Europa alerta dels riscos de prendre elevades dosis d'ibuprofèn

per Redacció, 13 d'abril de 2015 a les 17:30 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 13 d'abril de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El ministeri de Sanitat ha alertat aquest dilluns del risc cardiovascular que comporta prendre dosis altes d'ibuprofèn i dexibuprofèn i ha recomanat "avaluar amb molta cura" el perill que pot representar un tractament a llarg termini amb aquests medicaments en pacients amb problemes cardíacs. La informació sobre els efectes d'aquests fàrmacs es deriva de la revisió que ha portat a terme el Comitè per a l'Avaluació de Riscos en Farmacovigilància europeu (PRAC).

Davant aquesta alerta, Sanitat ha sol·licitat als professionals no administrar dosis elevades d'ibuprofèn a pacients amb malalties cardiovasculars greus com insuficiència cardíaca, cardiopatia isquèmica establerta, malaltia arterial perifèrica o malaltia vascular del cervell.


La investigació portada a terme pel PRAC confirma que l'administració de dosis altes d'ibuprofèn -les iguals o superiors de 2.400 mg/dia- s'associen a un major risc de trombosis arterial. D'altra banda, l'informe puntualitza que les quantitats inferiors a 1.200 mg/dia no estan vinculades a un increment del risc cardiovascular.

L'ibuprofèn és un antiinflamatori no esteroïdal (AINE) autoritzat per al tractament de processos dolorosos d'intensitat lleu i moderada, febre i processos reumàtics i inflamatoris.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació