1 de 10

L'Ajuntament de Barcelona encarrega una dotzena d'estudis per connectar els tramvies per la Diagonal

Amb la unió del Trambaix i el Trambesòs el consistori aposta per reduir el transport privat a la ciutat

per ACN, 18 de setembre de 2015 a les 11:19 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 18 de setembre de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'Ajuntament de Barcelona ha encarregat una dotzena d'estudis que han de "garantir la viabilitat tècnica" de la unió del Trambaix i el Trambesòs. El govern d'Ada Colau vol que aquesta connexió es faci per l'avinguda Diagonal per reduir el transport privat i incrementar la mobilitat sostenible a la ciutat, amb la voluntat de potenciar el transport públic i millorar l'accessibilitat dels vianants i els ciclistes. Els informes, elaborats per Barcelona d'Infraestructures Municipal SA (BIMSA), analitzaran, entre altres coses, quines instal·lacions seran necessàries al llarg del traçat i on s'han de situar les parades, per tal que facilitin la connexió amb els altres transports públics.

Segons el consistori, el desenvolupament d'aquesta infraestructura "aportarà més capacitat de transport públic i per tant nova demanda per tramvia, busos, metro, FGC i Renfe". Precisament, l'anàlisi de la demanda haurà de quantificar aquest increment i permetrà dimensionar correctament l'oferta i la configuració dels serveis.


Un altre dels estudis que el consistori ha encarregat és el de mobilitat i semaforització, que avaluarà les implicacions per la mobilitat de vehicles i pel servei de bus i analitzarà com reordenar aquests mitjans de transport pel seu funcionament òptim.

Per tal de fer el seguiment de la dotzena d'informes encarregats per l 'Ajuntament de Barcelona, l'àrea d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat crearà diversos grups de treball que analitzaran els aspectes tècnics que vagin sorgint al voltant de la connexió dels dos tramvies. A més, aquests equips podran comptar amb l'assistència tècnica d'empreses especialitzades quan es requereixi.

Finalment, l'equip de govern ha detallat, en un comunicat, que aposta perquè el tramvia sigui explotat per un operador públic i que defensarà aquest plantejament davant de la Generalitat.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te'n subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te'n subscriptor

 

Participació