Junts fem més Nació     FES-TE SUBSCRIPTOR


Campanyes, Twitter i rock and roll

«El president Puigdemont és un internauta de llarg recorregut i periodista expert. Havia pres la decisió de ser el seu propi cap de campanya?»

per Trina Milan, 15 de juny de 2016 a les 00:01 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 15 de juny de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Per aquelles casualitats de la vida i de Twitter, divendres passat mirava el programa de Jimmy Fallon on Barack Obama feia una intervenció més que notable, fent un resum del seu pas per la Casa Blanca a ritme de rap. La xarxa anava plena, i si no fos perquè a Obama se li han acabat els dos torns previstos per al mandat d'un president americà, guanyava de carrer les noves eleccions. Això em va fer publicar un tuit on, amb l'enllaç al programa, posava: " Quan algun dels nostres polítics s'acosti una mica al perfil de @BarackObama haurem arribat a algun lloc". Cinc minuts després, mitjançant el compte de Periscope del @govern, assistia en directe a la posada en escena de la cançó "Camins", del grup Sopa de Cabra, amb la inestimable col·laboració del president de la Generalitat Carles Puigdemont @KRLS.

No me'n sabia avenir. Havia arribat la política americana a casa nostra de cop i per Twitter? El president Puigdemont és un internauta de llarg recorregut i periodista expert. Havia pres la decisió de ser el seu propi cap de campanya? Ell sap perfectament que l'acció a la xarxa és de llarg recorregut, i que si es volen tenir resultats, s'ha de fer una bona planificació. Per això penso que la seva campanya és encara una altra, la del setembre, la de més recorregut, que no pas la del 26-J.


En aquestes properes eleccions s'hi juga ben poc com a polític, té un repte molt gran per a fer-se president, després d'haver arribat al càrrec, quasi de casualitat. I està en aquesta tessitura. Al programa de RAC1 on va fer la seva intervenció es van sentir crits de "president, president" quan va deixar la guitarra. La confiança dels vells rockers la té ja.

Mentre, la disputada campanya del 26-J a la xarxa, està entintada de color lila, amb dades contundents. En comú-Podem gaudeix d'una presència sostinguda i en creixement. La web #Elecciones26J posada en marxa per websays, quadrigram i sibilare, actualitza en temps real les dades que expliquen la repercussió de les accions de campanya a la xarxa. Un bon exercici de seguiment que modernitza la comunicació política i ajuda a tenir dades més reals. I això a més de Puigdemont, també ho saben a En comú-Podem.

Fa temps que tinc una hipòtesi, les dades de resultats a la xarxa donen la clau dels resultats electorals. De fet, això és que vam constatar justament amb l'avui president Puigdemont, quan va aconseguir l'alcaldia de Girona. En aquell moment, amb els companys d'Stic.Cat, vàrem fer la "Twittervista" a tots els candidats a l'alcaldia de Girona i el que més i millors resultats va obtenir en aquesta acció va ser justament Puigdemont. Aquella vegada ni Obama havia fet encara una "Twittervista", era la prehistòria de Twitter. Si aquesta hipòtesi s'acompleix, Puigdemont serà president amb confiança i En Comú- Podem guanyarà les eleccions. Atents a les seves pantalles, mòbils.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Trina Milan
Antropòloga a la xarxa. Observant la realitat, virtual o no, des del filtre d'internet. Gestiono equips, a la recerca de la innovació; investigo videojocs, escric a Twitter, penjo fotos a Instagram, faig classes virtuals i no virtuals. M'agrada perdre'm pel món, i llegeixo pantalles per veure cinema, novel·les i música.
22/08/2017

Terror individual

25/07/2017

Fer un Shakira

27/06/2017

A la recerca de l'urna perduda

30/05/2017

Un partit per al líder

02/05/2017

Postveritat

18/04/2017

Decidim digitalment

04/04/2017

Netflix, el grafè de la cultura

07/03/2017

Dona

07/02/2017

Revolució, quina revolució?

24/01/2017

El bar

Participació