 28/06/2013 a les 20:39
+7
-0
Malgrat que , a banda d'en Llach,Gossos ,els amics de les arts
i alguns més, anem al que anem, trobo que un grup com Txarango, que contagia il·lusió i te lletres molt adients per aplicar al procès (com la de benvinguts al llarg viatge o quan tot s'enlaire entre d'altres...)no s'hagi afegit al concert.
Hauría estat magnífic, i més, tenint en compte la quantitat de gent jove que hi anirà...Enfí, que li farem!
jaja
Anònim, 28/06/2013 a les 20:55
+5
-14
Que penseu que tothom pensa igual que vosaltres???? aiiiiii que malament aneu!!!!! Crideu independència, i a tornar a casa xiquets, que dins el camp nou sera catalunya la lliure, fora serà Espanya vulgueu o no. Au revoir!
ufff
Anònim, 28/06/2013 a les 20:56
+4
-18
Bueno va, crideu llibertat i independència, que quan sortiu per les portes, tornareu a viure a espanya. EL VOSTRE PAIS!
bowie
Anònim, 28/06/2013 a les 22:56
+5
-9
Jo només volia anar si hi participava Bowie, sembla ser que ell volia (pensaba cantar "herois" en versió catalana) però després de moltes negociacions no ha estat possible. Ha, ha, ha!!!

Pert cer, conec més de quinze persones que hi aniran i cap ni una paga entrada, que es això!!
L'estaca
Toni2013, 28/06/2013 a les 23:12
+11
-2
Doncs a mi em sap greu no haver-hi pogut anar i perdre'm cantar l'Estaca 100000 persones totes a l'hora.
entrades venudes en 10h?
AlbertJ, 29/06/2013 a les 11:09
+4
-2
Recordo que les entrades es van vendre en unes 10h. Vold dir que algú es va llegir el programa?

Simplement, no importa. Segurament tindria altres preferències, però tant se val.

També tothom tenia clar que el Serrat ni hi seria ni se l'esperaria i que alguns que hi eren sorprenia que hi fossin i s'han despenjat.

Però, i què?

Tens prou edat per haver assistit a concerts similars i saps de què van.

El d'avui serà per recordar i, segur, en alguns mments avorrit.

Però podrem dir allò de "jo hi vaig ser".

Resposta a 28/6/2013, 23:12
Anònim, 29/06/2013 a les 12:37
+0
-3
L'ESTACA ja la cantavem molts milers de persones als anys 70. Però per molt cantar no va caure del tot. I sembla que tingui fonament de formigó armat! O que ens hem equivocat d'estaca!!!!
Resposta a L'estaca
Anònim, 29/06/2013 a les 12:40
+2
-4
Cada cop aquesta cançò em sona més a una canço de bressol que no pas a un himne revolucionari!!!! Em faig vell!
Sorprende?
Anònim, 29/06/2013 a les 12:57
+2
-5
La palabra Sorprende suena amenazante...
hipocritas paniaguados.
Anònim, 29/06/2013 a les 16:08
+4
-3
y el deshauciado PERET ¿tambien dira en el concierto que franco no le dejaba cantar en catalan?.



El concert de la Tieta
Anònim, 29/06/2013 a les 17:00
+3
-1
El concert de la tieta que ha muntat l'assemblea no pot atreure ningú amb menys de 85 anys. És normal que no hi vagin, no és el seu públic objectiu.
El concert de la Tieta
Anònim, 29/06/2013 a les 17:31
+1
-2
El concert de la tieta que ha muntat l'assemblea no pot atreure ningú amb menys de 85 anys. És normal que no hi vagin, no és el seu públic objectiu.
Sort que parlem de llibertat!
Miquel, 29/06/2013 a les 17:42
+2
-4
Coincideixo en la consideració que el més important no és la música, però si fem una anàlisi des de l'òptica estrictament musical, com correspon a un periodista musical, el que diu l'article és completament cert.
No obstant, com que no tenim dades sobre les raons de les absències, podem caure en l'error de començar a especular sense prou coneixement de causa i això encara pot ser pitjor.
Lamento que el concert es converteixi també en un homenatge a Llach. No perquè no se'l mereixi, sinó perquè és un concert pel país i això hauria d'estar per sobre de tot. Penso que és un error greu dels organitzadors i una mostra d'egocentrisme del propi Llach, que no ho hauria d'haver permès. Empetiteix l'acte.
La manca de respecte mostrada per alguns talibans en aquests comentaris em demostra que ens queda molta pedagogia per fer dins l'independentisme. Només si tots sumem ho aconsegeuirem i alguns estan més pendents d'insultar a qui no pensa com ells (en alguns casos directament a qui pensa) que en sumar voluntats pel projecte nacional.
dependents de la indepèndencia
Anònim, 30/06/2013 a les 01:12
+3
-2
Dramàtic concert. Seguiu somiant en la independencia catalans, que mentres somieu els mateixos que us hi la proposen es carreguem la salut publica, la educació pública, culpant d'això a Madrid. Veig amb satisfacció que molts músics entenen bé que la música uneix i no separa. De l'única cosa que us heu de alliberar es de aquesta malaltia anomenada nacionalisme.
Artrosi
Anònim, 30/06/2013 a les 10:07
+1
-1
Des del punt de vista musical, és el concert amb més artrosi per metre quadrat que he vist mai! És tot plegat un déjà vu que avorreix les pedres. Veure, per exemple, el de l'Elèctrica Dharma fent els mateixos saltirons resulta un pèl patètic ja. La Creu Roja ha hagut d'enviar tots els geriatres disponibles a les ambulàncies, no fos cas...
No va malament una mica d'autocrítica, no...
Anàlisi del cartell
Anònim1714, 30/06/2013 a les 10:43
+2
-2
Jordi,

No he pogut llegir l'article fins avui. Unes consideracions:

1.- no es pot jutjar el concert amb criteris estrictament musicals.

2.- Malgrat els més de 450 artistes i cinc hores de concert es evident que no hi pot sortir tothom, cal fer una tria.

3.- L'encarregat de fer aquesta tria és el director artístic, en Gerard Quintana, que tira d'agenda.

Grups i cantants que han participat per ser a l'agenda d'en Gerard, obviant els seus mèrits artístics que no els hi nego:

Sopa de Cabra
Projecte Mut
Yacine Belahcene
Jordi Batiste
Lídia Pujol
Xarim Aresté
Beth
Ivette Nadal
Ramoncin

Artistes coherents amb la convocatòria amb dret a ser-hi:

Quico Pi de la Serra
Fermín Muguruza
Cesk Freixas i Pau Alabajos
Brams
La Dharma

La resta? artistes per a "tietes" i aquells que van rebre la trucada i que no varen voler perdre l'oportunitat de sortir a la foto (ho puc entendre, eh!)

Capítol apart per a Lluís Llach (l'increïble cas d'aquell que va dir que es retirava...) i els presumptes "rapsodes" Jordi Díaz, Quim Masferrer, Núria Feliu....per favooooort!!!!





exclusions del país
Anònim, 30/06/2013 a les 13:48
+0
-0
sóc músic i independentista i estic en general d'acord amb el diagnòstic. tanmateix, encara que el concert hagués inclòs els que vostè assenyala, l'error hauria consistit en què el programa hauria confós indústria musical amb música. Hi ha moltes propostes de gran qualitat que el mercat les exclou. Les hauria d'excloure també el país?
gerard rosich
I qui era aquell Theo?
Guille Soler, 01/07/2013 a les 16:14
+1
-0
Ho sento, però a mí el que em treu la son és saber qui era aquell alemany anomenat Theo i com va aconseguir colar-se en un concert davant 90.000 persones que no sabien qui era... I a sobre ens cola un tema (meravellòs, d'altra banda) de Randy Newman, canviant "Louisiana" per Catalunya i es queda tan ample...
Day
Indie-pendència, 07/07/2013 a les 11:06
+0
-0
Apart de que no hi fossin els grups actuals que hi comentes. El que em sembla un despropòsit és l'equip de so: Ni un amplificador de guitarra, ni una bateria, ni un amplificador de baix,,, tan sols hi havia DI's i 4 micros.
Encara que hi haguessin volgut els grups actuals no hi haguessin pogut tocar, us imaginau els Antònia Font o els Manel tocant per DI ?...
Això és com muntar un festival de Cinema amb un projector de 300 euros.
És un indicador que la música era lo de menys. Si un cas, era la industria musical la que estava representada allà, amb el colofón Ramoncín, que s'ha forrat amb els drets d'autors de grups de tots l'Estat Espanyol i ara va a fer el gambes a un concert per a l'Indepèndencia.
Mitjana d'edat dels grups i músics = 52 anys. Molt bé, senyors, enhorabona per a recolzar a la gent jove que vol una Catalunya Indie.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Autor
Jordi Bianciotto
Periodista i crític musical. Escriu a El Periódico de Catalunya i a les revistes especialitzades Rockdelux i Enderrock, entre d’altres mitjans, i és autor de diversos llibres, com ara els tres volums de Guía universal del rock (Robinbook) i 501 cançons catalanes que has d’escoltar abans de morir (Ara Llibres). Membre de l’ACP i del Grup de Periodistes Ramon Barnils, i articulista a web Mèdia.cat. També el podeu trobar a www.jordibianciotto.cat i seguir a Twitter a @JordiBianciotto.
A Catalunya cada any s'utilitzen 892 milions de tovalloletes | Adrià Costa
Guillem Genovès | 12 comentaris
01/01/1970
Les depuradores pateixen avaries per culpa de les tovalloletes llençades al vàter, que embussen les instal·lacions | Aigües de Barcelona impulsa una campanya per conscienciar d'aquest mal hàbit
Oriol Junqueras, arribant a l'Audiència Nacional | ACN
01/01/1970
La defensa del vicepresident argumenta que l'executiu ni es va reunir ni va prendre acords des de la seva destitució
Els Catarres, protagonistes del Cruïlla Primavera | ACN
01/01/1970
El nou àlbum serà "més ballable" i "elèctric", després d'un any i mig d'aturada | "No tenim previst que aquest sigui el nostre últim disc, però tampoc sabem si en farem més", afirma el grup
Carta de la DGT on s'adjunta l'etiqueta ambiental | Adrià Costa
01/01/1970
L'Ajuntament de Barcelona destina 48 patrulles de la Guàrdia Urbana per controlar que es respecta el veto als vehicles més contaminants els dies de més pol·lució
Els herois de la «Liga de la Justicia», darrer gran film de la factoria DC Comics
Esteve Plantada
01/01/1970
Set claus per saber quin és el "supergrup" més prodigiós del cinema
Una escena de la magnífica «Viaje al fin de la noche» | Alba Muñoz
Teresa Ferré
01/01/1970
La companyia Proyecto 43-2 acaba d’estrenar a Barcelona "Viaje al fin de la noche", la darrera peça de la trilogia sobre el conflicte basc i la memòria col·lectiva
Mural a favor dels presos polítics | Adrià Costa
01/01/1970
L'entitat demana anar més enllà dels grans actes de carrer i proposa reivindicar l'alliberament dels líders sobiranistes en el dia a dia
Oriol Junqueras i Carles Puigdemont, en una sessió al Parlament | Adrià Costa
Oriol March | 7 comentaris
01/01/1970
Junts per Catalunya i ERC ja negocien el paper del president i del vicepresident en cas de victòria electoral, i aposten per restituir-los | En cas que els dos estiguin privats de llibertat, s'investiria un nou cap de l'executiu i d'aquí que aparegui el nom de Marta Rovira