Ni referèndum ni punyetes
Per Anònim el 28 de setembre de 2016 a les 17:45
si no ens deixen fer el referèndum no cal fer-lo. Independència i ha està. Deixem triar qui vulgui ser espanyol que ho continuï sient i qui vulgui ser català que ho sigui. No sé perquè tantes històries. A tots els països hi viuen extrangers doncs a Catalunya també. Els catalans de soca arrel voldran ser catalans i els que no ho són , continuaran com sempre : españoles. Tothom content.
Dret a decidir
Per Raquel el 4 de juliol de 2015 a les 17:47
Una enquesta sobre 2000 habitants en un país de 7 milions té una fiabilitat força limitada.
De totes maneres, el que és evident és que fins que no poguem votar no sabrem si hi ha una majoria independentista o no. Jo crec en la independència, però si al final surt que no, ho respectaré. El més important és el dret a decidir.
Dignitat?
Per Herman el 4 de juliol de 2015 a les 10:21
"Barcelona, molt lluny de Madrid en infraestructures. Madrid acumula un 53% més d’infraestructures públiques que Barcelona en els últims 20 anys".
"Continuar entregant la meitat dels nostres impostos a Madrid a canvi de què ens insultin, continuar pagant peatges a les autopistes, i patint el pèssim servei de Rodalies, etc. etc."
Tanmateix el "no" a l’estat propi fa més forat segons el CEO.
És a dir: Per a molts, la vida d'esclau és més còmode.
No entenen res!
Per Vols dir que cal ser pessimista? el 4 de juliol de 2015 a les 07:36
Anem a pams: aquesta enquesta vol veure què passaria en un referèndum. Que n' hi ha cap de convocat?
"Nomès" hi han convocades unes eleccions, que es regulen a través d'una llei electoral que determina com es reparteixen els escons segons el setit dels vots.
Aquesta llei electoral dóna més valor al vot emès justament a les zones del país on hi ha més implantació de l'independentisme.
Podem aconseguir 68 diputats perfectament, tot i tenir aquesta enquesta en contra, per declarar la independència.
En Mariano s'ha cobert de gloria no deixant-nos fer el referèndum. Es un sapastre!!!
Als pessimistes, recordeu una cosa.
Per Anònim el 4 de juliol de 2015 a les 06:30
Caspanya no te por al resultat, te por al referendum mateix. Aquestes enquestetes estan molt be, pero ara deixeu-nos votar i a veure que passa. Cadenes de TV internacionals, CNN, BBC, fent-se'n resso, enecara que el vot sigui no. Aixo es el que veritablement fa por a Caspanya. El precedent.
Només catalans
Per Anònim el 4 de juliol de 2015 a les 02:44
Que votin només el catalans de veritat (8 cognoms catalans) i veurem la realitat de la consulta.
Hem de continuar explicant nos
Per Anònim el 4 de juliol de 2015 a les 01:30
I no baralant nos com aquests que tenen fixació contra el Junqueres
FEM FORÇA CULLONS
Per Anònim el 4 de juliol de 2015 a les 00:45
Es molt trist, s'hem trenca el cor veure com es pot escapar una oportunitat aixi.... per culpa dels politics que no deixen de barallar-se per veure qui es penja la medalla.... estem parlant de una catalunya independent ... no hi haura un altre oportunitat... hauriem de veure tots els partits junts fent campanya conjunta .... amb nomes un objectiu CATALUNYA INDEPENDENT... la resta ja la discutirem quan ho siguem ... va cullons que encara estem a temps de fer-ho la unio fa la força !!! deixem de barallar-nos i lluitem per la llibertat... o a cas veieu discrepancies entre la gent el 11 de setembre ¿?
Admirable
Per CNI Dos el 4 de juliol de 2015 a les 00:15
La qualitat democràtica dels que volen filtrar votants per garantir-se la victòria és admirable
es lo que hay
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 22:35
@ 20: 04 horas, no vale comentar sin ton ni ni hacer trampas"21'04
------------------------------------
no es de recibo curar una enfermedad matando a otros que estan sanos.
@20:04 hores, no s'hi val a fer comentaris sense solta ni volta ni a fer trampes
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 21:04
El nacionalisme és la ideologia i moviment que reivindica l’organització política independent d’una nació.
Quan una nació és independent i té un estat propi no li cal el nacionalisme.
Si per a tu el nacionalisme és una "malaltia", es pot guarir, és molt fàcil, amb la independència, tal i com els 190 i escaig d'estats independents de totes les grandàries que hi ha al món actualment.
Mai serem espanyols
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 21:00
L'estat de les autonomies es va crear per emmascarar els anhels d'autogovern de Catalunya i Euskadi. Mai han acatat la constitució en allò de protegir la diversitat cultural i lingüística.
Ara Espanya gaudirà de setze autonomies i una colònia, gràcies a aquells que mai s'han sentit catalans però han vingut a enriquir-se i aprofitar-se del civisme que a la seva terra no podien gaudir.
Us caldrà quelcom més que vots per passar-nos per sobre.
Guanya el Sí
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 20:53
Resultats segons aquesta enquesta sobre una hipotètica consulta.
Cens : 5.400.000
Sí: 2.268.000
No: 2.160.000
Abstencions: 972.000
Amb una participació del 82%.
@ anònim 18:02
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 20:51
Tu vius al país de " pobres desgraciados" i " Adios cataluña, adios".
@18:33 Parlem-ne...
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 20:39
Però sense intentar aixecar-nos la camisa.
La unitat "d'Espanya" "sagrada" els darrers 500 anys?
Pregunta-ho als catalans que viuen a les comarques septentrionals catalanes del Vallespir, el Capcir, el Conflent, el Rosselló i la meitat de la Cerdanya.
Estudia una mica d'història i després fes un comentari més veraç i creïble.
Que no ens passi com a Escòcia
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 20:35
o al Quèbec....
Massa indecissió
Per Sumik el 3 de juliol de 2015 a les 20:34
Els colons no els convencerem mai -especialment si tenen la majoria dels mass media-. El que cal si de cas és desincentivar-los i fomentar la seva abstenció. Cal agafar-los desprevinguts, però això cada dia que `passa és menys possible. Als nostres (sic) liders els ha mancat estrepitosament gosadia i sentit de l' oprtunitat.
adeu
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 20:34
yo la verdad no veo donde esta el problema......el que no quiera ser español que se pire. asi de fácil.apa deu
Sabiduria i Nacionalitat 2
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 20:04
El nacionalisme és una malaltia: No podrà mai instaurar l'unitat i la pau del món. I la malaltia no és una etapa cap a la salut. És la curació el que ens fa falta. (Jiddu Krishnamurti)
SOU MINORIA...
Per BJ el 3 de juliol de 2015 a les 19:40
Joana Ortega, ofereix les dades definitives de la consulta independentista del 9Ngencat.cat
Política 01/12/2014 21:02 Hi va votar un 37%.
La Generalitat xifra la participació final en la consulta en el 37% del cens, i el suport a la independència en el 30% .
Al de les 18:24
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 19:40
L'obra és d'en Mas, d'en Rodriguez, d'en Ballart, d'en Vila, d'en Martinez, d'en Zaninni, de n'Abrahim, d'en Ferrer, d'en Smith, d'en Solà, de n'Anchundia, d'en Soler, d'en Dupont, d'en Pozzi, d'en Serrabassa, d'en Lopez, d'en Xu-Iang, d'en Pijoan, d'en Poch...
La independència serà una eina de tots i per a tots.
Serà en les nostres mans fer-ne un bon ús.
A de les 18:24 hores
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 19:16
L'espanyolisme i els seus intents d'espanyolitzar i anihilar els Països Catalans, uniformar-los i assimilar-los a Espanya sí que s'acabarà, de fet ja porten 300 anys i n'estem farts.
La "conllevancia" ja no té cap futur i els catalans ja no es conformem amb uns estatuts d'autonomia política respecte de Madrid de fireta i amb falses plenes competències.
@ 18,24
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 19:10
Creu-t'ho, iŀlús.
Si aquests resultats fossin reals, de la mateixa manera que els partits unionistes com són PP, Psoe, C(iutadan)s no desapareixeran sobtadament, els partits independentistes seguiran, amb més força tal i com l'SNP a Escòcia.
Si fa pocs anys, quan encara no hi havia la policia catalana, portar una pancarta en una manifestació suposava ésser detingut, ara ja hi ha partits plenament independentistes sense embuts. i ningú s'amaga d'ésser independentista ni ho veu com una utopia, ni ningú té por de la reacció de Madrid, com havia estat des del 1939.
NO oblidar els COVARDS i els mediocres
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 19:07
Com deia un OFFICER dels EUA, si vols tenir GARANTIDA la màxima seguretat, l´alimentació, tenir accés a la sanitat sense cap mena de risc, el que has de fer és anar a una PRESÓ, això sí,
MAI SERÀS LLIURE.
jordi puig.
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 19:04
antes se rompera cataluña que españa.
!!BARCELONA CIUDAD ESTADO YA¡¡.
ja ja ja
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 19:02
hoja de ruta"17'24
---------------------
genial , seguro que esa es una idea del MAS ASTUTO, ja, ja.
La meva opinió
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 19:02
La meva opinió és que tot això de dependre políticament d'Espanya s'està allargant des de fa ja masses anys i està començant a fatigar cada dia a més gent.
El referèndum s'hauria d'haver fet fet fa anys, ben segur, però, el setembre vinent els partidaris del sí encara en serem més.
Si perdem el 27S, tots els CATALANS sabem per què.
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 19:01
Després de 5 dècades de "bon rollet integrador", "casa meva és casa teva", " és català qui viu i treballa a Catalunya" i demés campanya no només de la Gencat, si aquesta gent forana ens escup a la cara mostrant tot el despreci on hi hauria d´haver el màxim respecte i agraïment per a tractar-los d´iguals, que ningú s´estranyi si comencen a passar coses fins ara mai vistes.
pobres desgraciados
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 18:59
Al 14:04 .----- Ala porra el mundialismo, el internacionalismo y el universalismo. Viva la catalanidad, la etnicidad, la identidad. La medida del hombre es su nación, no la humanidad en abstracto."16'19
--------------------------
tienes toda la razon , ¿ entiendes ahora porque defendemos con tanto ahinco nuestra nacion?, la española.
El 27-S servirà per a saber quants CATALANS hi ha a CATALUNYA
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 18:56
De ben segur molts més que els 300.000 que erem quan va començar tot, ja comptats oficialment, més de 2 milions, la meitat dels que hi havia als EUA el 1776, just abans de posar les coses a lloc.
adios cataluña , adios.
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 18:54
Reino de España o República de Cataluña"14'58
------------------------
mucho mejor que os quedeis con vuestros impuestos ,,, y con vuestros bancos , productos , empresas , editoriales , periodistas , etc , etc, tambien .
Que?
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 18:51
Una enquesta que diu que el Joan Herrera es el tercer líder mes valorat,no es de fiar !!!!!!
PER FÍ ENS DEIXARAN VOTAR QUEDANT COM UNS SENYORS
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 18:51
Ara que ho veuen tan clar els imperialistes castellanos i els seus cadellets dins de Catalunya, que no dormen tranquils i no per la calor...
La població dels EUA, quan s´independitzaren, no arribava als 4 milions d´americans.
Per Joinordie el 3 de juliol de 2015 a les 18:49
De ben segur els de l´imperi britànic eren molts més, sobretot quan van guanyar la seva llibertat nacional 1776, i els traïdors i infiltrats de dins van haver d´emigrar al Canadà, encara avui de la Commonwealth.
adios cataluña , adios.
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 18:45
pues si los catalanes no estuvieran, no tendriamos docenas de sus bancos llevandose el dinero,empresas suministradoras de gas y electricidad cuando la materia prima se produce en el resto de españa , cientos de periodistas, cientos de comerciales catalanes , cientos de libros vendidos por sus editoriales (en castellano que ya manda huevos), su 80% de PIB, sus empleados publicos en organismos españoles, mientras yo no puedo aspirar a hacerlo en cataluña, etc, etc, pues todo eso seria de empresarios del resto de españa, ¿tenemos bancos?, si, ¿tenemos periodistas?, SI, ¿tenemos editoriales?, si, ¿tenemos quien nos suministre ese 80% de su PIB ?, si, tenemos empresas electricas,si, etc, etc, ¿me pueden decir que tienen ellos que no se pueda sustituir por los demas españoles , o por extranjeros?, ¿me pueden decir que industrias tienen que sean autenticamente catalanas y no multinacionales y que no sean sustituibles por otras españolas?, ellos simplemente son una competencia desleal para las empresas y profesionales españoles , por la cual se han llevado la riqueza para ellos y ahora no quieren contribuir con la parte que les toca como a todo el mundo que gana dinero.
definitivamente , soy yo el que les da de comer a ellos, que se vayan ya mediAnte una DUI .
independencia para españa de cataluña ya.
fuera colonizadores de españa ya.
https://www.youtube.com/watch?v=Pi4TsLc4ML8
------------------------------
https://www.youtube.com/watch?v=aWxktgsfEgI
Ai caram!
Per Guillem Uàl·laç el 3 de juliol de 2015 a les 18:44
O sigui que 93 persones de cada 100 tenen ja decidit el SÍ o el NO?
Que curiós!
Creïble?
Per Iaio Rafel el 3 de juliol de 2015 a les 18:40
Per què no diuen en quin sector de Catalunya han fet l'enquesta ?. L'han fet a l'Hospitalet ?, a Badalona ?, a Santa Coloma de Gramenet ?, a Barcelona ?, a Tarragona? o bé a Manresa ?, a Vic ?, a Ripoll?
ja ja ja
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 18:39
perder el 27-S no será ningún fracaso"12'33
----------------------
tienes razon , tampoco pasa nada porque sigais otros 500 años sin ser independientes.
pobres desgraciados
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 18:38
despues del 27S la situacion sera .
por un lado los independentistas acerrimos que habran votado ERC y CUP, junto a los pocos que se decidiran a votar separatismo de CIU , ICV y PSC.
por el otro los unionistas acerrimos de CIUTADANS y PP, y algun otro partido pequeño , todos ellos con una mayoria lograda con sus propios votos y los que abandonan CIU, PSC e ICV porque se les ha puesto la carne de gallina pensando que si se independizan se iran al carajo tropecientos mil puestos de trabajo que ahora producen para españa, entre los cuales estaran los suyos.
en resumen , el guarrazo del BUTIFARREMDUM no sera nada comparado con que en cataluña despues del 27S gobernaran los unionistas con lo que eso conlleva en cambios de educacion y medios de comunicacion.
os lo dice un pitoniso .
ja, ja, ja.
es lo que hay
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 18:33
si algo ha hecho que españa ya tenga cinco siglos a sus espaldas es la seguridad que tenemos los españoles de que la unidad de españa es sagrada por encima decualquier otra cosa , incluida la democracia , a partir de esa UNIDAD ,,,, hablamos de lo que querais.
El procés baixa i baixa i baixa
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 18:28
Els partidaris de la independència passen del 48,5% el novembre del 2013 a un 37,6 ara.
PER SORT AIXO S'ACABA!
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 18:24
L'obra del vostre adorable Mas!!!!
Esteu segurs que la enquesta està tant equivocada?
Per català reflexiu el 3 de juliol de 2015 a les 18:09
Sóc independentista des de que vaig néixer i espero que el 27s guanyi el si... no obstant vull fer una reflexió: sí que és veritat que a la majoria de municipis han guanyat partidaris del si, però també és veritat que als municipis on es concentra la major part de la població aquest fet no es repeteix. Amb això vull dir que si ho mirem per població, a les zones més poblades de Catalunya guanya el NO. I per tant, si ho extrapolem en general, no veig tant desgabellada aquesta enquesta del CEO.
es lo que hay
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 18:02
no es el unionismo , es que a medida que se acerca la fecha del 27S ya comienzan a temblar las piernas , ja, ja, ja.
@ Anònim,a les 15:25
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 18:02
Jo visc al país que descriu el comentari de Jordi M, a les 12:11, d'aquí la meva resposta.Abans de parlar, convé saber de què es parla.
El poble català cada dia ho té més clar.
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 17:56
NO
NO
NO
i NO
Avui 10.000 indepes menys.
Prou!
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 17:40
Prou de paraules i de discussions i d'opinions que no porten enlloc
O ens unim TOTS els sobiranistes o perdrem. Així de clar!
todos contra Convergencia!
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 17:24
A muchos independentistas les preocupa más cargarse a Convergencia que la libertad de Cataluña. Si continuan por ese camino, tendrán lo que merecen.
full de ruta
Per Un de Reus desde Reus el 3 de juliol de 2015 a les 17:24
Perfecta. Jugada estratégica genial. S'ha de fer veure al contrari que estan guanyant per que s'envalentonin i vulguin fer un referèndum doncs creurien que guanyarien. Llavors..... ZASKA !!!!!
Astucia
Sembla que ara es l'hora dels adeus.
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 17:13
Llegint el titol segur que a molts se'ls ha disparat la neurona estelada pensant en Espanya. Pero no, la cosa no va per aqui.
Una "estructura d'estat" (somriure) com el CEO ho fa pales allo del soufle. (Riallada)
Per la propera verbena del 11/s quedaria be acabar-la amb un foc de camp d'acomiadament. Es l'hora dels adeus i ens hem de dir adeu siauuuu.. (gran riallada)
Era d`esperar.
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 16:59
Si tant els partits no-independentistes com els independentistes tenen una greu obsessió amb CDC i Mas era d' esperar aquest resultat. De vegades pareix que ERC i la CUP son els podemos catalans amb la funció i/o obsessió que no guanyi en Mas.
No es moment de partidisme, però enfí.
D'Espanya, ni monarquica ni república. Catalunya independent, neutral, catalana, unitària i republicana.
Per Blai el 3 de juliol de 2015 a les 16:57
Si els separatistes catalans votem amb el cor, no ens ha d’estranyar que els espanyols, immigrants a Catalunya o no, votin també amb el cor, el seu. Inferència: les raons prosaiques o econòmiques de la secessió són rellevants però accessòries; les raons nacionals, ètniques o identitàries són les més importants, pesen més perquè actua el cor, l'ànima. Altrament dit, l’eix nacional o Catalunya-Espanya ha de prevaldre sobre l’eix esquerra-dreta o ideològic.
Els catalans no som espanyols, ni en volem ser.
Per Blai el 3 de juliol de 2015 a les 16:55
A la porra el mundialisme, l’internacionalisme, l’universalisme. Visca la catalanitat, l’etnicitat i la identitat. La mesura de l’home és la seva nació, no la humanitat o el cosmos en abstracte.
La meva opinió
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 16:35
La meva opinió és que tot això del procés s'està allargant des de fa ja masses anys i està començant a cansar a la gent.
Les eleccions les haurieu d'haver fet fa mesos. Al setembre els partidaris del no encara en seran més.
embaucador
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 16:35
cuidado que no te embauquen,,,que muchos dicen que son catalanes y no lo son!!!
Crec que hem despertat la bèstia.
Per L'esquerra no té banderes. el 3 de juliol de 2015 a les 16:26
Tots aquells que es senten espanyols, que voten socialista o popular a les generals i no votàven o ho feien poe CIU com a partit d' ordre a les catalanes, ara els tenim enfront. Teniem un PSC e ICV " domesticats " amb l'ala catalana al front i ara estan a l' altre costat. C's era un partit residual i ara no paren de creixer.
A cada elecció a Catalunya ( al Parlament )els vots independentistes aniran baixant cada vegada més, nosaltres ja estem tots convencuts però els indiferents, els de " eso son cosas de los catalanes " ara tenen un motiu per anar a votar. Ni en somnis hauriem pensat que els escons de CIU + ERC no sumarien mai majoria absoluta i ara es possible que inclús amb els de la CUP no hi arrivem. I no ens enganyem, amb majoria absoluta de escanys i sense la de vots al mon no ens faran ni cas, diran que on anem si no tenim ni el 50%.
Al 14:04.----- Ala porra el mundialisme, l'internacionalisme i l'universalisme. Visca la catalanitat, l'etnicitat, la identitat. La mesura de l'home és la seva nació, no la humanitat en abstracte.
Per Blai el 3 de juliol de 2015 a les 16:19
Catalunya i Espanya són dues nacions diferents, distintes.
Reventar el procés
Per Ermengol el 3 de juliol de 2015 a les 16:06
QUi està reventant el procés? Qui posa pals a les rodes? Qui està boicotejant la tasca del president Mas?
Tots ho sabeu, el culpable es Oriol Junqueres. El que vol tornarnos a colar un altre tripartit.
Jordi Sánchez confia en el «marge d'error» del CEO
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 16:06
I tot seguit ja no li quedarà mes que la Divina Providència.
Desde fora
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 16:02
I per no parla del suport internacionalment, manca per si mateix, passen del Proces Soberanista, l´ultim els Belgues, que ja li han dit al President Mas, que aixó es un afer intern, jo crec que tant CDC-ERC, ja sabien que la independencia es impossible, pero aixó els ha permes esta a primera linea de la politica, i jugar amb moltes il.lusions, apart de que els seus incondicionals i institucions catalanistes que aquest si que han mullat en diners, sino mireu les aportacions a totes les entitats soberanistes en millons de euros, res nois a les municipals ja vau pedre BCN i la seva area metropolitana, i ja ho va dir el President de Catalunya, perdut aixó
doncs poca cosa podem fer, bueno esperar el 27S, i reparti el que arroplegarem.
GAME OVER !
Per BEJOTA el 3 de juliol de 2015 a les 15:52
INDEPENDENTISTAS SOBRE EL TOTAL DE POSIBLES VOTANTES 9N: 28,40% (menos de uno de cada tres posibles votantes) TANTO POR CIENTO DE INDEPENDENTISTAS 9N SOBRE LA POBLACION TOTAL CATALANA: 23,85% (menos de un catalán por cada cuatro) OSEA, CONTANDO ELLOS LOS VOTOS
Ya lo dijo Aznar...
Per Conde Duque de Olivares el 3 de juliol de 2015 a les 15:49
...antes que romperse España, se romperá Cataluña
Farts de mareijar la perdiu.
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 15:47
Farts d´aguantar, ara si , ara no, ara si , ara no.
Votem ja i deixem-nos estar de enquestes i perdre el temps,si surt si Martxem ja i si surt no ,un altre dia sera.
VISCA CATALUNYA LLIURE
solo es una encuesta!
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 15:42
Yo quiero votar, y quiero votar SI A LA INDEPENDENCIA, si las votaciones no son favorables a mi voto tendré que aguantarme, después de todo es lo que llevamos haciendo los pro-independencia hace muchos años!, pero lo que no pienso hacer es callarme cuando alguien de los que dudan, tienen miedo, o simplemente dicen no a la independencia se quejen, conozco algunos que se pasan el día quejando, que si recortan en cultura, que si recortan en sanidad, que si recortan en servicios sociales, que si en Cataluña pagamos más autopistas que en toda España etc, etc, cuando oiga algo de esto no pienso callar que en parte es culpa suya, que tiene lo que ha votado.
a l'anònim 13:24
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 15:25
La rodella ja fa temps que ens la veu posar. En quin país vius espavilat? Que no has tastat mai la catalanofòbia?
Llista unitària civil per la independència
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 15:19
Aquests resultats ens animaràn a anar per feina. Vinga, llista unitaria civil. Propostes per les posicions inicials: Carles Viver i Pi-Sunyer, Antonio Baños, Liz Castro, Eduardo Reyes, Santiago Vidal, Núria Bosch, immigrants per la independència, sindicats per la independència, Joan Rigol, Raül Romeva, col.lectiu wilson...
La llista s’hauria de tancar amb personalitats catalanes de prestigi: artistes, esportius, cuiners, científics, músics.
Tenim una única i històrica oportunitat a les mans. No la deixem passar!
Es correcta la distribució de la mostra?
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 15:17
Lo que em sorpren es que de les 2000 persones, 800 siguin a Barcelona y 1200 a Tarragona, Lleida i Girona. No esta equilibrat, perjudica a Barcelona (crec no esta be).Els resultats potser perjudican els no indepes.
Més rigor si us plau...
Per Marc (Figueres) el 3 de juliol de 2015 a les 15:14
No es pot buscar nomes un titular... cal llegir per sobre l'enquesta i es veu que les coses poden anar francament bé...
Aquesta votació no ens la deixaran fer perque saben i sabem que la guanyarem!
Visca la terra!
Naturalment
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 15:08
Naturalment que guanyaria el "no". O és que potser esperàveu una altra cosa d'un poble ruc a morir com el català?
Vinga CEO, votem?
Per Vicenç Ramoneda el 3 de juliol de 2015 a les 15:07
Vinga CEO, votem?
Ah no! Que es mentida!
MORAL DE VICTORIA
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 15:05
NO ENS PODEM DESANIMAR, HO TENIM A TOCAR, ENS "BOMBERDEJARAN" DESDE TOTES BANDES, NO HO POSARAN FACIL, TOTS ELS DEL SI, TENIM QUE LLUITAR AMB MES FORÇA QUE MAI ES UN MOMENT DECISIU
El 27S, la bona.
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 15:04
Si CDC+ERC+CUP fem majoria, independència tot seguit. Si no, seguirem pagant i plorant. Cap problema.
JA HO SABIEM...
Per BJ el 3 de juliol de 2015 a les 15:00
CONSULTA 9N .-TANTO POR CIENTO DE INDEPENDENTISTAS SOBRE EL TOTAL DE POSIBLES VOTANTES 9N: 28,40% (menos de uno de cada tres posibles votantes) TANTO POR CIENTO DE INDEPENDENTISTAS 9N SOBRE LA POBLACION TOTAL CATALANA: 23,85% (menos de un catalán por cada cuatro) OSEA, CONTANDO ELLOS LOS VOTOS.
ELECCIONS EUROPEES. Els 1.401.421 vots que van aconseguir ERC, CiU i ICV en són pocs en relació amb els 5.317.789 catalans cridats a les urnes. Tot just un 26% del cos electoral. "De cara a Europa, ... Llegir
L' unionisme no.
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 14:59
L 'immovil·lisme dels politics pressumptament independentistes, si.
Les coses es fan quan l'aigua bull i la gent està activa.
Normal que tot es relaxi, i que la inoperància i desacords polítics també generin desconfiança.
Reino de España o República de Catalunya
Per DE NOSALTRES DEPÈN el 3 de juliol de 2015 a les 14:58
Hem de continuar finançant l'estat espanyol amb els nostres impostos? O ens anirà millor si ens constituïm en estat Català i disposem dels nostres propis impostos per a nosaltres?
No us deixeu enganyar
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 14:55
Com les amenaces de l'Estat, són per fer-nos creure que perdem força i fer-nos agafar por. Amenaces, acusacions, enquestes amanyades, discursos de la por, notícies manipulades, etc. tot forma part del mateix sac.
A més, s'ha de ser il·lús per creure's més una enquesta de 2000 enquestat que no pas als mes de 2 mil·lions que vam votar al 9N amb una gran diferència.
Al 27S votarem Sí-Sí i guanyarem!!!
Idecisos
Per Emprenyat el 3 de juliol de 2015 a les 14:52
El que es desprén d' aquestes enquestes és que els indecisos tenen la paella pel mànec, només cal ilusionar-los, fem el proper 11S una mani gegant i es veuran motivats per anar amb nosaltres. Encara que una enquesta de 2000 persones entre més de 6000000 votants..., no se si és prou representatiu.
No us deixeu enganyar
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 14:49
Com les amenaces de l'Estat, són per fer-nos creure que perdem força i fer-nos agafar por. Amenaces, acusacions, enquestes amanyades, discursos de la por, notícies manipulades, etc. tot forma part del mateix sac.
A més, s'ha de ser il·lús per creure's més una enquesta de 2000 enquestat que no pas als mes de 2 mil·lions que vam votar al 9N amb una gran diferència.
Al 27S votarem Sí-Sí i guanyarem!!!
el futur és nostre
Per jcc el 3 de juliol de 2015 a les 14:45
No cal que ens encenguem tant amb l’enquesta del CEO. L’enquesta allò que fa és avisar del que pot passar si ens entretenim a discutir, a remugar i no ens llencem a convèncer els indecisos. Respon a un moment concret conegut 1 o 2 mesos després. Els pols d’aglutinament sumen.
13.43
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 14:36
El 9N? Amb un 30% de participació? XD xD
Campanya
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 14:31
El SI fent campanya a tort i a dret, el NO no fa res, i encara així cada cop el NO te més adeptes. La gent el que l'importa es tenir un plat a taula i un sou digne. El senyor MAS s'ha equivocat intentant tapar una pèssima gestió de govern fotent-li les culpes als altres.
El que em sobta es que encara que no siguin ni el 50% del Si doncs que es vulgui l'independencia a tota costa, incloent-hi una DUI o fins i tot imposant-la als demes.
per a fer bullir l'olla
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 14:26
noticia per a fer bullir l'olla !!!
El resultado de verdad es en la votacion
Per JoseC el 3 de juliol de 2015 a les 14:11
No hos deixeu enganyar,això son maniobres per desestabilitzar l' independentisme.Sabem que en faran moltes d' aquestes.pero no podran amb el nostre poble.No volen perdre la mamella , es clar.Si no mireu els 4 infiltrats que hi ha per aquí.
Sabiduria i nacionalitat
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 14:04
Quan t'anomenes a tu mateix català, espanyol, europeu, cristià, musulmà,.. estàs sent violent. Saps perquè? Perquè et separes de la resta de la humanitat. Quan et separes a tu mateix per creença, nacionalitat o tradició, crees violència. Un home que està preocupat a entendre la violència, no pertany a cap país, religió, partít polític o sistema, està preocupat per entendre tota la humanitat.(Jiddu Krishnamurti)
Però resulta que no és un referendum el que fem
Per Alerta el 3 de juliol de 2015 a les 13:43
Ja que quan anàvem guanyant no el van voler fer, i ara fem unes eleccions en les que comptarem escons, així que el sector unionista ja pot tremolar, perquè amb 68 escons tirem milles, encara que no tinguem el 50% dels vots. Ells ho han volgut així negant la democràcia directa.
De tota manera, 50 a 42 no és cap derrota consolidada per a ningú, el que fou una derrota, per ells, va ser el 80-20 del 9N, i allò val més que cent enquestes.
Apa, fem la llista ANC, fem la de la CUP i de pet a superar els 70 escons.
Som-hi!
il'lussi-compromís-independència
Per Amb un somriure el 3 de juliol de 2015 a les 13:42
Recordeu la primera manifestació? El recorregut fins aquí? Tot el que hem aconseguit fins ara? Quantes caretes hem fer treure? Com s'ha centrifutgat la política catalana? és més important, com hem aconseguit aquestes fites? Doncs si, amb un somriure a la boca. Som un poble que està fent i farà història i tot pacíficament. La societat tenim que estar per damunt dels politics, per a ells tampoc n'es de fàcil aquest canvi, el seu dilema està entre el temps que tenen i el que ells desitjarien, però el 27S que alguns pensaven que mai arribaria, aviat arribarà i la possibilitat de puguer votar si o no a la independència de Catalunya després de 300 anys és possible. Qui s'ho hagués pensat fa només 3 anys?. Són moltes les postures que han canviat desde llavors i totes per aclarir amb qui contem per fer el camí cap a la llibertat definitiva, pero ara és el nostre moment, veurem com d'aquí no res tindrem un front únic de la societat i partits politics de cara el 27S i pitjarem l'accelerador a fons i no deixarem de pitjar-ho fins assolir l'objectiu que amb tant anhel hem esperar i que tanta il'lussió ha generat, genera i generarà. Aviat cantarem els segadors sent un pais i aixo mereix tota la paciència per part dels catalans. Volem demostrar que som un pais i que serem capaços d'afegir un valor molt important de cara al món i que la nostra aportació serà molt valuosa. Catalanes i catalans, visca Catalunya!!! 27S//*//
L'espanyolisme avança, no per mèrits propis, sinó per l'estultícia, la fragmentació, sectarisme i l'obnubilació dels separatistes.
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 13:37
L'assemblearisme ens afebleix, el lideratge honrat, determinat, porfidiós, astut i capaç és el que ens manca.
Visca la independència de Catalunya!
poca conciencia
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 13:34
Catalunya es la unica autonomia que hoy tiene un estatuto impuesto. Ninguna comunidad tiene su estatuto impuesto solo Catalunya.
Despues de la modif. del TC, que modifico lo que quiso sin que Catalunya puiera decir si o no al estatuto actual modificado, la sentencia del TC dijo que los catalanes se tenian que quedar con lo que el TC les dio.
Como Ley Organica que son los estatutos nunca se ha entendido porque no se aplico el art 81.2 de la Constitucion española, que dice bien claro el tratamiento que se le tenia que haber dado al estatuto de autonomia y dice quien es el que tenia que modificarlo, derrogarlo o aprobarlo y no se aplico.
Ja en parlarem.
Per nivram el 3 de juliol de 2015 a les 13:34
Falta la campanya electoral i tot i aixi, en cas de guanyar el no, no s'acaba el tema. Molts partidaris del no a la independència s'han agafat ara a potemos esperant que aquests els solucionin el problema. Ho tenen mal entés. Algú pot esperar que els que guanyin les eleccions generals espanyoles, siguin de dretes, d'esquerres o siguin un poti-poti, ens regalaràn res? Ans al contrari, si poden, ens passaràn pel damunt com una piconadora. La llàstima és que siguin tants els que encara creuen en "una, grande y libre" que no ho ha estat mai, que més voldrien!
Espanya interpreta, per la notícia, que la Generalitat es fa enrere i desmoralitza a posta el Procés Sobiranista.
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 13:32
Quina altra interpretació se'n pot fer? Les enquestes es manipulen. Són certes les xifres que dóna el CEO, és fiable? Blindem-nos contra la intoxicació, la mentida, l'exageració i la intriga; Espanya en té la mà trencada.
Missatge de les 12.33
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 13:30
el millor comentari del dia.
Aquests sòmines cagadubtes derrotistes millor farien callant-se i anant a plorar amb la mama.
el referendum es otra cosa
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 13:27
Otra cosa es el referendum que es lo que se hace normalmente.
En Catalunyua se hace lo que se puede, porque las politicas sociales sin dinero nunca tendran solucion.
La Colau ya se esta dando cuenta corta una cosas y se carga 1500 puestos de trabajo solo en Barcelona que sumados a los que podian representar los Juegos de Invierno se perderan mas de 5000 puestos de trabajo.
Es muy bonito el ser un activista porque desde fuera los toros se pueden ver muy tranquilamente.
Pero cuando se llega a tener poder lo primero es el trabajo y la salud de las personas tambien su educacion y proteccion a los mas necesitados pasando por las personas mayores.
Pero no, la sra Colau primero cloca a su marido, su segundo el sr.Pisarello cloca a su mujer y lo demas que sra.???
La Soberania es para arreglar todo esto, porque se tendra dinero y se podra dicidir y los que no esten del todo seguros de ello que den el dinero que ganan a otra persona y que sea esta el que los administre y ya veremos si les dura mucho.
La colonització
Per Pep Cirera el 3 de juliol de 2015 a les 13:25
No cal donar-hi més voltes.
La meitat dels habitants de Catalunya és espanyola i la majoria votarà "no". Si hi sumem els catalans botiflers i els immigrants que votin (la majoria pel "no") queda explicat.
Els immigrants espanyols i de la resta del món decidiran el futur de Catalunyaen aquesta cas, la seva desaprició.
@ La immensa majoria dels catalans som separatistes
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 13:24
I per distiguirnos, als que no ho som, ens posareu un braçalet?
Quin desastre
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 13:19
Ara ja no es tracte de convéncer els indecisos, ja no tenim temps, després de perdre'l miserablement, ara és questió de recuperar els que ja estaven més o menys decidtits...al 27S arribem tard, si o si. Jo potser no el faria, no ens podem permetre el risc de perdre'l. Sumar forçes, recuperar la unitat, i atacar més tard.
JMAP
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 13:13
Si tornem ha perdre, prepare-nos a les represàlies, i que seran mol dures, i en tenen moltes ganes.
A tots els que treballen, paguen els impostos i viuen a Catalunya, també rebran les conseqüencies.
ROMA NO PAGA A TRAÏDORS. A demés , Espanya està casi com a Grècia.
Mai hem estat tan aprop de la independència
Per Victòria el 3 de juliol de 2015 a les 13:12
Hem de sumar d'arreu a favor de la independència. Queden tres mesos per fer que les llistes impulsades per CDC, ERC i CUP guanyin! Som-hi
A l'anònim "anti-junqueras" 12.15
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 13:07
Es que la culpa és d'en Junqueras!! Nomes has de mirar la cara de la Forcadell quan Junqueras rebutja la proposta de Mas el 25N. Un poema, i un avis, que els cecs republicans no veuen. No li anava bé anar junts al Junqueras, perquè es pensava que guanyava les eleccions!! Ara veu que l'ha cagat. Tard. No tenen sentit d'estat. Colla d'incompetents.
@12:10 Prou de fer el préssec, espanyolista
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 13:02
Considerant aquests resultats reals, els unionistes sovint dieu que per a la la independència no n'hi ha prou amb el 51% (?!) però per a seguir dins d'Espanya n'hi ha prou amb el 50%?
Se us veu massa el llautó!
El que falta és més debat i sobra joc brut espanyol!
ja s'ha acabat la insigne comedia bufa pruses de fireta
Per critic cinematografic el 3 de juliol de 2015 a les 13:00
com a la vida de brian acaba tot be, no passa res tots cantant,i la comedieta s'acaba, papapapapapararararapapapapaararara.
No badem!
Per Toni-2 el 3 de juliol de 2015 a les 13:00
La enquesta la contesta quasi tothom, però sabem que un 30% no anirà a votar. Quins seran?
Els independentistes?
No ho crec pas.
Són dades que va corroborar el 9N
Per Carles Ortí el 3 de juliol de 2015 a les 12:55
Les dades que avui ha presentat el CEO són mutatis mutandis els resultats que es van començar a intuir el 9N. Una mobilització molt gran per la Causa però que s'autoalimenta internament i no creix. Amb un cens electoral de 5.4 milions de votants els independentistes oscil·len entre el 1.5 i 1.7 milions. Els que no són independentistes o passen del tema se situen al voltant del llindar dels 3.5 milions.
Una dada clara és que gairebé tots els indecisos han acabat situant-se en el cantó del NO amb l'aparició de Podemos. A l'enquesta del CEO, el 75% dels votants del partit de Pablo Iglesias volen un Estat Federal o Autonòmic.
I si fem una anàlisi acurada dels resultats que presenta el CEO encara hi ha una sobrerepresentació de l'eix catalanista: tant pel que fa a la llengua com al consum televisiu (un sobreexcés de TV3).
Això em porta a pensar que en un hispotètic referèndum i amb una participació elevadíssima (82/84%) els resultats no diferirien gaire d'aquest resultat
Sí: 43%
NO: 57%
Zona oscura
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 12:51
Sea lo que sea, lo mejor es marcharse de la zona oscura, seguir en ella seria un desastre. Ahora es cuando llega el momento de la verdad y debemos demostrar que queremos ser libres. Estamos en un pasillo oscuro en el que al final ya se empieza a ver la puerta de la libertad, no debemos dar ningún paso atras, siempre hacia adelante, sino lo conseguimos esta vez, las generaciones siguientes se acordaran de nosotros como unos cobardes.
¡¡Debemos seguir para conseguir nuestra libertad robada!!. ¡¡ahora es el momento!!, sigamos sin titubeos, no me tiembla mi decisión asi como tampoco debe temblar la VUESTRA, ya no es cuestión de independencia, es algo mas ¡¡es conseguir la LIBERTAD !! esa libertad que ellos pretenden que no consigas nunca. - VISCA CATALUNYA LLIURE
Adeu
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 12:50
El “no” a la independencia ganaría en Cataluña con un 50 % de los votos frente a un 42,9 % del sí, según el último barómetro del Centre d’Estudis.
Per mí no hi ha dubte que si alguna cosa falla
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 12:50
Aquesta no és la gent sinó els partits polítics.Però encara més,no els partits sinó tal com es presenten a la societat,en cercle tancat.El protagonisme és solament d´ells i la gent si sent exclosa.Es per aquí,per on s´ha perdut la trempera que van acumular les entitats socials i que van ser l´admiració del món sencer.
Recordeu inclús l´enveja que li va produïr a Margallo
I és que això em recorda una mica a Ucraïna.Tota aquella efervescència democràtica per fer fòra al tirà,s´en va anar a norris,perque no hi havia un substrat de cultura i maneres democràtiques.El final no ha pogut ser més tràgic
Les comparacions sempre són odioses,però a diferència de quasi tothom jo sóc del parer que aquesta singladura havia de començar per una Llei Electoral semblant a la inglesa.
L´ànim hauria quedat alt fins les votacions
Gracies ERC!
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 12:49
Ho teniem a tocar, pero en Junqueras I la seva tropa es van negar a col.laborar pensant-se que guanyaven punts atacant CDC encara que aixo fos en detriment del proces sobiranista, I aqui tenim els resultats - un fracas esgarrifos del sobiranisma (I, atencio, sense que aixo es tradueixi en un exit partidista per a ERC: no nomes ens han venut a tots per un plat de llenties, sino que al final sembla que les llenties se les acabara menjant Podemos!)
Hi ha esclaus que s'acostumen a dur cadenes. A tot estirar només aspiren a alleugerir-les, no a suprimir-les, ai las!
Per Blai el 3 de juliol de 2015 a les 12:48
Catalunya i Espanya són dues nacions diferents, distintes.
Catalunya ha de ser tan independent com ho és Espanya i França.
Espanya viu a expenses de Catalunya, prou n'hi ha, secessió!
Espanya ja sap què ha de fer: com més temps passi, més vots vindrà l'espanyolisme a Catalunya.
Per Blai el 3 de juliol de 2015 a les 12:45
Tot i això no ens ha de desmoralitzar, sabent que el temps afavoreix Espanya i perjudica Catalunya. El fet demostra que el moment oportú era quan teníem majoria i que no vam saber aprofitar, ai las! Tenim el que ens mereixen. Què ens toca fer ara? Doncs tornar a crear un altre clima d'exaltació nacional catalana com va saber fer l'ANC, entre la megamanifació del passeig de Gràcia-Granvia-Rambla Catalunya-Pau Claris i la V Diagonal-Granvia, i fer el referèndum sense demores ni moratòries. N'hem d'aprendre més de les derrotes que de les victòries. El 9 novembre 2014 va ser un triomf inqüestionable. La negativa d'en Junqueras de fer la llista única ha estat la causa d'haver perdut certa pistonada el Procés Sobiranista.
Visca la independència de Catalunya, sense posar-hi condicions ideològiques.
què hi farem
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 12:41
Sí, hi ha molta gent que prefereix ser català-espanyol que només català. Com hi ha molta gent que prefereix la Pantoja que en Cohen...
Zona oscura
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 12:40
Sea lo que sea, lo mejor es marcharse de la zona oscura, seguir en ella seria un desastre. Ahora es cuando llega el momento de la verdad y debemos demostrar que queremos ser libres. Estamos en un pasillo oscuro en el que al final ya se empieza a ver la puerta de la libertad, no debemos dar ningún paso atras, siempre hacia adelante, sino lo conseguimos esta vez, las generaciones siguientes se acordaran de nosotros como unos cobardes.
¡¡Debemos seguir para conseguir nuestra libertad robada!!. ¡¡ahora es el momento!!, sigamos sin titubeos, no me tiembla mi decisión asi como tampoco debe temblar la VUESTRA, ya no es cuestión de independencia, es algo mas ¡¡es conseguir la LIBERTAD !! esa libertad que ellos pretenden que no consigas nunca. - VISCA CATALUNYA LLIURE
Que us penseu
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 12:39
S'ha de tenir em compte que tota la gent de Catalunya del SI, SI ja va votar en la consulta il·legal del Novembre passat, i son els que son. US ESTANT ENGANYANT A TOTS I TOTES. El poder economic que es qui mana no vol la independencia. A veure si la gent es conscient d'això.
BOTIFLERS?
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 12:39
Per què a tot qui s'oposa a la independència (o passa del tema) és un botifler?
Per què ho convertiu tot en blanc o negre?
Mal que us sàpiga,molts catalans no pensem com vosaltres,i ens estimem Catalunya,el català,la cultura i les tradicions catalanes tant o més que vosaltres perquè no volem dividir ningú en bons o roïns,ja està bé d'insultar,això és feixisme.
CATALUNYA BUSCA LÍDERS I NO EN TROBA.
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 12:36
CATALUNYA BUSCA LÍDERS I NO EN TROBA.
L'efecte dels gran lerrouxistes de Podemos, l'efecte dels grans empresaris de l´Ïbex i la gran pijeria de Barcelona comença a donar fruits al neofranquisme espanyol, i és que Barcelona no fa de Capital.
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 12:34
L'efecte dels gran lerrouxistes de Podemos, l'efecte dels grans empresaris de l´Ïbex i la gran pijeria de Barcelona comença a donar fruits al neofranquisme espanyol, i és que Barcelona no fa de Capital. I la covardia dels líders polítics catalans és llegendària des de fa 500 anys, ningú vol arriscar-se en res.
perdre el 27-S no serà cap fracàs
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 12:33
Si el 27-S el 45% dels catalans voten partits independentistes, serà un èxit.
Algun independentista podia somiar ara fa cinc anys que avui el 45% dels catalans voldrien la independència?
Aquests que envieu missatges fatalistes, què us penseu? Que la independència s'aconseguirà d'un dia per l'altre? Això és que no coneixeu la realitat de Catalunya.
I això de dir que ara o mai, no té cap sentit. Per què ara o mai? A Escòcia el vot independentista va pujar després de perdre el referèndum d'independència. Per què no podria passar el mateix a Catalunya?
L'últim que necessita la causa independentista són impacients, catastrofistes i "araomaistes". Calma, si us plau. Anem pel bon camí. En cinc anys s'han més que doblat els partidaris de la independència.
Dir que si no guanyem el referèndum ja podem plegar, és com dir que si el Barça no guanya la Champions l'any que ve haurà de plegar. És una estupidesa, vaja.
Si no s'aconsegueix aquest any, ja s'aconseguirà l'any que ve, o l'altre. La independència és una cursa de fons. Però sembla que n'hi ha molts que només estan disposats a fer un esprint i prou.
pleguem
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 12:31
Està clar. els catalans som idiotes. Està clar que disfrutem sent l'ase dels cops. Suposo que és més divertit queixar-se que sol·lucionar els problemes.
O és que els potencials votants de Podemos encara creuen que una Espanya que ens respecti és possible.
Potser haurem de deixar que guanyi Podemos, i que els seus votants vegin com a la resta d'Espanya es converteix en el Paradís social, mentre que a Catalunya, pel fet de ser catalans, seguim pagant igual i rebent menys.
La por és que el 27S no guanyi el sobiranisme i s'articuli una majoria alternativa. Tindrem 4 anys nefastos, perque segur que per eliminar la inmersió lingüistica PP, Cs i Podemos es posen d'acord, i a l'Iceta li faltarà temps per justificar-se.
Algún día ...
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 12:28
... Habrá que reconocer que el 9N fue un fracaso y que los fracasos posteriores provienen de haber intentado que el 9N pareciera un éxito.
CONVENÇA ALS NO CONVENÇUTS
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 12:25
TENIM QUE EXPLICAR MES LES AVENTATGES DE L'INDEPENDENCIA I ARRIBAR A TOTHOM, EL MALTRACTE DESDE ESPAÑA NO TANT SOLS MONETARI SI NO EL MENYSPREU
ESTEM NOMES PARLAN DE LLISTES, DE PARTITS PRO NO ES PARLA DEL QUE INTERESSA A TOT EL POBLE
NO PERDEM MES EL TEMPS, NO TENIM QUE CONVENÇA ALS CONVENÇUTS SI NO CONVENÇA ELS QUE NO HO ESTAN
OMPLIR MERIDIANES FESTES, MOLT MACO, PRO AIXI NO GUANYAREM L'INDEPENDENCIA
La enorme confussió que han generat les CUP i sobre tot ERC resta clarament vots
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 12:23
Que si no volem anar amb el President Mas, que si llistes separades, que si naps i cols. És evident que aquestes actituds fan dubrtar a molts. Ara, la 'única esperança és que CDC tregui majoria absoluta, si no, res de res. Algú creu que Junqueras, que ni tan sols va jurar l'alcaldia amb els termes acordats per l'AMI, ni va posar l'estelada al seu ajuntament, algú creu que proclamarà cap sobirnaisme? Ho ho fa i ho negocia el Presindent Mas, que ja si ha mullat prou, ho res de res.
A treballar
Per sabilana el 3 de juliol de 2015 a les 12:22
Les enquestes, enquestes son.
Es vol desmoralitzar al poble català. L'estat espanyol és molt ferotge i ja ha començat a desenbarcar tota la seua artilleria.
Nosaltres ens hem de deixar si en Junqueras o en Mas ho han fet mès o menys malament.
A pasar-se les piles i endavant.
Salut i independència!!!
ens estan esperant en ganes
Per Anònimkatson el 3 de juliol de 2015 a les 12:20
Per a tots aquells que encara pensen que estarán millor sota la tutela de Madrid:
ESPEREU L´AIGUA QUE BAIXARÀ!!!!!!!
no ens quedem amb el titular...per favor
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 12:17
lamentablement el 27S no votarem si o no. Votarem partits.
I si sumem els partits indepes surt un 34,2% i els unionistes sumen un 32,5% (la resta del % son indecisos, blancs,...)
Per tant, guanyen els partits indepes.
No m'ho crec
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 12:16
No crec en les estadistiques ni amb la por que volen transmetre. Au va, semblen les prediccions de l'Aramis Fuster....
A l'anònim "anti-junqueras".
Per Hehehe el 3 de juliol de 2015 a les 12:15
Deixa de fer-te el pesat, home. Ni que sigui per no insultar la intel.ligència dels que ens llegim els comentaris!
dons votar
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 12:13
a que esperam, ara diuen la meridiana a votar cony apa siau!
Compte
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 12:13
A Montenegro, 6 mesos abans del referèndum d'independència, els partidaris n'eren sobre un 15%. Van guanyar per més del 55%.
A Escòcia, ídem d'ídem, no més d'un 20%. Van perdre però rascant el 50%.
A Escanya, quan el referèndum de l'OTAN, el sí no passava del 25%. Va guanyar per més del 70%.
Si en qualsevol d'aquests casos les enquestes els haguessin donat més d'un 40% de partidaris, haurien fet palmes amb les orelles.
La immensa majoria dels catalans som separatistes
Per Jordi M el 3 de juliol de 2015 a les 12:11
Confondre els residents a Catalunya de nacionalitat espanyola amb 'els catalans' és una bestiesa. N'hi ha moltíssims que no en són pas. I no precisament perquè se'ls posi cap trava a la integració.
Això és
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 12:11
per culpa de reobrir debat de la llista transversal que ens durà pel camí de l'amargor. Hi ha molts sectors que votaren si-si que en canvi no estan disposats a votar llistes unitàries, perquè li donen molta importancia al programa amb que es presenta una candidatura, per molt excepcional que sigui el 27S (que ho és), aneu a explicar això a molts barris de Barcelona i àrea metropolitana. En canvi sí que cada espai pot sumar pel seu compte. Llistes amb un programa minim comú (declaració indepoendencia, procés constituent, govern concentració) es la millor opció per arreplegar el màxim de suports. Els necessitem tots i cadascún dels vots que s'aniran a altres opcions (no independentistes) o abstenció (en coneixo uns quants) i la cagarem. No tenim en compte a uns milers de conciutadans que són necessaris per assolir la majoria.
Tot s'ha acabat
Per Jordi, de Sallent el 3 de juliol de 2015 a les 12:10
Un dia el gran Messies va fer una conferència enormement mediàtica, explicant el full de ruta. A primera fila, un home de bona fe feia cara de pomes agres. Sabia, com jo també vaig entendre en el mateix moment, que tot s’havia acabat.
Uns anys abans el mateix gran Messies ja va acordar un “pacte” ell tot sol amb el “gran jefe” del moment, un pacte que ens ha portat a la situació que estem ara de dependència absoluta.
El segon gran pacte que va fer el gran Mesies és secret i el va fer amb el Sr. Arriola. Algun dia se sabrà tot. I aquest pacte tindrà un premi, o una ambaixada a París o un càrrec a Movistar. Mentrestant, encara hi ha il.lusos que somien.
11.23
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 12:07
Que encara no te'n adones que el que vol Espanya és que no es voti aquesta qüestió, que per ells la unitat nacional no es vota ni es discuteix? Que no es tracta que no es deixi votar perquè veiessin que perdrien... no votarem referèndum ara per ara i gràcies a la manifesta incompetència de la classe política sobiranista ens esclafaran com a formigues per haver posat en dubte la "unidad nacional".
Mira que ho porto dient temps...tenim la realitat que tenim...ens hem cregut més del que som i afrontar aquest debat i embit a l'Estat s'ha de fer amb més recolzament. El temps ho ha anat demostrant i no pocs ho advertiem. I si guanyem eleccions en escons (descarto que ho fem en vots) no anirem pas gaire lluny. Ens hem complicat la vida nosaltres mateixos amb parides de llistes i mandangues vàries. Aquí es desprècia a l'espanyol però s'ha de reconèixer que els envejo en una cosa...saben anar a la una i cap a on van, encara que s'estavellin. La nostra actitud és de feble, de poca autoestima, i més tenint la realitat social que tenim.
El tema pinta MOLT malament, i qui pensi que això és pot capgirar entre juliol i Setembre (amb les vacances d'estiu ja engegades) s'enganya de mala manera.
El millor que ens pot passar és posposar les eleccions fins després de les espanyoles.
SR. MAS enhorabona !!
Per reusenc el 3 de juliol de 2015 a les 12:07
Això es el que ha aconseguit aquest president que tant us estimeu i que ens ha portat a que tot això vagi cada dia en benefici dels ecspanyolistes.
Ha passat de la puta i la ramoneta a "marejar la perdiu" tant, tant, però tant, que ja té el que volia, que la gent opti per la continuïtat dins d'un estat que se'ns anirà menjant poc a poc. Si no,.... temps al temps...
I sobretot No deixeu de votar-lo, no fos cas.....
Va home va !!!
segur?
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 12:05
a veure, un 93% dels votants de la CUP volen la independencia??? I l'altre 7% no sap llegar ni veu la tele? I a l'inrevés, el 2,2 % del peperos són indepes? au va!
Amb la independència guanyem
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 12:01
Tots i cadascú de nosaltres hem d'explicar els beneficis, econòmics, socials, democràtics i de tot tipus que guanyem amb la independència. Queden 80 dies pel 27-S. Màxima mobilització sols el poble salva al poble!
Ni érem tants, no som tan pocs
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 11:57
El mèrit dels resultats de l'enquesta no és dels unionistes, sinó de la indefinició electoral de les forces polítiques independentistes i d'errors enormes en l'estratègia independentista, tant pel què fa a deixar passar l'oportunitat d'haver votat ja a començaments d'any, en rebaixar l'ANC la pressió cap al govern de Mas per fer eleccions immediates després del 9N, com pel fet que ara encara estem parlant més de com es presentarà l'independentisme que no pas de fer campanya en pro de la independència i els beneficis que aportaria a la ciutadania.
És la meva percepció.
Tot un estímol per buscar la victòria
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 11:55
Aquesta enquesta és tot un estímol a enllestir el tema de la famosa llista de país i sobretot per arrencar la campanya del sí i guanyar la independència: guanyarà qui engresqui més gent i menys es baralli.
Els independentistes tenim un projecte de país, una república catalana dotada de recursos propis i d'eïnes pròpies per fer un país molt millor per a tothom. Ens unionistes no tenen res per oferir-nos, res per engrescar. Això doncs, som-hi, i a per totes!
procés = processó
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 11:54
Des de que es va cel·lebrar la Consulta el 9N ho estic dient...no som suficients.
Tot i l'eufòria d'aquest suposat èxit, com de les altres convocatòries de l'11S en els últims anys, al nostre páis hi ha molta més gent.
I aquesta és la gent a la qual sempre s'ha referit com la majoria silenciosa, que ni són independentistes ni tampoc unionistes ... l'única cosa que els importa és tenir un futur millor: treball, vivenda, salut, educació, etc.
I des de llavors fins ara no s'ha fet res per intentar convèncer aquesta majoria de catalans que justament és la independència el camí per tenir un futur millor. Al contrari, només s'ha mostrat enfrontaments polítics entre els diferents partidaris del sí-si. per intentar liderar tot aquest procés, sense adonar-se que el procés no anirà a cap lloc sense una unitat transversal on l'únic objectiu sigui deixar clar que la independència és només un instrument per tenir un futur millor, i no una excusa per aflorar els sentiments nacionalistes d'alguns.
Estem a menys de 3 mesos de les eleccions, amb l'agost pel mig, ia dia d'avui encara no hi ha cap acord seriós per fer viable aquesta unitat. Crec que ja hem fet tard per a una oportunitat històrica.
I les conseqüències d'un possible fracàs, seran nefastes per l'orgull del nostre país ... serem la riota d'Espanya i part d'Europa ??? no ho vull ni pensar ...
Tot aquest procés tant ple d'il·lusions al principi, s'està convertint en una autèntica processó com més a prop estem de l'hora de la veritat.
. La escopeta de feria del CEO.
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 11:48
. Si el CEO pronosticó una participación para el 9N del 85%,pero sólo participó un 37% tras quince días de votación.
. Si el CEO le daba 70 diputados a MAS en el 2012, pero sólo sacó 50.
. Quiere decir que según estos datos, la realidad debe ser que el número de catalibanes estelados estaría en torno al 27% y poca cosa mas.
Volem ser lliures ||★||
Per Claravalls el 3 de juliol de 2015 a les 11:48
Doncs som-hi i declarem la República catatana i s'ha acabat el bróquil. Els catalans/es preferim la mort abans que ser españoles.Enquestes manipulades pel unionisme feixista espanolista, Ni puto cas. ESTEU CAGATS DE POR.ADÉU ESPAÑA.
CATALUNYA NO ÉS NI SERÀ MAI ESPAÑA.||★||
ESTELADES ALS BALCONS FINS L'ALLIBERAMENT DE CATALUNYA. ||★||
Això ens anirà molt bé
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 11:46
Igual que les enquestes en que no obtenim majoria absoluta. Tot això ens anirà molt bé perque es posin les piles de veritat i resorgir amb molta força els darrers mesos.
Hi ha d'haver un punt molt clar d'inflexió que s'ha de produir aquest mes, i es la llista unitària, perque com es veu el panorama actual fa que anem malament.
Vinga nois!!!
Fàcil
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 11:45
Com pot ara guanyar el NO sense fer campanya, i perdre el SI fent NOMES campanya? Perquè fem quelcom molt, però molt malament. Què? Per què no li pregunteu a Junqueras...
@ A l ´ Anònim,a les 11:23
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 11:45
Votar, perquè? si quan perdeu seguireu amb la mateixa matraca, com han fet els perdedors d'UDC.
Atac
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 11:44
Doncs se be de la Generalitat de Catalunya, l´estudi, ens el tenim de creure o no...??? ara que podrien fer una pregunta, si el Barça te de jugar o no la lliga nacional Espanyola, despres sortiriam mes de duptes, ara que jo ho tinc clar si el Barça no juga la lliga votare SI independencia, si es al contrari votare NO a la independencia.
no m'extranya
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 11:43
amb el ridícul que estan fent els partits sobiranistes... Al moviment sobiranista li falta una "Colau", una espurna, una sensación d'assalt al cel estil Pablo Iglesias... i no el ui ui ui que están fent. Tb falten liders socials en castellà.
De totes formes no sé d'on ve el pessimisme. Probablement hi hagi una majoria absoluta de diputats indepes al parlament, cosa insólita en 40 anys... i un grapat més de diputats sobiranistes (ICV-Podem-Unio), pq defensar el dret a decidir vol dir reconeixer Catalunya com a subjecte polític sobirà.
Total, és un molt bon resultat per l'independentisme... què us pensàveu??? El país és complex i plural, i mai s'imposarà una lògica de vencedors i vençuts. Guanyarà el matís.
Game over
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 11:41
Era clar que la llista única ens hagués salvat. Ara arribem tard. Serà dificil remontar la goleada. Els espanyols tenen equip, capità i jutge comprat. Nosaltres, sense capità, amb delanters que no passen mai la pilota, i amb una defensa que discuteix on posicionar-se, només ens queda lamentar-nos tres cents anys més...
Enar
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 11:41
perden els diners i el temps es el que consagexen els independistas.
Curiós
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 11:41
Que el 50% dels catalans estiguin d'acord en aportar a fons perdut una mitjana de 2.200€ CADA ANY a la resta de l'estat per construir trens sense viatgers, autovies sense cotxes, aeroports sense avions… i a la vegada queixar-se per les retallades, no deixa de ser curiós (i incomprensible).
Molt de rotllo, però no volen que votem ......
Per MIQUELET el 3 de juliol de 2015 a les 11:41
Això forma part de la seva campanya de desmoralització i que ho deixem córrer, això si, sense referendúm .......... doncs no, farem un referendúm i tot d'una veurem que passa!
Res de nou sota el sol
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 11:32
El 9-N ja va quedar prou clar.
Farts de votar.
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 11:31
El Parlament de Barcelona, què espera?
potemos
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 11:31
Quant de mal està fent Podemos. Són el millor que els podia passar als unionistes espanyols. Gran quantitat d'indecisos que potser haurien acabat votant sí, se n'aniran amb els botiflers amics de la Colau.
Por a lo desconegut
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 11:31
És normal, hi ha por a lo desconegut, sortir de la zona de confort, per malament que si estigui, és difícil...
Vergonya d'ERC
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 11:27
No m'extranya. A ERC se li havia pujat el vi de les europees i es pensava que ho tenia, ERC, a tocar. Si Mas perdia vots millor, sense saber que, concurrint entre nosaltres, perdiem tots. Que ens queda? declarar la independencia amb 68 diputats, si arribem? Mare meva. Anem cap el desastre. Barcelona ha estat el primer avis.
Aviam
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 11:26
Però si no es sap ni en quina forma es presentaran els grups que coi s'ha d'estimar què es vota?
Pfff
Doncs som-mi votem.
Per Anònim el 3 de juliol de 2015 a les 11:23
Doncs som-mi votem.