TRIBUNA OBERTA

La fórmula exitosa de Catalunya Ràdio

«El búnquer, Crims i Adolescents XL han ajudat Catalunya Ràdio a convertir-se en l'emissora líder a nivell estatal entre els joves a la xarxa»

per Saül Gordillo, 17 de juny de 2021 a les 19:45 |
Catalunya Ràdio acaba de renovar El búnquer i Crims per a la propera temporada. Són dos programes d’èxit de Catalunya Ràdio que sonaran el proper setembre a l'antena i que tindran un gran consum digital a les plataformes pròpies (web i app) i al canal de Youtube de l’emissora pública. El búnquer i Crims acumulen cada mes un volum de reproduccions d’àudio i visualitzacions de vídeo que converteixen aquests programes, juntament amb Adolescents XL, en els fenòmens radiofònics que millor connecten amb l’audiència jove del país. Són continguts intergeneracionals, per descomptat, però la virtut d'El búnquer, Crims i Adolescents XL és que han ajudat Catalunya Ràdio a convertir-se en l'emissora líder a nivell estatal entre els joves a la xarxa. Semblava impossible, però ha estat possible.

Modernitzar, rejovenir i innovar. I fer-ho amb El búnquer d'en Peyu, Jair Domínguez i Neus Rossell, el Crims de Carles Porta, i l'Adolescents XL de Roger Carandell, Marta Montaner i Juliana Canet que han esdevingut referents mediàtics del país. Crims ha fet el salt a la televisió, i part de la població catalana descobreix a la pantalla els casos que Carles Porta ha explicat prèviament al programa de ràdio i al podcast que, setmana rere setmana, figura entre els més escoltats a l’aplicació mòbil i la web de Catalunya Ràdio. El búnquer va rebre la setmana passada el Premi Ràdio Associació al millor programa de ràdio, i el discurs d'en Peyu en rebre el guardó es va viralitzar a les xarxes perquè precisament feia una crida a posar remei al dèficit de contingut audiovisual en català adreçat als joves. Precisament en l’edició anterior dels Premis Ràdio Associació, Adolescents XL va merèixer una menció a la innovació per la fórmula multiplataforma que s’ha demostrat exitosa pel més de mig milió de consums a YouTube, per l'impacte a Instagram i per l'enorme capacitat que està demostrant a l'hora de construir i projectar referents entre els usuaris més joves del país, i en català. El búnquer també supera el mig milió de reproduccions –en el format de ràdio visual– a YouTube, i va debutar a l'antena aquesta temporada obtenint 80.000 oients i el lideratge de la seva franja a l'EGM.


L'estratègia de l'actual direcció de Catalunya Ràdio ha reeixit, sí. Bons continguts, lideratge d’audiència en franges a l'EGM i consums espectaculars en l'àmbit digital. Crims, El búnquer i Adolescents XL triomfen perquè ho fan més enllà de l'FM. Han esdevingut referencials, han creat comunitats molt actives al seu entorn i han afavorit nous hàbits de consum més enllà de la ràdio tradicional, és a dir, una ràdio consumida via podcast o vista a YouTube gràcies a les càmeres situades a l'estudi 2 de Catalunya Ràdio i a El búnquer, en un indret no confessat fora de Barcelona. Imaginari propi (El búnquer), compromís amb la llengua i referents actuals (Adolescents XL), i rigor en el tractament dels successos (Crims). I, per acabar-ho d’arrodonir, sinèrgies amb la televisió perquè són continguts 360 graus que viuen molt bé a la pantalla (Youtube i C33) i evolucionen a TV3 amb xifres d'audiència envejables i imbatibles. Els oients, espectadors i usuaris podran comptar a partir del setembre amb més humor, més crims i més comunitat jove. Reptes de país que es van assolint a la ràdio pública i que les xifres avalen.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació