Podem preveure el fracàs d'un nou projecte?

«Hem de ser capaços de prevenir i mitigar els desastres que ens puguin ocórrer»

per Marc Fernàndez , 6 de novembre de 2015 a les 09:12 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 6 de novembre de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La competència. L'interès dels consumidors. El mercat. Són algunes de les variables a les quals està subjecta una empresa que comença a caminar. A la pràctica, i no us ha de sorprendre, la majoria d'empreses de nova creació acaba fracassant. Eh! Tot i tenir unes més que brillants idees.

Estem preparats per a l'èxit. Però... i pel fracàs? Us puc assegurar que en els meus anys d'experiència en el món de l'empresa aquells que estan més preparats per fer front als desastres són també els que aconsegueixen èxit en els seus projectes.


Estar al dia del que es mou al nostre voltant pot ser una de les claus. Llegir i consultar els mitjans de comunicació, algunes newsletters, les llistes de twitter... saber què fa la nostra competència, si hi ha canvis en algunes regulacions, existeix una nova aplicació de mòbil que ja ho fa? Podem aprendre d'això, i per descomptat, preparant-nos per al canvi. Sigui com sigui, hem de dedicar una part del nostre temps a posar-nos al dia dels esdeveniments actuals i que poden influir en el nostre projecte.

I un pla B? Quan ens falla l'A... tenim un pla B? Què passa si no es compleixen les nostres projeccions de vendes? Ho hem tingut en compte? Hem de ser capaços de tenir una alternativa al nostre pla inicial. Què es compleixi, és poc probable. Les estimacions no han de ser el que esperem veure. Han de ser una versió una mica més suavitzada. Per exemple, si esperem tenir disponible el nostre projecte en 10 mesos... millor fixar-lo en 12. Els imprevistos, són imprevistos. Però hem de ser capaços d'anticipar-ho d'alguna manera. Ens farà estalviar temps i sobretot, maldecaps. 


Una de les estratègies en què confio fermament és a establir mecanismes de control dels processos del nostre negoci. Depèn el nostre negoci de què hi siguin els membres de l'equip? O bé pot funcionar sense necessitat d'ells? Què passa si un de nosaltres es posa malalt, o s'agafa un dia lliure? Establir processos, registrar-los, documentar-los. No ha de ser important el què passi. Hem de ser capaços de afrontar-ho. Hem de tenir ben clar que totes les nostres activitats, o la major part d'elles, es pugui desenvolupar sense necessitat que tot l’equip hi sigui. 

Les nostres percepcions. Estimacions. No es compliran. Així que hem de ser capaços d'assumir-ho i per descomptat, gestionar-ho amb calma i confiança.


Així que hem de ser capaços de prevenir i mitigar els desastres que ens puguin ocórrer. Sí, és cert, no és garantia que el negoci sobrevisqui. Ara bé, us asseguro que augmentarà les nostres possibilitats de supervivència, sobretot comparat amb aquells que no hagin previst el fracàs del seu pla inicial.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Marc Fernàndez
Manresà  inquiet del 78, català, i empresari. Llicenciat en Medi Ambient i màster en diferents àrees de gestió empresarial: des de qualitat, seguretat laboral, administració i direcció d'empreses, fins a direcció econòmica - financera.  Fundador de Innio.biz.
 
Ha estat Cap de Demarcació de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya, i actualment és el vicepresident del Col·legi d'Ambientòlegs de Catalunya. 
 
Col·labora en diverses publicacions especialitzades en emprenedoria  i gestió empresarial. 
24/03/2020

I després del coronavirus?

14/01/2020

Els e-nadons

12/06/2019

Desigualtats, també, en l'àmbit digital

04/03/2019

Catalunya, un referent tecnològic

12/01/2019

Som digitals?

07/07/2016

Hi ha clients que no ens convenen

31/03/2016

Recordant les quatre «P»: el màrqueting de sempre

26/02/2016

Design Thinking: donant solució a necessitats reals

21/12/2015

Proposta de Valor: Quins beneficis aportem als nostres clients?

06/11/2015

Podem preveure el fracàs d'un nou projecte?

Participació