infraestructures

Macroprotesta a les Terres de l'Ebre per reclamar solucions per a l'N-340

Els talls han començat a les tres de la tarda i se n'han fet a vuit poblacions de manera simultània a l'Ametlla, el Perelló, l’Ampolla, Camarles, l’Aldea, Amposta, la Ràpita i Alcanar | Un centenar de camioners ha circulat en marxa lenta per l'AP-7

per Sofia Cabanes/Sílvia Berbís, Terres de l'Ebre | 11 de desembre de 2015 a les 15:53 |
Tall de la N-340 per exigir la gratuïtat de l'AP-7 a Sant Carles de la Ràpita | Sofia Cabanes
Aquesta informació es va publicar originalment el 11 de desembre de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Les Terres de l'Ebre han dit “prou” a l'alta sinistralitat de la N-340, la carretera nacional que discorre paral·lela a l'autopista AP-7 i que passa per l'interior de bona part de les poblacions de la demarcació de Tarragona. Després de setmanes de talls puntuals de la via, aquesta tarda han fet vuit talls simultanis en totes les localitats entre l'Ametlla i Alcanar.

Els talls han començat a les tres de la tarda i s'han allargat durant 45 minuts. Se n'han fet a vuit poblacions de manera simultània a l'Ametlla, el Perelló, l’Ampolla, Camarles, l’Aldea, Amposta, la Ràpita i Alcanar. A la mobilització s'hi han afegit els alcaldes del Pacte de Berà, que pateixen la mateixa problemàtica al Camp de Tarragona. 


Els alcaldes dels municipis de les Terres de l'Ebre per on passa l'N-340 consideren que el termini prudent per esperar resultats de les negociacions amb Foment ja s’ha exhaurit. Demanen, un cop han comprovat que les bonificacions per als camions a l’autopista AP-7 van per llarg, i la construcció de l’autovia A-7 encara més, que s’aixequen els peatges de l’autopista, un punt que ja van acordar en la primera reunió fa mesos però que havia quedat diluït en les negociacions entre la Generalitat i l’Estat.
 

Els talls han provocat el col·lapse de la ciculació a l'N-340 i retencions de fins a 9 km a l'AP-7. Foto: Sofia Cabanes

Al mateix temps, vora un centenar de camions, cridats per la Federació Empresarial d'Auto Transport (FEAT) de Tarragona, iniciaven marxes lentes en sentit sud des de l’Ametlla de Mar i l’Hospitalet de l’Infant i en sentit nord des d’Alcanar i l’Aldea per l’AP-7, provocant fins a nou quilòmetres de retencions fins quarts de sis de la tarda. 


“Creiem que la mobilització d’avui ha de significar un abans i un després. L'Estat ha d’adonar-se que la situació no és l’adequada. La sinistralitat s’ha d’evitar de totes totes. Necessitem solucions immediates que passen per l’alliberament de peatges fins que no tinguem una altra solució", ha declarat de forma rotunda l’alcalde de Sant Carles de la Ràpita, Josep Caparrós. Una vintena de quilòmetres cap al nord, l’alcalde de l’Aldea, Dani Andreu, es manifestava en el mateix sentit: "Tot i les múltiples gestions no hi ha hagut cap resposta ni sensibilitat cap a allò que fa tants anys que reivindiquem: unes vies de comunicació segures i l'alliberament de peatges. Els alcaldes i la ciutadania estem farts de la falta de resposta a les necessitats del territori respecte a les comunicacions: a altres llocs és possible l'alliberament i aquí no, a altres llocs són possibles les infraestructures i aquí no”.

Els portaveus de les Associacions de Veïns d’Amposta no assisteixen a la protesta 


Els portaveus de les Associacions de Veïns d’Amposta no han assistit a la protesta: mantenen discrepàncies amb els alcaldes als qui demanen més contundència contra les rotondes que construeix Foment a l’N-340 per reduir la perillositat de la carretera.

Precisament pel que fa a les rotondes s’hi ha referit l’alcalde de Sant Carles de la Ràpita, una de les poblacions on se n’ha de construir una de les onze previstes. Segons Caparrós, les rotondes “poden millorar l’accessibilitat” en certs punts, “però la problemàtica ve quan et plantegen rotondes i no et donen més solucions. Converteixen l’N-340 en una via impracticable limitant la velocitat a 80 km/h i prohibint avançaments. Si la fan impracticable és obligatori que ens donen solucions i una via ràpida, segura i gratuïta a les nostres terres”.
 

Tall de carretera a l'Aldea. Foto: Cedida

 

Tall Sant Carles de la Ràpita. Foto: Sofia Cabanes



 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació