Quan l'Estat escup al cel

| 02/05/2015 a les 23:59h
Arxivat a: L'article del dia, llengua, lapao, diversitat lingüística, Estat espanyol, Catalunya, català, llengua catalana
Aquesta notícia es va publicar originalment el 02/05/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Diu una dita ancestral i universal que quan escups al cel, el mateix sac de mocs et pot retornar a la cara. Aquesta setmana, diversos prohoms de l'unionisme (el polític i el piulador) s’encenien perquè l'Adidas Store de Barcelona havia diferenciat entre l'idioma español i el latino. Els mateixos ciutadans super-multi-no-nacionalistes que, sense cap mena d'escrúpol, defensen que català, valencià, balear i LAPAO són llengües diferents. Els mateixos que creuen que Garitano, entrenador de l’Eibar, és un mal educat impertinent per parlar la seva pròpia llengua en un Estat on aquesta llengua és oficial. Viure per riure.
 
La cosa curiosa del cas és quan algú, escudat en la Madre Patria i en la força de l’Imperio (que es veu que sí, que sempre contraataca), és capaç d’esquarterar sistemàticament un dels seus patrimonis més valuosos: la diversitat idiomàtica. Es deuen preguntar per què cal tenir quatre llengües si en pots tenir només una, ser el melic del món i viure en una autosuficiència còsmica. Així funciona l’Estat que tenim, un lloc on molta gent no creu que gaudir de més d'una llengua oficial sigui una riquesa, on aquest gran tresor és només entès –coi de nacionalistes perifèrics!– per aquells que no encaixem en el menyspreu sistemàtic i el retret continu pel fet de ser diferents.
 
Els recents casos de Garitano i de l'Adidas Store són d’una incoherència totalment maquiavèl·lica i malaltissa, on sobreviu la certesa de la superioritat moral d'un Estat que s’ha acostumat a sotmetre a base de la força, però mai per la via de l’entesa, del diàleg o del convenciment. Són el verí contradictori de l'immobilisme més ranci, desacomplexat i ignorant, un verí fet de la pròpia bilis i que batega gràcies a una dèria colonitzadora, integrista i ultrapatriòtica que perdura pels segles dels segles.
 
Per això som on som i cal reivindicar el dret a parlar i a no callar. Que per això tenim l'oportunitat de fer del 27-S una via poderosa –i més necessària que mai– per demostrar a aquest Estat que ningú pot silenciar la raó que tenim.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Els partidaris del NO ja guanyen a les enquestes
Anònim, 03/05/2015 a les 00:10
+18
-174
Ho deia el propi CEO fa unes setmanes i ho confirmen les enquestes que van sortint.

A tot això cal sumar un espectacular ascens de Ciutadans.

Ho sento, però el procés no van tant bé com alguns es pensaven.

És el que passa per anar allargant les eleccions fins el setembre.
Ciudadanos ja atrapa ERC a les enquestes
ha ha ha!, 03/05/2015 a les 00:20
+14
-156
SI HI HA CONVICCIO
Anònim, 03/05/2015 a les 00:33
+16
-92
No s'hi val atribuir els resultats a l'allargament de la consulta.
La realitat en tot cas és que catalans independentistes en som menys que dels unionistes.
Com ja sabem de temps. Molts catalans (que viuen i treballen a Cataluña)s senten espanyols traslladats a un altre punt del seu extens país.
Perquè per a ells Catalunya es una regió del seu país. I se'ls fa dificilíssim entendre que Catalunya es una nació i que l'estat espanyol (segons 300 anys d'ensenyament i estructura que no sols d'en Wert) no es plurinacional.
MILLOR QUE L'STA ES CUP AL CEL
Anònim, 03/05/2015 a les 00:36
Interessant
+74
-2
Prefereixo el proverbi àrab que no es pot pixar contra el vent!
molt bon article
Anònim, 03/05/2015 a les 00:50
Molt interessant
+111
-3
Esteve, l'has clavat. Fantàtic article
M'alegro que CiU perdi vots
Albert BCN, 03/05/2015 a les 01:01
+22
-83
Artur Mas ha dut bé el procés, però en la resta ha estat nefast (retallades, corrupció, neoliberalisme, Eurovegas). M'alegro que CiU perdi vots. Espero que el proper president sigui una persona d'esquerres.
Els espanyols són ells, nosaltres som catalans i prou.
Blai, 03/05/2015 a les 01:25
Molt interessant
+127
-5
Catalunya ha de ser tan independent com ho és Espanya, ni més ni menys.

Espanya viu a expenses de Catalunya.
ai que em pixo!!!
Anònim, 03/05/2015 a les 01:48
Molt interessant
+142
-8
al CNI a les 00:10:

Però home! Si LA MATEIXA VANGUARDIA diu que el nou Parlament tindrà MAJORIA ABSOLUTA ÀMPLIA d'independentistes! Ni els seus cuiners de tres estels Michelin saben com casar l'entrant amb les postres! Pobrets! Fins i tot em feu certa pena! :P

Ho sento, nen, però el procés va DE PUTA MARE! Més encara: tindrem una constitució de cine, ja que hauran de casar propostes de dretes, d'esquerres i, fins i tot, ¡antisistema!

Catalunya serà el país del món més avançat, amb diferència. Apa, espaÑistaÑols, aneu a cagar, que nosaltres hem de construir el país que ens hem guanyat! ja hem decidit! Ara tan sols queda RATIFICAR a les urnes el Parlament que sabem que sortirà del 27-S perquè ho implementi!

VISCA CATALUNYA! BEN AVIAT LLIURE!
deixeu-vos d'hosties
Anònim, 03/05/2015 a les 01:56
Molt interessant
+109
-2
Aneu al enllaç www.mepranking.eu/state.php i entrareu al MEP Ranking, "l'observatori quantificador d'activitat de la CE".
Hi veureu el mapa d'Europa i si us poseu amb el ratolí a sobre d'un Estat, veureu la bandera del pais i els habitants.
Fins aquí tot normal fins arribar a la Peninsula Ibèrica, on diferencien Portugal, Espanya......i Catalunya !!!!, tots amb la seva bandera i quantitat d'habitants com a paisos independents l'un de l'altre.
Desde Madrid diuen que la CE no acceptarà una Catalunya com a Nou Estat però ves per on, n'hi han que ja ho donen per fet.
Els Rajoy, Margallo, Cospedal, Camacho, Aznar, Rivera....deuen estar demanant hora al psiquiatra i fent cua pel frenopàtic.
Mireu-vos l'enllaç, fa un goig inmens !!!
Pels qui es fan tantes il-lusions i donen el procés per fet
Anònim, 03/05/2015 a les 01:57
+9
-88
Els recomanaria que miressin l'enquesta que es publica avui a la Vanguardia: Ciudadanos treient el mateix nombre de diputats que ERC.

No està gens clar què passarà el 27 s.
IncreÏble
Anònim, 03/05/2015 a les 03:07
+8
-88
Doncs L'independentisme desprecia l'espanyol i no valora les llengües pròpies. A més, el català és el nom que uns lapaos li han donat a l'occità per a construir el gran imperi català.
Castellà, mexicà, argentí, spanglish, latino, etc.etc.
Anònim, 03/05/2015 a les 03:44
Interessant
+98
-2
Son les diferents llengües que es parlen al mon i que els espanyols defensen que es la mateixa llengua...
El tret per la culata
No ens faran callar ni ara ni mai
Anònim, 03/05/2015 a les 03:45
Interessant
+86
-3
A les properes i següents eleccions, parlarem. I tant que parlarem. I a més, en català que ho farem. Ja els ho traduiran si per cas volen saber-ne el resultat. Per la nostra terra, per la nostra gent, per la que ens va deixar i per la que encara ha de nèixer, parlarem. I això ho farem per a alliberar-nos d'aquell estat depredador que ens vol fer creure que ens hem refredat quan, la realitat que hi ha, n'és que cada dia ens fan bullir més la sang fins al roig. Ja en parlarem.
La independència no es dir si o no...
Anònim, 03/05/2015 a les 03:47
Interessant
+86
-4
La independència de Catalunya es desconectar-se'n d'Espanya. Separar-se d'Espanya en molts sentits. I això es el que es produeix actualment de manera gradual per part de molts catalans... Cada dia mes i mes conscients que si som espanyols es a la força i catalans per lliure decisió.
N´hi ha que tenen expressions ben curioses
Anònim, 03/05/2015 a les 09:13
+5
-43

Desconnectar d´Espanya!Això en sóna semblant a les "estructures d´Estat".Com aquells que estan cansats,i demanen marxar ja!O els que proposen la DUI,per arreglar-ho tot.
Mentrestant,l´enquesta de la LV diu que C´s ja agafa a ERC,impensable fa un temps
No és que li haguem de donar massa valor.La veritat és el dia de les eleccions,però no s´ha de subestimar cap indici.
Portem mal camí desde el dia 10-N,per culpa dels partits,concretament de CiU i ERC.No han entés sembla,que si no s´obrin a la gent i especialment ERC,com partit progresista,si no fan unes llistes per junt o separat,participatives,obertes,trencant la dinàmica d´aqueste niu de corrupció que és la norma electoral espanyola,fent-la tan clara com almenys Escòcia,és la seva responsabilitat,la única,que amb el seu paper distant i immobilista posa en perill la indepència de Catalunya.Encara potser hi som a temps,sinó haurem d´esperar uns quants anys més
VIVA EL LATINO!
Comandante M, 03/05/2015 a les 10:23
Interessant
+84
-4
I el spanglish! 500 millones? Hahahaha "Donde las dan las toman". Madre Patria? Hahahaha Bolívar!
Llegó el Comandante, mandó parar!
Abajo el panespañolismo!
Ciudadanos del Mundo Latinoamericano.
Seguim denunciant-los
Nacho-Alejandro Marty Negre, 03/05/2015 a les 10:34
Interessant
+61
-1

Mentre noa ssolim la independdencia cal seguir-los denunicant arreu i enfortint tot all+ò que pot afleblir les seves posicions assimilacionistes i anorreadores de les cultures perifèriques. Per tant, visca l'hispanolatino!
D'altra banda, tot el que volgueu i pugueu denunciar d'aquest Estat que ens va a la contra i on, com diu la CE, la divisió de Poders està més que qüestionada i afeblida, cal fer-ho en els organismes internacionals. Ells, els seus Tribunals, la seva COStitucions, les seves lleis repressores i inquisitorials, els seus mm. de cc. i tot un Estat, ens juguen a la contra, ens persegueixen i no serveix de rés que els fem el joc. Denunciem-los a La Haia, a la ONU o Strasbourg. No cal acudir l'autodenominada "justícia" espanyola perquè encara en sortim escladats. Fem-ho en els organismes internacionals que en tinguin competència o/i, com a mal menor), als MM.CC. de fora de l'Estat escanyol. Això els posa dels nervis perquè els deixa en evidència en front del món que ja els coneix i sap perfectament dues coses sobre aquest Estat que es fa dir "democràtic":
1,. ES ESPAGNOL QUIEN NO PUEDE SER OTRA COSA i
2.- ESPAGNA és un Estat on perviu la Inquisició en forma de "COStituciong" (ni tans sols ho saben pronuciar el seu idioma, espanyol o latinohispano...) i on la divisió de Poders està més que qüestionada. Un Estat on un català no pot arribar a "Presidente del Gobierno", on hi ha catalanofòbia i amb claríssimes deficiències en qualitat democràtica...
"Per descomptat, per descomptat", és l'Estat "mas descentralizado del mundo mundial", el més demòcrata i els catalans es queixen de vici i perquè són uns victimistes "muy suyos"... Sort que "algunos no parecen catalanes"... HA!!!!!!!!!!!!!! "Per descomptat, per descomptat"...
LATINOS DE LATILAND
Anònim, 03/05/2015 a les 10:44
Interessant
+58
-2
A València parlen el "LEVANTINO" que no te res que veure amb el castellà, es molt mes anterior i ja el parlaven els mosarabs i nostre senyor quant va fer el mon, encara que siguin calcats.
Cínics elevats a l'enèsima potència
Joanb, 03/05/2015 a les 10:56
Interessant
+61
-0
300 anys practicant el genocidi lingüístic, cultural i social contra tot allò que la història ha fet caure a les seves mans I ves per on com d'ofesos se senten perquè una botiga (privada) ha trobat correcte distingir l'espanyol de l'Estat espanyol de l'espanyol de l'Amèrica llatina. No hi ha cap actitud malintencionada de trencar la unitat de l'espanyol, de rebaixar-lo, d'humiliar-lo, de ridiculitzar els seus parlants, de faltar-los el respecte, d'empresonar-los, fins i tot d'afusellar-los, de forçar-los a l'exili, de prohibir-los utilitzar en públic la seva llengua, ni per telèfon, etc. La notícia és que els mateixos hereus d'aquells que han perseguits unes altres llengües de la península ibèrica (els portuguesos desconeixen quina sort la seva) aplicant tots aquests procediment, va i s'exclamen pel fet que una botiga (privada), a Barcelona, se li ha acudit posar-hi un petit detall de no res. Tal vegada pensaran que amb aquesta decisió estan posant deliberadament en risc l'existència i la permanència de l'espanyol, potser hi veuen, darrera d'això, una voluntat perversa d'exterminar la llengua dels seus pares, avis, amics, familiars en general, gent del seu poble, avantpassats de molt enrera. Déu n'hi do! Els hereus dels que amb tanta passió han procurat fer tots els menesters per esborrar del mapa, i del mapa de la Història, els català, l'èuscar, el gallec ... per no esmentar totes les llengües precolombines de l'Amèrica llatina ... aquests que gosen esmicolar el català en un conjunt de llengües que s'han tret de la màniga amb la mateixa voluntat dels seus avantpassats franquistes, feixistes i borbònics, aquesta colla de cínics, intolerants, esperits repressors, aquests s'exclamen per un rètol de no res en una botigueta (privada). I van de liberals. Hi ha per pixar-se de riure. Després hi ha uns altres que ens parlen de no sabem quines terceres vies. Doncs ja es poden fotre el seu invent, anomenis Espanya o com sigui, per on no cal que ho digui.
no us doneu per enterats
Anònimkatson, 03/05/2015 a les 11:55
+34
-0
I vosaltres C,s us creieu que sereu d´una casta superior a la dels separatas.....
Pobrets, la que us espera continuant de maneta amb l éstat escañol!!!!!!
Que pesats amb Ciudadanos i La Vanguardia
Anònim, 03/05/2015 a les 12:30
+50
-2
SEMPRE La Vanguardia dona uns resultats exorbitants a Ciudadanos, i no ho fan perquè sigui la realitat sino per crear tendència. Però per aquests que es fan tantes il.lusions, La Vanguardia també donava bons resultats a Ciudadanos a les últimes europees, I VAN QUEDAR ELS ULTIMS; PER SOTA DEL PP!!!!
Normal
Anònim, 03/05/2015 a les 12:44
+36
-0
El mercat castellanoparlant majoritari és al sud del Rio Grande. Això que hi ha a Europa, de nom Escanya, és gairebé una anècdota de poc més de 40 milions de potencials compradors.

Ara fa anys, quan el Windows 95, 98 i al principi amb l'XP, la instal·lació de la versió en castellà et posava per defecte com a país Mèxic.

A més, per a tots els americans amb qui he parlat, els desagrada el castellà peninsular. Recordo una noia de Mèxic que em deia que un dia va veure un anunci d'una acadèmia que oferia castellà i em va dir "Però si semblava que menjaven sopes! Pronunciaven la c com si fos una th anglesa a think!!!". I ja no parlem del lèxic, que molts cops no entenen el que diu un castellà peninsular.
A l'assimilacionista de guàrdia
Astèrix, 03/05/2015 a les 12:55
+45
-1
Mira que estàs actiu avui, eh ceniteru? Prefereixes que t'anomeni "Anacleto", "Mortadelo" o Ppeppe Gotera"? Ja hio veus, fas tanta gràcia que més val prendre-s'ho a "còmic"... O ets un Colon que va per lliure? Dolenta una activitat, dolenta, l'altra. Per si de cas n'estàs satisfet d'aquesta teva activitat que et porta a estar actiu des de primera hora de la matinada tot esperant que sorgeixi l'editorial o la notícia per intentar desmoralitzar als teus conveïns, mira-t'ho des d'aquest punt de vista que és el d'aquells que pretens "combatre". Mira tu si ens "desmoralitzes", poca-pena! Abans que fer el que tu fas, qualsevol cosa. de fet, qualsevol cosa abans que defensar l'Estat que ens pretén assimilar a la misèria moral, material i cultural...

Si ets un "ceniteru" a les ordre de la Mistresse La Virreyna del Clavagueram, ja tens prou pena! No has pogut trobar una feina mínimament digna en lloc de "treballar" escampant mentides i la merda de les clavegueres de l'Estat (les "operàries" habitants de les clavegueres tenen un nom ben simpàtic, oi'), fent de "quintacolumnista" amargat? Si que tens poca traça que no has pogut trobar res mes! "Per desomptat, perdescomptat" que no ho sap la teva família, oi?
En canvi, encara és pitjor que ho facis sense cobrar ni un cèntim, d'allò que se'n diu "per conviccions, un mer especímen assimilador de Colono's i adlàteres, vaja. Més que rés perquè ja és ben trist haver de fer de quintacolumnista, de botifler sense sou per "identitat, sentiments i conviccions". Sobre què? Per Ejpena? Ja és ben trist aspirar a ser espanyol que, com ja sap tothom (especialment els països que, com el nostre, us han patit com a "Leyenda Negra"...) "ES ESPAÑOL QUIEN NO PUEDE SER OTRA COSA" (dit pel "vostre" Cánovas), anant a contracorrent dels vostres conveints: fent d'una mena de sipais, vaja, allò que la pel.lícula "El Patriota" de Mel Gibson defineix tant bé en aquella escena on l'oficial de la unitat col.laboracionista de l'exèrcit colonial encén l'església amb tots els seus conveïns dintre, per ordre de l'Oficial en cap que, naturalment, és de la Metròpoli. Galdós i vergonyant papaert!
Apa, ves-te pensant alguna excusa per quan et preguntin els teus fills perquè treballes per un futur tant negre per a ells... tu mateix, "perla"!
Ho pots aplicar
Anònim, 03/05/2015 a les 13:06
+3
-34
També ho pots aplicar a la politica Catalana, hi t´ho dire d´una altra manera, LES PROFESONS ENTREN I SURTEN PEL MATEIX LLOC...
D'on surt tanta gent a la nit?
Pepita Vidre, 03/05/2015 a les 13:11
+5
-12
Jo hi era! a les 02:30 però no me l'han posat. No parlava d'escupir, no parlava de pixar, era el poema del pedo del Quevedo ( traduït al català ). Tinc un veí que es diu Esteve i el primer dia que va sortir aquest autor vaig fer una broma amb el seu nom, serà per això que em raciona els post? O serà que els manaies del ND són espanyols i no volen veure al Quevedo traduït !!!!*

AL ANONIMO DE LAS 0,10 que es Pixa
Anònim, 03/05/2015 a les 13:15
+9
-40

"... el procés va DE PUTA MARE!.Més encara tindrem una constitució de cine, ... Catalunya será el país del món més avançat,amb diferencia"
Me intriga mucho saber si ¿Va en serio lo que dices o es coña?
Yo a veces también fantaseo para mi con ser un tipo inteligentísimo famoso en todo el mundo y el mayor triunfador entre las mujeres.
Mediocritat
Anònim, 03/05/2015 a les 13:21
+3
-20
Buf, quin article. Hi estic d'acord però aporta alguna cosa nova?
Té odi
Teòdul, 03/05/2015 a les 13:22
+38
-2
Fa l'efecte que aquest estat més que escup , esputa.
Genocidi cultural i lingüístic
Anònim , 03/05/2015 a les 13:33
+44
-0
El genocidi cultural és un tipus de extermini que consisteix a l'eliminació, substitució o inutilització de la cultura d'un grup humà sense necessitat d'eliminar físicament els aborígens que conreen aquesta cultura. Aquest és un procés d'agressió en el qual s'imposa una nova cultura aliena (la dels agents agressors) al eliminar, substituir o inutilitzar els lligams socials que permetien les manifestacions culturals que el grup tenia originalment. De forma tal que la llengua originària, l'art, les tradicions musicals, la literatura oral o escrita, les conviccions religioses, les conviccions morals, les institucions polítiques tradicionals i altri són extingides o absorbides dins de la nova cultura aliena. Aquest procés duu implementat la substitució d'una identitat cultural per una altra, però el fet que a la majoria dels casos no comporti una agressió física, fa que sovint no sigui percebuda com a tal pels membres de la cultura agredida .
SER CATALA POT SER UN ACTE DE DECISSIO (al de 3/3/15, 3:47)
Anònim, 03/05/2015 a les 13:33
+14
-0
Però lo normal es que se sigui (com a totes les nacions)per naixença o emigració!
Parlar sense parar
Evenci Maura, 03/05/2015 a les 14:06
+24
-0
En català si us plau !
son molt curts
Anònim, 03/05/2015 a les 15:08
+39
-2
De fet el web d'adidas posava ES-LA a la mateixa casella. Han estat els paletos de Cs que han volgut una casella per sola per 'Espanol' consumant aixi la secessio linguistica. Ara mateix al web d'adidas hi ha dos llengues el 'espanol' i el 'latino' que son considerades diferents, gracies a Cs
A Mèxic estàn pensant a fer la seva "Academia de la lengua" seria normal son molts més!
Anònim, 03/05/2015 a les 17:14
+33
-1
ho estàn gestant, ja n'estan tips de la ral que canvia definicions per motius polítics
ja ja ja
Anònim, 03/05/2015 a les 18:00
+1
-43




-----------------------

una de bajar la moral a los separratas, ja, ja, ja, empaparos bien , os va a gustar
ja ja ja ja.
Anònim, 03/05/2015 a les 18:08
+1
-44




----------------------

en europa os escupen cada dia y no os enterais , ja, ja, españa es mucha españa , es uno de los paises de mas PIB de europa , somos mas necesarios que cataluña , vosotros os creeis algo , pero solo sois el 18% del PIB español , ja, ja,
es lo que hay.
Anònim, 03/05/2015 a les 19:27
+1
-43
déjese de hostias·01'56

--------------------------------



#comment-66502

------------------------------





-----------------------------------





-------------------------------------------





---------------------------------

te podria poner otros cientos de enlaces mas , donde se ve los pocos apoyos quen temneis en el mundo mundial , ja, ja, mala suerte, seguro que ese mapa que te has sacado de la manga lo ha pagado el MAS listo.
Brillant
Anònim, 03/05/2015 a les 19:37
+37
-1
No puc afegir res més al que diu l'article. L'he trobat brillant i el felicito, sr. Plantada. Com bé diu, qui escup odi rep odi.
Enllà on les donen , les prenen
Simplici (), 03/05/2015 a les 19:41
+29
-3
A molta gent a la península i als arxipèlags associats els fot aixó del latino , la latina i derivats semblants .
És una manera de menystenir la lusofonia i els països iberamericans.
A banda d'altres consideracions sociodemogràfiques.
Potser a l'Amèrica Latina o latinoamèrica tinguin un altre punt de vista.
Així doncs , consideració i respecte.
QUAN ELS ' FATXETS ' . .
Narcís1, 03/05/2015 a les 20:29
+21
-2
.. han llançat floretes quines fossin als catalans, a Catalunya? PD: amb això n'és dit tot .. qui tingui orelles que hi senti! Nota: àdhuc ens diuen ' nacionalistes ' quan són ells qui ens tracten d'ídem ( vegi's quan guanya el Barça .. que si gràcies a argentí o a brasiler o a canari o a d'Albacete!)! Anotació al marge: nosaltres només volem tenir ' pàtria ' .. pàtria que se'ns vol anihilar i, damunt, esfondrar ( pels que se'n diuen que som ' espanyols que no pas sos .. compatriotes '!)!
A partir de ahora cuando no esbriba en catlà lo haré en latino, en ecuatoriano o peruano
Anònim, 03/05/2015 a les 20:41
+24
-0
És clar que sí, el latino i l'espanyol no són la mateixa llengua (ensenyança extreta de les seves lliçons al referir-se al català, valencià o lapao), hem de fer que tot el món ho sàpiga, l'espanyol només el parlen 40 milions de persones, exemple d'altres llengües del món: el peruà, el colombià, el colombià, etc ...
No es culpa meva
Pepita Vidre, 03/05/2015 a les 21:08
+0
-10
... que digui ND diari català independent creat el 1996.
Aquí cadascú posa el que vol. Si un post diu que els manaies són espanyols té raó mal que us pesi perquè encara depenem d'espanya. Error. Però ha sigut la màquina.
No diré més que sou espanyols, a veure si així em surten els post. En quan a tenir respecte, el metge no vol entendre que el meu cos és meu, es pensa que és cosa seva. Un material per jugar-hi. Per tan el meu personatge no variarà.
MALVOLENÇA dissimulada
Pepita Vidre, 03/05/2015 a les 22:04
+22
-0
El desfici dels partits:

C's
UPyD
PP
PSOE

és letal, es lleven i es giten amb la mateixa inconsciència. Pútids robots!


Ciudadanos puja, però PPPSOE baixa.
Anònim, 04/05/2015 a les 08:00
+21
-0
Total, els fatxes queden igual, o pitjor, hahah
Arruix
Mallorquí, 04/05/2015 a les 10:10
+2
-18
balears, valencians, i aragonesos, sempre agermanats contra es feixisme llingüístic pancatalanista.

Oficialidá darréu
Anónimu asturianu, 04/05/2015 a les 11:32
+13
-0
Nestes eleiciones va entamar a abrise'l camín pa la oficialidá del asturianu, si como paez, PP y PSOE baxen el so númberu votantes. Son partíos que nun quieren entamar la reforma l'Estatutu d'Autonomía por si se cuela esta demanda ciudadana sofitada pola mayoría los demás partíos.
Amb molt de cura i humilitat
Pius (Olius), 04/05/2015 a les 13:20
+10
-0
Seguirem parlant i escrivint en català.
Anónimu asturianu :
Pepita Vidre, 04/05/2015 a les 14:58
+1
-0
m'ha agradat molt el teu post perquè fas llegir al col·laboracionista /ceniteru de guàrdia i vull que li agafi un bon maldecap que prengui aspirines que li surti una ulcera d'estomac que vagi a l'hospital que l'operin que els camilleros l'agafin malament i si hagi d'estar 3 mesos més ( fet real ) que tingui gitanos sorollosos de companys d'habitació i també un pudent fumador que la infermera sigui gorda que l'infermer li fagi por que a l'habitació del costat n'hi hagi un -a a qui ' agraden molt els homes o/i dones ' que no el vingui a veure ningú que li diguin mentides que el tractin com un estúpid que al pacient el tractin com a un gosset que si no es pacient li posin una intravenosa o camisa de força que si fa mal a algú el trasladin a una presó a 1.000 km de casa seva que li prenguin tots els objectes personals el mòbil primer que tot això ho tenia d'haver posat abans però no hi he pensat, les iaies no tenim mòbil bé sí que en tenim però no el fem servir jo només em sé dos números el 112 i el 061 per aquest ordre i quan busco un contacte faig una foto del terra és molt complicat per mi per això tu ets tant odiós he una (t) al final del tant veus ahir me'n vaig descuidar i també poso algún accent encara però no em canviïs de tema que t'estava enviant bons desitjos i gràcies. S'agafa l'alta voluntaria perquè veu que són ells o jo i va al jutjat [....] espai en blanc de jutjats sé poca cosa els advocats van caríssims i la justícia gratuïta és limitada només per coses que ells consideren bàsiques ( i no sé quines són ) un dia deien que els advocats de justícia gratuïta contestarien a una pregunta i hi vam anar i se'ns van treure de sobre no recordo que van dir ni quina era la pregunta però van dir que no entrava, de treballar de franc res de res ... el CNI segurament no es fàcil fer-lo passar per un jutjat a no ser que ell estigui a la banda del fiscal, buscaré una tia bona que busqui a un hacker i et borraré els post no en tindràs més de tres al dia això sí que seria un bon racionament per enfonsar l'administrador torna a llegir i encara que ho fa en diagonal ha d'anar a graduar-se les ulleres i com vol estar guapo en vol unes de gamma alta i necessita 200 € però aquest mes sembla que no cobrarà perquè l'Artur Mas s'ho ha gastat tot forrant el terra dels carrers amb roses vermelles i com que no té pares el miop demana diners a la seva primera sogra la segona que va tenir no es poden ni veure i la tercera no té diners perquè sempre els presta la sogra li diu que no es preocupi que ja el trucarà un dia d'aquests i l'informarà si al bingo ha pogut aconseguir la pasta passen 10 mesos i el senyor -a sol·licitant encara té les ulleres a l'optica i no les hi deixen endur el que no fumin aquests catalans i això que s'apelliden Garcia del Sotomontano de Villanueva de los Coyotes doncs no te'n pots fiar i com deia sempre aquell ' sapigue'n-ho ' la tercera sogra la que és bona dona ha xerrat a tota la família que està buscant 200 € per unes ulleres de sol i que és questió de vida o mort el gendre a aquestes alçades ja esdevé nerviosíssim i li ha amenaçat que viatjarå a l'africa i li farà budú si els 300 € perquè ara ja li han carregat interessos no apareixen sobre la taula ' el promès és deute ' li diu ' el promès té un deute? ' pregunta ella que està una mica sorda ... i llavors sobtadament desperta i pensa aquest escupit comença a semblar una flema i amb el cel poques paraules basten vés que no m'hagi d'arrepentir de segons quines oracions ara que posats a escriure una carta per un espanta ocells tampoc no vindrà d'aqui. Els no professionals que opineu feu un gran servei però tingueu en compte que els psicopates /sociopates quan stan aburrits a la barra d'un bar o esperant que els afaitin la barba a vegades de casualitat ... també us llegeixen. Escriviu.
No hauriem de ser un màrtir
Pepita Vidre, 04/05/2015 a les 18:22
+0
-0
El Sabina en català no sona, me'n vaig a escoltar el diablo se pone de tu parte. Jo no parlaré de mi tu no parlaràs de mi ell no parlarà de mi nosaltres no parlarem de mi vosaltres no parlareu de mi ells no parlaràn de mi ... no crivellar $ ( el signe del dòlar és una serpeta de color verd, com la del alfa-romeo, la de les farmàcies, Adan i Eva ...) conjugar verb crivellar.
Diu un refrany que el què és de déu el diable no ho toca, és un gran error resar, sort del enteniment dels robots que s'actualitzen cada dia.
POLÉMICA FACILONA
catlapao, 04/05/2015 a les 19:35
+0
-1
Estando el PROCESO de capa caída, lo mejor es "tirar" de los clásicos DEBATES y armas que tanto rédito da al independentismo...LA LENGUA

Esa lengua que es utilizada por LOS InDEPENDENTISTAS como EL NUEVO CONCEPTO DE RAZA....lo qie lea diferencia a ellos del resto y al resto de ellos, especialmente a los inmigrantes.

Una lengua TAN RICA como prostituida, manipulada y politizada, una lengua que para muchos es EL DEDO INDICE CON EL QUE SEÑALAR AL QUE ES "DIFERENTE".

Por lo único que algunos amáis tanto EL CATALÁN es porque así OS DIFERENCIA.

Pero sobretodo amigos indepes, cuando no hay GASOLINA siempre habrá el debaye DE LA LENGUA....

Cansino y poco transcendental este debate.

AL ASSIMILACIONISTA DE GUARDIA - RESPOSTA
OREJAS, 04/05/2015 a les 19:58
+2
-3
Amigo indepe...

Y le dijo el ASNO AL CABALLO OREJÓN....

...porqué ya me diras sino que carajo haces tú....??

LO MISMO, PERO CON MENOS ARGUMENTOS consignas de panfleto, argumentos tópicos, medievales y victimistas...

Por cierto escribir posts muy largos no te otorga MAYOR credibilidad ni mayor cultura....aún menos cuando son los típicos argumentos de hace 300 años...

@ OREJAS, 04/05/2015 a les 19:58
Anònim, 06/05/2015 a les 16:33
+1
-0
Parles per tu, com sempre, oi enemic?