Indignació entre els usuaris de Renfe per la gestió de l'avaria

A la una del migdia s'ha normalitzat la situació als trens de Rodalies i Regionals, que durant tot al matí han viatjat amb retards

per Redacció, 21 de maig de 2015 a les 07:20 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 21 de maig de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Un tren de Rodalies en direcció a Reus. Foto: ACN


Renfe ha anunciat que a la una del migdia s'ha normalitzat la circulació de trens a totes les línies de Rodalies i Regionals afectades per l'avaria informàtica al Centre de Control de Trànsit a l'estació de França.


L'avaria ha provocat una aturada general de tots els trens a les 6:45 hores. Tot i la problemàtica els combois d'algunes línies han pogut remprendre la marxa a les 07.10 hores i durant uns vint minuts, tot i que el sistema informàtic ha tornat a caure i ha obligat a aturar els trens de nou.

En declaracions a "TV3", la portaveu d’Adif a Catalunya, Mar Ruiz, ha explicat que el sistema informàtic funcionava amb irregularitat: "S’obre, s’apaga, no es pot garantir la seva fiabilitat".

El director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font, en declaracions a "RAC1", ha qualificat la situació "d'absolut col·lapse". 




La gestió de l'avaria i la poca informació que ha donat Renfe ha provocat la indignació dels passatgers. Segons han explicat els afectats, les pantalles no informaven correctament dels combois i per la megafonia se'ls demanava fixar-se amb les indicacions dels mateixos trens per evitar equivocar-se de línia. 

També han denunciat que no sabien si el tren que havien d'agafar sortia de la via on es trobaven ni tampoc l'hora de sortida i arribada. És el cas del Raul Murillo, que ha vingut de Saragossa per agafar un avió cap a Palma. Feia estona que esperava a l'estació de Sants i començava a estudiar la possibilitat d'agafar un taxi tenint en compte que podia perdre l'avió. ''Venia amb la idea de marxar ràpid'', ha reconegut a l'ACN, però "ja veia que no era possible". 

Per la seva banda, el Daniel Asensi ha criticat a l'ACN la marca de ''capacitat de reacció'' de la companyia. Circulava amb un tren que s'ha quedat sense servei i ha continuat, en comptes d'utilitzar alguns combois per mobilitzar la gent afectada per l'avaria. 

Situació tensa entre Adif i la Generalitat

La Generalitat ha anunciat que exigirà el traspàs complet de Rodalies de Renfe "a curt termini" si "en pocs dies" Adif i Foment no garanteixen amb "mesures concretes" que no es tornarà a repetir un nou caos com el d'aquest dijous. El conseller de territori i sostenibilitat, Sant Vila, s'ha reunit aquest migdia d'urgència durant una hora amb el president d'Adif, Gonzalo Ferrer, en una trobada "tensa", segons el mateix conseller. Vila ha lamentat "la deixadesa al servei" i ha assegurat: "Si no s'aporten solucions, també exigirem l'assumpció de responsabilitats"

Per la seva banda, el gestor ferroviari Adif ha obert un expedient a l'empresa proveïdora dels serveis informàtics, Schneider per l'averia que s'ha produït al Centre de Control de Trànsit Ferroviari. L'expedient podria acabar en sanció si la investigació conclou que l'empresa no ha ofert el servei de manera adient, segons fonts del ministeri de Foment. 

80.000 usuaris afectats

Félix Martín, el director de Rodalies de Cataluanya, ha xifrat en uns 80.000 els usuaris de Rodalies i trens Regionals afectats per la incidència que ha paralitzat la circulació ferroviària, segons ha afirmat en declaracions a "TV3" i "Catalunya Ràdio". També ha assenyalat que posaran facilitats per reclamar l'import dels seus bitllets, i s'ha excusat per les molèsties causades: "Disculpes a la gent, perquè no hem estat a l'altura de la seva confiança".

Un grup de passatgers aquest dimecres mirant les pantalles informatives. Foto: ACN


 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació