La Guàrdia Civil també entra a la seu de Convergència

Els fiscals i part dels agents ja han abandonat l'edifici del carrer Còrsega

L'operació, relacionada amb el presumpte cobrament de comissions il·legals per obra pública adjudicada a la constructora Teyco, continua a la seu de la fundació CatDem

També s'han reclamat expedients a quatre ajuntaments

Josep Rull: «No ens sorprendria res, ni detencions ni que avui escorcollessin la nostra seu»

| 28/08/2015 a les 15:30h
Arxivat a: Política, corrupció, CDC, CatDem, Guàrdia Civil, operació Petrum
Agents de la Guàrdia Civil sortint de la seu de CDC | BF
Aquesta notícia es va publicar originalment el 28/08/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La Guàrdia Civil ha començat a escorcollar la seu de CDC del carrer Còrsega de Barcelona al voltant de les dues del migdia després de registrar la fundació del partit, la CatDem. Els agents han arribat amb una notificació judicial per entrar al despatx de l'administrador de la CatDem i de CDC, Andreu Viloca, que es troba personalment dins la seu del partit. També hi és Daniel Osácar, extresorer de Convergència. Tot plegat pocs minuts després que acabés a la mateixa seu la roda de premsa de Josep Rull, coordinador general del partit, en el qual no descartava un escorcoll o, fins i tot, detencions –un extrem que, en principi, està descartat-.

Daniel Osácar, sortint de la seu de CDC, després de l'escorcoll. Foto: Bernat Ferrer/Nació Digital


L'operació s'ha iniciat a les deu del matí per un presumpte delicte contra l'administració pública en el marc de l'operació Petrum II, ordenada pel jutge d'instrucció número 1 del Vendrell, Joan Bosch Mitjavila, i la Fiscalia Anticorrupció. El cas és una derivada de l'operació Petrum sobre corrupció municipal per la qual estan imputats tres membres de la família Sumarroca i que va suposar la detenció de l'exalcalde de Torredembarra, Daniel Masagué. En ambdós casos s'investiguen les presumptes comissions que presumptament va pagar la constructora Teyco per l'adjudicació d'obra pública.

Els guàrdies civils han arribat a primera hora a la seu de la CatDem. Ja els esperaven molts periodistes, un fet que ha generat fortes crítiques, especialment de Francesc Homs, conseller de Presidència. Els agents s'han esperat al replà fins que a les deu ha arribat el secretari judicial i ha començat un escorcoll que hores d'ara encara no es dóna per tancat. Cap a les tres del migdia bona part de l'operatiu ha marxat amb documentació. Poc abans, començava el de la seu de CDC per tal de buscar documentació al despatx de l'administració de la fundació del partit. Allà també s'hi ha desplaçat amb cotxe Daniel Osàcar, extresorer del partit, després de l'escorcoll realitzat a primera hora a casa seva. A partir de quarts de quatre han començat a sortir-ne els fiscals així com alguns agents amb caixes que podrien contenir documentació.

Els agents de la Guàrdia Civil amb les caixes per l'escorcoll de la CatDem Foto: Pep Martí/Nació Digital


Registres en quatre ajuntaments

L'operació es troba sota secret de sumari i també s'ha desenvolupat als consistoris de Sant Cugat, Lloret de Mar, Figueres i Sant Celoni a partir de les deu matí. A Sant Celoni, a banda de sis guàrdies civils i el representant judicial, també s'hi han presentat l'alcalde i el regidor de Cultura. Francesc Deulofeu, alcalde de Sant Celoni, ha aclarit que no s'ha tractat d'un escorcoll sinó que s'ha demanat l'expedient de contractació del Centre de Formació Baix Montseny. "Estem fent còpies perquè quedin a l'Ajuntament i tinguem constància del què s'han emportat", ha declarat a Nació Digital. Poc després de les dotze del migdia, n'han sortit amb una sola bossa.

A Figueres la Guàrdia Civil s'ha emportat l'expedient de construcció de la piscina descoberta municipal del 2009 mentre que a Sant Cugat –on també han entrat a la seu de l'empresa pública Promusa- les investigacions se centren en l'adjudicació d'una promoció d'habitatge protegit a Teyco. Marta Felip, alcaldessa de Figueres, ha assegurat que no s'ha comès cap il·legalitat i que "malauradament" comencen a ser habituals aquestes operacions en períodes de precampanya mentre que Mercè Conesa, la seva homòloga de Sant Cugat, ha defensat que la gestió del consistori en l'adjudicació d'obra pública està "perfectament ajustada a la legalitat". "No crec que només fem obres amb Teyco els ajuntaments convergents", ha afegit la també presidenta de la Diputació de Barcelona.
 

Totes les notícies de l'operació Petrum a Nació Digital

Totes les notícies del cas Torredembarra a delCamp.cat


La Guàrdia Civil s'ha endut una sola bossa de l'Ajuntament de Sant Celoni Foto: Jordi Purtí/BaixMontseny.info


Els fiscals marxant de la seu de CDC Foto: Bernat Ferrer

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

això, muts i a la gàbia...
Jep dels Estanys, 28/08/2015 a les 14:09
+21
-26
són les 14:09 i encara ningú ha dit res? perquè serà? primer els de l'ANC que no paguen l'IVA i ara això? què serà el següent? l'assistència massiva de 3.000.000 a la meridiana?
Lògic des de la seva lògica
Anònim, 28/08/2015 a les 14:09
+45
-9
Amb la lògica "matonera" del nacionalcatoliscisme espanyol pepero la voluntat de ser un país s'enfonsaria trobant draps bruts a CDC.
Pensen, o esperen, que trobant algun suposat xoriço acabaran amb el sentiment de ser català i de ser un País.
Amb mi s'equivoquen radicalment, bàsicament perquè no depèn en absolut d'això.
Teatre del bueno!!!
Anònim, 28/08/2015 a les 14:29
+37
-4
Ahir a la tarda tots els periodistes unionistes sabien que avui hi haurien escorcolls a la seu de cdc, "tenim fonts fiables" diuen, clar, qui millor font que en Díaz oi!!! Foc s'encenalls, teatre del bueno, nervis, enquestes favorables a JxS i CUP. Estar clar que tenim molt guanyat i han posat en marxa la maquinaria feixista. Però, ja no tenim por, i quan no puguem més ho podrem tot.

Pd. Keep Calm i votem el 27s JxS i/o CUP .
Juga brut i ja t´ho trobaràs.
Jordi Romaguera, 28/08/2015 a les 14:31
+36
-3
Sempre que arriben les dates d´eleccions els espanyols juguen brut. Ara toca el 27 S, i ho aprofiten per investigar. Investigar què?. Que no tenien tot el temps per fer-ho?. Doncs no. Per tant que ells ho facin a mi no m´estranya perquè els conec bastant als espanyols. Recordeu: Caciques, Inquisidores, Pícaros i Soplones, tal com va estudiar-los en Muñoz Espinalt. Per tant només saben jugar brut. Portem 300 anys que juguen amb les cartes marcades- Ho tinc escrit almenys fa 20 anys. I què, la gent encara no se n´ha adonat?. Doncs potser ara que la gent reaccioni donant suport a la llista d´en Romeva massivament. No volies una tassa?. Doncs ara en tens dues!. El món va veient, a poc a poc, com treballen els espanyols. Vinga tirar de veta, construint fins a la sacietat i ara es troben que no hi ha diners?. Doncs nosaltres no volem ser còmplices de la gent malgastora i que no sap gestionar el patrimoni. Per això marxem d´Espanya. Jo sóc pensionista he cotitzat quanranta anys i no arribo a fi de mes. A sobre, he patit una forta atzagaiada per part del sistema espanyol, també demostrable. Però tant me fa, no solament no han assolit que em torni xai, sinó que faré propaganda sine die de la independència nacional. L´única manera de poder arribar a fi de mes. Res, el que us deia, a mida que ens acostem al 27S, sortiran més mentides, i per una veritat que tinguessin, voldria dir que l´han amagat fins ara, pendents que, qui fos, es tornaria espanyol i no li farien res. En no fer-ho, i continuar a favor de la llibertat de la teva terra, ara a un suposat català li destaparan el que sigui. Per tant un estat com l´espanyol quye fa xantatge bo i dient si et tornes espanyol no destapo res, i si vols la llibertat, sí, és un estat que no m´interessa per jugar sempre brut. De tota manera, ni que hi haguessin 7 milions i mig de corruptes que no tenim el mateix dret que ells a ser-ho, quan tenen més de 500 imputats?. I només 4 a la presó?. Què és això?. Catalunya tenim el dret a la independència. Si hi ha algú que no llaura dret, ja serem els catalans qui el jutjarem, però no pas els de fora que són més corruptes que els catalans i que a més ens dominen la nació. Per tant, tothom tranquil. I el dia 27 S, voteu JUNTS PEL SÍ o voteu la CUP. Els únics partits catalans. Ah!. I la tupinada ara d´ampliar el termini perquè votin els militars espanyols, ja ho diu tot de quin país és aquell que ha viscut de l´odi i de la mentida. Però val a dir, que tot això, se´ls tornarà en contra. Jo que vaig estudiar el tema d´Irlanda, l´any 1916, van proclamar la independència els membres de l´IRA, l´exèrcit irlandès. Però la mateixa gent irlandesa no els va fer gaire cas. (Allò que avui se´n diu una DUI). Però aleshores els anglesos van repel.lir i assassinar els 16 membres del nou govern. I davant d´aquesta actuació la gent aleshores s´hi va bolcar, en gran majoria i va guanyar el partit més gran Sinn Féin, i llavors tot va ser un camí difícil però destinat a que al cap de 5 anys, el dia 6 de desembre de 1921, es va proclamar oficialment la independència nacional d´Irlanda. Doncs Espanya, farà no una, sinó cinc o sis atzagaiades més, fins que la gent, fins aquells que són indiferents a tot, diran: escolteu això d´Espanya no hi ha per on agafar-ho. I es tombaran cap a la majoria de catalans. Que potser ho culminarem en 5 anys més?. Potser sí. Però el camí serà inexorable cap a la llibertat. I així serà. Ara el 27 S voteu un dels dos partits que he citat suara, i com més gent millor.Després ja vindran les altres passes. A Catalunya tenim l´adagi que diu: Tal faràs tal trobaràs. I Espanya li passarà això!. Ells s´ho busquen dia sí dia també. Resposta 27S.
Els draps bruts convergents
cOMA, 28/08/2015 a les 14:37
+6
-31
Sempre venen d'aquests autonomistes de CiU, quina casualitat que mai no escorcollen ni troben res a les seus de ERc o la CUP, partits infinitament més oposats a l'unionisme. Per què serà? d'una banda perquè a sota les catifes convergents ja no hi cap més brossa i , de l'altra, perquè a can ppsoe coneixen perfectament -per encobridors i còmplices- els draps bruts de la dreta autonomista catalana.

Ara diran que tot és una campanya contra ells, una cacera de bruixes, les mateixes bajanades que deia un partit quan esclatava el tema gürtel o Bárcenas, cal recordar. La cacera és contra qui ha donat artilleria a l'adversari, és a dir, contra qui ha robat i tots ho saben. El servei al país fora dimitir i fer fora tots aquells que estan empastifats, però em temo que si es fes d'ofici a Còrsega i quedarien només el conserge, el de la neteja i el noi dels entrepans. No hi ha un pam de net.

Aquest sí que és el desafiament de Mas, a la seva ciutadania, a la qual han robat durant 40 anys.

A veure si acabem amb Caspalunya quan fotem el camp de MarCaspanya.


Mare meva
Anòni, 28/08/2015 a les 14:39
+9
-25
Ha sido fichar a Karmele y esto ya parece Sávame!
em fan riure
carme., 28/08/2015 a les 14:43
+32
-6
Fan fàstic cada any el mateix en plena precampanya, a mi em fan riure
Previsible i insubstancial
Anònim, 28/08/2015 a les 14:48
+31
-3
Ja fa anys que el PP utilitza la policia, la fiscalia i la judicatura de forma partidista per obtenir objectius polítics. A hores d´ara això ja no cola. Els medis espanyolistes faran una gran fanfàrria...i a Catalunya no convenceran ningú que no volgués ser convençut. Recordo que en la gravació de la Camarga la Sanchez Camacho explicava que el fiscal que investigava CDC treballava per ells, i que mirava a veure si podien convencer la secretària del fill del Pujol per tal de facilitar-los informació útil per fer xantatge. De veritat volen que els creiem, a l´inici de la campanya electoral?
Resum
Anòni, 28/08/2015 a les 14:51
+11
-28
Cada dia una nueva entrega del Circo indepe

resumen de la semana

Lunes: hay que pensar en la gran nacion catalana y debemos no solo ir por la indepe de cat si tambien pensar en anexionar a baleares, valencia, parte de aragon, norte de francia y l´alguer.

Martes: Indignacion por parte de los indepes mas democratas que un danes y un sueco juntos porque Ada Colau queire hacer un referendum para saber si BCN se une a la AMI o no

Miercoles: Votar no ( ya me diras que partido es ese de los que se presentan a las autonomicas ) es votar a Aznar. Ole tu, eso si que es respetar el resto de ideas y pensamientos, justamente uno de sus otros late motivs.

Jueves: Estaremos fuera de la UE...( como que dices??!! ) hay no no , que me he equivocado , que si que si,....bueno y si no estamos mejor!!

Viernes: Que verguenza!!!!mira que ir a por los corruptos justamente ahora, asi sin avisar ni nada y justo cuando ya iba a desaparecer para siempre...
Un altre cop !
Anònim, 28/08/2015 a les 14:51
+32
-1
Desitjo que aquet cop.....els hi surtí malament ! Quina casualitat....
Quin fastic......!
El flanc feble del procés
compte, 28/08/2015 a les 14:56
+4
-27
Ara fa un any esclatava la bomba Pujol, i en el capítol del 27S de 2015 tenim escorcolls a can Convergència. No havíem llegit tots els noms de dos consellers relacionats amb assumpte delictius? no segueixen en actiu? A CDC no només no han fet net, sinó que segueixen embolcallant-se amb la manta aliena del procés per tapar les vergonyes, un cop el ppsoe els ha declarat la guerra per la seva traïció al model autonòmic. I els amics de l'ANC, Esquerra i altres que s'han posat al seu costat per fer la foto de la llista ara els caurà la cara de vergonya en veure com apareixen draps bruts, infectes, amb tot allò delictiu i un grapat d'afegitons falsos per acabar de donar al fulletó electoral unionista tota la volada desitjada. Tan se val ja quina part hi ha de cert o de fals, el cas és que Convergència no només ha frenat el procés amb dilacions, sinó que ara esdevé el punt flac, l'angle mort pel qual arriben les patacades a la credibilitat del moviment. Per això calia deixar molt clar que Mas NO era ni el procés ni el seu lider. Per això CDC ha volgut apropiar-se'n, per forçar la resta a que els donin suport amb l'amenaça que si ells cauen, la independència cau.

Per això la CUP mai no ha volgut entrar en llistes farcides de presumptes delinqüents. I per això l'esquerra espanyolista critica Mas quan parla de l'independentisme. Perquè saben que és el punt feble. Perquè és establishment com ho són el ppsoe. Els qui han manegat aquest reino autonòmic amb el qual s'han lucrat a costa del benestar de la majoria. I seran ells els qui ens cabaran traint, com ha succeït sempre en aquest país, quan els moviments catalanistes han acabat caient derrotats per pactes entre les dretes catalanes i els partis espanyolistes.

Votaré el contrapès del Sí, les CUP, que espero que sabran auditar molt i molt bé el seu suport a JuntsXSí, impulsant la independència, evitant retallades, i destapant corrupció. No me'n refio ni un pèl d'alguns elements de CDC.

Per cert, les obvietats que el ministre d'interior ha entrat en campanya ens les podem estalviar, porten 3 anys en campanya a LaRazon, ABC, El país, el Mundo, als consells de ministres, al TC, a l'ecèrcit i al RealMadrid. Res de nou. Allò nou és que seguim rebent torpedes perquè no hem sabut fer fora els lladres que tenim a casa.

Per cert votants convergents, no sóc agent del CNI amb nivell C de català, sóc de Sants de tota la vida i votant independentista des dels 18.
Molt oportuns
Anònim, 28/08/2015 a les 15:00
+32
-2
A la seu de CATDEM han arribat abans els perodistes que la guardia civil !!!
Qui els ha avisat, el Fernandez Diaz ?
És molt curiós que precisament avui, dia de la Festa dels Candidats, es produeixi tot aquest enrenou.
Em fa por pensar que son capaços de fer els dies 10 o 11de setembre.
Que bonic !
Anònim, 28/08/2015 a les 15:04
+34
-2
Posats a fer que escorcollin la gàbia dels micos al zoo. Pot ser que hi trobin informació d'algún parent.

Que vagin fent. Com més toquin el que no sona més ganes tinc de votar Junts Pel Si.
Operacio anticorrupció?
Anònima, 28/08/2015 a les 15:04
+35
-4
Perquè els mitjans, fins i tot els nostres, en díuen "operacio anticorrupció" i nó en díuen el que és en realitat: OPERACIÓ ANTI JUNTS PEL SÏ?
.......
Anònim, 28/08/2015 a les 15:05
+29
-3
No es pot negar la intencionalitat política d'aquest escorcoll.
Per la investigació judicial, si calia, no hauria representat cap problema que s'hagués fet dintre d'un mes.
Neteja
Anònim, 28/08/2015 a les 15:18
+6
-26
Ya aviso el bueno de Maragall
Coherencia
Joanhrd, 28/08/2015 a les 15:19
+5
-31
CDC está tan podrido como el PP. Espero que la gente sea lista y no voten ni a unos ni a otros. Hay cientos de partidos políticos mejores y más honrados.
Neteja
Anònim, 28/08/2015 a les 15:20
+5
-26
Ya aviso el bueno de Maragall
Després tocarà escorcollar al PP
Vicenç Ramoneda, 28/08/2015 a les 15:29
+29
-3
Després tocarà escorcollar al PP, PSOE-psc, C's, ICV, "Podemos", Unió,..
A no, calla! Que entre ells tot està permès!
el
Anònim, 28/08/2015 a les 15:30
+5
-28
partido que creo Pujol y su banda al final caerá al abismo político.
Entre un lladre català i un unionista honest
La tria, 28/08/2015 a les 15:59
+26
-3
Em quedo amb els milions de catalans honests que volem un país nou i net. Fora d'Espanya i fora els lladres, siguin d'on siguin. Ningú ha dit que ser català ens eximeixi de poder ser corruptes. Nove slleis, nous controls, tolerància zero amb els empresaris subornadors i amb els càrrecs electes corruptes.

Tots els diners nostres, per als nostres serveis públics. Qualitat i dignitat. Ètica i justícia. Heus aquí el motiu per fer un estat independent, per ser diferents i allunyar-nos de tanta medicocritat i injustícia.

Poca feina
Anònim, 28/08/2015 a les 16:07
+28
-3
I quina poca feina tenen ja no saben que més fer i el que tampoc saben es que som imparables!!!
El refranero español
Anònim, 28/08/2015 a les 16:09
+13
-23
Se os puede decir:

Donde las dan las toman
Tomad un poco de vuestra propia medicina
El que a hierro mata, a hierro muere,
No querias caldo, pues toma dos tazas
Al pan, pan, y al vino, vino
etc.
y uno en catalán para todoslos indepes iluminados: No diguis blat fins no estigui dintra el sac i bé lligat porque vais a por lana y vais a salir esquilados

Noticia mediática sí, no solo va a ser mediático la performance del 11 S liderado por los indepes
De veritat creuen....
Anònim, 28/08/2015 a les 16:18
+25
-3
aquest curts de gamblas que amb aquestes actuacions convenceran en els catalans de no voler un estat propi? Quina proposte en positiu en fet aquesta gent, cap. Per tant si hagués alguna cosa, que ho dubto ,a aquestes alçades de la pelicula que sigui punible anirem més lleugers cap el nou estat. Tot per tal de deslliurar-nos de gentusa com aquesta.
Accions inútils
Susana Rodríguez-Vida, 28/08/2015 a les 16:19
+26
-3
Espanya segueix dilapidant el diner dels contribuents en fer accions inútils. Si realment es pensen que amb espectacles com aquest faran avortar el procés d'independència és que són molt més imbècils del que sembla.
Parecen estrategia dignas de la Gestapo
Anònim, 28/08/2015 a les 16:22
+26
-2
Ser español es un ejercicio de purificación: un solo idioma, una sola religión, una sola raza. Si no estas cómodo te vas. La TRAMA solo esta cómoda con la inquisición y la hoguera. Los que oponen democracia a nacionalismo en realidad son rancios nacionalistas españoles anacrónicos, totalitarios, ultramontanos y anti-democratas. Se os ve el plumero hijos del 23F.

España no tiene remedio. Independencia ja.
Neteja
Anònim, 28/08/2015 a les 16:36
+3
-26
Ya aviso el bueno de Maragall
al refranero español
Josep Pigrau, 28/08/2015 a les 16:36
+24
-3
Jo nomès t'en diré dos (espero que sápigues llegir el català) sempre t'has de veure emmascarat per una paella bruta i un en catellano quando se tiene el tejado de cristal es peliugroso lanzar piedras al aire ,saps peruqe t'ho dic perque si la gent com tu os penseu que encara que trobeu el nom del que va matar a Kennedy , els catalans (almenys jo ) cambiarem el vot eneu mooooolt equivocats i al vostre lider sr Albiol,li caldria tancar la boca ja que cada vegada que la obra pujen els preus i al que le pica ajos come
cdc
Anònim, 28/08/2015 a les 16:38
+5
-31
Convergència ens roba i eRC li riu la gràcia... La independència no es produirà.
al refranero español
Josep Pigrau, 28/08/2015 a les 16:43
+14
-1
Jo nomès t'en diré dos (espero que sápigues llegir el català) sempre t'has de veure emmascarat per una paella bruta i un en catellano quando se tiene el tejado de cristal es peliugroso lanzar piedras al aire ,saps peruqe t'ho dic perque si la gent com tu os penseu que encara que trobeu el nom del que va matar a Kennedy , els catalans (almenys jo ) cambiarem el vot eneu mooooolt equivocats i al vostre lider sr Albiol,li caldria tancar la boca ja que cada vegada que la obra pujen els preus i al que le pica ajos come
Fins ara era CIU
Anònim, 28/08/2015 a les 16:46
+16
-2
Que estrany no escorcollen les seus de UDC . Per què serà?.
contundència
Anònim, 28/08/2015 a les 16:47
+17
-1
Contra el joc brut: contundència i SI A LA INDEPENDÈNCIA.
El perquè de tot plegat
Anònim, 28/08/2015 a les 16:56
+17
-1
Amb la possible independència catalana l'Estat espanyol es juga una quarta part dels seus ingressos, i milers de milions d'euros són una raó molt poderosa per arrasar el que faci falta (mireu el Baishar al Assad, que ha preferit que el país quedi arrasat abans de fer una reforma democràtica i/o deixar el càrrec).
Canya Als Corruptes !!!
Sunifred, 28/08/2015 a les 17:00
+1
-12
Sr. Homs estigui calladet, que el què hauria de fer és enviar els Mossos als ajuntaments governats per ERC, CUP i PSC, ja què hi som, que caiguin tots.
RULL, NO T’ESTRANYA EL REGISTRE A CDC
Anònim, 28/08/2015 a les 17:07
+2
-9
Estàveu avisats.
I no digueu que ho fan per destrossar la campanya electoral, vosaltres la heu destrossat amb la llista única d'en Mas i la complicitat de Junqueras-ERC.
Al voler deixar la corrupció per demà amb el NOU ESTAT.
NO! era abans que teníeu que fer net!
algú deu pensar ara en les 3 llistes
apa, 28/08/2015 a les 17:17
+1
-8
Més que res perquè en casos previsibles com aquest teníem dues llistes netes on podien anar a parar els desencantats de la llista embrutada pes tribunals politico-policials espanyols. Si ja se sabia que hi quedava brossa pendent de sortir dels arxivadors, però bé, és el preu d'entrar en el joc de Mas i permetre-li dirigir el procés. En fi, llàstimosament per fer la independència ens cal, com als unionistes per mantenir Espanya unida, comptar amb gent deshonesta que han manllevat diners públics. Quina creu.
sempre t'empastifa una paella.
Anònim, 28/08/2015 a les 19:42
+0
-0
mira per on, els que ens varen conquerir a sang i foc, ens obliguen a ser espanyols, ens roben, ens maten i ens violen i a més ens odien per no voler ser com ells, son els que ens han d'ensenyar a ser honrats, honestos i democrates.
quins collons.