Junts fem més Nació     FES-TE SUBSCRIPTOR

El futur de Terrassa no passa pel colauisme de Matilla

«El progrés solament pot venir de la unió entre l'Ajuntament i tots aquells agents amb capacitat d'invertir»

per Javier González, 7 de maig de 2018 a les 10:02 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 7 de maig de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La col·laboració públic-privada en majúscules fa referència a les diferents formes de cooperació entre les autoritats públiques i el món empresarial, amb l'objectiu de garantir el finançament, construcció, renovació, gestió o el manteniment d'una infraestructura o la prestació d'un servei públic. La col·laboració públic-privada, m'atreviria fins i tot a assenyalar de manera més informal, té a veure també amb la capacitat de brindar espais per a iniciatives que tinguin per sobre de tot un clar interès general. Això últim té a veure amb el prestigi de la ciutat i amb l'atracció d'inversions, activitat econòmica i generació d'ocupació. A Terrassa hi ha potents tractors d'interès que tenen a veure amb la indústria i el coneixement, però també amb l'esport i la cultura.

Ada Colau és el negatiu fotogràfic d'allò que els ciutadans d'una ciutat europea moderna esperen que faci el seu màxim representant institucional. Els seus precaris 11 regidors de 41 han dinamitat la relació amb tots els grups polítics municipals per la seva governança partidista. Per enèsima vegada, ha vist com el seu projecte de funerària municipal no es pot desenvolupar per un ruïnós pla de negoci. La remunicipalització de l'aigua ha demostrat ser una promesa inassolible pel seu cost, igual que la promesa d'evitar els desnonaments. La construcció d'habitatges s'ha quedat ridícula i unir els tramvies s'ha convertit en una utopia, en prevaler la política per sobre de les solucions pràctiques. A més, és obvi que es va perdre l'Agència Europea del Medicament a causa del procés independentista i la complicitat de l'alcaldessa amb els separatistes, i es va posar en perill els 500 milions que suposen l'impacte del Mobile World Congress, per no aprofundir en la seva ja coneguda 'turismofòbia'.


Xavi Matilla, el portaveu dels Comuns a Terrassa, s'ha despenjat fa uns dies amb un article absolutament demagògic sobre l'acord a què ha arribat el nostre Ajuntament per celebrar en 2019 els Corporate Games, un gran esdeveniment esportiu, social i cultural que té per objectiu potenciar els valors corporatius i la responsabilitat social empresarial generant sinergies entorn de tres activitats igualment importants per a qualsevol societat moderna: esport, turisme i empresa. L'escrit és un pamflet que no aporta raons, només eslògans que parlen de falta de transparència, viabilitat i motivació, de desconfiança cap al sector privat i, a més, propicia la desinformació. Idees sense contingut que embolica en una segona retòrica de la sospita cap a l'àrea de Promoció Econòmica del consistori, donant a entendre que s'està prostituint gratuïtament la ciutat. Com la seva col·lega Ada Colau, Matilla segueix obstinat a fer Terrassa més petita, rebutjant oportunitats que solament un cec deixaria escapar.

El progrés solament pot venir de la unió entre l'Ajuntament i tots aquells agents amb capacitat d'invertir. La història demostra que només així s'aconsegueixen grans cites. Amb la celebració dels Corporate Games, Terrassa se suma a una llista de més de 100 ciutats encapçalada per San Francisco, que va ser la primera en 1988. Els senyors  O'Bryan i Johnston, aquests que són focus d'aversió per al senyor Matilla, van ser rebuts per Nelson Mandela en 1993 i aquest els va demanar l'organització dels que fins avui han estat els Corporate Games amb més participació de la seva història, gairebé 11.000 persones en 1994. Pot ser que alguns pensin que Terrassa no té res a oferir d'interessant als seus visitants i per això caricaturitzen els Corporate Games, evocant la genial "Bienvenido Mr. Marshall", però els que pensem que Terrassa sí que té molt a oferir, treballarem per la ciutat i pel seu posicionament internacional en la seva vocació esportiva, empresarial, cultural i turística.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació