​Barcelona triplicarà la xarxa de carril bici en quatre anys

La nova estratègia de la bicicleta preveu l'augment a 308 km a finals de legislatura | Actualment les vies ciclables a la ciutat sumen 116 km | "Hem d'aprendre que l'espai de la bicicleta és la calçada", assegura la regidora de Mobilitat

Un home circula pel carril bici de l'avinguda Meridiana
Un home circula pel carril bici de l'avinguda Meridiana | Adrià Costa
20 de novembre del 2015
Actualitzat a la 13:57h
El govern de Barcelona en Comú aposta decididament per l'impuls de la bicicleta dins d'una estratègia destinada a millorar la mobilitat sostenible de la ciutat. És a partir d'aquests principis que l'Ajuntament treballa amb una estratègia que preveu triplicar el quilòmetres destinats a la bicicleta en un pla a mig termini. Així, l'equip de govern compta amb passar dels 116 quilòmetres actuals de vies aptes per a la bicicleta als 308 km l'any 2018.

 
En la presentació d'aquest projecte, la tinenta d'alcalde Janet Sanz ha assenyalat que s'invertiran 32 milions d'euros fins a final de legislatura, amb l'objectiu d'aconseguir que el 95% de la població "tingui un carril bici a menys de 300 metres del seu domicili", mentre que la proporció actual és del 72%. A més, es duran a terme mesures addicional com la inversió de 900.000 euros a incrementar un 23 per cent les places d'aparcament en superfície per a bicicletes. "Es tracta de fer un salt d'escala en l'univers de la bicicleta a la nostra ciutat", ha afegit.

Així mateix, la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha definit el projecte com "la foto de com volem que sigui la bicicleta en acabar el mandat", i ha insistit en que l'impuls d'aquest mode de transport és "una qüestió de justícia urbana que la ciutat estigui als servei dels modes de transport més utilitzats".

L'espai de la bicicleta és la calçada

A més ha defensat que "l'espai de la bicicleta és la calçada", i per això ha anunciat que la en la majoria de casos, els nous espais per a la bicicleta "estaran en calçada, per evitar la competència entre modes no motoritzats", és a dir, per no interferir amb els vianants. Amb tot, Vidal ha assenyalat que el consistori "no tolerarà comportaments incívics de les bicicletes cap als vianants, però tampoc de vianants o vehicles cap a les bicicletes". 

Aquesta estratègia de la bicicleta preveu la creació de nous carrils bici en tots els districtes de la ciutat, amb novetats destacables com els que s'habilitaran als carrers Pau Claris i Sant Antoni Maria Claret al passeig de la Zona Franca o els laterals de la Ronda de Dalt.
Arxivat a