Al del ja n'hi ha prou
Per Anònim el 4 de setembre de 2015 a les 05:19
Jo et dic que m'agradaria poder discutir cara a cara la situació que te Catalunya vers Espanya.he fet l'esforç de llegir el teu article fins el final ,això que a la tercera ratlla de l'escrit ja es veia per on anaves. Alguna cosa portes dins teu contra els catalans que volem ser independent i has pensat,per que . Doncs ho volem ser per els agravis que hem rebut durant tant anys fins haver-nos de sentir forasters a casa nostre i haver d'acabar per pebrots allò que han manat des d'Espanya.
No se si ets nascut aquí o no ,tant se val,però aprofites col·locar el teu article on no correspost,doncs no te res a veure amb l'anunciada dels estadistes SRS.Garcia. I Bosch. El meu fins aquí tampoc hi te res a veure,doncs no pretén altre cosa que replicar el que afirmés..
A ells no cal dir-ne res doncs la seva trajectòria el identifica ,per allò de "diguem amb qui vas i et diré qui ets."
resumidas palabras
Per Anònim el 27 d'agost de 2015 a les 04:29
Chovinismo y,xenofóbia,
Es increible, tan solo con leer los comentaros uno se da cuenta de que va realmente el independentismo
Deslegitima el voto y la expresion mayoritaria de gente con origen fuera de cataluña por no estar deacuerdo con la independencia, tu voz solo vale si votas SI
De lo contrario se te trata como a un menor de edad permanente y en cuarentena
Catalunya hay que construirla entre todos decis
Pero me.da la.impresion que los arquitectos son solo.unos y los demas solo estamos para poner los ladrillos como mucho es increible! Los SUMATE deberian sentir verguenza de tales comentarios si tan orgullosos estan de ser "charnegos" como aparentan
La unica mentalidad colonial es la vuestra que trata al no alineado como elemento alogeno a corregir
i girona?
Per Anònim el 26 d'agost de 2015 a les 16:48
Que passa que els gironins no ens volen jajajaj:P
o es que ens han deixat per impossibles xd:P
pobrets com que quant va guanyar l'Aznar per majoria absoluta fa uns anys no van treure ni un sol diputat... pobrets...
Senyors tenim que fer que hi hagi aquest 72 % hi guanyar per majoria incontestable , i després DUI , i enviar-los a tots aquests poc demòcrates amb perdo de les meves paraules a Pastar fang. #JuntspelSi , es la única alternativa . Aconseguim els mateixos resultats que escòcia i deixem-los amb resultats testimonials de 1 Parlamentari per cada 1 , 1 per el PP , 1 Per Els socialistes 1 per Ciutadans 1 per aquella cosa rara de els verds i podemos , i els altres per junts i la cup. Millor mes per #juntspelsi per que crec que irem més rapit a proclamar la independència
Dos detallets:
Per Anònim el 26 d'agost de 2015 a les 13:28
La campanya de C(iudadan(o)s així s'anomenen al País Valencià, PP, SCC... té molt de succés... fora del Principat de Catalunya, en territoris on els vots no compten per al 27S|2015.
Internament els unionistes reconeixen que ni amb el 80% de participació el 27S|2015 tampoc no tenen cap garantia de guanyar, però alguna cosa han de dir i escenificar.
De quin xiringuito parlen?
Per Anònim el 26 d'agost de 2015 a les 13:13
del de los jugones?
I què passa si prefereixen anar a esquiar? Que hi vagin si ho volen!
Per Guillem Uàl·laç el 26 d'agost de 2015 a les 13:01
Quanta més participació millor, més legitimitat per al Plebiscit. L'Iceta, en Rivera i l'Albiol, que veuen perduda la causa del NO, parlen ara d'un pont perquè volen ara crear dubtes sobre la legitimitat per escassa participació i que si patatín i patatan. Però què pont ni què túnel'? El dia de la Mercè no és festa a Catalunya, tot i que si ho fos tampoc passaria res. Les eleccions sempre es convoquen en diumenge (festiu també) i tampoc passaria res si es convoquessin en dia feiner perquè qui vol votar sempre ho fa. A més la Mercè (que només és una festa major) cau en dijous i el Plebiscit és el diumenge.
Senyors Rivera, Iceta i Albiol deixi nde dir ximpleries i de fer estirabots i treballin. Ah! i sobretot el diumenge recordi'n-se de sortir dels platós dels estudis de les televisions privades i públiques espanyoles i vinguin a llurs pobles a votar encara que sigui festa major.
P.S.Val a dir que aquestes persones benestants amb segones residències o que poden permetre's el luxe de marxar de la seva vila tots els caps de setmana, ponts, vacances, festes... per a anar a esquiar, sojornar o estiuejar en hotels o ressorts no tan sols no representen ni de bon tros la majoria de ciutadans del Poble, ni representen els humils que som els principals beneficiats per la República de Catalunya, que som els que decidirem les eleccions, sinó que a més a més si no van a votar és perquè la independència els importa un rave car ells viuran tan bé a la República de Catalunya com viuen ara al corrupte regne hispano-borbònic.
ANEM TOTS A VOTAR EN EL PLEBISCIT EL 27-S I ELS TANOQUES DE L'ALBIOL, D'EN RIVERA I DE L'ICETA QUE DIGUIN EL QUE ELS HI PLAGUI.
%
Per Yago el 26 d'agost de 2015 a les 12:47
Jo no sé si amb el 72% de participació s'ens desmontaria el xiringuito. Ara, amb el 200%, segur que si.
Chapo per Anònim, 25/08/2015 a les 14:16
Per Anònim el 26 d'agost de 2015 a les 12:29
Con deia el gran filosof alemany: "No hase falta dicir nada más. "
Xiringuito
Per Anònim el 26 d'agost de 2015 a les 10:06
De qué parla aquesta senyor!
L' unic xiringuito que hi ha a Espanya es el que s' ha muntat el PP tots aquests anys de degradació i corrupció.
No donguin classes de cap mena fins que no entreguin al fiscal tota la colla corruptes de la seva formació. Salut i vent nou. I planyo qui quedi dins Espanya en aquest futur de deutes impagables...
Ves per on
Per sorprès el 26 d'agost de 2015 a les 09:21
Sorpresa! Admeteu que són plebiscitàries. Que guanyarà el bloc més votat i teniu tan clar quin serà que fins i tot li copieu "Junts" .
Oh! "cosas veredes"
És millor
Per Anònim el 26 d'agost de 2015 a les 09:02
que assolim la independència, colonitzador del carall. Contràriament, seguirem tocant-vos el que no sona, deixant-vos en evidència arreu i amb les vostres misèries i vergonyes a l'aire, denunciat la manca de democràcia en el vostre Estat opressor... Tot el món us coneix, la pròpia CE us ha advertit manta vegades de la inexistència de la Divisió de Poders, base de la democràcia, a Escanya. Bona part del món ha patit la vostra "Leyenda Negra" i els vostres mètodes inquisitorials... Foteu pena democràtica i fàstic. Per això serà millor que marxem i, si voleu creure, més val que sigui a les bones i encara pagarem la part proporcional del vostre deute enorme... O foterem el camp igual i us l'heureu d'empassar mentre demaneu el rescat econòmic a les tríades xineses i l'empara a la Unió d'Estats Africans mentre sou la riota mundial.
"ES ESPAÑOL QUIEN NO PUEDE SER OTRA COSA" i nosaltres som una altra cosa ben diferent...
A retaló
Per puf el 26 d'agost de 2015 a les 08:21
Junts i millor inspirat en els britànics? No em facis riure!!!!
Un plagi de Junts pel Si ,i tard, massa tard. Sempre aneu dos anys enrera.
Com que no doneu importància al que diem en català, no enteneu res més que fets consumats.
vadevots
Per poal el 26 d'agost de 2015 a les 08:14
Ah vale Albiol! Ya lo vas entendiendo.Vamos de independència o no , y ganarà el bloque que tenga mas votos y parlamentarios.
Ningun problema.Eres más realista que Alicia.
Rat penats
Per Anònim el 26 d'agost de 2015 a les 04:48
Son uns mamífers que volen com els ocells però mamífers ,deu ser que mamen...
Penats deu voler dir que fan pena...
I viuen penjats cap per avall.
També hi han persones amb aquestes peculiaritats i alguns es dediquen a la política i d'altres evoquen partits nostàlgics , Eh Sr.Bosch?
Parteixen de la suposició que el que no va votar el 9N votaria unionista i que el SI/NO també, és ben clar que és molt suposar
Per Anònim el 26 d'agost de 2015 a les 01:20
Per començar roben i limiten a tothom que viu a Catalunya, no només a un grup
La falta de recursos a Cat la pateixen especialment els humils económicament per la falta de programes de suport
Cosa que crec que s'hauria d'explicar més
Els rics ja es paguen la sanitat o la pensió o tenen algún pis llogat
Podeu comprendre que hi haurà gent que no va votar el 9N que votarà JxSI o cup encara que fos per error o perquè no va poder votar per les llargus cues del 9N
És impossible que tots votin unionista
A part queda la questió de com comptar els vots de CSQP, no es poden comptar com a indepes, tot i que tenen indepes a les llistes, però tampoc com a unionistes quan estàn a favor, com a mínim teoricament, de l'autodeterminació
España es una estafa para los ciudadanos, monolingues, bilingues o multilingues de Catalunya.
Per Anònim el 26 d'agost de 2015 a les 01:15
No se debe perder más tiempo dialogando con los politicos españoles, embusteros profesionales de experiencia contrastada. España sin Catalunya es NADA. Catalunya sin España es TODO. Soberania e Independencia ya.
al de les 13:13
Per Pere de Barcelona el 26 d'agost de 2015 a les 01:04
On t'has documentat, poca-pena? tu et creus que els de la Catalunya interior som imbècils? et penses que la majoria de catalans de l'àrea metropolitana són com tu els descrius? No en tens ni puta idea; pateixen més del que et creus i la majoria sou prou llestos per adonar-se'n que la independència la volem per no haver d'esperar res d'aquest coi d'estat. Molts se senten espanyols i continuaran sentint-se espanyols, però no serà problema per sentir-se també catalans i ser partícips del nou país que engega per aconseguir una millora per a tothom. Millora que es veurà reflectida en que les NOSTRES diners es quedaran a casa i per tant, temes tan essencials com la sanitat o l'educació no es veuran perjudicades per un injust finançament que castiga a qui mes aporta i premia al gandul i a l'acostumat a les subvencions.
Respecte el tema de les pensions, és fàcil. Paga qui treballa. Per tant, a l'haver a Catalunya més persones ocupades que a Espanya i al ser menys a repartir, és inclús possible un increment de les pensions atès que qui cobra en aquest moment, ho fa del que treballa en aquest moment i no de qui va treballar en el passat.
Per tant, documentat, llegeix més i deixa de dir bajanades. I si no t'agrada, ja saps. Fas les maletes i al pueblo; segur que necessitaràn redemptors i savis com tu.
Via fora!
Per Ja prou el 26 d'agost de 2015 a les 00:30
No hace falta teorizar sobre el sentimiento de cada uno puesto que es personal e intransferible.
Se trata de una sola premisa:
"ES LA ECONOMIA, ESTUPIDO"
guerra bruta PP/SCC
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 20:57
Quasi segur que aquets es reuneixen per preparar la guerra bruta. Ja es veu que com anirà. És faran passar per independentistes amb menyspreu als castellà parlants amb la confiança de que això atiarà l'odi cap al procés independentista. De fet ja es pot veure en comentaris d'aquesta noticia. Els hem de desemmascarar
leyendo los comentarios
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 20:57
se entiende que todos aquellos catalanes nacidos fuera o con raices del resto de españa están delegitimados a votar si no es por la independencia, ciudadanos de segunda o "colonos"
y vosotros sois los demócratas modernos del siglo XXI que " volen fer un país millor"
JA jA JA!
hace un año molaba que la gente votara, ahora que voten pero voten lo justo no sea que se despierte el gigante dormido de los barrios y ciudades dormitorio, el electorado independentista siempre tan organizado y movilizado , va a votar siempre como la derecha, hasta que se prende la mecha la situación es inaguantable y se moviliza quien normalmente " pasa de todo" ya que la politica se ha alejado tanto de el que no vota, no hay mas que ver los comentarios despectivos y reacios a que la gente vote en las zonas donde no interesa, no habiamos quedado que esto teniamos que hacerlo entre todos?
o entre todos pero a la manera exclusiva de algunos?
mas bien lo segundo!
espero que el 27 "ese" os deis un batacazo es mas aunque sacarais un 51-52% creeis que vais a ir muy lejos? es no es "la voz de un pueblo" como mínimo de dos no se va a ninguna parte os quedareis donde estais y ya no valdran excusas como "no ens ho deixen fer" cuando el 9-N votó todo aquel que quiso es mas tubo dias extra y se contaron a lo juan palomo lo que dio el resultado que os dio la gana
el problema es que no sois suficientes mayoria o minoria
minetras a rabiar a hablar de trenes ,de franco de colonos, usar motes despectivos como "can zam"regañar a la mujer por hablar castellano enfin!
Ja va bé que aquesta parella surti junta a la foto
Per Peu de llibre el 25 d'agost de 2015 a les 20:52
Perquè quedi palès el seu esforç conjunt per anorrear Catalunya . Malgrat haver nascut aquí . Qui ho diria !
@19:31 No val a intentar aixerca-nos la camisa amb bajanades
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 20:51
Quina mandra respondre tanta crassa ignorància...
«Catalunya es la región más rica de Espana y la más industrializada ¿Pero cómo lo ha conseguido? Porque desde luego en 1714 no lo era, ni mucho menos y ni siquiera destacaba en población ...»
Qualsevol persona mitjanament instruïda sap que la Revolució Industrial, el conjunt de canvis econòmics, socials i tecnològics que es van produir inicialment a la Gran Bretanya en la segona meitat del segle XVIII. [sic]
Els avenços tècnics, l'explosió demogràfica que s'inicià a partir del 1750 i els canvis que s'aplicaren a l'agricultura menaren a una revolució en l'àmbit de la indústria, que encapçalaren els sectors del tèxtil, el carbó i el ferro. [sic]
Un aclariment
Per Lord Nelson el 25 d'agost de 2015 a les 20:38
Em sembla que no m'he expressat prou bé. Vull dir que anem a guanyar, els indepes, per una majoria que fregarà el 2/3 del nou Parlament, encara que la participació sigui del 80%.
Para el de las 18:53
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 20:37
Aquí no se discrimina a nadie. Crees que lo que pide un independentista para sus hijos no es también para los tuyos? Crees que un independentista no quiere lo mejor?. Crees que si Cataluña tiene mejor financiación no vivirás mejor? Pero si eres de los que piensan que "mejor alemana que catalana" y vives en Cataluña es que tienes un problema.
Quina llengua és aquesta?
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 20:36
"...els callarem de manera democràtica,". "Els callarem"? Què és això, xinès?
El lumpen-català. Per ells també volem la independencia.
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 20:23
El lumpen-català és la part dels ciutadans de Catalunya, generalment immigrats de la resta d'España, que s'exclou del proces de sobirania nacional i del dret a decidir.
La crisi afecta periòdicament i amb força a una gran part de la població catalana immigrant i genera que un important sector d'aquesta població estigui a la misèria, sense expectatives ni esperança de cap mena, i que ha de fer servir tota mena de subterfugis per sobreviure en unes condicions lamentables. Aquest espoli continuat perpetrat a Catalunya des de España colpeja els mes debils i indefensos entre els immigrants, que resentits pel seu mal viure, augmentan el resentiment contra Catalunya alhora que creix el sentiment españolista. El lumpen-català creix en la mateixa mesura que augmenta la pressió economica, fiscal i de tot tipus per part española. Per aquest motiu, el que en un costat és exaltació españolista: “España va bien” a l'altre, i com a conseqüència de l'espoli, s'acumula la misèria, la ignorància, la degradació moral i el resentiment.
Aquest sector social te un paper cabdal i no és pot menysprear. No són les despulles que l'espoli va generant a mesura que avança: són uns dels motors de l'espoli. La marginalitat no és accessòria e indesitjable. La marginalitat és una peça fonamental de l'activitat españolista per sometre Catalunya. El lumpen-català és extraordinàriament vulnerable i, per aquest motiu, és dins d'aquest grup social on l'españolisme recluta la carn de canó imprescindible per impedir qualsevol aspiració sobiranista que atempti contra el seu domini.
El lumpen-català no es caracteritza, doncs, per la seva inadaptació, sinó pel seu excés d'adaptació a l'estato quo imperant. Ningú esta mes aferrat als valors i símbols españols que les seves primeres víctimes, les que han patit en la seva pell, i de la manera mes crua, la dialèctica de l'amo i l'esclau. No es tracta tan sol d'un sector social descatalanitzat sinó, a més, alienat i com a conseqüència el més exposat al bombardeig mediàtic: totes les tares ideològiques de la societat española actual es manifesten mes acuradament entre aquests exclosos on l'españolisme recluta les seves forces de xoc.
PP i Societat Civil Catalana sou uns mal bitxos. Independencia ja.
A la seva salut.
Per Lord Nelson el 25 d'agost de 2015 a les 20:19
Té raó Sr. Albiol quan diu que "és molt important la mobilització de l'electorat" i que "Democràticament, els hem de callar, hem d'anar a votar. Si els homes i dones de l'àrea metropolitana, de Barcelona, de Girona, de Tarragona i de Lleida van a votar, els callarem de manera democràtica, amb les urnes, que és el millor que podríem fer".
Estic absolutament d'acord amb això que diu. Ara bé, si vostè i el seu partit tingueren collons, dic conviccions, democràtiques, haurien apostat per fer un referèndum. Nosaltres no hi tenim por a les urnes i sempre hem apostat per un referèndum, una cosa néta, diàfana, cada persona un vot, independència sí o no, i punt, i a acatar el resultat.
Però vostès no volen jugar amb les regles democràtiques. Ens veiem en aquesta campanya pel seu tarannà totalitari. Però facis l'ànim, anem a guanyar, els independentistes, per una majoria que fregarà els 2/3 del nou Parlament.
A votar i a arrasar
Per A votar el 25 d'agost de 2015 a les 20:19
Mireu, si cap independentista falla el 27-S, amb el 65% de participació, Junts pel Sí + CUP arrasaran amb uns 80 escons i més del 55% de vots. Però és que amb el 75% de participació també guanyaran, amb més de 70 escons i just per sobre del 50% dels vots. Feu càlculs: amb poc més de 2 milions de vots independentistes, que hi són, l'unionisme no suma de cap manera. Tot l'independentisme a votar el 27-S, que no hi falti ningú!!
S'ha de explicar molt bé
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 20:09
Quan parles amb indecisos et diuen: jo el que vull saber és que passarà exactament el dia 28s. Volen certeses. Tan és que els expliquis que les pensions les continuarà pagant l'Estat Central, que deixar-les de pagar seria un reconeixement de la independència. Que des de l'UE els obligaran a negociar. Que després s'ha de tornar a votar quan tot hagi quedat travat. Que perdre és com acceptar que "antes alemana que catalana" i que no ens valorem com a poble....... Perquè encara que no s'hagi nascut aquí el que és evident és que hi vius.
D'anar contra Catalunya n'han fet el seu treball ben remunerat.
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 19:54
El president de SCC va dir a Rac1 que son una 60 socis. Imagino que per la cara de sorpresa que se'ls devia quedar als tertulians, es va afanyar a dir que l'ingrés com a soci ho tenen limitat.
Total quatre gats amb molts diners de pressupost, amb aportacions que ja podem pensar d'on surten.
Que vergüenza
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 19:47
No vinimos a Cataluña a hacer de colonos y conquistar esta tierra, vinimos a trabajar, a integrarnos en ella, y a parir catalanes.
Ni cartells
Per Jordi M el 25 d'agost de 2015 a les 19:45
Cada vegada tinc més clar que el millor que podem fer a Can Zam és no fer-hi res. Ni campanya, ni anar-hi, ni cartells, res. Com si no hi hagués eleccions. Fer-hi campanya només servirà per avivar la participació. Això, això és el que hauríem de fer si tinguéssim vista. Súmate només ha servit perquè catalans estupidíssims acceptin la castellanització i alguns fins i tot arriben a l'astracanada de fer-se passar per castellanoparlants independentistes... aquí, en mitjans catalans!
Seamos sensatos
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 19:42
Quien vive en Cataluña por muy español que se sienta, tiene los mismos problemas de maltrato económico que el que se siente muy independentista. Total que nada se podrá negociar con el Gobierno Central si no sale victoriosa la opción independentista. Para el 28s habrá dos posibilidades negociación o maltrato. Si vence el independentismo se tendrá que negociar, y todo esto que saldremos ganando los españoles que vivimos en Cataluña.
Las pensiones se continuarán pagando desde Madrid ya que si dejaran de pagarse seria reconocer la independencia de Cataluña. Además si al final se llegase a la independencia los españoles que vivimos en Cataluña tendríamos la doble nacionalidad, igual que la tienen los hispanoamericanos.
Cataluña ens roba
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 19:31
2.- EL MONOPOLIO ECONÓMICO DE CATALUÑA….¿NOS EXPOLIA ESPAÑA? ¿NOS TRATA “ESPAÑA=CASTILLA” COMO A UNA COLONIA?
Podríamos hablar de déficits fiscales, y preguntarnos si Lérida, Gerona o Tarragona “roban” a Barcelona, o si dentro de la ciudad condal, los barrios pobres “roban” a los más ricos, o si los catalanes que tienen más dinero, son “robados” por los más pobres. Obviamente Cataluña como región es la más rica e industrializada de toda España. Sería normal que hubiera déficit fiscal, en el caso de que los territorios pagaran impuestos, y fuese posible calcular dicho déficit con fiabilidad. Lástima que no lo sepamos, ya que, por mucho que nos publiquen datos, los que pagan impuestos son las personas y las empresas, no los territorios. Pero en fin, es un debate aparte. Cataluña es la región más rica de España y la más industrializada ¿Pero cómo lo ha conseguido? Porque desde luego en 1714 no lo era, ni mucho menos, y ni siquiera destacaba en población respecto a otras regiones españolas. Muchos dicen, que la razón es que trabajaron mucho los catalanes…Y sí, trabajaron mucho y fueron emprendedores, sin lugar a dudas. No obstante a ese esfuerzo se le unió la concesión sistemática de privilegios en forma de exclusivas comerciales, y la adopción de medidas ultraproteccionistas a sus productos, que fomentaron la creación de un monopolio industrial en Cataluña. Es por ello que precisamente Cataluña era la región que recibía durante el S.XIX las acusaciones de “robar” y “expoliar” al resto de los españoles, y tratarlos como “colonias”. ¿Curioso? Pues es cierto, y razones no les faltaban para acusar a Cataluña
@ l'espanyolista de les 14:16 i els "colons"
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 19:25
Ets confons, els colons són en tot cas els funcionaris espanyols ocupants, inclosos militars, i resta d'ocupants que han intentat colonitzar, anihilar, assimilar... el nostre país a l'Espanya d'arrel castellana, des de fa 300 anys.
Quin costum més bèstia, intentar barrejar-ho tot i l'embolica que fa fort de l'unionisme, la manca d'arguments la substituïu per una tirallonga de bajanades, que a hores d'ara ja ningú en fa cas.
Crec que el PP ja ens ha comptat
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 19:24
Li surten -segons seus càlculs- uns 2.000.000 de vots Sí, que sobre un 68% del cens dona una majoría mes que absoluta tant en escons com en vots.
Segons la seva teoría, el 5% de vots que els falten son de catalans contraris a la independència. Amb aquest 5%, els 2.000.000 de Si ja no serian suficients.
Moltes gràcies per la informació bocaxancla. Ara ja sabem que amb 2 milions no ens podem relaxar, hem de assolir els 2.500.000 buscant els 500.000 que faltes sota les pedres.
Je ens anireu informant de com anem.
Ah, i per Nadal, no oblideu d'enviar una bona panera a la Camat i al Herrera per la seva impagable col.laboració i contribució a la vostra causa.
Hispania
Per Borrell ll el 25 d'agost de 2015 a les 19:19
Als del Baix Llobregat, Maresme , etc. suposo que han d'estar ben contents que Espanya hagi invertit algo així com 5.000.000.000 a rodalies Madrid i 200.000.000 a AMB, que el port estigui mal connectat, que l'aeroport estigui mal connectat, que a l'eix ferroviari mediterrani no s'hi gastin un euro, que les beques vagin a Madrid, pagar peatges, que els seus parents andalusos cobrin PER i aqui no, que el super museo de la Monarquia, que potser els interessa ( no ho sé ) l'hagin instal·lat a Madrid, així com tots els grans museus 'nacionals espanyols', ... Els agrada molt ser espanyols de segona però podrien ser catalans de primera. Si volen. Estar en les seves mans.
Pot ser, necessiten uns quants trens mes
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 19:10
El "Régimen" no ho va calcular ben bé del tot, encara li faltaran trens.
Las cuentas
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 19:07
A ver si tanto quieren movilizar el voto por què tanta traba al voto por correo?
No será más bien que hay que mobilizar el voto de los colonos y nada más. O lo que es lo mismo para el pp cataluña es solo el cinturon alrededor de barcelona que es lo unico apañolista???? Y lo mas curioso lo dice un partido o partidos (PP+PXC, SCC) que son casi residuales en cataluña.
Por otro lado si esa población que quieren movilizar en contra de Catalunya lo hace pensaré que el españolito es tonto de solemnidad y que apaña esta condenada a seguir siendo el norte de africa por los siglos de los siglos ya que se ha de tener poca materia gris para votar una cosa que lo que va a hacer es fastidiarte más y mas. O es que los cerebritos del PP han descubierto la manera de jorobar catalunya pero sólo a los que no votan apaña???
Mayoría absoluta
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 19:04
Vamos a imaginar que llega el tan esperado día de las elecciones AUTONÓMICAS. Vamos a imaginar que la opción soberanista alcanza una mayoría absoluta, incluso un 100% de los votos y por lo tanto 135 escaños. Esta sería la respuesta de Madrid y Bruselas...
Respuesta de los Estados miembros de la UE ante una DUI, proclamada por el Gobierno o el Parlamento Catalán: Aplicación por unanimidad de los Estados miembros del Tratado de la Unión Europea de 7 de Febrero de 1992, firmado en Maastrich. Artículo 4.2: La Unión respetará la igualdad de los Estados miembros ante los Tratados, así como su identidad nacional, inherente a las estructuras fundamentales políticas y constitucionales de éstos, también en lo referente a la autonomía local y regional. Respetará las funciones esenciales del Estado, especialmente las que tienen por objeto garantizar su integridad territorial, mantener el orden público y salvaguardar la seguridad nacional. En particular, la seguridad nacional seguirá siendo responsabilidad exclusiva de cada Estado miembro. Tendréis que buscar otra vía, la DUI no tendrá ninguna consecuencia jurídica en el exterior.
Lo demás, sin pacto explícito de todas las partes implicadas, es pura basura.
Salut.
bosc
Per Roma el 25 d'agost de 2015 a les 19:01
El mefistofeles d'en bosc que el bombin i el tontet delGarcia Albiol que calli.
Visca Catalunya independent!
Plebiscitarias?
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 18:53
Pero cómo van a ser unas elecciones plebiscitarias si los partidarios de la independencia van en más de una lista y la del presidente parece el ejército de Pancho Villa? No me extrañaría que alguno se bajara del carro a última hora. En cuanto a la gentuza que escribe aquí creyéndose con el derecho a discriminar entre catalanes "buenos" y "malos", sólo decirles que con esa ideología racista que tienen le hacen un flaco favor a su causa, sólo provocan la reacción contraria y que gente como yo (ciudadanos de segunda para ellos) nos declaremos enemigos de vuestra causa para siempre, ya que no nos gustaría acabar siendo víctimas de la limpieza étnica a la que parece que están dispuestos. Yo también soy catalán, pero os boicotearé todo lo que pueda y más, no se pueden tolerar esas actitudes racistas en pleno siglo XXI.
PD: Esto lo podía haber escrito perfectamente en catalán, pero prefiero no hablarlo ni escribirlo para no daros el gusto, me lo guardo para gente educada que no me da la brasa y no se cree el ombligo del mundo.
@ 18:25
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 18:50
"Estic segura que els independentistes acceptarien el resultat de les urnes".
..........................................
El secessionisme és : el conte de mai acabar. Si es perd es torna a començar.
Contra la demència i els deliris independentistes
Per Vicfred el 25 d'agost de 2015 a les 18:45
Seran unes eleccions autonòmiques coaccionades en el seu desenvolupament normal pel partit més corrupte, amb diferència, de tota Catalunya, CiU és clar, per això els hi diuen plebiscitàries.
Un poble que vota a corruptes, no és víctima, és còmplice.
El hàndicap dels que ens sentim catalans i espanyols, és que molts ciutadans tenen per costum no participar-hi en aquestes eleccions autonòmiques perquè mai les han considerat importants, però com que estan coaccionades pels corruptes d'en Pujol i cia., doncs es tracta de convèncer a aquesta gent que votin. Censura ?
Ni que fòs aixì....
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 18:25
Estic segura que els independentistes acceptarien el resultat de les urnes. Jo pregunto ¿faran el mateix els que volen continuar amb Espanya, acceptaran el vot que surti de les urnes?
Tenen tanta poca gràcia...
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 17:50
Són tant desgraciats que ni tant sols poden pensar per si mateixos un motiu que engresqui (???????????!!!!!!!!!!!!!!!) a seguir units a aquesta m..da d'Estat que ens oprimeix! Són tant desgraciats que, a la seva evident i flagrant maca d'arguments en favor de seguir units a un Estat que ens oprimeix, espolia i reprimeix, ni tant sols son capaços de trobar un "eslogan" motrivador...
Nosaltres, en canvi, en tenim un pels que pensen com ells... "ES esp ANO l QUIEN NO PUEDE SER OTRA COSA" (Cánovas, President escanyol, dixit...), a ti te encontré en la calle i te ivito a ser algo mucho mejor : CATALÂ!
Adéu Escanya, adéu!
Adéu, Colonitzador's, adéu!
Adéu ruïna de la democràcia i misèria moral, adéu!
A fer la ma, ceniterus!
ARA HO HAN DIT
Per perepalamos el 25 d'agost de 2015 a les 17:38
Sabem tots que amb una participacio molt alta(75 o mes) el si no te majoria absoluta. El referendum no el deixen fer perque suposaria reconeixer el dret a decidir i Catalunya subjecte politic sobira. Tota la seva tactica es redueix a derrotar-nos a les plebiscitaries, que publicament no reconeixen com a tals, i per aquest fi ara surten amb el tema de mobilitzar elsh segons ells no catalans de pedigri. Doncs si aquesta es la seva tactica posem els motors al maxim i anem per la victoria. Visca Catalunya lliure!!!!
No eren autonmiqueees??
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 17:06
No deien que aixo eren eleccions normals, perque volen tanta participació?, o es que tenen por?...potser?
Xirignuito
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 16:49
O sigui, una opció política pacífica i democràtica és un xiringuito. Bravo, quin nivell, per a fugir corren.
34 dies
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 15:03
La meva mare i la meva iaia, gairebé mai voten, prefereixen una bona rostida al camp amb la família per aquest tipus de dies. Fa temps que perdre l'il·lusió de votar donat que segons elles, els polítics no cumleixen mai les seves promeses. Pero com sóc cabut, els hi fet renovar el dni i en quant arribi la paperera dels JuntsPelSi, la guardaré i anirem tota la família a votar junts i després a dinar en un bon restaurant. Jo crec que si puja la participació guanyarem segur. Visca Catalunya i a votar, que el 27S sigui la festa més gran vista a Catalunya.
Pd. Tenim cava i traques a dojo per celebrar-ho aquella nit. //*//
Eslògan mentider
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 14:56
Sempre hem estat junts i mai hem estat millor, ni ho estarem.
lol
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 14:55
Bla bla bla.
Sólo eso.
La ANC paga a la hacienda española. ¿Para qué, no ibais s ser independientes?
A claro, que si no paga se les desmonta el chiringuito de la venta de camisetas y pins para los próximos 4 años.
Jajajajaja
@ 13:39
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 14:54
Com que jo no parlo mai espanyol em van penjar.
-----------------------------------
Permeteu-me que ho dubti.
Monotemàtics
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 14:31
Als indis , els encanta parlar dels colons.
NO TENEN RAÓ,TÀCTICA POLITICA DE MOBILITZACIÓ DELS SEUS
Per BADALONÍ el 25 d'agost de 2015 a les 14:28
A FELIU DE CASTELLA
Anònim, 25/08/2015 a les 13:11
................................
D'acord en part del teu comentari perquè així ho diu la llei,"es català aquell que tingui un arrelament de més de 10 anys",o si ja ho va dir l'avi Francesc Macià"es català aquell qui viu i treballa a Catalunya".
La part que no estic d'acord es que l'alta participació afavoreix al de família falangista d'en Ramón,es va veure a les municipals la pujança a qui va afavorir sobretot a l'àrea metropolitana,una dada i crec no del tot exacta,ERC va doblar només un exemple,al 2012 més participació i ERC va doblar i les CUP amb representació,això simplement es una tàctica política i electoral del meu "benvolgut" paisà aquí a Badalona el coneixem tots,i el de la família falangista en Ramón,ara només falta saber si el de CSQP es faràn la foto amd aquests 2,el falangista i antimmigració,els demés ja ho sabem que es faràn la foto amb aquests 2
Si home.
Per Koti-on el 25 d'agost de 2015 a les 14:21
Es desmuntarà el xiringuito perquè els votaran a ells? Que es pensen que són?
Qualsevol possible augment de participació serà per votar Junts pel Sí, CUP o Catalunya si que es pot. C's segurament creixerà degut a una gran migració de vots des del PSC i PP.
Conclusió: el PP serà el gran perdedor del 27-S.
Rossinyol, Garcia Albiol, Bosch, Arzaaaaa!
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 14:19
Sóc descendent d'emigrants espanyols...
Pero yo no soy tonto.
ja n´hi ha prou
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 14:16
Que mal suena frases o palabras como " Todo por la patria " " una grande y libre " " Viva españa", " Nuestra Gran nacion Española" " idivisible" , " rojigualda" etc etc.
Pero que bien suena " La gran nacio catalana" , " nacio catalana completa", " colons ( referin-se als andal.lusos o extremenys que han fet gran i rica a aquesta terra) ", "botiflers", " Estelada".
Cada dia da todo mas asco, mucho mas, y por ambos bandos. Por suerte la gente va reaccionando poco a poco y despertando y cada vez se ve mas gente con sentido común. El totalitarismo , la prepotencia, la avaricia, la rabia y el odio del "pruses" esta llegando a limites insospechados. Poco a poco se convierten en eso que tanto odian. Cada dia colaboran un poco mas a dividir lo que tanto quieren, al pueblo que tanto quieren. Cada dia muestra mas su radicalismo, su poca o nula capacidad de autocritica o de valorar la posibilidad de otras vias.
Tengo aqui al lado a un señor que lleva mas de 50 años trabajando en y para catalunya, con hijos y nietos catalanes, pero tiene que aguantar que un chaval de 18 años que se cree las historias que le cuenta el Tomatic le diga que es un COLONO y un BOTIFLER, por no querer que cataluña se independice y ademas se anexion el resto de territorios de habla catalana y se restuare vete tu a saber que reiono que jamas existió, todo ello sin garantia alguna de que la cosa vaya a mejor, solo con conjeturas y estudios parciales.
tenemos que aguantar que en cada comentario, en cada programa de tv3 en cada bloq de un indepe, se haga referencia a Franco o al franquismo, y aun digan que son otros los que mantienen vivo su esperito. a Franco lo sufirio toda ESPAÑA!
Tenemos que aguantar y aceptar que los verdaderos "democratas" son aquellos que secuestran unas elecciones autonomicas , obligando a toda la poblacion a convertirlas en plebiscitarias, pero eso si, con sus reglas de escaños y no votos. Debemos llamar tambien demócratas a aquellos que cargan contra Ada Colau para hacer un referendum sobre si pertenecer a la AMI o no, pero claro para eso no internesa hacer un referendum no vaya a ser que salga que no.
Tenemos que aguantar que gente de de San Carles de Malafont diga que " Madrid ens roba", y que se junte con 541 pueblos iguales con menos de 300 habitantes, para decir que ellos son el motor del Sur de Europa, cuando el 98.9% de la riqueza de CAT la producimos en Barcelona , su area mertopolitana y Tarragona, y aqui, si aqui donde hay tantos colonos, NO QUEREMOS LA INDEPENDECIA y esta mas que claro, cuanta gente hay de ERC en barcelna? y en Santa Coloma? ...
Tenemos que aguantar a esta gente que ahora critica que se llame masivamente al voto, porque saben que perderan, porque saben que hasta ahora parecian que eran muchos , porque esta claro que el que se mueve es el que quiere algo, hasta ahora los indepes!!!, pero se acabó, esta vez nos movilizaremos todos, y invito a que voteis los que os salga de los cojones, ir todos!! porfavor, esta vez si tenemos algo por lo que movernos, y es parar esta locura de una vez, y por fin avanzar en lso temas que nos importan...no me sirve de nada que me cambian la bandera si no puedo salir a la calle por inseguridad ciudadana, no sirve de nada que me cambien el himno si mi amigo no encuentra trabajo y otro no cobra mas de 400 eur para mantener a su familia, y eso no cambiara con la indepe,...como dijo Han solo: " acabemos con esto y vayamonos a casa!"...Ara es l´hora!
Referèndum? S'estimen més manipular
Per Vergina el 25 d'agost de 2015 a les 14:11
@ Referendum, no? Anònim, 25/08/2015 a les 13:47 "Doncs si ho tenen tant clar perquè no es fa un referèndum vinculant on tothom pugui explicar serenament pros i contres de la indepedència, com a Escòcia?" -- Doncs precisament perquè no ho tenen gens clar i no volen arriscar-se. Prefereixen jugar brut, comptant amb la manipulació de tota la brunete mediàtica. Amb un referèndum com el d'Escòcia podria ser que, amb una participació molt alta, aconseguissin que guanyés el NO. Però també podria ser que, a l'hora de la veritat, malgrat el joc brut mediàtic i després de tres setmanes de debats sobre el pro i el contra, acabés guanyant el SÍ, pels pels o potser per un marge més ampli. I aquest risc no el volen córrer de cap manera, perquè un SÍ seria definitiu. S'hauria acabat per sempre el bròquil unionista. En canvi, així, van manipulant i enganyant a la gent: per exemple, comptant com a propis els vots no emesos dels abstencionistes, dels menors d'edat, dels residents sense dret de vot i fins i tot dels fetus encara no nascuts: tots és majoria silenciosa espanyolista. I els partidaris de la independència són gent abduida i segrestada per l'escola catalana, TV3 i Mas, que de cop i volta s'ha tornat boig.
Una gran parella de feixos
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 14:11
Foto impagable. El sr JM Bosch gran amic de Blas Piñar i el grandíssim de Badalona X. Garcia Albiol.
Aquests són els que diuen que volen fer una Nova Catalunya?.
Ha ha ha ha ha ha
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 14:06
L'espanyolisme anti-referèndum, sempre ens havia intentat dir que no cal fer cap referèndum perquè "ens auto-determinem cada vegada que hi ha eleccions".
I ara els unionistes espavilats intenten fer veure que les eleccions del 27S|2015 seran "normals" i que encara que guanyin els vots favorables a la independència no "canviarà res".
Sí a la independència.
Independència i salut!
ja hi tornen
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 14:03
Sempre arriben tard i malament. La seva tàctica era negar la realitat i fins i tot posar en dubte que hi haguessin eleccions el 27S. Ara veuen que no era cap broma i reconeixen que amb una participació "normaleta" del 60%-65% guanyaria la opció independentista.
Si en lloc de negar-ho tot i intentar desqüalificar tot el Procés i les persones que hi treballen haguessin intentat seduir el que ells anomenen la "majoria silenciosa" potser ara seria diferent.
Tampoc treuran res de pressionar l'Iceta ja que aquest no es posicionarà abans del dia 28S i ho farà al costat dels guanyadors per continuar xuclant de la mamella. Es a dir, que si guanya Junst pel Si + CUP fins i tot el PSc podria fer costat al President Mas o abstenir-se en la seva investidura.
En fi, que estan cagadets !!
No ens callareu mai
Per català i prou el 25 d'agost de 2015 a les 13:51
Encara que suposadament arribeu a movilitzar a tots els colons espanyols inadaptats i guanyeu el plebiscitt, als catalans no ens fareu callar mai, i seguirem lluitant per la llibertat del nostre Poble i de la nostra Nació, fins el final, lliures o morts.
Si guanya el NO , que penquin ells ara
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 13:47
El que s'esta plantejant aqui es que el vot del parassitisme subvencionat derroti al vot de la gent que treballa i fa funcionar el país en tots els aspectes.
Si guanyen els colonitzadors, la nostra resposta hauria de ser que tirin ells el pais endavant, que crein llocs de treball, que es busquin la vida, que els mantingui Espanya, i els catalans donar feina a qui sabem que té ganes de treballar.
Ja n'hi ha prou d'arrossegar ganduls protegits per un franquisme que no acaba de morir ni passats 40 anys!
Referendum, no?
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 13:47
Doncs si ho tenen tant clar perquè no es fa un referèndum vinculant on tothom pugui explicar serenament pros i contres de la indepedència, com a Escòcia?
Fàcil, no?
Flipats
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 13:44
Si això fos així ens haurien permès fer un referèndum legal des del primer dia.
Potser entre el 75 i 80 % crec que sí.
Per Jordi Romaguera i Cubedo el 25 d'agost de 2015 a les 13:39
No ho sé exactament, però amb un 75 i 80 % guanya els anticatalans. Ahir mateix em van trucar per votar els unionistes. Com que jo no parlo mai espanyol em van penjar. Després l´esposa va agafar el número i va trucar parlant en castellà i li van fotre una arenga descomunal i ella seguint el joc va dir que sí. (tot per anar escoltant "l´argumentari"), el qual només se´l pot creure una persona molt curta de gambals. Però com que a Catalunya n´hi ha tanta que, si vota el 75 % de la gent, no tindrem majoria absoluta. Podem guanyar i a més si la CUP i JUNTS PEL Sí s´ajunten podem derrotar els nacionalistes espanyols, però no amb un avantatge suficient. Per tant, nosaltres hauríem de fer el mateix però amb un argumentari consistent i ple de veritats i no com els d´ells que no sé si fa riure o fa plorar. En tot cas, però, a ells poc els importa saben a qui s´adrecen i com capgirar-los el cap. A l´Hospitalet fa més de 30 anys que ho han fet i els ha sortit bé., Per què no ho haurien de fer ara?. Per tant, molt d´alerta perquè ells no fan vacances. Només ens queda de treballar molt ferm durant aquestes cinc setmanes, i que tinguem molta sort.
Ni rioja ni oli andalus
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 13:39
Mentre no montin una tupinada i/o inflin el cens amb espanyols empadronats expressament, tots tranquils.
Només mobilitzaran Can Zam si admeten que les eleccions són plebiscitàries
Per Jordi M el 25 d'agost de 2015 a les 13:39
Té raó. Espanya només compta amb la colonització, que tradicionalment s'abstén per damunt de la mitjana en les eleccions nacionals. Més que mai, som dos pobles. Tanmateix, ho tenen pelut perquè la mobilització de Can Zam exigeix que comprin l'argument de plebiscit. I això els espanyols mai t'ho admetran. Almenys a priori.
Xiringuito?
Per Gerard Martínez el 25 d'agost de 2015 a les 13:32
Pero que xiringuito? El Govern y el Parlament es reflejo del voto popular. Si la genté votó más partidos independentistas que unionistas pues el Parlament tiene mayoria soberanista y ya está, no hay más. No es tan dificil de entender. Este se cree que la gente que no votó es unionista 100% o algo y que si votas unionismo es el voto verdadero, el resto es invalido por control mental de tv3. Si no votas no te puedes quejar luego y no puedes exigir nada.
De verdad que no aguanto más tantos argumentos idiotas. Me preocupa que la gente se los crea, de verdad lo digo. Hay que dar argumentos reales, verificables, con datos y con pluralidad. Tanto simplismo hace daño al conocimiento y al final la gente solo se guía por creencias y conocimientos superfluos. Eduquemos a la gente, que aprendan de todo y se enteren como funciona el mundo, como funciona la politica, los parlamentos, el sistema electoral, etc. Así sobretodo la politica y los debates sobre otras cosas serán más plenos y enriquecedores. La gente debe aprender de todo, es lo que nos hace ricos, y con internet el conocimiento adquirido es ingente si se sabe analizar y filtrar. Viva la educación y el conocimiento!
Sí, si, voteu, voteu!
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 13:29
Si això és el que hem demanat sempre, VOTAR!
Aviam si convenceu als vostres, aviam si aconseguiu mobilitzar a la "microminoria silenciosa", a els pocs que us donen suport, per que votin a uns impresentables com vosaltres.
Ja ens està bé que us n'adoneu que n'hi ha molts als que tant se'ls en fot la independència o la dependència, i que es quedaran a casa no per dropos, sinó per demòcrates: han decidit acceptar amb el seu silenci la veu de la majoria.
Ja veureu com riurem!
Visca la Terra! Ben aviat lliure!
el què no enteneu...
Per Persan el 25 d'agost de 2015 a les 13:19
és que encara que perdi el Sí a la Llibertat això ja no té aturador.
La il·lusió promoguda des de PSC i Espanya de que la indepe és impossible i és una cosa de quatre estúpids utòpics ja no té validesa.
Cada noves eleccions seran un repte i cada noves eleccions haureu fet més mèrits perquè fotem el camp.
Però tranquils, que quan calgui, el PSC estarà allà amb vosaltres. POR ESPAÑA. Y POR LOS FRANQUISTAS. No oblidis la felicitació del senyor Iceta pel vergonyós títol de reconeixement a SCC de la UE, senyor Bosch,
Utilitzant citadans catalans "de segona"
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 13:19
És a dir, per al PP i altres elements feixistoides espanyols, els habitants del Baix Llobregat i del Tarragonès, no són ciutadans catalans, sinó colons espanyols que cal mobilitzar. No són persones amb drets, sinó instruments al servei de la seva causa imperial. Una mena d'assentaments espanyols en territori català amb la finalitat de sotmetre el país que els ha acollit. Un insult en tota regla a un segment de la població catalana que pretenen utilitzar com si fossin "de segona" i després, com sempre, "si te he visto, no me acuerdo".
Xiringuitos
Per Karlus el 25 d'agost de 2015 a les 13:17
El "xiringuito" que es desmuntarà, sera el d'aquesta colla de botiflers. Els catalans volem llibertat i democracia i fer fora els ocupants. Tots votar "junts pel SI i la CUP"
Si home si
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 13:14
Ja te entenem , vols que els apanols que viuen a Catalunya votin perque Catalanunya romangui a apana, perque en pugueu continuar
expolian,
no invertin a Catalunya
No arreglar les carreteres catalanes perque els apanols i Catalans es matin a les carreteres
perque de aqui a tres anys ens pasi lo mateix que als Grecs i els juvilats es quedin amb menys del 50 per cent de la paga amb molta sort, quan amb la Catalunya independent la juvilació se incrementarie amb escreix
Quina tendresa com ens volen , tan tan que ens preferixen que ens morim tan els hi fa que sigui de gana , o a les carreteres anan a la feina
Ante un Voto masivo...
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 13:13
Si el área metropolitana barcelonesa acude a las urnas en masa, al revés de lo que sucede siempre en las catalanas, y se "cree" realmente estas elecciones autonómicas como un plebiscito para irse o quedarse en España, el separatismo está vendido.
El separatismo vive de la Cataluña interior, de la provincia de Gerona, Lérida y Barcelona. Toda la costa barcelonesa y tarraconense, excepto la del Ebro, no está para aventuras separatistas. Y es ahí donde se concentra la inmensa mayoría del censo electoral.
Hacer mucho ruido en Gerona o Lérida puede ser muy bonito estéticamente, pero la realidad es tozuda, y en esas demarcaciones hay muy poca población comparándola con la del área metropiolitana.
El separatismo, una vez más, ha renunciado a convencer a los indecisos de las grandes zonas urbanas de l´Hospitalet, Badalona, Santa Coloma, barrios de BCN ciudad, Cornellà, barrios de TGN ciudad y de Lleida ciudad, etc etc....Con este pobre balance es imposible crear una gran marea separatista que realmente ponga de rodillas al Estado español.
Viven solo de la Cataluña interior, pero con estos votos no llegan.
Si finalmente se produce esa mobilización masiva del voto metropolitano, ni Llach ni Mister Proper no tienen nada que hacer. Los sentimientos de la inmensa mayoría de esta gente son compartiddos entre catalanidad y españolidad, no se les puede dar a elegir. Aparte hay el espinoso asunto de las pensiones (no aclarado), pertenencia o salida de la UE, creación de una Seguridad Social propia, costes tremendos de Transición, etc etc etc...
Seguiremos donde estamos, afortunadamente, y nos olvidaremos, por fin, de aventuras que no van a ningún lado.
A FELIU DE CASTELLA
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 13:11
Me perdonaras si te digo que es ciudadano de Catalunya todo el que vive y trabaja en Catalunya de una manera permanente y como tal tiene el mismo derecho que los nacidos en Catalunya a votar porque lo que aquí suceda si le concierne y mucho.
A ti también te importaría lo que sucede en Andalucía si vivieras y trabajaras allí con carácter permanente.
Efectivamente una participación que supere el 70 % posibilitara la derrota de Junts X Si pero hará a Catalunya ingobernable, porque tampoco podrá formarse una alternativa solida.
Seguiu
Per Anònim el 25 d'agost de 2015 a les 13:08
dient bestieses que la gent no és idiota com voleu creure i com els toqueu massa allò que no sona us trobareu amb una majoria absoluta independentista que farà possible que el "xiringuito" que es desmunti sigui el vostre i el que tenen muntat els vostres amos a costa de Catalunya, poca-vergonyes" Mentiu més que parleu!
Visca Catalunya lliure!
JUNTSXLSI o CUP!
Colonización
Per Felip V el 25 d'agost de 2015 a les 13:02
El que diu aquest home, es que els colons castellans que viuen a Catalunya es mobilitzin per frenar i anular la població autòctona que han suplantat, es a dir que ens volen asimilar por derecho de conquista... està molt clar.
Molt be!
Per Laporte el 25 d'agost de 2015 a les 12:55
Caram! que democratics s'han tornat de cop, aquests negacionistes espanyols...
Venga españoles...
Per FELIU DE CASTELLA el 25 d'agost de 2015 a les 12:51
...lo que quiere decir es que hay que movilizar a los españoles inmigrantes para joder aún más a los catalanes, cuando lo qjue deben hacer es no meterse en asuntos que no les concierne como a mí no me conciernen ni los vascos ni los andaluces ni...(por ejemplo).