Recordant les quatre «P»: el màrqueting de sempre

«Si, és cert, actualment ja hem passat diverses pantalles per sobre d'elles però... per què no recordar-les?»

per Marc Fernàndez , 31 de març de 2016 a les 21:41 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 31 de març de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aquesta setmana, analitzant un pla de màrqueting ens ha vingut al cap les típiques 4 "P": Price (preu), product (producte), place (lloc), promotion (promoció). Si, és cert, actualment ja hem passat diverses pantalles per sobre d'elles però... per què no recordar-les? Sóc de l'opinió que de tant en tant hauríem de tornar als orígens de diferents disciplines per entendre segons quins conceptes. Així que ha tocat analitzar les 4 "P" per analitzar un nou llançament de producte.

I... què és el producte? Doncs bé, tot aquell servei, producte, idea, empresa... en resum, allò que oferim al mercat per tal que lògicament, els clients ens ho consumeixin. Ah! I que per descomptat, satisfaci les seves necessitats!


I... el preu? Doncs el valor d'intercanvi del nostre PRODUCTE, definit pel grau en què aportem satisfacció als nostres clients. Han de consumir el nostre producte. Gaudir del nostre servei els ha d'aportar utilitat. I sobretot, superar les seves expectatives.

I el place? Anem, al lloc o mitjà. Hem de tenir pensat com farem arribar la nostra proposta als clients. Necessitem un punt de venda físic? Contractarem agents comercials? Desenvoluparem una xarxa de distribució? En resum, el nostre producte/ servei ha d'arribar als clients. Quin és la millor manera de fer-ho?


I... la promoció? Si no et comuniques, no existeixes. Arriba el moment de pensar en quins mitjans hem de comunicar-nos per donar a conèixer la nostra proposta. Definir-ho de manera precisa ens ajudarà a aconseguir els nostres objectius.

Així que... product: Quin article o servei estic venent? Price: Quant cobraré pel meu producte o servei? Quant costarà la seva distribució? Place: Com i on faré arribar el meu producte als meus clients? Promotion: Farem publicitat? Quin serà el nostre pressupost?

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Marc Fernàndez
Manresà  inquiet del 78, català, i empresari. Llicenciat en Medi Ambient i màster en diferents àrees de gestió empresarial: des de qualitat, seguretat laboral, administració i direcció d'empreses, fins a direcció econòmica - financera.  Fundador de Innio.biz.
 
Ha estat Cap de Demarcació de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya, i actualment és el vicepresident del Col·legi d'Ambientòlegs de Catalunya. 
 
Col·labora en diverses publicacions especialitzades en emprenedoria  i gestió empresarial. 
24/03/2020

I després del coronavirus?

14/01/2020

Els e-nadons

12/06/2019

Desigualtats, també, en l'àmbit digital

04/03/2019

Catalunya, un referent tecnològic

12/01/2019

Som digitals?

07/07/2016

Hi ha clients que no ens convenen

31/03/2016

Recordant les quatre «P»: el màrqueting de sempre

26/02/2016

Design Thinking: donant solució a necessitats reals

21/12/2015

Proposta de Valor: Quins beneficis aportem als nostres clients?

06/11/2015

Podem preveure el fracàs d'un nou projecte?

Participació