Els e-nadons

per Marc Fernàndez , 14 de gener de 2020 a les 09:20 |
Fa unes setmanes vaig descobrir un concepte que fins el moment desconeixia: els e-nadons. Un estudi de l'Imperial College Business publicat al diari The Independent els defineix com els nadons nascuts de parelles que s'han conegut en el món online. L'estudi fa un recull de l'evolució de quin ha estat la via en què s'han conegut les parelles al llarg de les darreres dues dècades. Així, en el període 2005-2014 una de cada cinc parelles que van començar una relació ho van fer online. Ara bé, aquest procés s'ha accelerat: en els darrers 5 anys (2015-2019), les relacions amb inici virtual ja eren una de cada tres.

Està clar doncs que l'augment de l'accés als mitjans i aplicacions digitals ha agilitzat de manera notable el procés. Un dels redactors de l'informe, Paolo Taticchi remarcava la facilitat de trobar algú online, ja que a través de diferents definicions de gustos, fixació de les característiques que es desitgen, és més fàcil assegurar-se que es compleixen els criteris que estàs buscant. 


Es calcula en l'estudi que en el darrer any un 40% de les parelles que s'han conegut ho han fet a través de pàgines d'internet o d'aplicacions mòbil per lligar. Es preveu que aquesta tendència vagi molt més a l'alça. En el 2030, una de cada dues parelles ja es formarà online. Això farà que, per exemple al Regne Unit, es calculi que l'any 2037 els nadons nascuts de pares que es van conèixer online superarà els que es van conèixer per vies més tradicionals. 

Un estudi realitzat per l'aplicació per lligar online Badoo, realitzada a més de 5000 dels seus usuaris, revela quins són les claus perquè es formin parelles online. Entre elles, remarquen la imperfecció. La majoria de perfils, ja siguin masculins o femenins, s'allunyen de les persones que aparenten ser perfectes. L'enquesta també va desvetllar que els usuaris que comparteixen informació específica sobre ells mateixos, com per exemple, la voluntat de tenir fills en el futur, són més populars que els que no ho fan. 


Així que si busqueu parella, teniu un alt índex de probabilitats de trobar-la online, i si és així, i teniu fills, aquests poden ser un dels futurs e-nadons.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Marc Fernàndez
Manresà  inquiet del 78, català, i empresari. Llicenciat en Medi Ambient i màster en diferents àrees de gestió empresarial: des de qualitat, seguretat laboral, administració i direcció d'empreses, fins a direcció econòmica - financera.  Fundador de Innio.biz.
 
Ha estat Cap de Demarcació de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya, i actualment és el vicepresident del Col·legi d'Ambientòlegs de Catalunya. 
 
Col·labora en diverses publicacions especialitzades en emprenedoria  i gestió empresarial. 
24/03/2020

I després del coronavirus?

14/01/2020

Els e-nadons

12/06/2019

Desigualtats, també, en l'àmbit digital

04/03/2019

Catalunya, un referent tecnològic

12/01/2019

Som digitals?

07/07/2016

Hi ha clients que no ens convenen

31/03/2016

Recordant les quatre «P»: el màrqueting de sempre

26/02/2016

Design Thinking: donant solució a necessitats reals

21/12/2015

Proposta de Valor: Quins beneficis aportem als nostres clients?

06/11/2015

Podem preveure el fracàs d'un nou projecte?

Participació