Joan Roca: «El Celler és una marca global i ho seguirà sent passi el que passi aquesta nit»

El Celler de Can Roca té l'oportunitat aquesta nit de tornar-se a coronar com el millor restaurant del món

per ACN/Redacció , 1 de juny de 2015 a les 12:25 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 1 de juny de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Celler de Can Roca té l'oportunitat aquesta nit de tornar-se a coronar com el millor restaurant del món a la gala que celebra la revista "Restaurant" a Londres. Els tres germans Roca arriben a la capital britànica "tranquils, sabent que la feina està feta i que el restaurant segueix al màxim nivell", segons ha explicat el xef Joan Roca.

"El Celler de Can Roca ja és una marca global i internacional, i ho seguirà sent passi el que passi aquesta nit", ha assegurat Roca, que destaca que l'establiment gironí porta sis anys en el top 5 del món. En Joan, en Josep i en Jordi Roca han aprofitat l'estada a Londres per presentar la seva aposta per "la revolució emocional", representada per "La Masia".




Els nous projectes


Coincidint amb la gala, els germans Roca, Joan, Josep i Jordi, han presentat aquest dilluns a la capital britànica els seus darrers projectes amb una conferència titulada "Ultimate". L'acte, organitzat per quart any consecutiu pel Patronat de Turisme Costa Brava-Girona a l'Hotel Mandarin de Londres, s'ha centrat en el seu darrer projecte, el viver de creativitat gastronòmica, investigació i formació "La Masia".

Segons ha explicat Joan Roca, "La Masia" és un "espai de creativitat, diàleg multidisciplinar per seguir innovant"."Ens permet seguir compromesos amb el que més ens agrada, que és cuinar i ser creatius", ha explicat el xef d'El Celler de Can Roca. "Ens permet formar el nostre equip, iniciar projectes i fer realitat els nostres somnis en forma de plats, d'idees, de conceptes...", ha afegit.


Durant la conferència, el sommelier del restaurant, Josep Roca, ha indicat que treballen amb horts, i cada vegada més propers a la terra i a la gent, conscients que la nova gastronomia s'ha de basar en una "revolució emocional". "Cuiners, cambrers, clients, tots som iguals, tots volem sentir-nos estimats, tots busquem el mateix, no som tan diferents", ha indicat Josep Roca, remarcant que cal "incorporar els intangibles" a la cuina en una "societat que li manquen sentiments". Els germans han destacat, especialment, les experiències dels seus viatges a l'Amèrica Llatina, que han pogut compartir amb el seu equip. 

"La gastronomia va cap aquesta vessant", ha explicat a l'ACN en Joan Roca. "Hem passat d'una revolució tecnològica, en què tots estàvem preocupats per les eines i les màquines, a una revolució dels productes, i ara és el pas de la revolució emocional", ha indicat el xef gironí. Segons ell, es tracta "de donar importància a l'equip, a la gent, a la relació amb el client, a les coses intangibles però importants que fan que l'experiència gastronòmica sigui especial en un restaurant".

El germà petit dels Roca i xef pastisser del restaurant, Jordi Roca, ha explicat la seva experiència amb l'alpinista Carlos Soria. Els germans Roca van investigar i dissenyar una dieta completa per l'expedició de Soria al Annapurna, a l'Himàlaia. Els Roca també han parlat d'una iniciativa conjunta amb els germans Gasol per a promoure els hàbits saludables i de l'esport entre els nens. 
[intext]
L'acte d'aquest dilluns a l'Hotel Mandarin de Londes ha comptat, també, amb la participació del president de la Diputació de Girona i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Joan Giraut i el director de l'Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa. També hi ha assistit la Delegació de la Generalitat a Londres. L'esmorzar, amb la premsa internacional i especialitzada de la capital britànica, s'ha convertit en una tradició prèvia a la gala, i en altres edicions ha comptat amb la participació, també, de Ferran Adrià. 

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació