Proposta de Valor: Quins beneficis aportem als nostres clients?

«Hem de ser capaços, en una frase breu expressar l'essència del nostre negoci, de manera que sedueixi al nostre client a comprar»

per Marc Fernàndez , 21 de desembre de 2015 a les 18:46 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 21 de desembre de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Els serveis o productes que oferim als nostres clients... Quins beneficis els aporten? Aquesta és la nostra proposta de valor (Brand Value Proposition). Hem de ser capaços, en una frase breu expressar l'essència del nostre negoci, de manera que sedueixi al nostre client a comprar. Ha de:

- Explicar com resolem les necessitats del nostre client o com solucionem els seus problemes (Som rellevants?)

- Deixar clars els beneficis que aportem (Valor!)
- Explicar al client per què ens ha de triar a nosaltres i no a la nostra competència (¿Som diferents?)


Per exemple, la de Mercadona és "satisfer les necessitats dels nostres clients amb el carro de compra total amb la millor qualitat i més barat del mercat". És a dir, buscar minimitzar el cost de la compra del client. La seva proposta de valor és doncs preus baixos.

A la nostra empresa hem de dedicar el temps suficient per crear una proposta de valor atractiva: serà la nostra base per al nostre pla de màrqueting, les nostres vendes i els esforços per desenvolupar els nostres productes. És doncs part essencial del nostre negoci.

I què ens aporta una clara proposta de valor? Us indico alguns dels que considero més importants:

- Crear una font de diferenciació entre la nostra empresa i els nostres competidors.
- Guanyar quota de mercat en els nostres segments objectiu.
- Augmentar no només la quantitat de clients potencials, sinó també la seva qualitat.
- Millorar les operacions i la gestió del nostre projecte.
- Assegurar-nos que dins la nostra empresa tot l'equip comuniquem el mateix projecte.
- I lògicament... augmentar els nostres ingressos.
Per on comencem?
- Fem servir el nostre concepte de negoci com a punt de partida per expressar la nostra proposta de valor
- Analitzem el nostre mercat. Quins problemes dels nostres clients resoldrem? On van els que no aposten per la nostra proposta? 
- Tingueu en compte que allò que és important són els beneficis del nostre producte o servei. No les seves característiques. No expliquem el que la tecnologia fa. Expliquem el que el comprador guanyarà fent servir la nostra tecnologia.
- Una molt bona opció: utilitzar exemples tangibles. Algunes dades, números, percentatge, terminis, etc. Podem fer-ho en 2 frases?
- I abans de res... diferenciar-nos de la competència. Què tenim que ningú més té? És realment un avantatge per als nostres clients?

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Marc Fernàndez
Manresà  inquiet del 78, català, i empresari. Llicenciat en Medi Ambient i màster en diferents àrees de gestió empresarial: des de qualitat, seguretat laboral, administració i direcció d'empreses, fins a direcció econòmica - financera.  Fundador de Innio.biz.
 
Ha estat Cap de Demarcació de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya, i actualment és el vicepresident del Col·legi d'Ambientòlegs de Catalunya. 
 
Col·labora en diverses publicacions especialitzades en emprenedoria  i gestió empresarial. 
24/03/2020

I després del coronavirus?

14/01/2020

Els e-nadons

12/06/2019

Desigualtats, també, en l'àmbit digital

04/03/2019

Catalunya, un referent tecnològic

12/01/2019

Som digitals?

07/07/2016

Hi ha clients que no ens convenen

31/03/2016

Recordant les quatre «P»: el màrqueting de sempre

26/02/2016

Design Thinking: donant solució a necessitats reals

21/12/2015

Proposta de Valor: Quins beneficis aportem als nostres clients?

06/11/2015

Podem preveure el fracàs d'un nou projecte?

Participació