Pablo Iglesias: «En aquesta campanya no m'hi sento còmode, és com fer-la en un altre país»

El líder de Podem admet a "El Periódico" les dificultats per difondre el seu discurs perquè l'escenari és diferent al de la resta de l'Estat

Iglesias: «Les amenaces són una irresponsabilitat, vinguin de la banca privada o del Banc d'Espanya»

| 21/09/2015 a les 11:47h
Especial: 27-S Eleccions Parlament 2015
Arxivat a: Política, 27-S, Podem, Pablo Iglesias, Eleccions Parlament 2015, Catalunya Sí que es Pot
Aquesta notícia es va publicar originalment el 21/09/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El líder de Podem, Pablo Iglesias, ha reconegut que té dificultats per difondre el seu missatge a Catalunya i que "en aquesta campanya no m'hi sento còmode, per la sofisticació del discurs, és com fer campanya en un altre país", en un reportatge d'El Periódico publicat aquest dilluns. Iglesias admet també que al Principat s'hi ha trobat un escenari ben diferent que a l'Estat espanyol i que el seu partit, integrat dins de Catalunya Sí que es Pot, no hi té arrels.

El líder de Podem reconeix que desitja que arribi el setembre per les eleccions espanyoles i pronostica que "serà una campanya de candidats". A més, Iglesias també afirma que el que més l'ha erosionat en l'últim any és Grècia "perquè no hi puc res: puc anar a un míting a donar-hi suport, però se sent una gran impotència".

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Pais
Anònim, 21/09/2015 a les 12:06
Molt interessant
+213
-5
És que l'estàs fent en un altre País. Intel·ligent!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
És que ho és
Garriguenc, 21/09/2015 a les 12:08
Molt interessant
+166
-5
S'ha de ser refinat politòleg per detectar-ho...
però aquest tio és tonto o què?
Anònim, 21/09/2015 a les 12:16
Molt interessant
+146
-5
i donava classes de política a la Complu? buf quin trunyo de classes deuria donar.
Contexte
Joan Roquetes, 21/09/2015 a les 12:27
Interessant
+67
-12
Quina manipulació...

"I s'explica: a Catalunya, el PP no juga el paper de govern, sinó el d'oposició. A Espanya, Ciutadans és un partit nou, però fa anys que és al Parlament. El PSC també juga diferent. I Podem acaba d'arribar, no té arrels aquí".
i la senyora...
FELIU DE CASTELLA, 21/09/2015 a les 13:14
+48
-2
...donant lliçons i es andaluza.
a mi
bertu de girona, 21/09/2015 a les 13:16
Molt interessant
+114
-2
a mi m incomoda que politics de fora vinguin a donar nos classes de democràcia , economia i drets socials com si els catalans fossin estupits, per lo que fa a mi millor que no vinguis i al mateix pels teus compatriotes
ES QUE NO HAS ENTES RES DE RES
Anònim, 21/09/2015 a les 13:16
Interessant
+95
-2
Per molt que cridis, per molt sobint que vinguis, no has entés res de res... Ni els teus t'ho han sapigut explicar...

Quina llàstima noi, quan ho entenguis i sàpiguis de què va això hauràs fet tard!!

Nosaltres endavant, pas ferm i una capa impermeable perquè pugui patinar tot el discurs de la por

27S Junts pel Si o CUP
se la veu a venir
Carles V, 21/09/2015 a les 13:16
Interessant
+68
-2
Segurament ja està preparant una argumentació per explicar la patacada als votants espanyols de desembre.
CAT No podem
Anònim, 21/09/2015 a les 13:18
Molt interessant
+103
-2
Rabell i els tics totalitaris. Quan Antonio Baños li pregunta (Debat TV3) que vol dir sobirania sense exercir-la, Rabell el manda callar... Baños que quasi no parlava i era educat amb tothom.
Un altre país.
Antoni Camps, 21/09/2015 a les 13:18
+42
-5
El que si tenim son uns excelents assessors d'imatge que et podrien donar un cop de mà.
Exacte!
jodir, 21/09/2015 a les 13:25
Interessant
+95
-2
Exacte, Sr Iglesias, es que som un altre país!
ESTA APRENEN
Anònim, 21/09/2015 a les 13:37
Interessant
+68
-2
PER FI ES DONA COMPTA PERQUE SOM UN ALTRE PAIS, NO SOM ESPANYOLS
Al.luciant!!!
Barrufet rondinaire, 21/09/2015 a les 13:38
+40
-2
Realment aquest xicot cada dia m'al.lucina més...i com diu algú més en aquest fòrum...i fa classes de Polítiques a la Complutense de Madriz...
Independència
Anònim, 21/09/2015 a les 13:41
+46
-2
Quina barra, Iglesias és retrata, diu que se sent incòmode fent campanya al nostre país, també s'hi sent d'incòmode quan va a fer campanya electoral a un país que no sigui Espanya, per exemple a Grècia?

A no! Allà no hi va amb el pensament ficat únicament dins de les eleccions "generales" a les Corts de Madrid. Allà hi va més relaxat.

El nostre país, com a bon "nonacionalista", ell per a sentir-se ben "còmode", el voldria ben anihilat, assimilat i "vertebrat" a l'Espanya castellana, però ara se n'ha adonat que a l'espanyolisme encara els hi resta molt per a fer i espanyolitzar, veges tu.
Comoditat = Grup Godó Jordi Baste
Carolingi , 21/09/2015 a les 13:45
+49
-2
Que no pateixi el Sr Iglesias, es evident que cuand sets apreuament de carrer es prou intelligent per veure que està en un altre nacio diferent de la seva, ni millor ni pitjor, senzillament diferent.pero ja pot estar tranquil que la casta que representa el Conde de Godó a traves del seu millor treballador el Jordi Baste li ofereix suposo que eb base a la pluralitat informativa, així es com ho vendrà, une entrevista el proper dijous equivalent a les dels caps de lliste que es presentan a les eleccions, Baste cada dia es mes evident a qui serveixes, per tant boicot a Rac1.
lerrouxista total
incredul, 21/09/2015 a les 13:51
+44
-2
És cert, estàs a un altre pais
Com deia la Bombi...
Anònim, 21/09/2015 a les 13:57
+29
-1
Por qué seràààààà?
Pablo
català a bord, 21/09/2015 a les 14:08
+38
-3
Lo has entendido! Eres inteligente. Y no como otras personas que hace poco que llegaron y nos quieren dar lecciones a los que llevamos mucho tiempo aqui.
||*||
Anònim, 21/09/2015 a les 14:08
+38
-2
Ja era hora que entengui que som un altre país, del qual no necessita al seu partit ni a ell ja tenim la CUP que els dona mil voltes.
No se pudo
Boy Garantín, 21/09/2015 a les 14:14
+41
-2
Compañero, l'única revolta guanyadora que has de viure és la nostra.
Hauràs de triar si us hi apunteu o millor seguiu mantenint els poders de l,Espanya feudal dels Roucos i els ducs d,Alba.
POca feina
Anònim, 21/09/2015 a les 14:47
+18
-1
Imagineu quina poca feina fa aquest a Europa, tot el dia per Catalunya.
Sigues clar
Anònim, 21/09/2015 a les 14:51
+14
-0
Tu no et sents comode enlloc que porti el nom de Catalunya
a 6 dies
Anònim, 21/09/2015 a les 14:56
+16
-0
de les eleccions, el xicot s'adona que està en un altre país. Els he vist més espavilats!
El País no es el problema
Anònim, 21/09/2015 a les 14:57
+24
-2
Puedes ir a cualquier país europeo y hacer un discurso de izquierda sin variar ni una sola coma del discurso que harías en Madrid y no notarias la diferencia.

El problema es que aquí, alineándote en contra de las aspiraciones de la inmensa mayoría de catalanes, te estás alineando con el régimen postfranquista del 78, estás pidiendo el voto para Aznar, Rajoy, Felipe, Rivera, Albiol, Iceta, Pedro Sanchez, Rosa Diez, etc, etc. Estás pidiendo votar a favor de la cárcel de pueblos que es España.

Eso es lo que te incomoda, no el que esto sea otro país. Cuando das un miting en Rubí , la gente no es diferente de la de Pinto o Parla, la diferencia es que aquí, te encuentras con una clase trabajadora, unas clases populares que han entendido a donde va a parar el esfuerzo fiscal de su trabajo. Unos trabajadores que saben que una gran parte de sus impuestos se van a financiar obras faraónicas e inútiles, mientras que aquí carecen de los mas elementales servicios básicos.

A tí te habían dicho que en Catalunya, había un proceso independentista liderado por la burguesia catalana para obtener mejor trato en una negociación con el gobierno de Madrid, y te has encontrado con un proceso, en e que la burguesía catalana se ha enido que poner al frente para no ser devorado por ese proceso.

Este proceso es mas del pueblo, de la clase trabajadora que de Artur Mas, querido telepredicador, y eso, ni lo has entendido, ni tu socios Herrera te lo ha explicado, tal vez, porque el tampoco lo ha entendido.

Si no quieres sentirte en un país extraño, díle a la gente que van a tus miting que estas con ellos y que lucharás por conseguir su emancipación, como clase y como catalanes, que también las libertades nacionales son marxistas, lo que no es marxismo ni progre ni revolucionario ni nada de nada es alinearte con Iceta, con Arrimadas, con Albiol y con Rajoy.

"Un hombe no es libre si el pueblo al que pertenece no los es" (Karl Marx)
Aquest comentari te la seva raó
Anònim, 21/09/2015 a les 14:58
+18
-1
No sap que dir al seu discurs. Recurrir sempre al Rajoy, Mas, casta... li cansa. Està absolutament fora de lloc en el tema català. Realment ell ha vingut aquí amb un discurs aprés per les Eleccions Generals, i això de Catalunya va d'un altre tema, res a veure. I a més ha ficat la pota ben ficada amb lo dels pares i avis andalusos i extremenys.

A més, aquest comentari es el preludi de que les seves enquestes internes li donen uns resultats que mai esperaven, de dolents que sòn. Va arribar un dia en que potser es van creure que inclús podrien guanyar aquí i davant aquestes expectatives, la patacada es molt forta.
lectura subliminal
El coletas, 21/09/2015 a les 14:59
+10
-1
No vol dir que és un altre país però ens posa la pastanaga dient que se sent en un altre país. Ensabonada i res més i El Periódico com no li fa ressò.
Òbviament
Anònim, 21/09/2015 a les 15:57
+18
-1
Doncs aquí els discursos simplistes i populistes no quallen.

No pots venir aqui, deixar anar les quatre proclames demagògiques de sempre i que ens ho creguem com fa la gent sense cultura política de les Espanyes.

Sí , fill , això no és Grecia .
Jaume S. Regàs BCN ., 21/09/2015 a les 16:35
+17
-1
Te n´has adonat tard .
VISCA CATALUNYA LLIURE!!!!!
Anònim, 21/09/2015 a les 16:44
+10
-1

//*//
Podemos
Jordi de Menorca, 21/09/2015 a les 16:53
+12
-0
I doncs què es pensava?
País
Anònim, 21/09/2015 a les 16:57
+15
-1
Si senyor! quan vens a Catalunya, vas a un altre país.Has trigat prou temps a adonar-ten.Els "mesetaris" tant de dreta com d'esquerra, uns per desconeixament, altres per mala fe, no teniu remei.
asi me gusta
Anònim, 21/09/2015 a les 16:59
+24
-2
Asi me gusta que te des cuenta que somos otro pais y gente que sabemos lo que queremos.
Yo cuando salgo de cataluña me siento extrangera
Justa la fusta
topajà, 21/09/2015 a les 17:30
+1
-0
Ecualicuá forastero! Al fin te diste cuenta.
Quieres que Catalunya se adapte a tu discurso o te adaptas tu a Catalunya?
Pero mejor lo dejamos. Total, ya no estás a tiempo. Van ganando los oriundos. Lógico no?
No te lo advirtió ICV que tu camino conducia al vacio?
becario
truita, 21/09/2015 a les 18:02
+0
-0
Perdona Pablo, en otra ocasión nos adaptaríamos a ti para no disgustarte.
Pero en esta ocasión, no. Es que aquest vot és el de la nostra vida.
No entiendes, verdad? Claro, pobre. No puedes ir así por el mundo.
Tu andas por aquí de becario extranjero de prácticas para las generales.
Cuando seas mayor, vuelve. A lo mejor entonces entiendes algo.
Adiós. Que te vaya bien.
És així
Anònim, 21/09/2015 a les 18:22
+0
-0
Igllesias, més enllà dels canals de tv espanyols i la teoria de la "vertebració" d'Espanya hi ha la realitat i tu, amb estudis universitaris després de diversos sojorns al nostre país ho has viscut, i te n'has adonat ràpidament. Vet ací.

A partit d'ací ara hauràs d'ésser més coherent i canviar els plantejaments i discurs del teu moviment "Podemos"
Premi Nobel de Manipulació per a Pablo Iglesias
Anònima, 21/09/2015 a les 19:38
+0
-0
És un Nobel que encara no existeix però l'haurien de crear perquè se'l mereix i és de justícia
You know nothing Pablo
Varis, 21/09/2015 a les 19:57
+0
-0
Els esquemes mentals del centrall,isme espanyol no et permeten d'entendre qque no son els cognoms , ni els diners, ni la classe social. Com va dir el president Companys, al mon hi moltes causes nobles per defensar, per defensar Catalunya tant sols som eels catalans.
pensaments!
Anònim, 21/09/2015 a les 20:46
+0
-0
Aquest noi ha estat massa temps fent classe de polítiques i ha descuidat viatjar per espanya. Per això no ens coneix, no sap on es. Catalunya és un altre món. Som europeus i ells no. Nen espabila! Suspens al setembre !
Fanáticos de pacotilla
Anònim, 22/09/2015 a les 00:24
+1
-0
Aprendan a convivir con el resto del mundo, por cierto globalizado y salgán de una vez de su aldea y ostracismo
Fanáticos de pacotilla