El Festival de Sitges tanca amb rècords d'assistència i de venda d'entrades

Els ingressos per vendes augmenten un 23,1% respecte el 2014 | Ángel Sala destaca "la interactivitat amb el públic, la seva implicació i la qualitat dels títols"

Festival de Sitges
Festival de Sitges | Adrià Costa
E.Pl.
20 d'octubre del 2015
Actualitzat a les 18:05h
El Sitges - Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya ha tancat la 48a edició amb un increment molt substancial de les xifres corresponents a la venda d’entrades i al nombre d’espectadors. Segons dades recollides fins a la finalització del certamen, s’han venut un total de 77.955 entrades, corresponents a 63.405 entrades de sessions i 14.550 entrades d’abonaments, un 20,8% més respecte la passada edició, que en van ser 64.509.

Al mateix temps, l'edició 2015 del festival ha suposat un increment del 23,1% respecte el 2014 en el capítol d’ingressos per vendes. Aquestes dades suposen un rècord en els registres del certamen i deixen clara la consolidació i el creixement d'una proposta que compta amb un públic molt fidel i que sap enamorar nous adeptes.

El director de la Fundació organitzadora del Festival, Xavier Duran, ha fet una valoració molt positiva d’aquest 2015: “És un any en què s’han batut rècords d’assistència i de venda d’entrades. Ja des de l’inici, la prevenda d’abonaments i packs va marcar un bon ritme, fins arribar finalment a un increment del 95% respecte el 2014". L’assistència a totes les sales ha estat massiva i, per això, l'organització valora "molt positivament la presa de decisió respecte l’obertura d’una quarta sala, la Tramuntana, que es mantindrà de cara a properes edicions”.

Àngel Sala, director del festival, s’ha mostrat molt satisfet amb els resultats, tant els econòmics i com els de programació: “la interactivitat de la programació amb el públic i els convidats, la seva implicació i el nivell de consens respecte a la qualitat dels títols presentats en les diferents seccions són grans titulars en una edició que ha marcat una clara tendència del gènere cap al terror d’autor i l'heterodòxia del fantàstic en la seva capacitat per combinar-se, fins i tot fagocitar altres gèneres com és el cas del western”.