eleccions 27-S: PP

Rajoy no sap què respondre quan se li demana si els catalans mantindran la nacionalitat espanyola

En una entrevista a Onda Cero el presentador li recorda que no es pot retirar la nacionalitat i que això suposaria que ciutadans d'una Catalunya independent també continuarien sent europeus

"Això no condueix enlloc", acaba responent el president espanyol visiblement descol·locat

Rajoy aposta per un govern unionista de concentració

| 22/09/2015 a les 13:21h
Especial: 27-S Eleccions Parlament 2015
Arxivat a: Política, Mariano Rajoy, 27-S, PP, Carlos Alsina, eleccions Parlament 2015
Aquesta notícia es va publicar originalment el 22/09/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.


El president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, no ha sabut què respondre en una entrevista aquest matí a Onda Cero quan el periodista, Carlos Alsina, li ha preguntat si, en cas d'independència de Catalunya, els ciutadans mantindrien la nacionalitat espanyola, tal i com preveu la llei, si són a l'estranger i manifesten la voluntat de conservar-la. Rajoy ha respost que "no ho sé" i s'ha trobat descol·locat quan el periodista Carlos Alsina li ha explicat, que d'aquesta manera, tampoc perdrien la nacionalitat europea. Al final, el president del Govern tanca la conversa afirmant que "no condueix enlloc".

Us reproduïm la conversa entre el periodista Carlos Alsina i Rajoy:

- Mariano Rajoy: Un català avui és català, espanyol i europeu. Alguns pretenen demanar a la gent que alguns renunciï a la condició d'espanyol i europeu. És un disbarat i va contra el signe dels temps, això és el que tractem de defensar.

- Carlos Alsina: Ja que parlem d'un escenari d'independència de Catalunya, la nacionalitat espanyola no la perdrien els seus ciutadans.

- Rajoy: No ho sé...per què no la perdrien? L'europea tampoc?

- Alsina: La Llei diu que el ciutadà nascut a Espanya no perd la nacionalitat encara que resideixi en un país estranger si manifesta la seva voluntat de conservar-la.

- Rajoy: I l'europea?

- Alsina: L'europea la té perquè manté la nacionalitat espanyola.

- Rajoy: Em sembla que estem en una discussió que no condueix enlloc. El que s'obliga a la gent que decideixi és si vol ser català o espanyol i alguns drets té la gent com a espanyols i com a europeus.
 

Totes les notícies del PP de les eleccions del 27-S

Totes les notícies de les eleccions al Parlament 2015 27-S

Enquestòmetre: tots els sondejos de les eleccions del 27-S

Gràfic interactiu: totes les llistes del 27-S per demarcacions

Totes les fotos de la campanya de les eleccions del 27-S

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Constitició
Anònim, 22/09/2015 a les 13:49
Molt interessant
+152
-4
Tan brandar "la Constitución", i no coneix l'article 11.2. El periodista d'Onda Cero li ha reblat el clau.
ha, ha, ha, ha, ha, ha
Anònim, 22/09/2015 a les 13:50
Molt interessant
+145
-5
Ho veieu com ens estan enganyant ?. Cap ciutadà d'una Catalunya Independent perdrà la nacionalitat espanyola si així ho desitja, ni per tant la Europea.

Està clar ?

Aquest home no sap ni quin peu calça.
Ha ha ha ha
Anònim, 22/09/2015 a les 13:54
Molt interessant
+109
-3
Si què sap respondre, però, respon una bajanada. I això que devia haver acordat les preguntes. Aquesta vegada sense plasma.

Diu, una disquisició "que no lleva a parte alguna" (que no porta enlloc) vet ací l'argument de Rajoy.

No tenen arguments, no fan por... si no aconseguim la llibertat ens ho haurem de fer mirar.
Rajoy esta sempre descolocat
Anònim, 22/09/2015 a les 13:54
Interessant
+99
-2
I no para de dir bestieses. No sap el que vol ni el que volem els catalans. No te remei.
Quin nivell!!
Anònim, 22/09/2015 a les 13:58
Molt interessant
+102
-2
Espectacular, com sempre...

Del mateix nivell que el de: los españoles son mucho españoles..

Marxem ja si us plau!
Touche!
ooo, 22/09/2015 a les 14:02
Interessant
+96
-2
Aquesta conversa és definitòria. Rajoy dient que no sap sobre la legislació de nacionalitats. No sé com els unionistes podrán remuntar aquesta situació que ens va feta a mida.
El colmo
pra, 22/09/2015 a les 14:10
Molt interessant
+107
-2
No m'ho crec si no ho sento!
Rajoy demanant a un periodista sobre legislació de nacionalitats a la Constitución.
La resposta dels periodista que en sap més que no pas ell li desmunta tot. I llavors diu que això no condueix enlloc..... d'on vol anar ell, és clar.!
Carlos Salsina, Chapeau!
Junqueras fa temps que ho diu
Anònim, 22/09/2015 a les 14:18
+49
-6
Aquest argument Oriol Junqueras fa molt temps que ho reneix una i altre vegada, " cap estat espanyol pot treure la nacionalitat espanyola a ningú que ja la tingui per mes que visca en un altre territori", queda clar qui es solvent i te criteri i qui no. Qui no voti JPS o CUP es que es ruc ( en la meva humil opinió).
Què us pensàveu?
Anònim, 22/09/2015 a les 14:23
+38
-2
L'estat espanyol no pot anuŀlar la nacionalitat espanyola, si volen conservar-la, als ciutadans que ja la tenen, això per una banda.
(Hi ha altres països que t'anuŀlen la d'origen si n'adquireixes una altra, un exemple: Andorra.
Article 15 de la Llei qualificada de la nacionalitat:
"Qualsevol persona de nacionalitat andorrana perd aquesta nacionalitat, si adquireix una nacionalitat estrangera, des de la data d’aquesta adquisició")

El govern espanyol de torn farà un canvi exprés per a fotre els catalans?
Com ho faran aleshores per a mantenir els acords de doble nacionalitat amb alguns països?
I els catalans d'origen espanyol, no els hi deixaran gaudir de la doble nacionalitat, si això ja ho fan amb els ciutadans sud-americans, portuguesos i sefardites?

Per l'altra, per a intentar "expulsar" Catalunya (excepte les comarques que són sota sobirania francesa) de la Unió Europea, primer cal que el Regne d'Espanya reconegui la independència de la república catalana.
A més Espanya com a membre de la UE haurà de fer canvis com a membre de la Unió, ja que la superfície, nombre d'habitants, PIB, etc sofriran un canvi.
I com és fa per a expulsar individualment a algú que ja té la ciutadania de la Unió europea?

Si als anys 80 del segle passat, algunes regions (ara "comunitats") espanyoles varen variar els seus límits i noms (Castella la Nova, Castella la Vella, Múrcia...) i se'n varen crear de noves, (Madrid, la Rioja...) per quins set sous no poden variar els límits interiors interestatals de la Unió Europea?

I la por, fum, fum, fum...

Sí a la independència.
Catalunya és una nació, Espanya n'és una altra. Totes dues tenen el mateix dret de ser estat independent respectivament.
Blai, 22/09/2015 a les 14:25
+33
-1
A la Catalunya independent es podrà tenir la doble o la triple... ciutadania. Però la que donarà drets i deures serà només la catalana, com passa a tot arreu, àdhuc a la mateixa Espanya. Sempre hi ha una ciutadania preferent, la pròpia, la resta són d'afegitó, és una concessió que no sempre s'agraeix.

D'Espanya n'hem de fugir tant si és un Estat inhòspit com si és amable.

Visca la independència de la Catalunya completa.
serem lliures gràcies als unionistes...
Anònim, 22/09/2015 a les 14:26
+28
-3
... Mes que a nosaltres mateixos, els independentistes.
La constitució espanyola ja parla de "nacionalitats" i regions. Però els unionistes s'han passat pel forro la seva pròpia constitució. L'únic que els interessa es mantenir els privilegis de la "Casta" a la que ara s'incorpora en Rivera, la Colau i en Ravell. Tots els arguments unionistes en contra de la independència per terra, no s'aguanta ni un.
Visca la nació catalana independent...
La respuesta es de cajón
Anònim, 22/09/2015 a les 14:29
+8
-36
Evidentemente seguirian siendo ciudadanos españoles comunitarios viviendo en un país extracomunitario.

Lo mismo que si yo me voy a vivir a Ghana o a al Congo belga
VISCA CATALUNYA LLIURE…
Anònim, 22/09/2015 a les 14:36
+35
-4

…D'IGNORANTS!!!!

//*//
Gràcies, senyor Salsina
Anònim, 22/09/2015 a les 14:43
+41
-1
Com a mínim ens has demostrat que hi ha alguns periodistes que encara sou decents i feu entrevistes de veritat.
Espanyols obriu el ulls!!!
PIM PAM PUM, 22/09/2015 a les 14:46
+39
-2
Espanyols obriu els ulls!! De veritat no sou conscients de quin president heu votat? No pots ser real que un país tingui aquest inepte per president... Rumieu si us plau.
LA SAGRADA CONSTITUCION DICE QUE NO ES VERDAD LO QUE PREDICAS MARIANO
Finni Pel Roig, 22/09/2015 a les 14:48
+31
-0
Tindrem la doble nacionalitat sense fer cap tràmit, vaja, si algú la vol conservar, i l´europea no la podran treure . ¡¡ I aquet es el Cap den Govern !! ."" si así esta el monte, como estarà el llano""
Corre Mariano, corre, encara estas a temps
Anònim, 22/09/2015 a les 14:48
+35
-0
L'article 11.2 de la Constitució espanyola és clarísim "11.2. Ningún español de origen podrá ser privado de su nacionalidad", però no se l'han llegit, ni aquest, ni altres. Vinga Mariano, ara que t'has enterat. truca a en Sanchez i aviam si canvieu aquesta nit la Constitució per tal de que digui: "Article 11.2: Ningún español de origen podrá ser privado de su nacionalidad, excepto si es catalán". Segur que el TC diu després que.esta molt bé.
Bestial
Anònim, 22/09/2015 a les 14:55
+38
-0
A mi ja m'ha alegrat el dia pel sol fet de veure-li la cara preguntant: "Y la europea?"

Amb un aliat així no podem perdre el 27-S!
US IMAGINEU
Anònim, 22/09/2015 a les 15:04
+31
-0
Aquet home amb una boina
a i un escurament a les dents ?

Apana un pais diferente , un pais de bancos i pandereta
Ves per on
Anònim, 22/09/2015 a les 15:13
+29
-0
Qiina riota mes gran! Tot un president de govebern ino ho sap hahahaha!Els indepes ho sabem tots hahahaha


Això no condueix enlloc segons Rajoy?
Anònim, 22/09/2015 a les 15:14
+20
-0
Això condueix a la nefasta Espanya portada pel predomini castellà aixafant als demés pobles que la formen amb l'imposició d'unes llengües i unes lleis que no son les nostres.
Ha acabat l'època de l'imperi, els pobles tenen drets i no sols deures cap els dominadors.
Diumenge tots els pobles del mon s'interessaran per Catalunya i això es bo en veure a un poble que lluita per les seves arrels que son de LLIBERTAT!!!
Zasca
Borrell ll, 22/09/2015 a les 15:16
+16
-0
Això és el que els castellans en diuen 'zasca en toda la boca'. Quina forma de fer el ridícul. Ni en LLuís Llach parlant de turisme.
Rajoy amenaza con tratados europeos sin conocerlos...
Anònim, 22/09/2015 a les 15:17
+34
-2
Vaya nivelazo el Presidente del Reino de España es sus maximos. Parece Homer Simpson, pero en blanco y negro....
Rajoy no sap qupe respondre
Anònim, 22/09/2015 a les 15:20
+24
-0
A RES
Heroi
Anònim, 22/09/2015 a les 15:35
+27
-1
Rojoy es el meu heroi!!!!
Quan acabi el procés se li ha de dedicar una plaça amb estatua inclosa.
Hahahahahaha
Que corri la veu
Anònim, 22/09/2015 a les 15:36
+27
-0
Prou pors! La inversió estrangera a Catalunya es dispara i marca un rècord històric.

"Catalunya ha recibido durante el segundo trimestre de este año una inversión bruta extranjera productiva de 1.302 millones de euros, un 422% más (5,2 veces) respecto al mismo periodo del 2014, cuando se alcanzó una cifra próxima a los 250 millones."
||*|| Junts pel Si ||*||
Anònim, 22/09/2015 a les 15:36
+43
-4
España tiene estado pero no tiene estadista
Cataluña tiene estadista pero no tiene estado

si us plau
bertu de girona, 22/09/2015 a les 15:43
+19
-0
quant a conseguin l independència , si us plau que com a minin a Barcelona li dediquin una plaça , en aquest bon home, no la demano a la resta del país , peró si al cap i casal del pais
UE
Anònim, 22/09/2015 a les 15:50
+18
-0
I per què ningú se l'hi havia ocorregut abans aquest argument? No ens quedarem fora de la UE, ni de l'euro, ni de la península! Perquè no hi ha virus més contagiós que una idea, una idea de llibertat i esperança, una idea que canviarà el nostre món. El 27 S guanyarem!
Em fa gràcia...
Anònim, 22/09/2015 a les 15:52
+6
-34
...Rajoy "no sap que respondre", igual que Romeva, Mas, i tota la resta quan se'ls hi fan preguntes clau. En fin, Pilarín.
Quin nivell
Anònim, 22/09/2015 a les 16:13
+22
-0
Quin nivell, certament és impressionant. Un president d' un govern demostrant un gran desconeixement; costa trobar paraules...... Tant parlar de la CONSTITUCIÓN i no sap que diu.

IMPRESSIONANT...........
Fin de la cita
Anònim, 22/09/2015 a les 16:20
+23
-0
Aquest ja és un ridícul sense retorn.
És el cop que clava el clau fins la cabota.
Fins el mai Espanya.
Una nova superproducció espanyola
Derp, 22/09/2015 a les 16:26
+20
-0
Del creador de "Luís, sé fuerte", "porque no la perderian? La europea tampoco?"

Això va més enllà de Polònia, es que la realitat supera la ficció. Queco Novell no ho faria millor.
Solitos quedáis retratados.
Anònim, 22/09/2015 a les 16:33
+10
-41
Aunque los independientes ahora mismo estáis dando palmadas con las orejas con esta noticia, no es un poco extraño querer independizarse de un país, pero a su vez querer mantener la nacionalidad del mismo simplemente por mantener los derechos adquiridos de este. Lo vuestro es alucinante. Por cierto antes de que me llaméis, hombre de las cavernas, borrego español, intolerante, anti catalán, facha, etc... Soy catalán de 3 generación y me parece muy sectario que sólo vosotros los catalanes indepes os creas como los únicos buenos catalanes y que vuestra voz ,es la única que debe ser escuchada, entendida y respetada en nuestra tierra.
INCREIBLE
TONET, 22/09/2015 a les 16:37
+15
-1
Rajoy: No ho sé...per què no la perdrien? L'europea tampoc?, ¡¡¡ EL PAYO HO PREGUNTA ¡¡¡ no ase falta disir nada mas.
Això de si vol
Anònim, 22/09/2015 a les 16:37
+2
-2
Això de que conservaràn la nacionalitat espanyola si un vol no es exacte. Per la Constitució ho hauria de demanar a Ministerio de Justicia de Madrid i hauria de justificar el perquè. O sigui que hauria de manifestar molt obertament que no la vol.
Merkel, Hollande, Cameron i Obama a favor d'espanya?
Anònim, 22/09/2015 a les 16:43
+8
-0
Feina ben feta per la diplomacia espanyola?
Liders mundials que dónen suport a una espanya forta i unida?...Donen suport a un pais que té un president que no coneix les seves propies lleis!? Ridícul internacional d'Espanya.
No hay más ciego que el que no quiere ver
Anònim, 22/09/2015 a les 16:47
+5
-9
Vaya discusión más tonta!!! Cualquier ciudadano con dos nacionalidades, no tiene los derechos (ye deberes) en ambas, por lo general, donde figura que reside. Y si es en un país fuera de Europa, pues no tendrá ni las ventajas ni las desventajas de Europa. Otra cosa es la tontería que diga Rajoy o cualquier otro politicucho. Los españoles no tenemos enemigos dentro de España. Son los catalanes independentistas los que ven enemigos en los españoles. Así les va, que les roban los Pujol a manos llenas y todavía se creen las payasadas del Más (roba). No hay más ciego que el que no quiere ver!!
Solitos quedáis retratados. Anònim, 22/09/2015 a les 16:33
Anònim, 22/09/2015 a les 16:47
+5
-4
Català de 3 generació, però escrius en castellà a ND...Au, no t'ho creus ni tu, Rodrigues. Pa que lo entiendas. Dejad de hacer el ridiculo, so taru gos. Pero claro con un Presi asi... vaya nivel.
la rabia les ciega los ojos
Anònim, 22/09/2015 a les 16:49
+3
-1
La Constitucion es bien clara y cuando lo del estatuto tambien dejaron de ver porque asi lo consideraron el art.81.2 sobre la s leyes Organicas como son los estatutos.
Hoy el sr.Rajoy desconocedor de su misma Constitucion queda en rediculo en la Cadena SER cuando se le prejunta si los ciudadanos españoles catalanes perderian la nacionalidad española y la Constitucion dice bien claro que no.
Pero en su rabia interna despues Rajoy dice y la europea? Tampoco señor Rajoy se le ha contestado porque tienen la nacionalidad española.
O sea que si Catalunya se hace soberana todos ganarian en otra nacionalidad que seria la catalana y esto hace que no te puedas quedar fuera de Europa como estan diciendo los sres de Rajoy y otros.

La escopeta nacional
Anònim, 22/09/2015 a les 16:50
+9
-1
Mola la sonrisa de conejo del periodista, como si tuviera delante a Pepe Botella y Otilio...Y Rajoy ¿no dimitirá?, de traca.
Al anònim 16:33
Anònim, 22/09/2015 a les 16:55
+6
-2
Como duele, verdad?, lo siento tio, unas veces se gana y otras se pierde, ( pero por lo menos cambiar de Presidente tu...).
Lo de siempre
Guillermo, 22/09/2015 a les 16:56
+6
-1
De todos es sabidos de la poca habilidad de este personaje. De todas formas, me hace gracia como la EU dice por activa y por pasiva que no es posible una declaración unilateral de independencia (hoy lo ha repetido otra vez) Pero ante este punto decís que las leyes se cambiaran llegado el momento, que no podrán dejaros fuera, que bla, bla.
Pues si las leyes se cambian, llegados el momento, en España se podría cambiar la ley y obligar a que el español que quiera la nacionalidad catalana renuncie antes a la Española.
Esto no va a ocurrir al igual que Cataluña no va a poder declararse independiente unilateralmente, pero lo que quiero decir es que queréis una independencia a la carta. De un día para otro seguir siendo españo, catalán y europeo, independiente para unas cosas pero para otras no. Vamos, una utopía. A ver si llega al poder en España un gobierno más dialogante y encontramos una forma de encajar todos en España, que desde luego, en Madrid la mayoría valora mucho Cataluña.
L'avi és de traca
Anònim, 22/09/2015 a les 16:58
+11
-1
Tant de paripé per fer que Cameron, Merkel i Obama es posicionin contra la independència i ara va l'avi i la caga!
De la mateixa escola
Anònim, 22/09/2015 a les 17:08
+7
-0
Bé, ja hem vist que en Rahoy i la Belén esteban van anar a la mateixa escola!
Es sentiment nacionalita o interés?
Seré raro, 22/09/2015 a les 17:10
+3
-4
Deixant de banda que el Rajoy es un inútil, al sentir aquesta conversa el que hem pregunto es si no hi ha molta hipocresia.

Resulta que per una banda volem la independència i que es fot*n els espanyols sense els nostres diners.

Per altre banda, no volem renunciar a la nacionalitat espanyola x obtenir beneficis (que son pocs) com ser europeus.

No es més coherent renunciar a la nacionalitat si no et sents espanyol i per això et vols independència? O es que ens estem tornant uns hipòcrites?
Rajoy no sap què respondre quan se li demana si els catalans mantindran la nacionalitat espanyola
Orellut, 22/09/2015 a les 17:11
+7
-0
Marca España.
Res de nou.
Es sentiment nacionalita o interés?
Seré raro, 22/09/2015 a les 17:16
+2
-4
Deixant de banda que el Rajoy es un inútil, al sentir aquesta conversa el que hem pregunto es si no hi ha molta hipocresia.

Resulta que per una banda volem la independència i que es fot*n els espanyols sense els nostres diners.

Per altre banda, no volem renunciar a la nacionalitat espanyola x obtenir beneficis (que son pocs) com ser europeus.

No es més coherent renunciar a la nacionalitat si no et sents espanyol i per això et vols independència? O es que ens estem tornant uns hipòcrites?
Al anónim de les 16:33
Edgar D., 22/09/2015 a les 17:26
+15
-1
No entiendes nada de lo que ha pasado. Te explico el porqué estamos aplaudiendo con las orejas, como dices tú. No es porque queremos seguir siendo españoles ni nada de eso. Es porque tu presidente ha quedado en evidencia con una de las grandes mentiras que les dicen a los que aún son tan inocentes como para creerles; así como esta mentira de "dejarán de ser españoles"... tenemos, entre otras, la mentira del euro, una moneda que la tienen países que nunca han estado en la UE y que nadie puede impedirnos que adoptemos (incluso podríamos adoptar el dólar o el yen, si quisiéramos)i; o, como la mentira de las pensiones, que España tiene la obligación de pagarlas porque hemos trabajado en y para España. Yo he trabajado 15 años en Argentina y 20 en España y cobro de los dos países porque me he ganado el derecho. Argentina y España me pagarán la pensión aunque me vaya a vivir a la China; porque son derechos adquiridos por la persona, no por ser español o argentino o lo que sea . Estamos hartos de que nos mientan y que no nos atiendan nuestras razones. Hoy festejamos que Rajoy no conozca la Constitución que tanto utiliza como arma arrojadiza. Rajoy es un ignorante, pero ese es su defecto menos grave.
Mira per on!
Anònim, 22/09/2015 a les 17:38
+4
-0
Si perdem la nacionalitat española ja no haurem de pagar cap impost, oi? Mira que bé!!!
ojito con la doble nacionalidad
csc, 22/09/2015 a les 17:41
+2
-5
Los españoles perderán la nacionalidad cuando:
Estén emancipados, residan en el extranjero y adquieran voluntariamente otra nacionalidad. Pueden evitar esta pérdida si en el plazo de tres años declaran su voluntad de conservar su nacionalidad. La adquisición de la nacionalidad de países iberoamericanos, Andorra, Filipinas, Guinea Ecuatorial o Portugal no es bastante para producir por esta causa la pérdida de la nacionalidad española.

¿Qué implicaciones tiene la doble nacionalidad?
La concurrencia de dos nacionalidades en una misma persona tiene como consecuencia la existencia de un doble vínculo jurídico. La persona con doble nacionalidad es, a un tiempo, nacional de dos países, gozando de la plena condición jurídica de nacionales de ambos Estados.

Sin embargo, esto no quiere decir que estas personas puedan estar sometidas simultáneamente a las legislaciones de ambos países sino que, por el contrario, se articulan medios para "dar preferencia a una de las nacionalidades" a la persona con doble nacionalidad para, de esta manera, tener un punto de referencia en lo relativo a las relaciones ciudadano-estado.

Para ello, la mayor parte de los convenios de doble nacionalidad toma el domicilio como punto de referencia, de tal manera que los ciudadanos con doble nacionalidad no estarán sometidos de forma constante a ambas legislaciones, sino sólo a la del país en el que tengan fijado su domicilio.

Esto será aplicable para cuestiones tales como el otorgamiento de pasaporte, la protección diplomática, el ejercicio de los derechos civiles y políticos, los derechos de trabajo y de seguridad social y las obligaciones militares.







:D
Anònim, 22/09/2015 a les 17:42
+6
-1
El frikisme en estat pur!
ojito con la doble nacionalidad
csc, 22/09/2015 a les 17:43
+1
-5
Los españoles perderán la nacionalidad cuando:
Estén emancipados, residan en el extranjero y adquieran voluntariamente otra nacionalidad. Pueden evitar esta pérdida si en el plazo de tres años declaran su voluntad de conservar su nacionalidad. La adquisición de la nacionalidad de países iberoamericanos, Andorra, Filipinas, Guinea Ecuatorial o Portugal no es bastante para producir por esta causa la pérdida de la nacionalidad española.

¿Qué implicaciones tiene la doble nacionalidad?
La concurrencia de dos nacionalidades en una misma persona tiene como consecuencia la existencia de un doble vínculo jurídico. La persona con doble nacionalidad es, a un tiempo, nacional de dos países, gozando de la plena condición jurídica de nacionales de ambos Estados.

Sin embargo, esto no quiere decir que estas personas puedan estar sometidas simultáneamente a las legislaciones de ambos países sino que, por el contrario, se articulan medios para "dar preferencia a una de las nacionalidades" a la persona con doble nacionalidad para, de esta manera, tener un punto de referencia en lo relativo a las relaciones ciudadano-estado.

Para ello, la mayor parte de los convenios de doble nacionalidad toma el domicilio como punto de referencia, de tal manera que los ciudadanos con doble nacionalidad no estarán sometidos de forma constante a ambas legislaciones, sino sólo a la del país en el que tengan fijado su domicilio.

Esto será aplicable para cuestiones tales como el otorgamiento de pasaporte, la protección diplomática, el ejercicio de los derechos civiles y políticos, los derechos de trabajo y de seguridad social y las obligaciones militares.







de nota
josep ramon ferrer boix, 22/09/2015 a les 17:43
+4
-0
el numero 1 de la clase, per darrera i "presidente del gobierno",
Aznar va triar el "millor".
Pel "solitos quedáis retratados"
Cèsar, 22/09/2015 a les 17:46
+6
-2
Home, si parlem de retratar-se... et defineixes com a català de tercera generació i no ets capaç d'escriure en l'idioma propi del país. Òbviament tens tot el dret de fer-ho en castellà, però això em fa pensar que la immersió lingüística no està anant com caldria.

El que sí és estrany, pensa-ho amb calma, és que tots els problemes que pugui tenir una Catalunya independent vinguin per l'actitud hostil de l'estat espanyol. Això hem recorda molt a una parella on un dels membres sigui un maltractador, o no? En aquest cas és millor marxar, fins i tot perdent diners, cosa que puc assegurar que no passaria en aquest cas.
Article 2
Anònim, 22/09/2015 a les 17:53
+1
-4
si es vol fer servir la Constitució espanyola per justificar conseqüències de la independència de Catalunya (fet molt patètic, per altra banda), Rajoy només hagues tingut que esmentar l'article 2. No es pot fer servir la llei només quan interessa, i saltar-la quant no.
Els catalàns dins la UE
Observant, 22/09/2015 a les 17:58
+9
-0
Heu de llegir les lleis, haurieu sabut que juridicament la campanya unionista no se sostenia. Eren interpretacións restrictives de la llei que en tot cas es dirimiria en un tribunal intenacional, lluny del seu poder, i de forma ajustada al dret de les persones i no als Estats.

Art. 24 Codic Civil
Art. 11 de la Constitució (Rang superior)
Art. 15 de la Declaració Universal dels Drets Humàns (Rang encara més superior)

En totes s'indica que la nacionalita és intrinseca a la persona, que es reb d'origen, i només es pot perdre o cambiar si expressament la persona fa el gest de renunciari o la omisió de mantenir-la, sempre en el cas que en tingui una altra, una segona, que faci servir ja habitualment.
En aquest cas significa que Espanya ha de reconeixer Catalunya com a Estat, perque en cas contrari no seriem Estat i no es pot tenir una altra nacionalitat sense un Estat-Nació.

QUINA PUDOR DE IGNORANCIA
LLUISET DE pALAFRUGELL, 22/09/2015 a les 18:02
+6
-1
Ja m'ho pensaba, pero ara n'estic segur. Rajoy plega vesten a casa perque no ets digna de presidir un govern encara que sigui de pandereta com el de la teva España
VISCA CATALUNYA INDEPENDENT
el perqué de l ' article.
Anònim, 22/09/2015 a les 18:13
+6
-1
Aixó de que no es pot perdre la nacionalitat espanyola es va posar perqué abans quan una dona espanyola es casava amb un estranger automàticament perdia la nacionalitat. Si el país del seu marit no li donava la nacionalitat quedava apàtrida. Encara que no es mogués de lloc , un cop casada , havia de demanar NIE ( o sigui identificació d' estrangera ) Permís de treball i residencia , etc .etc.
Hi ha campanyes que es fan soles
i tant que sí, 22/09/2015 a les 18:20
+7
-1
A quatre dies d'anar a votar, el Sr Rajoy desmunta el principal argument que han estat reblant els darrers quatre anys en contra de la independència de Catalunya, en viu i en directe, en una entrevista a Onda Cero.
Sembla impossible, però és real.

Es pot ser més curt??? Poseu-li un plasma si us plau, que fa vergonyeta de veure.

O sigui, que resulta que tot allò no era veritat. Encara que Catalunya s'independitzi, els catalans podrem seguir essent europeus, amb tots els drets que això comporta, senzillament mantenint la nacionalitat espanyola que NINGÚ ens podrà prendre, i quan finalment Catalunya ingressi a la comunitat econòmica europea, "estripem el DNI" i ja podrem ser només catalans i europeus de ple dret.

Mireu si és senzill que fins i tot el Mariano ho ha entès.
independents pero espanyols, NO? ara si que heu perdut tota credibilitat
Anònim, 22/09/2015 a les 18:29
+7
-16
Article 24.2 del Codi Civil: "En todo caso, pierden la nacionalidad española los españoles emancipados que renuncien expresamente a ella, si tienen otra nacionalidad y residen habitualmente en el extranjero". Crec que el procés independentista comprén tots eixos elements, no? Es un territori que renuncia a la nacionalitat espanyola, es a dir, una ciutadania que renuncia (com no pot ser d'altra forma per a ser coherents) a seguir sient espanyol (per altre lloc, si no renuncia dificilment tindrà sentit que proclame independencia ninguna); que tindrà una altra nacionalitat (la catalana); i que residirà habitualment a l'extranger (a Catalunya), no? Ademés, si us separeu ho faríeu amb totes les consecuencies, o es que voleu una separació "a la carta"? a lo millor no voleuser tan tan independents.
I per altre costat, perqué s'empareu tant en una norma (la Constitució ESPANYOLA) que una vegada foreu independents ja no tendría cap relació amb vosaltres? Esteu segurs de coneixer el significat, alcanç i consecuencies de INDEPENDENCIA? i de SECESIÓ?, i de "INDEPENDENCIA PER SECESIÓ"? Cregueu que es lógic aspirar a independitzarse d'Espanya pero conservant drets espanyols? Ahh peixet. Jo crec que la majoría no teniu ni idea i es deixeu portar, i menys encara tots aquells que esperen ser independents peró mantindre la nacionalitat espanyola, va home va, quina tonteria es esta? No ho entenc. Si voleu la independencia qué mes us dona el que pase amb la vostra nacionalidad espanyola?, es suposa que la rebutxeu no? que rebutxeu tot allò que representa Espanya, no?
Al de les 18:29
Anònim, 22/09/2015 a les 18:53
+2
-0
La Constituciò es superior al Codi civil. Per tant no la pots treure. Si un no ho solicita al Ministerio De Justicia de Madrid , Espanya no li pot treure. Entre altres raons perque no sap si vol continuar igual o no., Aixó de la doble nacionalitat en cas de secessió ho decidirà Catalunya. Si et fa signar la peticiò de renuncia o et fa presentar el paper de que Madrid te l ' ha concedit
Es cierto
Alejandro, 22/09/2015 a les 18:59
+1
-2
Es verdad que este hombre se ha quedado traspuesto al ser preguntado por el periodista, y dice muy poco de un Presidente del Gobierno, pero también es cierto que no hay que confundir asuntos aquí: Puedes ser ciudadano europeo, pero porque se quiera seguir teniendo nacionalidad española, no porque Catalunya automáticamente pase a ser un estado miembro de la Unión Europea.
nacionalitat a canvi de molt
farta, 22/09/2015 a les 19:03
+2
-0
la doble nacionalitat ens anirà bé durant poc temps, mentre fem el que hem de fer, Espanya ens ho deu, a canvi dels NOSTRES SERVEIS ROBATS, desprès ja hi renunciarem.
Me ha costado pero al fin lo he comprendido. Para este viaje no hacía falta tantas alforjas.
Masias, 22/09/2015 a les 19:11
+1
-2
. Dado que según aseguran las mas avezadas mentes catalibanas, ellos tendrán la doble nacionalidad y por tanto seguirán siendo españoles, es evidente que lo que quieren es que la nueva república independiente de Catanystan sea un pais independiente pero dentro de España.

. Esta claro ?
Un pregunta simple: que volen els catalans independentistes?
Anònim, 22/09/2015 a les 19:13
+0
-2
Yo no soc de Catalunya ni de Espanya ni tinc la nacionalitat Espanyola. Però aquest tema de la nacionalitat em semble molt interresant. Que volen els independentistes? deixar Espanya i continuar guadint de la nacionalitat del pais dels que es volen independenditzar? es com si jo, Camerunes, independent de Francia vull tindre la nacionalitat Francesa. La voluntat de independitzar-se implica trencar els lazos amb l'estat opresor....però crec que aquesta cuestiò es mes complex per mi.
@18.29
Anònim, 22/09/2015 a les 19:31
+2
-0
Molt bé, bonic. Ara vés i li expliques això als ciutadans del Sàhara Occidental, de Guinea Equatorial, d'Ifni i de Tànger que encara tenen la doble nacionalitat, per molt que lluitessin per la independència dels seus respectius països.
@18.29
Anònim, 22/09/2015 a les 19:32
+2
-1
Per cert, necessites millorar molt el teu nivell de català per a fer-te passar per català.
DNI
Otger, 22/09/2015 a les 19:41
+0
-2
Ara els indepes volen ser espaÑols?? Tots celebrant que tenen nacionalitat espanyola??

Quin pais es el que no te nacionals!?!?!?
I les pensions.????
anonim, 22/09/2015 a les 19:52
+2
-0
Doncs si ets ciutadá espanyol vivint al estranger les pensions les tindria que pagar Espanya, no?... o sigui que els jubilats tampoc tenen que tenir por, doncs m'entres siguin espanyols tindrien que tenir dret a continuar cobrant les pensions des d'Espanya. :-)
Si España retira las dobles nacionalidades se acabó la pregunta
Anònim, 22/09/2015 a les 21:12
+0
-3
Con eso se acaba esta "disquisición".
Que España fuerce a eleguir nacionalidad enter España y Cataluña. Nada de doble nacionalidad.
¿Quieres la nacionalidad catalana? Perderás la española. Sencillo.
a ver si yo lo entiendo
sakic, 22/09/2015 a les 21:17
+0
-2
a ver si yo lo entiendo, tanta independencia y tanto querer independizarse de España, y al final queréis la independencia porque no os sentís españoles, pero aun teniendo la independencia, queréis seguir siendo españoles para no perder derechos? Entonces todo esto de qué sirve? Todo este dinero que se está gastando en campañas y este deterioro de la imagen de Catalunya de que sirve?. Para que cuando hipotéticamente se declare Cataluña independiente, coger y querer seguir siendo españoles para no perder derechos? Ya esto es de traca.

Aquí lo que se quiere es ser "independiente" para que no le cojan a uno los muertos que tiene en el armario.

Y ojo que soy catalán.
I aquets ens governen...
Crispat català, 22/09/2015 a les 21:40
+2
-0
Deixem.los que ens acabin fent la campanya per l'independencia... Morenes, Cañizares, Linde, Saenz de Santamaria, Rajoy, Rivera, Sanchez, Susana Diaz, Rajoy, Tebas, Chacón, Felipe Gonzalez, Marhuenda, Inda, les Tvs. espanyoles, Bonos, Guerras, Aguirres, Cifuentes...etc.etc. .. els dia 28 mereixeran la nostra felicitació.
Així
Anònim, 22/09/2015 a les 22:43
+0
-2
Ja podría tindre Catalunya periodistes com aquest, no? Per que la TV3 pareix que sol vol daurar la píndola a en Mas.

Però bé, la Const. i el dret diu que no es pot llevar la nacionalitat espanyola a cap persona nascuda a Espanya. Si Catalunya s'independitza no será considerada Espanya, per tant sí es pot llevar la nacionalitat espanyola.

També podríem preguntar-nos per qué algú que vol independitzar-se d'Espanya voldría mantenir la nacionalitat de ''l'Estat opresor''.

Lo que se le esta diciendo a la gente es...
Marquilerifabutons, 22/09/2015 a les 22:46
+1
-0
Lo que se le esta diciendo a la gente es... si volem que ens segueixi governant el regne d'Espanya , y la resposta la tindrà el 27S.
DUI JA !!!

||||
La cara del periodista
Anònima, 23/09/2015 a les 05:52
+0
-0
M'encanta la cara del periodista al final del video!
Doble nacionalitat
Anònim, 23/09/2015 a les 10:39
+0
-0
Pels que comencen a comentar que és d'hipòcrites voler la independència i alhora conservar la nacionalitat espanyola, que sàpiguen que els que realment volem la independència, més enllà dels beneficis de tenir la europea, abandonarem immediatament aquesta VERGONYOSA nacionalitat.

VISCA CATALUNYA LLIURE
totoloco
juantxu, 23/09/2015 a les 17:10
+0
-0
Si se produce la independencia unilateralmente los catalanes serán y tendrán nacinalidad catalana. Solamente los q soliciten podrán seguir siendo españoles y serán entonces extranjeros en su tierra catalana. Los demás ninguno la tendrá ni mantendrá, o es que esto tambirn lo vais a manejar según os convenga?. Que listos ... Y eso que no quereis a España, pero lo que os interesa eso si. Anda y que....