Junts fem més Nació     FES-TE SUBSCRIPTOR


Nació Digital estrena nova imatge

La nova maqueta, amb un disseny adaptatiu, s'incorporarà gradualment a la resta d'edicions | Ha anat a càrrec de José Manuel Gutiérrez i Miquel Serrabassa

per Redacció, 29 de juliol de 2015 a les 13:10 |
La nova maqueta de Nació Digital | Adrià Costa
Aquesta informació es va publicar originalment el 29 de juliol de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Nació Digital ha estrenat nova imatge, amb un nou logotip i l'adaptació del web, que introdueix la filosofia "mobile first" amb un disseny adaptatiu que amplia les funcionalitats del web vist des de dispositius mòbils, optimitza la velocitat de càrrega i incorpora millores tècniques per tal de facilitar la gestió del contingut. Basat en Twitter Bootstrap, d'on en pren la distribució de la maqueta, el canvi també busca estandaritzar el disseny per facilitar el llançament de futures noves funcionalitats.

José Manuel Gutiérrez, director d'Operatius i Nous Formats, ha dirigit el procés de conceptualització de les novetats així com la maquetació. El nou disseny de la marca ha anat a càrrec d'Albert Corberó. L'aposta de Nació Digital per la tecnologia pròpia també s'ha traduït en un treball intens del departament Tecnològic, encapçalat per Miquel Serrabassa, per a l'adaptació tècnica de la nova imatge.


Nova imatge de marca

Albert Corberó s'ha encarregat de la creació del nou logotip i el disseny de la marca, actualitzant la imatge de Nació Digital. El nou logotip, que s'actualitza de manera important, deixa enrere l'anterior, vigent des de l'any 2006, en què es va posar en marxa el domini naciodigital.cat, i està pensat per cobrir les necessitats actuals, adaptant-se a diversos formats per poder-se diferenciar fàcilment com a logotip del web o en quadrat com a icona, per exemple.

Un nou disseny més atractiu i versàtil

L'actualització de la versió mòbil era una de les prioritats de la nova imatge, que aprofita el disseny adaptatiu per tal de facilitar la reutilització de desenvolupament i continguts en qualsevol dispositiu. Amb aquest canvi, també s'ha optat per repensar la maquetació tenint en compte els dispositius mòbils en primer lloc –"mobile first"-, i incorporant o fent més visible informació addicional a aquesta base a mesura que la pantalla es fa més gran.


El nou disseny, a més, s'ha basat en Twitter Bootstrap, una plantilla àmpliament utilitzada amb característiques que s'estan convertint a poc a poc en un estàndard de maquetació web (com la divisió de la pantalla en dotze columnes, o les facilitats per aplicar distribucions diferents per a diversos formats de pantalla). Aquest canvi, doncs, permetrà un desenvolupament de noves funcionalitats més àgil, a més d'aportar millores en l'àmbit tècnic relacionat amb el disseny.

Evolució i optimització, les claus tecnològiques

El nou web també ha rebut una actualització a nivell tecnològic. Millores en el sistema de memòria cau, optimització de la velocitat de càrrega per a basar l'experiència bàsica en la navegació des de dispositius mòbils i una actualització general del codi font, a càrrec del departament Tecnològic, permetran accelerar l'aplicació de nous canvis i fer més efectives les eines de gestió, que també incorporen adaptacions per facilitar la tasca als periodistes del diari.

Ampliació a la resta d'edicions

La nova imatge s'estrena a l'edició nacional de Nació Digital, per tal de poder recollir les impressions de periodistes i lectors en el dia a dia de l'eina. En els propers mesos, la resta d'edicions de Nació Digital, així com les de nova creació, s'aniran adaptant gradualment al nou disseny.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Arxivat a:
Mitjans, Nació Digital
Participació