ELECCIONS 27-S

Junqueras acorrala Margallo sobre el ring europeu

El ministre espanyol d'Afers Exteriors basa la seva argumentació en una "autoexclusió" d'Europa de la Catalunya independent

El líder republicà el replica amb l'argument que els catalans ja són ciutadans europeus i l'acusa de "manca de rigor" amb les comparacions

Junqueras no pot rebatre la part falsejada del comunicat de la Comissió Europea perquè es tractava d'un cara a cara gravat

Les millors frases del cara a cara entre Margallo i Junqueras a «8 al dia»

| 23/09/2015 a les 23:00h
Especial: 27-S Eleccions Parlament 2015
Arxivat a: Política, 27-S, debat 27-S, José Manuel García Margallo, Oriol Junqueras, 8aldia, eleccions Parlament 2015
Junqueras i Margallo, cara a cara a «8 al dia» | 8tv
Aquesta notícia es va publicar originalment el 23/09/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Victòria en tota regla de l'independentisme en el debat sobre la pertinença a la Unió Europea (UE), o no, d'una Catalunya independent. Certificada, fins i tot, per la periodista de dreta extrema Isabel San Sebastián. El debat entre el ministre espanyol d'Afers Exteriors i Cooperació, José Manuel García-Margallo, i el líder d'ERC i número cinc de Junts pel Sí, Oriol Junqueras, s'ha saldat a favor d'aquest segon, que ha aconseguit situar el ministre en un extrem del ring, amb tot un seguit d'envestides verbals que ressonaven pels platós de 8tv. "Si us plau, utilitzi algun verb de manera positiva", li engaltava. "Això que vostè explica és un conte de la lletera a la inversa", li etzibava. "Les comparacions que vostè em fa estan totalment mancades de rigor", li fumia.



El cara a cara ha començat com un debat extremadament legalista, amb teva-meva de posicionaments, contraposicionaments i declaracions vàries de diversos estaments comunitaris. Un teva-meva que, de cop, s'ha convertit en un monòleg de Junqueras, davant d'un Margallo aclaparat. Capcot. Fins i tot el moderador s'ha vist amb l'obligació moral d'aturar el líder republicà per donar veu al ministre espanyol. Aquest ha intentat reprendre el fil, sense gaire sort. Junqueras li estava colpejant el fetge amb fruïció, i no pensava deixar-lo anar així com així. Hi ha hagut un moment en què Margallo ha intentat prendre la iniciativa del joc, parlant de la pèrdua de llocs de treball, de corralito, de fugida dels bancs... "Per què ens amenaça constantment?", li ha engaltat Junqueras.

Margallo partia d'una premissa bàsica, i no en pensava sortir: "No hi ha cap expulsió de Catalunya per part d'Espanya, sinó que qui s'exclou és Catalunya. Hi ha autoexclusió." Citava l'exemple d'Algèria, i Junqueras s'hi agafava i el rebatia, agafant-se en la dada que el ciutadà català ja és, de facto, ciutadà europeu. "Ningú no pot ser privat de la seva nacionalitat. Constituïm un nou estat, volem que els ciutadans guanyin drets, no traurem la nacionalitat a ningú. Seria lamentable que el govern espanyol la volgués treure a algú", sentenciava. I, de cop, venia a la ment de l'espectador l'estat espanyol intentant treure la nacionalitat espanyola als ciutadans de la Catalunya independent Xavier García Albiol, Alícia Sánchez-Camacho, Carme Chacón o Albert Rivera, per assenyalar uns noms a l'atzar.

D'Ossètia del Sud als EUA

El debat, sucós, tan sols ha tingut un inconvenient. En tractar-se d'un enregistrament, Margallo ha tret a relluir una resposta de la Comissió Europea (CE) sobre la secessió que aquesta mateixa tarda s'ha conegut que havia estat adulterada en la seva versió en castellà. Però aquest contratemps no ha fet tremolar el republicà, que continuava amb la seva repassada a d'altres sentències comunitàries. Margallo, veient-se aclaparat, ha intentat desacreditar Junqueras en la seva totalitat. "Vostè condueix en una autopista en sentit contrari", li ha dit, i tot seguit ha tret a relluir estats fallits com Ossètia del Sud, Abkhàsia i Donetsk com a exemple del que seria una Catalunya independent. Uns exemples que, d'altra banda, ja fa temps que treu a debat cada vegada que en té l'oportunitat. 

"La Xina no vol sentir a parlar [de cap secessió]. Rússia, tampoc. França, tampoc. Els estats madurs no volen cap fragmentació. I he estat amb Obama, i sé què pensa", ha assegurat Margallo. El republicà s'ha agafat a aquest últim exemple per recalcar que el president de la subcomissió d'Afers Europeus, el republicà Dana Rohrabacher, era favorable al dret a l'autodeterminació de Catalunya, i Margallo li ha respost que "un lobby important" s'ha dedicat a convèncer congressistes nord-americans, sense concretar quin era aquest lobby ni qui el pagava. En el moment en què la teoria de la conspiració entra en un debat, qui la verbalitza perd la partida.

Margallo, davant la insistència de Junqueras perquè el cap de la diplomàcia espanyola concretés d'on sortia aquell lobby, tan sols podia insinuar un mig somriure. Mig burleta. Mig atemorit. "Sostinc que es produeix una sortida automàtica de la UE [en cas de secessió]", reiterava, i visualitzava una Catalunya-estat amb un atur del 37%.

Tot amb tot, Margallo ha tingut un punt d'honestedat. "Si tinc raó jo, com crec que la tinc...", ha començat una frase. Allò que, fins ara, era una certa més que absoluta, avui s'ha transmutat en un simple condicional. I tot comparava les pèrdues que van tenir les repúbliques bàltiques en independitzar-se de la URSS amb les pèrdues que tindria Catalunya. "Però vostè em compara amb Letònia i la Rússia post-soviètica. La comparació no té cap sentit. Parlem del segle XXI. La comparació és totalment inapropiada, mancada de rigor. Qui posarà aranzels aquí? Nosaltres no. No ens expliqui aquest apocalipsi", sortia Junqueras a l'ofensiva. I Margallo hi tornava amb el seu únic argument: "Que no els fem fora, que se'n van vostès." I vinga a beure aigua. Devia tenir la boca ben seca.

"Se us estima molt"

"Estant a Espanya, a Catalunya li ha anat molt bé", ha conclòs Margallo de manera lapidària. La vida en comú pot haver estat bonica, sí. De fet, Junts pel Sí no ho nega. En guardarà una foto al suro dels records. Però ara l'independentisme vol el divorci. "Se us estima molt, no trenquem!", deia Margallo ja en temps de descompte, amb un deix de dramatisme.
 

La campanya del 27-S, en directe a NacióDigital

Totes les notícies de les eleccions al Parlament 2015 27-S

Enquestòmetre: tots els sondejos de les eleccions del 27-S

Mapa interactiu: quins municipis han visitat els set caps de llista?

Enquesta: què votaràs el 27-S?

La porra del 27-S: reparteix els 135 diputats del Parlament

Gràfic interactiu: totes les llistes del 27-S per demarcacions

Totes les fotos de la campanya de les eleccions del 27-S

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

COMENTARIS

Mal por los asesores de Junts pel Si
Anònim, 23/09/2015 a les 23:10
+31
-124
¿Porque Oriol no tenia una copia en cada idioma de las declaraciones de la CE ?
Lo leo y no lo creo
Anònim, 23/09/2015 a les 23:14
+43
-279
Pero, hombre, por Dios... ¿Ha visto el debate el redactor del titular? Margallo se ha merendado al Junqueras y ha mostrado con claridad meridiana los riesgos de una independencia unilateral.
Jonqueres acorrala ????
Requisits per se Estat, 23/09/2015 a les 23:14
+35
-250
De veritat ha vist el debat el redactor d'aquesta noticia?
Em de reconèixer els encerts i els errors.
Tots els arguments de Junts pel si, es basen en una premissa erronea.
Mai a vist tan apurat al Oriol. Segur que no oblidarà aquest debat.
Podeu eguir donant voltes, jo em baixo ja.
Margallo usa documentació falsa en el debat amb Junqueras.
Vicenç Ramoneda, 23/09/2015 a les 23:15
Molt interessant
+270
-16
Margallo ha emprat documentació falsa en el debat amb Junqueras.
El ministre ha fet servir fins a 3 cops l'escrit fals que el govern espanyol va atribuir a Juncker, que ha estat desautoritzat per la Comissió Europea.
I al Celta al Barça.
Anònim, 23/09/2015 a les 23:18
+20
-179
4-1 ha perdut el Barça, contra el Celta, pero curios, han jugat amb la samarreta de la senyera, renoi, no veieu que no els hi va be... pero bueno dos vegades ruc, que hi farem, a veure l´ANC que diu, si continua o no que el Barça jugui la lliga nacional espanyola....
L'Oriol és dur de pelar .....
MIQUELET, 23/09/2015 a les 23:20
Molt interessant
+234
-11

L´Oriol Junqueras, com de costum, ha estat molt bé, ens ha defensat perfectament, amb sapiència i elegància, afortunadament en la llista Junts pel Sí, no ens falta gent preparada i amb poder d'oratòria, hem d'estar orgullosos d'ells i avui en especial d´en Junqueras.
Hem de tenir en compte que el govern espanyol té tot el poder del seu costat, estructures d'estat, informes secrets, cossos policials d'investigació i espionatge, etc. etc. , Nosaltres només tenim la veritat, la nostra veritat i crec que la sabem explicar bé i amb dignitat, a partir d'ara passi el que passi, ja no ens trepitgaran mes i ens farem respectar com cal, Diumenge tenim l'oportunitat de donar el primer pas, no ho desaprofitem.


VISCA CATALUNYA LLIURE !! VISCA LA REPUBLICA CATALANA !!
El millor debat de la campanya
Anònim, 23/09/2015 a les 23:24
Molt interessant
+213
-9
Ara el que ha quedat més satisfet es Junqueras. Se li veia en l'expresió i la facilitat per replicar.
Respecte per Margallo, un home cult, però que no ha pogut amb Junqueras.
Un 10.
Gravat?
Anònim, 23/09/2015 a les 23:28
Molt interessant
+161
-1
Un cara a cara gravat?????!!! Si que s'ho tenien callat els de can Cuní.
Conclusions
Anònim, 23/09/2015 a les 23:29
Molt interessant
+155
-6
La posició espanyola de fet no es basa en la jurisprudència sino en la molt espanyola amenaça de que "nosaltres som molt importants i farem que encara que no sigui legal els altres països us aïllin perque així els interessarà". Això no convenç més que als porucs i de fet els pot sortir el tret per la culata: de debó cap país del mon reconeixerà a Catalunya? No desperta cap simpatia (països bàltics o nòrdics)? Espanya no té cap enemic o no massa amic a Europa o a fora que estigui interessat en que Espanya es debiliti (Marroc, Veneçuela, Portugal) o que perdi pes relatiu a la UE (Polonia)? Estarien disposats els països estrangers (Alemània, França, Holanda) a perdre el valor de les seves inversions catalanes si Catalunya s'enfonsa, o a perdre els préstecs a l'estat espanyol si Catalunya no assumeix o no està en condicions de fer-se càrrec de part del deute espanyol? Els interessos també poden jugar a favor nostre. En quant a les declaracions crec que això és una competició que perd qui s'arruga abans. Hem de seguir endavant peti qui peti amb la independència i serà inevitable per evitar mals majors.
El debate puede simplificarse en dos palabras: Margallo: REALIDAD. Junqueras: FANTASÍA
Masias, 23/09/2015 a les 23:29
+31
-241
Margallo ha estado incomensurable:

- Dando información: Datos.

- Serenidad

- Experiencia


Junqueras:

- Solo palabería.

- Nervioso.

- Carece de experiencia y conocimientos internacionales


Paliza de Margallo.
Llàstima
jbm, 23/09/2015 a les 23:31
Molt interessant
+172
-5
Allò més important del debat den Margallo i en Junqueras d'avui és que en Margallo ha argumentat amb el comunicat de la UE que avui mateix ha quedat clar que està manipulat i falsejat. Com que el debat era gravat de matí en Nunqueras no ho ha pogut desmentir, tot i que sí que ha manifestat els seus dubtes de que fos autèntic.
La independencia vista por Gila
Anònim, 23/09/2015 a les 23:32
+32
-144
Mantendremos la nacionalidad española,no pondremos fronteras,los españoles serán nuestros principales clientes,nos financiarán los bancos españoles,las pensiones las pagará España,el Barça jugará en la liga española.....
Debat ??
josep onzález Amalrich, 23/09/2015 a les 23:36
Molt interessant
+149
-4
El grup Godó i el Sr. Cuní la sabem molt llarga, jo creia que era un debat en directe, i resulta que era grabat. Com pot debatre un tema tan delicat amb tan poc temps ? El govern Espanyol ha enviat el millor que té, i que ens estima amb tot el cor, que no sap que si som els millors en medecina, amb tantes coses, te la barra de dir que es gracies a estar dins D´España ,on es l´eix mediterrani, on es la sortida de mercaderies dels ports de Barcelona i Tarragona,on es el desdoblament de la N2, on son els trens de rodalies, ? Que no ens diguin que aquest govern ens estima, es una hipocresia indecent.
Sr. Cuní: Se li veu massa el lleutó.
En saben , en saben
Anònim, 23/09/2015 a les 23:37
Molt interessant
+139
-5
Gravat, perquè?
En saben molt aquests del PP. Saben que es grava pel mati . I saben que l'escàndol de la falsedat del document del UE no es sabrà fins el vespre.
Unionistes desemmascarats
Albert DM, 23/09/2015 a les 23:40
Molt interessant
+141
-8
M'encanten els comentaris dels suposats independentistes que baixen del carro després de veure el debat. Intentant comentar en català amb un nivell que fa pena. A qui volen enganyar? Com es mouen els de SCC... En fi, deixem-los que visquin en la seva bombolla.
Castella esta fora d'olla
nada nuevo bajo el sol, 23/09/2015 a les 23:44
Interessant
+95
-5
l'unic que he vist que Espanya es pense que es una gran potencia, i es un pais gran amb territori pero petit amb democracia
no son rivals, aunque els agradaria ser-ho
al del primer comentàri (23:10)
Josep de Biosca, 23/09/2015 a les 23:46
Interessant
+61
-5
tú t'has llegit la noticia?

llegeix i després pregunta.
Boqueres
PIM PAM PUM, 23/09/2015 a les 23:49
+49
-6
En Margallo feia boqueres. Quin fàstic! Ecs!
Als unionistes...
Albert DM, 23/09/2015 a les 23:50
Interessant
+87
-5
Per cert, això va dirigit als unionistes. Farien bé de llegir un dels seus diaris, el Libertad Digital que reconeix la victòria de Junqueras sobre Margallo amb el següent titular: Junqueras pulveriza a Margallo

Feu un cop d'ull a l'enllaç



Joder si hasta lo dicen en libertad digital
Anònim, 23/09/2015 a les 23:54
Interessant
+80
-4
mal diseny
Joan M., 23/09/2015 a les 23:56
Interessant
+75
-7
Al ser un debat gravat, en Junqueras no ha pogut desmuntar el suport on s'ha arrepenjat tant el Sr Margallo: la burda manipulació del comunicat de la Comisió Europea, que tot sigui dit no és cap làpsus. Si hi faltés algún paragraf podria ser un error o oblit però la quëstió és que algú ha afegit el famós comentari.

El quan al debat en general, jo els donaria un 50%-50%. El Junqueras ha començat molt fluixet tot i que la segona part del debat ha estat seva.
De totes maneres m'ha quedat clar que al Junqueras li falta molt per arribar al nivell de seguretat, serenitat, aplom i gestió del tempo del President Mas.
És la meva modesta opinió.
Al de : Jonqueres acorrala ???? (23:14)
Anònim, 23/09/2015 a les 23:59
Interessant
+68
-6
Així que baixes ara? D'on baixes, de la figuera? Hahahaha...
Per cert, entre les moltíssimes faltes d'ortografia, no és Jonqueres, és Junqueras. No et vulguis fer passar per un català independentista reconvertit en escoltar el debat entre Junqueras i Margallo. No cola xaval! Els mentiders se'ls veu d'una hora lluny... digal's-hi Margallos, Riveres... o tu mateix fent aquest patètic paperot tan mal interpretat.
Ara ja sabem el perquè del comunicat fals.
terrassenc, 24/09/2015 a les 00:01
Interessant
+64
-3
I crec que els hi sortirà car. Han manipulat barroerament a la CE, i no crec que no el hi passin la factura en el seu moment.
descuit?
Josep de Biosca, 24/09/2015 a les 00:02
Interessant
+58
-2
en Junki s'ha descuidat de rebatre-li la vestiesa que ha dit sobre les pensions, es clar amb tants temes barrejats no donava a bast. O potser no, no li ha rebatut perque l'ha vist tant derrotat que li a fet pena.
En fí, jo he trovat a faltar l'estocada final, mocadors, les 2 orelles i la cua!!!

||*||
al mal por los asesores del junt pel sí
Anònim, 24/09/2015 a les 00:02
+49
-3
En el moment en què es va gravar el debat, no se sabia de la manipulació del comunicat de la CE. A la notícia ho posa.
no cantem victoria
Anònim, 24/09/2015 a les 00:03
+45
-3
de moment sembla ser que guanyarem la independencia, però..... mai se sap. potser ens passarà igual com a Escòcia o el Quebec, que durant la campanya guanyaven els partidaris del si a les enquestes electorals, però a l'hora de la veritat es molt fácil que es tombi la truita a la part contrària.

encara queda dos diez ben dur de campanya electoral
res de nou.....
jsa, 24/09/2015 a les 00:06
+44
-3
ha tornat el ministre a repetir alló de sempre....que si els estats falits (qualsevol similitud encara la estic buscant), ...que si apocalipsis per aquí, que si corralito per alla....( no haura escoltat al Sr. Linde aquest matí)..en fí...només una novetat, "que s'ens estima molt"....sort d'aixó, que si no fos per aquest afecte tan curiós, que haurien fet?
Hem vençut
Joan Martinz, 24/09/2015 a les 00:13
Interessant
+53
-3
Feia molt temps que no veia algú menjar a algú en un debat, tal i com en Junqueras s'ha menjat a en Margallo. No hi ha hagut color.

Costa molt defensar mentides, i en Margallo ho ha notat.

Els únics que es quedaran sense pensions i fora de la UE seran els espanyols si no negocien.
Titular de Libertad digital
Anònim, 24/09/2015 a les 00:13
Interessant
+55
-3
JUNQUERAS PULVERIZA A MARGALLO," no hay nada mas que desir"
Escuchando a Margallo
Anònim, 24/09/2015 a les 00:14
Interessant
+71
-4
por fin he entendido porqué España ha pasado de ser un imperio en el que nunca se ponía el Sol a no ser nada. El hazmereir del Mundo mundial. Un país arrogante que hace de la ignorancia virtud y de la mezquindad gallardía. España no tiene solución.
Hecho está
Juan Romero, 24/09/2015 a les 00:15
+50
-4
Hoy han caído todas las mentiras del nacionalismo español.

Catalunya seguirá en la UE.

Las pensiones en Catalunya subirán.

Seremos más ricos.
A veure que dieu
Anònim, 24/09/2015 a les 00:19
Interessant
+69
-3
Si el debat era gravat al matí i l'han emès al vespre Junqueras no sabia del tinglado del comunicat de la UE. Ara, can Cuní si que ho sabia al vespre a l'hora de l'emisió.

Junqueras, demà ha d'exigir a 8TV, el dret de rèplica a aquest document que Margallo ha brandat durant tot el debat i 8TV l'ampliat varies vegades perquè ho llegissin tots els teleespectadors.
De no fer-ho, caurà en falta de rigor periodístic, en saber que els espectadors podien estar manipulats amb aquest document.
8TV podia ben bé posar una puntilla després del debat dient que la UE havia emès dos comunicats que no casaven l'un amb l'altre.
Aixó no és seriós i ensumo tota una manipulació.
Como un tomate...
Pinatell, 24/09/2015 a les 00:21
+14
-69
Si tal como decís Junkeras se ha merendado a Margallo por qué se ha pasado medio debate rojo como un tomate. Al acabar parecía una bombilla de 5.000 w. a punto de explotar. Yo os diré el motivo: es consciente de que todo lo que dice es mentira. Bona nit.
A 4 dias de hacer historia
Anònim, 24/09/2015 a les 00:27
Interessant
+61
-3
El 27S vota pensando en tus padres/abuelos: ellos asumieron un cambio para darte un futuro mejor. Haz lo mismo por tus hijos.
A 4 días de hacer historia
Anònim, 24/09/2015 a les 00:30
+53
-4
El ministro español de exteriores en un debate. Muy típico de unas elecciones "autonómicas" y nada plebiscitarias.
huele
Jordi56, 24/09/2015 a les 00:31
+39
-2
huele a azzufreee, mucho anacleto por aqui
Prime fotem al camp
Jordi56, 24/09/2015 a les 00:40
+23
-2
El ministre Margallo diu que junts millor, doncs jo li dic que primer millor separats, això de les amenaces i manipulacions no em convenç massa i sobretot el que mes m'ha dolgut és que hagin volgut espantar als nostres avis amb les pensions, etc, etc.

Ja ens rejuntaremos després d'uns anys si ho considerem oportú, ara no em fio ni un pèl.

Falsificant comunicats
Anònim, 24/09/2015 a les 00:42
+31
-2
De mica en mica els van coneguent en Europa.
Una cosa està clara
Anònim, 24/09/2015 a les 00:46
+26
-1
Això sí ha sigut un DEBAT com Déu mana, idees contraposades entre dues persones que entenen de la matèria, no s'han trepitjat i s'han pogut defensar amb correcció.

Els altres "debats" amb els caps de llista és feina feixuc de seguir entre la cridòria i la previsibilitat.

Les coses com són, no coincideixo amb en Margallo, es nota que està lligat de mans i peus per la posició del gobierno, però ha donat la cara i que dir que intelectualment li dona 8000 voltes a l'impresentable i inútil del Rajoy.
Mas-ias
Anònim, 24/09/2015 a les 00:47
+4
-20
Vuelve nuestro amigo el masias.....no se si tiene una inmobiliaria de masias o es un tipo mesianico. En todo caso grande masias, grande.....o no
Juan Romero
Anònim, 24/09/2015 a les 00:51
+23
-2
La independència no és bufar i fer ampolles. La independència no és una fita, és un instrument. La riquesa no arribarà d'un día per l'altre, de fet possiblement les passarem magres al principi, però a la llarga haurà valgut la pena.

Sóc bastant crític amb l'independentisme "wannabe". Toquem de peus a terra. Pas a pas.
Gran Junqueras !!
K. Jarrett, 24/09/2015 a les 00:54
+40
-3
l'Oriol Junqueras té arguments poderosos que es basen en el seu gran coneixement del funcionament de les institucions europees.
Sense saber res de la manipulació de documents, perquè era un debat gravat, ha dubtat de la seva autenticitat a causa del llenguatge utilitzat.
El document parlava de "comunitat autònoma", quan a Europa sempre es parla de "regió".
Margallo he atacat amb arguments de la por, i fins i tot ha parlat de "corralito" i de que la banca marxarà, o marxaria, clar.
Tots sabem el que ha dit avui el BBVA.
Fan el que van fer l'11M, i intenten matenir la gran mentida fins el dia de les eleccions.
Tenim sort de comptar amb la gran aportació que ahir va fer Rajoy, que ha merescut que "Junts pel sí" li cedeixi un espai electoral.
Jo diria que anem molt bé...com ho veieu??

Ànims amics !! tots a votar !!
Ploramiques
OtgerCataló, 24/09/2015 a les 01:15
+9
-40
Cada dia entenc menys als indepes. Ha estat penós veure al Junqui implorar a un vell franquista, el passaport espanyol. Però que collons us passa ! No voleu ser espanyols ? Doncs renuncieu a la nacionalitat. S'ha de ser coherent i valent.
No sé, no sé,
Anònim, 24/09/2015 a les 01:19
+32
-2
Tantes vegades d'ensenyar aquest document a Can Cuní fa flaire de socarrimat.
Ja tenim apresa aquesta cançó periodística de "tu deixa anar que alguna cosa queda"
Ves que no ho tinguessin tot planejat per desmantellar a l'Oriol.
Ja se sap que el Godò és comte i en una república...
Decepcionant
Anònim Alba, 24/09/2015 a les 01:26
+8
-33
Jo soc independentista i he de dir que no estic gens d'acord amb la noticia, mes be el contrari, Junqueras ha estat molt fluix. Sincerament crec que si haguès anat Artur Mas s'hauria menjat a Margallo ja que és molt més ágil als debats i te mes habilitat argumentativa. Junqueras no ha estat a l'alçada des del meu punt de vista i tenia moltes espectatives en aquest debat. Dit això l'únic que crec que ha aconseguit Junqueras aquesta nit ha sigut espantar als indecisos que l'han vist, una llàstima.
Decencia
lluigi, 24/09/2015 a les 02:01
+38
-2
I Cuní no ha tingut la decencia d'avisar que era gravat el programa i per tant Junqueras no podrà rebatre el document falsejat d'en Margallo. S'ho ha callat¡¡
Perque....
Un Catala !!!!, 24/09/2015 a les 03:00
+31
-5
Si me pregunto porque tanto miedo y porque tanto odio que tenéis a catalaunya i sus catalanes no nos dejáis marchar ??
Respuesta : Porque si Catalunya marxe de Espanya us quedeu am el cul al aire i dexeu de tenir uns importants ingresos am els cuals mantenim gran part de un gobern que no es sap administrar i ajudem a costejar els luxes de una serie d´personatjes que no saben ni fer be el seu trebal cosa que cada die esta mes que demostrat a part de ser un gobern gents imparcial am les autonomies.Sempre ens esteu atacant am la nostre llengua, mai teniu una frase bona sobre els catalans encare que si tenim excepcions esclar reconec que i tenim molts españols que ens tenen estime perque ens valoren pel que som i com som, pro en minorie.
Catalunya es mes que autosuficient per tirar endevant l´nostre republique sobradament els numerus parlen per si sols.
El Barçe apa que no tindrie lligues aon jugar i aon es barallarien per tindrel a la seue lliga, encare que aquet es el menor inconveniens sense arrivar a sero com he dit .

ENDAVANT I SENSE POR DIUMENGE ANEM TOTS PER UN SI !!!!! JA VEUREM QUI PLORARA DESPRES..

VISCA CATALUNYA LLIURE !! VISCA LA REPUBLICA CATALANA !!
A sido un TONGO
Anònim, 24/09/2015 a les 03:11
+8
-15
Son amigos de hace años y no se pegan.
@ Anònim, 24/09/2015 a les 00:30
Anònim, 24/09/2015 a les 03:33
+6
-21
No existen las "elecciones plebiscitarias".
El margallo ja no s'aguanta els pets,
Anònim, 24/09/2015 a les 04:17
+35
-3
i el Junqueras fins i tot l'ha fet tartamudejar en algun moment.
El Margallo se'l mirava com vençut, no ha pogut amb ell.
VERGONYA!
Artur I, 24/09/2015 a les 05:24
+27
-0
Quin moderador! Per què no ens diuen com s'ha repartit el temps? Això de que han tingut el mateix temps no s'ho creu ni ell. VERGONYA
Margalló a manca d'arguments utilitza documentació falsa
Jordi TP, 24/09/2015 a les 06:07
+36
-4
El Junqueras molt BÉ, com sempre didàctic i entenedor!!

El Margalló utiltiza documencació FALSA. Els seus arguments és la mentida i les presions, patètic. Aquests són els seus grans argmunents.

Per cert 8TV ho havia de posar de manifest.

Endavant,

Ja, jaja...
JTP, 24/09/2015 a les 06:39
+33
-3
Si ens estimen tant el Margalló perquè fa servir documentació falsificada......quina confiança que genera; ja, ja, ja....
Las cosas claras
Elantris, 24/09/2015 a les 06:54
+9
-19
Ens trobem debant d'una discusió sobre tot legal. El que crec que és veritat és que els ciutadans d'una Republica Catalana continuarien essent nacionals espanyols i, per tant, nacionals de la unió europea, amb els seus drets i deures, pero al mateix temps (de forma paradoxsal) la Republica catalana no seria un Estat Membre. Tot això s'ha de resoldre a través del diàleg i la diplomacia entre Espanya i la UniÓ Europea. De ben segur, la Unió Europea vol una Catalunya dintre de la estrucutra Europea, per l'aspecte economic i geografic de Catalunya, Ara bé com molt bé apunta Margallo, primer hem de ser un Estat, i com es fa això? El tema estaria a la Taula de la ONU, on molt països no volen asentir a parlar de Independencia, per por a que els seus propis estats quedin afectats (tals com França, Italia, EEUU, China)
Debate
Masias , 24/09/2015 a les 07:16
+10
-38
Junki, los aranceles no los pone España, los pone la UE piense en los productos de Marruecos. Es que acaso a Marruecos no le interesaría vender su producción hortofruticola sin aranceles?

El gran problema de lo indecente de esta propuesta queda patente en el hecho, de que la pretensión catalana es seguir con todas las ventajas de ser parte de un país miembro de la UE, pero sin que los impuestos catalanes ayuden a que otros españoles puedan mejorar su nivel de vida. O sea insolidaridad indecente y punto. Lo demás todo cuento de niño rico.
Em fa gràcia
Anònim, 24/09/2015 a les 08:02
+9
-33
Es curiòs un país que vol independizar-se i vol mantindre la nacionalitat espanyola. Perquè la vol???
Una part important del debat ha sigut sobre això. La volen perquè axí no podran ser expulsats de la Unió Europea. Aquest és l'unic argument.
A més si agafan la constitució per dir que no els poden treure la nacionalitat també la constitució diu que l'estat es indivisible. Llavors volen ser espanyols??

Em fa gràcia
4-1
Anònim, 24/09/2015 a les 08:40
+5
-18
I la noticia del Farsa?
acorrala? estem en guerra i jo no ho sabia?
Jep dels Estanys, 24/09/2015 a les 08:49
+9
-20
suposo que tot era per cridar l'atenció, un titular així és més impactant que altres més realistes. Periodisme...

jo no he vist el debat, ja em suposava que seria avorrit per uns i els altres. Tot sigui tenir-nos entretinguts i avui tothom discutint qui ha estat millor. Mentrestant, ells van cobrant, la indústria baixa, l'atur puja, la sanitat s'estanca, l'educació empitjora...

suposo que hem de veure què diu la Vanguardia, que si ho publica és que és veritat!! (seguint parlant de periodisme de rigor...)
MASIAS INDOCUMENTADO
TONET, 24/09/2015 a les 09:00
+30
-2
Primero: Marruecos no paga aranceles, Segundo: Sin Catalunya el estado español todavia estaria esperando para entrar en la UE, Tercero: 200.000 millones en 25 años te parece poca solidaridad? Cuarto: Una cosa es mejorar el nivel de vida de los españoles y otra muy distinta que vivan mejor que los Catalanes y a su costa. Ale, igual que Margallo te digo "nunca pierdas la oportunidad de quedarte callado""
Clarissim
Anònim, 24/09/2015 a les 09:07
+9
-23
M'ha quedat clarissim que volem la indepèndencia per continuar sent espanyols. Gràcies Sr. Junqueres.
Document falsejat de la UE
Anònim, 24/09/2015 a les 09:26
+19
-1
El debat va ser gravat al matí, quan encara no s'havia demostrat que el PP havia falsejat el document de la UE afegint un paràgraf sobre el no poder fer la DUI. L'error va ser de 8tv que quan Margallo mostrava el document repetidament hauria d'haver afegit ròtuls expressant que aquest document era fals.
ei !!!
jordi l'h, 24/09/2015 a les 09:30
+19
-1
Quin gran Junqueras !!
Amb un debat tant tècnic,no crec que el Mas ho hagués fet millor que ell.ni tampoc en Romeva..En altres aspectess Mas el supera....Per tant ,molt bona el.lecció de "junts pel si" la decisió d'enviar a Junqueras.!!!
Si seguim treballant en equip i no guerres internes ...som imparables !!! Estem donant una lliçó a Espanya,que cada dia que pasa la caga més, i pensó que estem iluminant al mòn de com gent mediterrània , molt mal vista últimament , ho pot fer impecable...La qüestió es que no ens poden felicitar fins al 00.00.01 de la nova república catalana.!!!
Però també, si amb tot el que hem patit amb els Espanyols durant els últims 100 anys, els 35 últims de democràcia!!!!amb una maltracte diari i continu; Diumenge no treiem més 2 de milions de vots i la majoria absoluta................vol dir que el poble no s'ho mereix !!! ............... Ho deixem correr, pactem una financiació no abussiva.... I mireu a Asturias...la sidra, a Aragó ...la jota, a Valencia .......la paella, i a Catalunya........el pà amb tomàquet !!!
aixi aixi
lolo, 24/09/2015 a les 09:53
+3
-11
tots dos són molt intel.ligents, però el junqueres se´ns ha dormit una miqueta. Veiem: margallo: "os queremos" resposta correcta "doncs deixins ser feliços i marxar". Margallo: "usted es quie manda" resposta Junqueras : "somriure" resposta correcte "el president es Mas". No sap encara el Junqueras que el objectiu prioritari dels unionistes es Mas, el motor que ena ha portat aqui. I la gran pregunta que no va fer Oriol: Si tant ens estimeu ens faicilitareu a tope el reingres o la no soritda de la ue? Compten en vosaltres?. La meva valoració es fifty fifty.
Perque....
Un Catala !!!!, 24/09/2015 a les 10:00
+12
-2
Si me pregunto porque tanto miedo y porque tanto odio que tenéis a catalaunya i sus catalanes no nos dejáis marchar ??
Respuesta : Porque si Catalunya marxe de Espanya us quedeu am el cul al aire i dexeu de tenir uns importants ingresos am els cuals mantenim gran part de un gobern que no es sap administrar i ajudem a costejar els luxes de una serie d´personatjes que no saben ni fer be el seu trebal cosa que cada die esta mes que demostrat a part de ser un gobern gents imparcial am les autonomies.Sempre ens esteu atacant am la nostre llengua, mai teniu una frase bona sobre els catalans encare que si tenim excepcions esclar reconec que i tenim molts españols que ens tenen estime perque ens valoren pel que som i com som, pro en minorie.
Catalunya es mes que autosuficient per tirar endevant l´nostre republique sobradament els numerus parlen per si sols.
El Barçe apa que no tindrie lligues aon jugar i aon es barallarien per tindrel a la seue lliga, encare que aquet es el menor inconveniens sense arrivar a sero com he dit .

ENDAVANT I SENSE POR DIUMENGE ANEM TOTS PER UN SI !!!!! JA VEUREM QUI PLORARA DESPRES..

VISCA CATALUNYA LLIURE !! VISCA LA REPUBLICA CATALANA !!
TONGO
Borrell ll, 24/09/2015 a les 10:09
+18
-1
Junqueres no li ha fotut una golejada a Margallo. Diguem 2-0. Però a més resulta que en Margallo portava papers falsos ( sabent-ho o no ) i en aquest punt Junqui ha ensumat que fallava quelcom i ho ha rebatut amb altres declaracions ( Reding.... ) Per tant, a més del 2-0, Margallo expulsat per trampós i sancionat 3 mesos a menjar botifarra catalana .
Mareando a la gente
Guillermo, 24/09/2015 a les 10:23
+6
-18
La EU está harta de dar la misma respuesta una y otra vez. La dio Prodi, se le pidió confirmación en varias ocasiones, por escrito y en entrevistas. Se ha vuelto a preguntar hace poco y no hacéis más que buscar matices o directamente manipular.
En la famosa respuesta del otro día en inglés no hacía falta añadir el texto que añadieron en español porque simplemente incluyeron un enlace a la respuesta ya conocida POR TODOS. La EU está harta de mareos al igual que mucha gente en España. Ya han dado mil veces la respuesta. Incluso por twitter. Para quien la quiera volver a leer:





De nada.
Perque....
Un Catala !!!!, 24/09/2015 a les 10:42
+12
-2
Si me pregunto porque tanto miedo y porque tanto odio que tenéis a catalaunya i sus catalanes no nos dejáis marchar ??
Respuesta : Porque si Catalunya marxe de Espanya us quedeu am el cul al aire i dexeu de tenir uns importants ingresos am els cuals mantenim gran part de un gobern que no es sap administrar i ajudem a costejar els luxes de una serie d´personatjes que no saben ni fer be el seu trebal cosa que cada die esta mes que demostrat a part de ser un gobern gents imparcial am les autonomies.Sempre ens esteu atacant am la nostre llengua, mai teniu una frase bona sobre els catalans encare que si tenim excepcions esclar reconec que i tenim molts españols que ens tenen estime perque ens valoren pel que som i com som, pro en minorie.
Catalunya es mes que autosuficient per tirar endevant l´nostre republique sobradament els numerus parlen per si sols.
El Barçe apa que no tindrie lligues aon jugar i aon es barallarien per tindrel a la seue lliga, encare que aquet es el menor inconveniens sense arrivar a sero com he dit .

ENDAVANT I SENSE POR DIUMENGE ANEM TOTS PER UN SI !!!!! JA VEUREM QUI PLORARA DESPRES..

VISCA CATALUNYA LLIURE !! VISCA LA REPUBLICA CATALANA !!
EUROPA, els catalans demanem explicacions
Anònim, 24/09/2015 a les 10:53
+5
-1
Adreça de la Comissió Europea per protestar per la manipulació del comunicat sobre la situació de Catalunya:




QUE VEGIN QUE DARRERA DELS NOSTRES POLÍTICS HI HA UN POBLE ATENT!
VISCA LA LLIBERTAT DE CATALUNYA!!!!
Anònim, 24/09/2015 a les 10:54
+6
-0

//*//
MASSA CURT
pep - manresa, 24/09/2015 a les 11:08
+6
-0
Per una vegada que tenim l'ocasió d'escoltar un debat interessant i clarificador ens el tallen al cap de 40 minuts, es veu que la pel-lícula o el què sigui que havien de fer després devia ser molt important
Jo ho tinc clar i Junqueras també.
Anònim, 24/09/2015 a les 12:44
+6
-4
Lo mejor que nos puede pasar con el independentismo es: quedarnos en la UE, tener el euro, la nacionalidad española,las pensiones españolas...
Resumiendo, donde mejor se està és en Espanya, lo asegura hasta Oriol Junqueras.
Y ahí me quedo.
Una pregunta sincera
Anònim, 24/09/2015 a les 13:04
+6
-0
Per què era gravat el programa? Quin dels dos ho havia demanat? O va ser iniciativa de la cadena o del director del programa?

A qualsevol país seriós aquestes coses es fan en directe. Si no, pot fer l'efecte que algú vol amagar alguna cosa o que es reserva el dret a prohibir-ne l'emissió.
s'ha d'exigir a 8TV que passin una nota rectificativa
Anònim, 24/09/2015 a les 13:18
+8
-0
o seran complices de la falsificació de Margallo
En Cuní
Anònim, 24/09/2015 a les 14:58
+3
-0
No se Josep si estaras gaire satisfet, pero la pifiada que has fet sera d'aquelles que s'estudiaran a les facultats de peridisme.

Com a moderador un cero, no has tallat ni un cop les constants interrupcions de Margallo a en Junqueres, s'havia d'haver fet una falca en directe avans de començar el programa on hi digues que era gravat, i molt mes despres de saber-se que el document mostrat, tres cops, per una de les parts, diguem que tenia una procedencia "il.legitima"

Si tinguessis un bri de responsabilitat, hauries de demanar perdo a l'audencia, per que ha estat un estafa al telespectador.
masias 23:29
Anònim, 24/09/2015 a les 15:26
+0
-5
Ivan, dejalo ya hombre.
Perque....
Un Catala !!!!, 25/09/2015 a les 02:22
+2
-0
Si me pregunto porque tanto miedo y porque tanto odio que tenéis a catalaunya i sus catalanes no nos dejáis marchar ??
Respuesta : Porque si Catalunya marxe de Espanya us quedeu am el cul al aire i dexeu de tenir uns importants ingresos am els cuals mantenim gran part de un gobern que no es sap administrar i ajudem a costejar els luxes de una serie d´personatjes que no saben ni fer be el seu trebal cosa que cada die esta mes que demostrat a part de ser un gobern gents imparcial am les autonomies.Sempre ens esteu atacant am la nostre llengua, mai teniu una frase bona sobre els catalans encare que si tenim excepcions esclar reconec que i tenim molts españols que ens tenen estime perque ens valoren pel que som i com som, pro en minorie.
Catalunya es mes que autosuficient per tirar endevant l´nostre republique sobradament els numerus parlen per si sols.
El Barçe apa que no tindrie lligues aon jugar i aon es barallarien per tindrel a la seue lliga, encare que aquet es el menor inconveniens sense arrivar a sero com he dit .

ENDAVANT I SENSE POR DIUMENGE ANEM TOTS PER UN SI !!!!! JA VEUREM QUI PLORARA DESPRES..

VISCA CATALUNYA LLIURE !! VISCA LA REPUBLICA CATALANA !!
Resposta a l'Elantis de les 06:54.
Blai, 02/10/2015 a les 11:03
+0
-0
Primer cal recuperar la independència de Catalunya. Un cop consolidada, podrem debatre la conveniència o no d’entrar a la Unió Europea, abans de la secessió fóra prematur. És cert que en el món hi impera el jacobinisme. Però llavors ¿com s’explica la proliferació en el món de nous estats independents fruit de secessió? Els Estats Units han reconegut la secessió de tots els nous estats nascuts del desmembrament de l’URSS, de Iugoslàvia i de Txecoslovàquia. La Xina Roja ha fet grans inversions a Catalunya, per tant hi guanyarà amb la secessió de Catalunya. És irrellevant tenir més d’una ciutadania, més d’un passaport, car sempre n’hi ha una de preferent.


Els catalans no som espanyols, ni en volem ser.
Blai, 02/10/2015 a les 11:05
+0
-0
Garcia Margallo diu que Catalunya és qui toca el dos d’Espanya. És veritat. Catalunya se’n dóna de baixa amb la secessió perquè Espanya tracta a baqueta Catalunya. Perquè són dues nacions diferents, distintes. Perquè ens dóna la gana ser una nació lliure. Perquè volem recuperar la independència pàtria que ens van robar els Reis Catòlics.

Visca la independència de Catalunya!
Espanya viu a expenses de Catalunya, amb l'espoliació fiscal. Les raons identitàries primer, en acabat vénen les prosaiques o econòmiques.
Blai, 02/10/2015 a les 11:11
+0
-0
Visca la independència de la Catalunya completa.