1 de 10

Les entitats veïnals avalen l'acord Mas-Colau pel tramvia de la Diagonal

Diagonal per Tothom i Plataforma per la Qualitat de l'Aire demanen solucions per "l'únic tramvia 'interruptus' d'Europa" | Critiquen que l'actual reforma de l'avinguda s'ha fet "a la carta dels comerciants"

El tramvia de Barcelona, pendent de la unió per la Diagonal | ACN
per Jordi Palmer, 6 d'agost de 2015 a les 11:43 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 6 d'agost de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Les entitats Diagonal per Tothom i Plataforma per la Qualitat de l'Aire, que aglutinen una setantena d'associacions de caire cívic i veïnal de tot Catalunya, han donat per bo l'acord entre l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i el president de la Generalitat, Artur Mas, per impulsar la unió del tramvia entre els dos extrems de l'avinguda Diagonal, ja que es tracta d'un pacte "basat en la responsabilitat política", segons ha apuntat Ricard Riol, membre de l'associació Promoció del Transport Públic (PTP), integrada a Diagonal per Tothom.

"És un acord necessari per solucionar el problema de l'únic tramvia interruptus d'Europa", ha afirmat Riol en roda de premsa en companyia de representants de la Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB) i la Confederació d'Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC), per afegir que la Generalitat "només es competent per donar el vistiplau a la connexió, però no pot imposar el traçat", fet que, al seu parer, treu validesa a les declaracions d'Artur Mas a favor de la connexió però no explícitament a favor del traçat per la Diagonal.


A més, Jordi Giró, president de CONFAVC, ha assenyalat que l'actual reforma de la Diagonal, amb l'eixamplament de voreres entre el passeig de Gràcia i la plaça Francesc Macià "s'ha fet a la carta dels comerciants". És per això que Riol ha advertit que no acceptaran "lliçons de democràcia de l'associació Diagonal Comerç, ni de Convergència".

Les entitats també han denunciat el "frau democràtic" que va suposar la consulta de la Diagonal del 2010 perquè el resultat "no va ser un 'no al tramvia', sinó un 'no' a la remodelació de la Diagonal en bulevard o rambla", que posteriorment, "per interessos polítics i econòmics es va voler convertir en un 'no' al tramvia".


El traçat, per la Diagonal

Pel que fa al traçat, les entitats defensen una actuació lineal per l'avinguda Diagonal entre les places Francesc Macià i de les Glòries, ja que "és el més ràpid i econòmic". En aquest sentit, Riol ha recordat que "el cost d'unir 3,8 quilòmetres és el d'una parada de la L9 del Metro", i a més "només requereix suprimir un carril de la Diagonal i aprofitar els carrils bus actuals". Pel que fa al traçat alternatiu pel carrer Urgell i la Gran Via, Riol l'ha definit de "temerari i contrari a la filosofia de la nova xarxa ortogonal".

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te'n subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te'n subscriptor

 

Participació