El Síndic reclama una reserva pública d'habitatges per combatre les situacions d'emergència social

Rafael Ribó demana a l'administració "la màxima celeritat" per garantir el reallotjament de persones en risc d'exclusió

per Redacció, 16 de novembre de 2015 a les 15:30 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 16 de novembre de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Síndic de Greuges, Rafael Ribó, ha demanat a l'administració "la màxima celeritat possible" per establir un mecanisme o protocol d'actuació que garanteixi els reallotjaments de les persones en situació de risc d'exclusió residencial. Considera que aquest protocol ha de donar una resposta "immediata i transversal" i segons els criteris unificats per a tot Catalunya.

En aquest sentit, ha reclamat a les administracions que disposin d'una reserva d'habitatges per donar resposta a les situacions d'emergència i també que els serveis socials i els d'habitatge disposin de recursos humans i materials suficients. El Síndic ha fet aquestes peticions aquest dilluns en el marc de la presentació d'un nou informe sobre l'accés a l'habitatge social.


Aquest document ha estat elaborat a partir de les queixes concretes rebudes en aquest àmbit i de les actuacions dutes a terme per iniciativa pròpia els últims anys. En l'informe, el Síndic insta l'administració a donar compliment a la Llei de mesures urgents per afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge social i la pobresa energètica, aprovada el mes de juliol de 2015 pel Parlament.

Segons Ribó, "tota situació d'emergència residencial s'ha d'atendre des de la triple perspectiva de facilitar, amb agilitat i celeritat, l'accés a un habitatge, garantir un acompanyament social i promoure la reinserció laboral de les persones afectades". Per al Síndic, aquestes accions han d'estar coordinades per un únic servei i haurien de ser "prioritàries" quan afecta infants i adolescents. Per això, el Síndic ha reclamat a les administracions una reserva d'habitatges per donar resposta a les situacions d'emergència, i que els serveis socials i els d'habitatge disposin de recursos humans i materials suficients.


L'aplicació de mesures davant les situacions d'emergència és un dels cinc apartats en què està estructurat l'informe. De la resta, tres giren al voltant del parc social d'habitatge (gestió, lloguer social i adjudicació d'habitatges amb protecció oficial) i un darrer planteja mesures de prevenció per evitar situacions d'exclusió residencial.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació