Eleccions 27-S: CUP

La CUP confirma que no investirà Mas perquè seria fer un «flac favor» al procés

Anna Gabriel assegura que la figura del nou president no es pot "identificar amb les retallades"

La formació de l'esquerra independentista es nega a parlar de noms perquè no es vol passar del "fetitxisme Mas" al "fetitxisme Romeva"

Descarten una DUI immediata perquè "no s'ha guanyat el plebiscit"

Eleccions 27-S: nit electoral de la CUP

La CUP posa condicions per negociar un possible govern de Junts pel Sí

| 28/09/2015 a les 13:06h
Especial: 27-S Eleccions Parlament 2015
Arxivat a: Política, 27-S, Antonio Baños, Anna Gabriel, eleccions Parlament 2015, CUP
Antonio Baños, Gabriela Serra i Anna Gabriel | Isaac Meler
Aquesta notícia es va publicar originalment el 28/09/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) ha confirmat aquest dilluns el que ja va dir en diverses ocasions durant la campanya electoral. És a dir, que no pensen votar a favor de la investidura d'Artur Mas com el nou president de la Generalitat que surti del 27-S. Durant la roda de premsa que han ofert per valorar els resultats, la número dos de la llista, Anna Gabriel, ha assegurat que investir Mas seria fer un "flac favor" al procés independentista. En aquest sentit, ha assenyalat que el cap del nou executiu no es pot "identificar amb les retallades".

Ara bé, Gabriel ha descartat parlar de qui ha de ser el president afirmant que no volen passar del "fetitxisme Mas" al "fetitxisme Romeva". Al seu costat, el cap de llista, Antonio Baños, també ha descartat abonar-se al "fetitxisme Junqueras".

Davant una enorme expectació mediàtica, Gabriel també ha demanat "prudència fins que no acabi el recompte final", a l'espera del vot per correu que podria alterar l'actual composició del Parlament.  

Una vegada més, Baños, durant la seva intervenció, ha deixat clares les condicions de la CUP de cara a possibles pactes, reiterant la necessitat d'una "ruptura" amb polítiques d'austeritat, d'implantar un pla de xoc i desobeir "les lleis injustes", ja siguin provinents de Madrid o de Brusel·les.

Renúncia a una DUI

"El plebiscit era obtenir una majoria de vots", ha declarat Baños, cosa que "no s'ha gunayat". Tot i això, el cap de llista de la CUP ha insistit que "hi ha un vot majoritari a favor de la independència", tenint en compte que cal veure "cap a on es decanta Catalunya Sí que es Pot". "També porten al programa el procés constituent unilateral, tenim una majoria de vots molt ampliable", ha sentenciat.

Tanmateix, com ha anunciat Gabriel, el percentatge de vots inferior al 50% fa que la CUP renunciï a plantejar una declaració unilateral d'independència quan entri al Parlament. "Al programa dèiem que amb una majoria de vots portaríem una DUI al Parlament", ha explicat, per afirmar, davant dels resultats electorals actuals: "Això no ho portarem".
 

Totes les notícies de la CUP-Crida Constituent de les eleccions del 27-S

Totes les notícies de les eleccions al Parlament 2015 27-S

Enquestòmetre: tots els sondejos de les eleccions del 27-S

Gràfic interactiu: totes les llistes del 27-S per demarcacions

Totes les fotos de la campanya de les eleccions del 27-S

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Que sí, que vale...
Miquel Soler, 28/09/2015 a les 13:20
Molt interessant
+206
-75
Molt bé, d'acord. Que no votin a Artur Mas com a president. Que s'abstinguin. I un cop hagin deixat clar que no els cau bé que no posin més pals a la roda i que col·laborin. L'objectiu és la independència. Junts pel Sí és la formació independentista més votada, per tant serà la que liderarà el procés. Si volen fer aportacions, introduir matissos de detall cap problema. Però que no ens surtin amb frikades.
Aquesta colla foten realment por...
olodelbages, 28/09/2015 a les 13:20
Interessant
+151
-72
Què collons dieun de "fetitxismes"....?

Amb tots els meus respectes, estan carregats d'hòsties... dubto si saben realment què volen i si son conscients de si els seus objectius son aconseguibles en el marc de govern que hi ha ara mateix... si us plau, CUP's, deixeu-vos de collonades varies i no us deixeu guiar per la vostre "intuició social" sense pensar en la totalitat del país... negocieu amb JpS polítiques de xoc adients pels temps que vivim ara mateix, ihi estic totalment d'acord, i valoreu la possibilitat d'investir a en Mas o en Romeva, tots dos son perfectament vàlids... (o esteu pensant en algun candidat vostre que només travessar els pirineus els europeus es pixarien de riure???), a més a més de ser com sou, feu el favour de ser seriosos també...

Salut, independència i .... país primer de tot!!!
penso que feu un flac favor a l´independencia.
Anònim, 28/09/2015 a les 13:23
Molt interessant
+171
-57
Penso que feu un flac favor a l´independencia . Deixeu que surti qui sigui de president fins que ja siguem independents i estiguem desconectats totalment d´Espanya i apartir d´aquell moment es desideixi un nou president. Si no es aixi ,sols posareu pals a la roda al desitg d´independencia .

VISCA LA NOVA REPUBLICA CATALANA
Próximo destino
Anònim, 28/09/2015 a les 13:24
+29
-85
Grifols Canadá y a vivir que son dos días !!
Gràcies CUP
Libertus Anònimus Màximus, 28/09/2015 a les 13:25
+96
-155
Retallades, baixades de sou, es va "acollonir" el 9N, d'esquena als desnonaments, privatitzant sanitat i educació, ens va vendre l'Estatut-et… Finalment bufa un aire fresc de dignitat: NO més MAS!! Visca la terra i mori el mal govern!
A favor que no sigui ni Mas ni junqueras
TD, 28/09/2015 a les 13:28
+82
-37
S'ha de trobar una persona de consens, i això significa que no sigui actualment de cap partit: aposto per Romeva. Però aquest no ha d'exercir de president com s'ha vist fins ara, sinó com a president d'un govern de concentració que treballa per la transició a un estat independent. El president de la República ja es triarà en les primeres eleccions legislatives de l'Estat català
que volen?
Anònim, 28/09/2015 a les 13:29
Interessant
+95
-39
el fetixisme de Garcia Albiol?,pot ser, que la CUP vagi en compta d no esquerdar la coalicio JPS que ha quedat molt debilitada, sino estan a l alçada ens veurem abocats a fer noves eleccions i tothom identificara a la CUP com a responsable de la desfeta, la situacio ja es massa complexa perque ames la CUP vulgui imposar el seu programa sense restriccions.
||*||
Anònim, 28/09/2015 a les 13:31
Molt interessant
+160
-30
Ja tenim prou complicat el panorama independentista, cal complicar-lo més?
The End
Masias , 28/09/2015 a les 13:32
+33
-141
El Junki seis meses de president

Otros seis el divino calvo

Y el Arturet en Cuatre Camins, tragando sables de un palmo .
a veure...
Carles V, 28/09/2015 a les 13:32
+20
-40
No tot comença i acaba en el Mas. I si en Mas acceptés un pla d'emergència social implantant unilateralment una hisenda pròpia? de fet en Mas ha estat el gran argument i motiu de pes perquè molta gent no votés a JxSí. Però és un actiu, el podríem posar de responsable de la cartera d'exteriors. Segur que en Mas mateix sabrà valorar fins a quin punt és necessari o constructiu que un acord d'aquestes característiques es malmeti per culpa seva, però segur que les CUP sabran valorar-ho també.
Gràcies CUP
Libertus Anònimus Màximus, 28/09/2015 a les 13:32
+36
-87
Retallades, baixades de sou, es va "acollonir" el 9N, d'esquena als desnonaments, privatitzant sanitat i educació, ens va vendre l'Estatut-et… Finalment bufa un aire fresc de dignitat: NO més MAS!! Visca la terra i mori el mal govern!
Ya veo de President a Franco
Anònim, 28/09/2015 a les 13:39
+25
-38
Rabell,claro
A MAS SE LE ACABAN LAS TRAMPAS
Anònim, 28/09/2015 a les 13:40
+25
-107

Si la CUP no se hecha atrás ni lo hace tampoco CSQP, Mas no será president. Se le acabaron los juegos dignos de trilero o jugador con las catas marcadas. Ya no engañara mas ni a propios ni a ajenos y podrá disfrutar de su familia.

Algunos de los suyos , en especial los bien instalados en la burguesía catalana se va a quedar la cara de tontos y lamentaran no haber votado a unió.
Pero es lo que hay.
Unió debía de haber roto hace casi dos años, pero solo lo hizo después de las municipales porque antes quería dejar colocados a los suyos en los ayuntamientos. No lo hizo así y su discurso por bueno que pareciera no ha resultado creíble y si oportunista. En el fondo una lastima porque el catalanismo moderado necesita tener voz.
Una alternativa de izquierdas si prioriza un gobierno social pragmático que recupere el terreno perdido , bienvenida sea. Si prioriza la independencia, la ruptura, la desobediencia y la cultura de la transgresión a todo no ira a ninguna parte y se alejar de la mayoría que desea cambios pero también seguridad en que no se va a ir a peor.
La aventura esta muy bien para un joven estudiante sin cargas familiares pero no para una familia que tiene que llegar a fin de mes o a unos jubilados que ni por asomo pondrán en riesgo sus pensiones.





10 escons no poden imposar el President acordat amb 62 escons !!!
Anònim, 28/09/2015 a les 13:40
Interessant
+119
-31
En Mas és la millor garantía del procés. Està a matar amb el PP, ha renunciat al pacte amb Unió i està querellat per fomentar el procés. Treure en Mas és decapitar Convergencia i decapitar el procés. El que diu la CUP és el mateix que diuen i volen C's i el PP.

Si no negocieu coses negociables i aneu pel xantatge aconseguireu rebentar-ho tot, just ara que tot Europa està reconeixent que han guanayat els independentistas. El procés constituent ha de durar un any i mig com a molt, no podeu demanar una decapitació així.

Si no es pot continuar el procés per culpa del vostre xantatge, les decissions i els diners continuinuaran depenen de Madrid. Ja no importarà qui governi a Catalunya ni quin model social haguem votat aquí.

Si això passa, la vostra excusa de "l'anticapitalisme" us sortirà cara. Xantatge per xantatge. No comparé a cap botiga, colmado, o el que sigui, que el porti algú de la CUP. I en coneixem bastants.
Amb el nostre futur no s'hi juga d'aquesta manera tant mesquina!!
Parece mentira
Anònim, 28/09/2015 a les 13:41
Molt interessant
+124
-24
A los de la CUP les exita más dejar fuera a Mas, que declarar la independencia.
No m'agrada
Anònim, 28/09/2015 a les 13:51
Interessant
+92
-26
A casa vam anar a votar convençuts de que en cas de guayar Junts pel Si es respectaria escrupulosament el full de ruta que inclou la Investidura del President Mas pels mesos que duri el procés constituent.
Fer qualsevol cosa que no sigui aixó o permetre que la llista menys votada condicioni el futur és un frau i un engany als votants.
Em consta que som molts els que vam votar Junts pel Si pel President Mas.
Si no cumpleixen amb els pactes, amb la meva familia que no ens tornin a venir amb inependencies ni hosties.
Ja us ho fareu.
tin por
Tònim, 28/09/2015 a les 13:53
Interessant
+92
-23
Ai, ai! jo vaig votar CUP. A les darreres municipals i ara. Havien seguit el procés de forma molt digna.
Però em sembla que comencen a desvariar una mica i això pot ser perillós.

Primer, el fet de dir que no volen Mas de president perquè va fer retallades és ridícul sabent que les retallades eren perquè no teníem diners i Espanya ens seguia robant.
Que potser vosaltres hauríeu fet una distribució de retallades-impostos diferents que en Mas? no ho dubto. No sé si millors o pitjors, però no ho dubto. Però en Mas te una ideologia força diferent de la CUP i te dret d'executar el seu programa.
Sembla que feu els absurds arguments dels de cat no es pot.

No voler el Mas president és fetitxisme. El mateix que ara dieu sobre això de Romeva, etc...
No fareu pas el xantatge de voler posar un fetitxe vostre!
MIREU CUP
Anònim, 28/09/2015 a les 13:54
+36
-26
Sou com el Rajoi pero al rebes

a mi lo que feu o deixeu fer me importe un bledo igual que lo que fa el Rajoy

Bull la independencia i amb vosaltres igual que amb el Rajoi no hi compto

Amb vosaltres no tin cap confiança ni amb espana tampoc

Diu el Rajoi unes histories que me les paso per alli a hon tot hom sap

INDEPENNDENCCIA I DIA O UN ALTRE LA TINDREM SENSE EL YRAJOY I SENSE LA CUP

SI EL PROBLEMA EL TE CATALUNYA APANA VA APANADA

VISCA CATALUNYA INDEPENDENT I FORA ESPANAMCIA I ACOLITS

I LES LLEIS APANOLES PUES QUE SE LES QUEDIN
Si... (Ens han ben enganyat)
Anònim, 28/09/2015 a les 13:59
+16
-20
Si no haguessim comés tants errors. I durant tant de temps.
Si no ens haguessim deixat enganyar per ideologies que van en contra nostra. I durant tant de temps.
Si, com a causa principal, els catalans no haguessim avortat tant els nostres propis fills. I durant tant de temps.
Si no hagués passat això i alguns contrasentits més, avui 28 de setembre els catalans hauriem proclamat la independència i ja seriem independents!.
I ara per causa d'aquesta equivocació descomunal - avortar-nos i a sobre fomentar-ho, fent el joc als nostres enemics - haurem d'esperar durant tant de temps!.

Si es que ho aconseguim ser mai, perquè de seguir així, amb la nostra baixíssima natalitat, com a poble els catalans ens extingirem en un parell o tres de generacions, com a molt quatre. I a sobre, encegadament i contra tota lògica, demanant avortament lliure i gratuït, és a dir general per a totes les dones, seguim dient que així som molt lliures i anem-lis fent el seu desig a aquells que això ho veurien molt bé.
Als nous independentistes:
luitxi, 28/09/2015 a les 14:04
+45
-50
No ens calen lliçons d'independentisme per part dels que porten 4 anys lluitant per l'estat. Els cupaires fa més de 40 anys que els 11S no fem pont i anem a manifestar-nos per la llibertat política de Catalunya.

lliçons, no gràcies!
No fotrem res
Xz3, 28/09/2015 a les 14:04
Interessant
+80
-11
Es com si els francesos haguessin dit prefereixo estar invadit pels alemanys perque no m agrada De Gaulle
Feu-ho com volgueu
Àngel J. Aguilar, 28/09/2015 a les 14:07
+51
-3
Feu-ho com volgueu. Però, sigui com sigui, poseu-vos TOTS d'acord. Poseu-vos tots (i TOTS) al cap que és el moment d'anar a la una. Que ningú, NINGÚ, falli a la nació catalana per inflexible. Gràcies!
Ja he vist moltes renúncies a la independència si culmina el xantatge de la CUP!
Anònim, 28/09/2015 a les 14:17
+49
-19
Hem d'anar més enllà, perquè pensó que a la CUP l'importen poc aquestes renúncies independentistes. Siguem clars, volen el poder per imposar el seu sistema anarco-comunista encara que sigui sense vots. La independencia no és la seva prioritat en absolut. Bé, quan aneu a comprar alguna cosa a un de la CUP pense-ho! Si volen anar a per totes, si ens vole fotre amb la relació 1:6, molt bé, anirem a per totes!
prou de nens petits
iona, 28/09/2015 a les 14:34
+48
-17
HEM PATIT LA PUTA I LA REMONETA DE ERC DURAN 7 MESOS I ARA LA PUTA I LA RAMONETA DE LA CUP , FOTEU EL FAVOR DE CREIXER I DEXEU GOVERNAR, SENSA EL SR. MAS LA CUP ENCASRA ESTERIA ALS LLIMS, COMPREU VOLQUES I NO PIXEU A FORA
Amb que s'abstinguin és més que suficient
Anònima, 28/09/2015 a les 14:38
+27
-12
Pareu de marejar, i de magrejar, la perdiu. Cadascú als seus puestos, la Cup al flanc esquerra, Junts, al centre esquerra. La dreta, tota per ells, hi renunciem.
Jo ja ho sabia...
Anònim, 28/09/2015 a les 14:40
+59
-15
...que la CUP ens fallaria.

És un grup preparat per muntar numerets, no per portar un País cap a la Llibertat.
No hi ha favor més flac al procés...
Anònim, 28/09/2015 a les 14:43
+41
-12
que la CUP. El quintacolumnisme torna a aparèixer.
no cal "salvar al soldat Mas"
Anònim, 28/09/2015 a les 14:46
+19
-46
no cal "Salvar al soldat Mas" amb els costos polítics que suposa seguir amb en Mas al front... el seu temps ja ha passat....... moltes gracies però adéu....
per un cop que junts per el si no sigui la llista de "Salvar al soldat Mas " i els "millors" de CiU i sigui la llista dels independentistes
no més
Calçotets cagats, 28/09/2015 a les 14:46
+60
-12
A casa meva hem votat CUP, convençuts de que serieu un bon catalitzador. Però aquesta dèria amb Mas no m'agrada gens. No soc seguidor d'en Mas, no ho he segut mai, però es el millor estadista que podem trobar per enfrontar-mos als taurons europeus.
Si no surt en Mas, crec que perdreu uns quants vots cupaires...

Salut i llibertat ||*||
Al de la CUP que diu que ells son els independentistes de tota la vida...
Anònim, 28/09/2015 a les 14:48
+30
-15
que ho comenti amb el "samarretes" Fernàndez, comunista no nacionalista de tota la vida que per a fer l'ou va entrar a la CUP. I d'aquests, la cúpula de la CUP n'esta plena.

A veure si mirem de no fer tan riure!
Ara ve el dificil.
Ximirin, 28/09/2015 a les 14:49
+14
-9
Ara ve el dificil, esta d'acort per formar una majoria. No ho veig clar. A casa tots em botat a JPSI, si no hi ha unitat entre esl del Si, us engegare a fer punyetes i a cagar a la via.
Al luitxi
Xz3, 28/09/2015 a les 14:55
+44
-6
Estas de broma? 40 anys? Jo en tinc 60, fa molts anys que vaig al Fossar i que soc independentista i fins fa poc no us havia vist. I hi ha molta gent que tampoc fa pont i no es stalinista com vosaltres.
Mas
Anònim, 28/09/2015 a les 14:58
+13
-58
Tots els qui heu votat a Junts x Si sou els catalans peseteros de tota la vida sumissos a la moneda europea. Independència real SI, dependencia de la Troika no, per que el cap i la fi només voleu fardar de fronteres en els llibres de geografía. Absurd.
saben que ens juguem?
jcc, 28/09/2015 a les 15:02
+47
-7
Amb apreciï, però vull recordar que 336.375 vots de la CUP no poden imposar-se a la voluntat de 1.620.973 vots de Junts pel Sí, per molt respectables que siguin.
Gràcies CUP 2
Libertus Anònimus Màximus, 28/09/2015 a les 15:03
+29
-49
Ho sento,

Per això vaig votar a les CUP. Si no ho fessin així estaria molt descepcionat i s'estaria tarint el sentit del meu vot. Visca la terra i mori el mal govern.

Gràcies per seguir-nos fidels. NO més MAS!!!
Amb amics com aquests...
Anònim, 28/09/2015 a les 15:16
+43
-5
La lleialtat no és un tret característic dels pobles esclavitzats!

Doncs amunt les CUP, acabeu d'una vegada amb tots nosaltres que no us varem votar i no només amb en Mas - els espanyols us aplaudiran i acabaran amb vosaltres de la mateixa manera que ho voleu fer amb en Mas!

Quanta raó tenia Alfons López Tena - no farem res més que un sonor pet...
Hippies toca pilotas
Anònim, 28/09/2015 a les 15:32
+46
-6
No entenc a que juguen.
Estem treballant per aconseguir un objectiu que segon ells tambe es el que busquen.
I ells continuen amb el seu discurs de nen petit " si vas tu jo no jugo".

Que es deixin de collonadas colaborin per poder aconseguir el proposit i quant el tinguem ja es decidira que goberna el nou pais.
A veure si us desperteu d'una vegada
DídacS, 28/09/2015 a les 15:43
+17
-49
La CUP es un partit de gent honesta cosa que no pot dir CiU, que te masses corruptes. I més valdria que us desperteu d'una vegada i us adoneu què el senyor Mas ha condicionat les eleccions d'ahir a que ell fos el cap de llista camuflat. Al parany han caigut ERC plena de bones intencions però un cop més amb poc sentit estratègic, i els independents.
Al senyor Mas el que l'interessava era continuar manant i tot el demés li era accessori. La sorpresa per ell ha estat què ni amb tant bons aliats, pot ser president sense els vots de la CUP. La seva presència ha restat vots a JxSi, sobretot de gent d'ERC que ha votat CUP. Les coses son d'aquesta manera.
Més hagués valgut esperar un any i anar separats, la victòria hagués estat esclatant.
La CUP no sap cap on va.
JCrehuet, 28/09/2015 a les 15:45
+40
-7
La CUP tillant de feixistes a Mas, Junqueres i Romeba. Posant pals a les rodes del proces. Vaig dubtar de votar CUP per frenar una mica JpS, pero aixó no és frenar aixó es tumbar el proces.
Em fa gracia la gent que riu les gracies de les declaracions. Estic d'acord en que la CUP no volia Mas i actui en conseqüencia, pero per el que es veu no volen a ningu ¿potser es volen a ells?¿potser no es posen d'acord ni entre ells?
Potser vosaltre no sou feixistes ¿pero llavors que sou?. Heu aconseguit uns quants vots mes i ja penseu que sou els amos... al igual que C's que ja es veuen governant el pais.
De veritat, feu pena, nomes voleu el titular.
Els col.laboracionistes de guardia de CDC-ERC treuen fum negre.
Anònim, 28/09/2015 a les 15:53
+4
-33
El fum blanc ja no el poden treure perque ja s´els hi acabat, els de CDC-ERC, aixó es la extra de la tardó... ja no s´aclareixen la situació, i el to puja durant tot el dia, ni la Muriel, ni la Forcadell surten de la situació, elles ja es veien amb una bona poltrona i ben renumerada d´afers exteriors...
La independencia es imposible
Josuė, 28/09/2015 a les 16:01
+7
-49
Sin pacto o sin guerra.

La soberanía nacional reside en TODOS los españoles y no en una PEQUEÑA parte.

Es lo que hay.
LA IGNORACIA DE LA CUP
Anònim, 28/09/2015 a les 16:18
+45
-7
Senyors de la CUP, seny sobre tot, el sr. Mas serà el que serà, pero gracies a ell, avui vostès poden participar a unes el.leccions. Tant dificil es abstindres i preparar les properes el.leccions de 18 messos molt mès preparats per l'independencia ?. Seny no feu rucades, que gracies als vostres plantejaments ens podem quedar sense res. I ull viu amb Ciutadans que son pitjor que el PP.
corruptes a Junts pel SI!!! FORA!!!!
Anònim, 28/09/2015 a les 16:18
+15
-49
Estar clar que els de la CUP no son tontos, que es pensa el Sr. Mas que podra amagar tots els casos de corrupcio nomes perque ens necesita?? ho tens clar Sr. Mas, primer parin tots els desnonaments i tornin tots els calers que han robat. CATALUNYA NO SERA LLIURE FINS QUE AQUEST CORRUPTES PAGUINJ!!!! VISCA CATALUNYA LLIURE!!! VISCA LA CUP!!!!! VISCA LA REPUBLICA CATALANA!!!!!
Tardarem una mica mes pero aconseguirem la Independencia amb un Pais net!!!!
Realisme
Josep de Lloret, 28/09/2015 a les 16:35
+31
-3
Em fa gràcia tots aquets que del no a les retallades es feu rel gran argument de la vostra opció politica. El que jo un mindundi en penso:
Per poder retallar primer s'ha de tenir, poder els que són joves no ho saben però els srveis públics catalans estan anys llum a millor del que hi havien amb en Francoi qui va liderar aquest canvi agradi o no va ser el President Pujol.
El tripartit pràcticament no va retallar, però endeutant-se fins les orelles, cosa que ara no es pot fer perquè no et deixen Vallès. Que es suposa que tenia que fer en Mas, no retallar i deixar devpagar proveïdors itreballadors?
I per últim tant parlar de privatitzar, em podeu posar exemples de serveis públics que funcionin més eficienment que els privats?
Feu riure
Anònim, 28/09/2015 a les 16:35
+35
-3
I totes les persones que han votat Junts pel Si, precisament per que hi figurava el Sr. Mas, que? Probablement representen mes dels vostres 10 escons.
honestedat
Noi de Palau, 28/09/2015 a les 16:35
+8
-32
No sóc independentista ni de bon tros, però admiro l'honestedat de la CUP. Reconeixen que han perdut en vots i per tant renuncien a la DUI. Em sembla realment molt honest. JxS no farà mai una cosa així.
I el fet que no vulguin investir a Mas (com ja havien avisat feia temps), què voleu que us digui... em sembla fantàstic!! Això són independentistes de debò, i no la vella Convergència de tota la vida!!
Estem bojos?
Anònim, 28/09/2015 a les 16:40
+36
-6
Com és possible que no veieu que necessitem el president Mas? Quina imatge donarem al món si renenuciem a la persona que ha estat la cara del procés. Menys yanomamis i més seriositat, per favor.
Repetid conmigo
Guillermo, 28/09/2015 a les 16:45
+8
-32
No se ha ganado el plebiscito, no se ha ganado el plebiscito, no sé ha...
Ja hi tornem a ser.
Anònim, 28/09/2015 a les 16:56
+23
-1
Les Cup, acusadors, jutges i executors sense clemència.
I les proves? I les circumstàncies? I les restitucions? I mèrits?
És a dir no apliquen justícia sinó JUSTICIERIA.
No aconsegueixo trobar coherència entre la dignitat i la integritat com valors que els
defineixen i la baixesa del primitivisme visceral, l'obsessió i el revengisme d'algunes de les seves reaccions i actes.
Entenc que s'ha de treballar pel bé del planeta i per la protecció de les persones. Les societats han de retornar a maneres més naturals, consums racionals, control del capitalisme... D'això a fer rebequeries hi ha una distància.
Per a les seves decisions tenen explicacions forca alambinades, el que em fa pensar que dins la dinàmica plebiscitària integren un "plus" d'inadaptats agressius, no gaire cultivats, als que s'ha de mantenir l'autoestima.
Independència ja
Boi, 28/09/2015 a les 17:03
+21
-2
Mare de Deu. És que ens hem venut l'enteniment tots plegats. Com pòdem ser tant curts de gambals. Reduir el Procés, el cami a la independència a una persona, vol dir que la independència mai ha estat la prioritat. Tenir un President perseguit penalment per Espanya. Un President que malgrat el que fes ahir, avui s'ha posat al costat de la ciutadania. Que preteneu Srs, de la CUP excloure als que no pensen com vosaltres, encara que perssegueixin l'objectiu suprem de la llibertat de Catalunya. Si això és el que voleu, les simpaties a les CUP s'han acabat. Vosaltres només teniu una aspiració construir el vostre mon, que per cert només deu existir al cap vostre.
Crònica d'un afer anunciat
Anònim, 28/09/2015 a les 18:34
+16
-4
Els de la CUP ja van dir mil cops que no investirien a Mas com a president al igual que van dir que volien una catalunya independent i republicana FORA D'EUROPA. La CUP és un partit que ha deixat sempre molt clares les seves postures i que no renunciaran al seu programa ni a la seva integritat política. El problema el teniu aquells que vau votar-los sense conèixer bé el programa o pensant que es farien enrere amb el que van explicar.
CUP Autentica
Anònim, 28/09/2015 a les 18:36
+9
-28
La CUP posa per davant les retallades i que la gent tingui un plat a taula i un sostre que recolzar als corruptes de JPS. Apreneu-ne collons.
Per en Josep de Lloret - Realisme
Anònim, 28/09/2015 a les 18:39
+7
-24
Es clar, per aixo els amics de CDC estan privatitzant els hospitals mentre als malalts que ens donguin oi? No entenc com podeu defensar al corrupte d'en Mas quan per culpa d'ell tenim menys drets socials, mes pobresa, menys professors, metges, quirofans, etc que mai. Aixo si, 3% per tots els amics no? Vols dir que es mes important una casa al Pirineu per les vacances que una beca menjador per un nen? No fotem.
Malament CUP!.
Joan, Barcelona., 28/09/2015 a les 18:52
+24
-3
Els de la CUP no voleu en Mas?, doncs a mi i a la meva familia tampoc ens voleu, i els nostres vots tampoc!!. Voleu dretes-esquerres i ens oblidem de la independència?. I finalment, jo no vull una Catalunya anticapitalista i feminista, jo vull una Catalunya rica i normaleta, i si pot ser como Dinamarca.
Trist
Anònim, 28/09/2015 a les 18:57
+18
-2
Es molt trist llegir tots els vostres comentaris i veure com ens menyspreem entre nosaltres...
molt...
Així segur que no anirem enlloc
la solució és fàcil
Jordi Pàmies., 28/09/2015 a les 19:00
+11
-4
Una figura independent, de consens, de President o Presidenta (Forcadell, Casals, LLach, per exemple) i Más de Conseller en cap. Tothom compleix els seus programes, no perdem cap actiu pel camí, i a més potenciem nous liders.
Her infepenfdent
Anònim, 28/09/2015 a les 20:07
+3
-18
Tranquils CUP, la careta dels de Junts pel Sí, se la treuran quan diguin que es presenten a les eleccions Espanyoles, i que tant i tant diuen que volen la independencia, es cosa de poc temps, ah i que vigilin que el seu espai politic a les eleccions Espanyoles els poden ocupa forçes enemigues per castic, mira per on ho miris, els del Junts pel Sí estan ven agafats, per aixó volen fer duran el Proces soberanista uns 18 mesos mes. apa ja la teniu rucs mes que rucs...
A Guillermo
Anònim, 28/09/2015 a les 20:10
+21
-2
No se ha ganado el plebiscito. Pero si nos hubiesen dejado hacer un referéndum hace años, ahora sabríamos exactamente el porcentaje de sí y de no que queremos los catalanes. Pero, ¡claro! vuestra querida Constitución no lo permitía. ¿No es lo que se ha hecho ahora lo que manda la Constitución? ¿No dice la Constitución que los resultados dependen de los escaños? ¿No ganan las fuerzas independentistas, de momento? Dejaros de comentarios que de momento no llevan a ningún sitio y esperaros a ver como se aclaran JPS y las CUP. Com a independentista confio en que arribaran a un acord. Ara mateix el més important és la independència, després ja ens arreglerem i barallarem els d'esquerres i els de dretes per a veure què es fa.
Fer-lo descarrilar
Anònim, 28/09/2015 a les 20:25
+16
-1
sí que sería "fer-li un flac favor"

Com pot ser que l'odi a una sola persona us empeny a fer quelcom que farà molt de mal i un dany terrible a mes de dos milions de catalans?

Sigueu racionals, i si cal, també una mica generosos. No es tracta d'Artur Mas, ni de CDC, es tracta de les esperances i les il.lusions de milers i milers de catalans que veuriem amb desolació, com tot s'en va enorris.

Penseu que l'important no és el nom, la persona, sino la finalitat, l'objectiu que volem asolir. Per un nom, no podem perdre un anhel que venim perseguint des fa 300 anys.

Confio en vosaltres, confio en que sabreu trobar una solució justa.
modelos diferentes
perejaume, 28/09/2015 a les 20:34
+11
-8
Cup= corea,del Norte, Urss de,stalin, rumania de ceaucescu...
JUNTS X SI= Dinamarca, eslovenia, holanda.
Esta visto que dos modelos tan diferentes, una que tiene por modelo a dictaduras y otra,a,democracias occidentales, no pueden confluir.
Malos companeros de ruta han elegido para el proceso.
CATALUNYA NO SERA INDEPENDIENTE GRACIAS A LA CUP
Anònim, 28/09/2015 a les 21:03
+12
-6
Señores de la CUP gracias, porqué ustedes van ha ser los quearruinarán el proceso con sus personalismos y sus idioteces. Me atrevo a decir que ustedes son políticos mediocres que no ven más alla de lo que ven sus ojos. Ustedes son políticos de calles estrechas y con mucha niebla. Y les voy a decir más, si se les investigara al igual que han hecho con otros políticos de primera fila, a ustedes y a los de Ciudadanos, también saldrían algún que otro caso oscuro. Nos jugamos mucho, no hagan el idiota.
Historia d'esquerres
Jomateix, 28/09/2015 a les 21:11
+11
-3
Part de la historia de Catalunya está marcada per fracasos quan les esquerres han decidit i ara torna a repetirse un altre vegada.
Semble que Aznar tenia rao quan deia que els catalans no ens entendrem.
Torna a sortir el interes de partit i no de pais.
Quina pena fem
La DUI és factible perque hem guanyat en vots i escons
Anònim, 28/09/2015 a les 21:29
+12
-1
La DUI és factible perque hem guanyat en vots i escons.

SI: 1.930.664 (Junts pel Si+CUP)
NO 1.577.498 (PP+PSC+C'S)
decebut
Anònim, 28/09/2015 a les 22:20
+9
-0
Cup... sigues conscien...que la teva dictadura et portara a la desaparicio... i el noms i cognoms dels integrans rondaran als anals de la historia com els caciscs que varen fer llenya el proces
Més poble i menys polítics
Que sigui de baix a dalt de debò, 28/09/2015 a les 22:27
+3
-2
I per què s'ha de buscar cap persona per delegar en ella res? Per què no s'organitzeu el poble català en assamblees i comenceu a fer coses desde ja? Per què espereu a que surti un messies director i pastor dels vostres ideals? I no em valen ANC's ni Òmniums,el veritable poble,la gent d'apeu sou els que ho heu de fer dia a dia,perquè ja està massa vist que amb la oligarquia partitocràtica res va a canviar.Una clavada rere un altra.
NUEVAS ELECCIONES ?
Xosé Lluís, 28/09/2015 a les 23:00
+12
-1
A ver si va a tener razón la naranjita.....Sin unidad, compromiso, determinación y paciencia (mucha) no se va a ningún sitio....Como el proceso no salga adelante, Madrid os come. Vosotros veréis....
Barruts
Anònim, 28/09/2015 a les 23:07
+10
-1
Que fort, el que s´hi ha jugat més en tot aquest procés,ara l´arraconen.Quina barra.
Mals perdedors, demòcrates i independentistes.
orfapu, 28/09/2015 a les 23:46
+1
-7
Abans de res, dir que sòc independentista, no pel sentiment patriòtic i cultural (que també), sinó per que vull ser lliure, decidint des de la terra i fundant el més próxim a la república catalana idílica (anticapitalista, coperativista, economia local i del bé comú, sense exèrcit, sense fronteres, democràtica, participativa.......pfff).

Hem fan gracia alguns comentaris. Acceptem que no tenim una majoria clara i evident en VOTS, fet que implica que no podem seguir capficats en l'independència ni pensar de cap manera en un DUI.

Es moment de tractar temes tant o més importants com la pobresa, l'evasió fiscal, l'educació i la sanitat tot i que reconec que s'ha de seguir treballant paral·lelament per la nostra llibertat i sobirania.

Sigueu reflexius i mireu més enllà de l'independència. Hi han molts altres fronts de guerra a guanyar!!!!!
Si vamos a nuevas elecciones
Anònim, 28/09/2015 a les 23:56
+9
-1
Habrán muchos catalanes que os hemos votado ayer porque confiábamos que además de ser un voto por la honestidad política y por la defensa de los derechos sociales, también sería un voto por la independencia.

Si renunciais a la independencia, todo lo demás no tendrá sentido, porque Catalunya nunca tendremos los instrumentos de estado necesarios para poder hacer políticas sociales. Seguiremos trabajando y enviando remesas de dineros a Madrid para que ellos despilfarren nuestro esfuerzo en ostentosas infraestructuras absurdas, inútiles y ruinosas, mientras aquí nos obligaran a recortar y a seguir administrando la miseria, y todavía diréis que la culpa de esas estrecheces es de Artur Mas.

Si tenemos que ir a nuevas elecciones, tendréis que devolver todo el voto prestado, entre ellos el mío y muchos miles como el mío. La lista del Sí no podría ganar de ninguna de las maneras, sería imposible, pero estoy seguro, que como tantas veces ha ocurrido cuando nos han dado por muerto, nos volveremos a levantar y volveremos a luchar, con dignidad, que eso es la única cosa que no nos podrán arrebatar nunca. La CUP no podría decir lo mismo, seréis recordados siempre como los traidores que impedisteis la victoria de nuestro pueblo.

Que se convoquen elecciones ya, y devolvedme mi voto, no sois dignos de el.

Fer autocrítica i menys criticar
Anònim, 29/09/2015 a les 00:48
+1
-4
Que m'he perdut, fa uns mesos es valorava molt la feina que feia la Cup al parlament sobretot per la comissió anticorrupció i ara resulta que són uns xantatgistes i fins i tot es compara a la Cup amb Corea del Nord. El problema no serà que JpS esperaven treure majoria absoluta i no haver de pactar amb ningú? Amb aquesta actitut d'atacar a un partit que és fidel amb el que ha estat dient sempre no es soluciona el problema que tenim. Si no pot ser ara, continuem treballant perquè la independència sigui possible.
Si Junts pelSi tenen 62 escons,
Anònim, 29/09/2015 a les 03:49
+1
-3
vol dir que a CDC li corresponen 31 escons , oi ?
Tampoc sou tant grans com dieu , s'han acabat aquells temps que dominàveu Catalunya, massa retallades i corrupció. Estic segur que el Junqueras, que es un gran polític i que també deu tenir 31 escons podria agafar el relleu i segur que la CUP ,10, acceptaria.
penós
xanas, 29/09/2015 a les 09:31
+1
-0
A qui fareu a favor no es al procés, el favor el fareu al PPSOE...!
L'INDEPENDENTISME CATALÀ ADOCTRINAT PEL FRANQUISME
Anònim, 29/09/2015 a les 09:45
+0
-0
S'havia oblidat de la lluita de classes.
Només cal veure el reguitzell d'insults i odi que en aquests comentaris que els liberal-capitalistes dirigeixen cap els "comunistes" catalans.
I és que a Catalunya, com arreu, tenim un problema.
Aquest problema és la desigualtat social, que sense fer-la desaparèixer no hi ha LLIBERTAT!!!!
vàries coses
Anònim, 29/09/2015 a les 11:00
+1
-1
A) El joc parlamentari és aquest. Si JXS hagués tret 68 escons podrien haver investit com a president el quart de la seva llista (quelcom, per cert, incomprensible). És més si haguessin obtingut 63 , i no els 62, amb l'abstenció de la CUP també s'haguessin assegurat la investidura d'en Mas. Per tant, JXS no han assolit els objectius que s'havien marcat per a aquestes eleccions.
B) La CUP ha assegurat per activa i per passiva durant tota la campanya que no investiria a Mas. 330.000 catalans han votat aquesta opció política sabent que això era una línia vermella que no es podia travessar. La CUP actua de manera absolutament coherent. Respecte absolut per aquells que actuen en funció del que diuen a la campanya electoral (potser en aquest país no estem gaire acostumats a això).
C) Gràcies a la CUP 330.000 catalans se'ls comptabilitza en el bàndol del SI. Molts d'ells, entre d'altres jo, mai hagués votat una llista on CDC té un pes important en la mateixa.
D) Hem quedo parat de l'anàlisi simplista de molts participants en aquest web. No podem reduir el procés d'alliberament nacional a una sola figura quan tothom reconeix que si som on som és gràcies a la mobilització popular i a la força de la seva gent. El Sr. Mas, ni ningú, no és imprescindible. És absolutament comprensible que des del bàndol sobiranista es vulgui buscar una figura de consens entre els diversos actors implicats.
E) Finalment dubtar de la CUP i no del Mas és, per dir-ho benèvolament, discutible. Jo me'n recordo com el sr. Mas va anar a veure el Zapatero d'estranquis per tal de rebaixar (encara més) el minso Estatut del 2010. Me'n recordo com ha estat pactant tant a Catalunya, com a Espanya amb la dreta més cavernícola, franquista i casposa d'aquest Estat (el PP). Me'n recordo com al 2012 a última hora es va afegir a la manifestació de l'11 de setembre, no per convicció, sinó per oportunisme polític. O me'n recordo com el líder de la segona formació política basca el tenim podrint-se a la presó gràcies a una llei que només s'aplica a Turquia i a Espanya: La llei de partits, votada per PP, PSOE i....CiU. (curiós que ara dubtin de la minsa qualitat democràtica de l'Estat Espanyol).
F) Tant jo, com milers de catalans volem construir un país al servei de la seva gent, no al servei d'uns interessos econòmics que sovint van en contra de la majoria de la població. No sé (bé, en realitat si que ho sé) si l'Artur Mas és una figura que pot garantir el meu (i el de milers de catalans) desig.
Passa factura
Anònim, 29/09/2015 a les 12:21
+0
-0
Feu el que volgueu, pero els herrors passant factura, sou independistes? Ho dupto!!! Allà vosaltres!!!
Inteligent
Anònim, 29/09/2015 a les 12:31
+2
-0
El Más va fer retellades perqué faltaven diners i Madrid no cedia. Però ara ha canviat i vol l'Independecia perqué el govern Central no cedeis a res, tot no, no, i no. I ha vist que l'unica solució és la Independencia. És fort i inteligent!!! Amb la guerra que ens han fet i encara ens aniràn fent no s'ha espantat, doncs és el que té de presidit de Presindent de Junts pel SI. Si senyors i senyores!!! Un President ha de ser fort, inteligent, i saber les Lleis que anià que les manipulen i això no si val!!! Això és ser mantider i els mantiders son les persones més perilloses que existeixent. A més la mentida és el que el poble no li agrada i el que costa més de perdonar aixís que ull!!! Passa factura!!!
Els valencians que s'ocupin de casa seva
Anònim, 03/01/2016 a les 23:29
+0
-0
Algú em pot explicar perquè ha d'intervenir la cup del país valencià a casa nostre? Pobre del català anés a dir el que s'ha de fer a València . Que s'ocupin de la corrupció dels seus polítics que ha tenen feina .